Komt doordat we het zo goed hebben. Werken moet leuk zijn. Moet je energie uithalen. Moet voldoening geven. Dus ga je opzoek naar banen die aan die criteria voldoen.quote:Op zondag 10 april 2022 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.
Trainingen geven is sowieso een hype lijkt het. Iedereen is ineens coach. En dan zzp'er natuurlijk, zodat ze in slechte maanden gewoon in de bijstand kan blijven.quote:Op zondag 10 april 2022 20:43 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :p
Doen ze extra lijkt het wel.quote:Op zondag 10 april 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:
Jammer dat dit soort types altijd een podium krijgen en zo het stigma voor uitkeringen nooit weg gaat
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.quote:Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap dat dat kan ja... Maar dan zit je al compleet met jezelf in de knoop en kies je er toch voor om zwanger te worden (een bewust alleenstaande moeder te worden dus), het is niet dat dit per ongeluk is gekomen omdat er een condoom scheurde ofzo...
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.quote:Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???quote:Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.quote:Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.quote:Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw
Een vrouw is nu eenmaal korter vruchtbaar dan een man. Soms heb je niet alles 100% in orde. Dat is het leven.quote:Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.quote:Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.quote:Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.quote:Op zondag 10 april 2022 22:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
Ik zou het ook niet aanraden om in zo'n situatie aan kinderen te beginnen. Maar in theorie met alle toeslagen (en kinderbijslag) zou een kind niets tekort hoeven te komen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
https://gemeente.leiden.n(...)lp-bij-laag-inkomen/quote:Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
En gelijk heeft ze. Fok werken man, je bent niet geboren op aarde zodat je als een slaaf voor een baas gaat werken die geen kk om je geeft en je enkel stress biedt
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.quote:Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
Nu je het zegt, terwijl het regulier onderwijs krimp doordat de vijver kinderen kleiner wordt, kan het speciaal onderwijs waaronder een autisten m/h/v in Leiden niet iedereen plaatsenquote:Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?quote:Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.
Vanaf mbo 3/4 is prima salarisperspectief. Ik bedoelde meer alles waar geen opleiding voor nodig is of slechts mbo-2 vereist. De vakmensen die Nederland nodig heeft zijn niet die mensen...quote:Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
Horizontaal misschien,met een drugsverslaving om daarmee om te kunnen gaan. Of met drie banen tegelijk terwijl dat kind alleen is. Nee, de VS is niet het voorbeeld van hoe het wel moet.quote:
Nee, werk en leertraject ofzo. Of de Melkertbaan weer terug. Werken met behoud van uitkering vind ik helemaal niks, je werkt en dan hoor je gewoon salaris te krijgen. En als je alleen maar wasknijpers leert maken kun je over een jaar nog steeds niks anders.quote:Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |