abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204399356
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.
Komt doordat we het zo goed hebben. Werken moet leuk zijn. Moet je energie uithalen. Moet voldoening geven. Dus ga je opzoek naar banen die aan die criteria voldoen.
pi_204399380
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:43 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :p
Trainingen geven is sowieso een hype lijkt het. Iedereen is ineens coach. En dan zzp'er natuurlijk, zodat ze in slechte maanden gewoon in de bijstand kan blijven.

Zoek dan een baan zonder stress die uit te houden is. Ik heb zelf een maand of 8 bijstand gehad omdat ik psychisch niet helemaal lekker was en niet in de ziektewet kon vanwege zzp en omdat ik vaak her en der tijdelijke baantjes had.

In die 8 maanden kreeg ik ruimte van de gemeente, wat erg fijn was. Ik mocht even tot rust komen voor een paar maanden en ben daarna begonnen om 12 uur per week in een keuken te werken (geen brownies & downies), gewoon omdat het lekker rustig opstarten was. Dat heb ik ook een maand of 3 gedaan, waarna ik klaar was voor de volgende stap en 20u/week in detailhandel ben gaan werken, met een klein beetje aanvullende bijstand. 2 maanden later werd mijn contract omgezet naar 20-32 en verdiende ik genoeg om geen bijstand meer te krijgen.

Maar ik denk dat het verschil is dat ik graag uit de bijstand wilde, weer zelfstandig wilde leven en ook gemotiveerd was om dit te doen. Een baantje kan kut zijn, maar uiteindelijk is dit gewoon een tussenstap om te werken aan je energie, omgaan met werk, druk etc en dan focus je in die tijd gewoon op het einddoel.

Bij haar klinkt het alsof ze alleen dat doel voor ogen heeft als een soort utopisch ideaalbeeld van de perfecte baan en van 0 naar 100 wil gaan zonder een enkele tussenstap.
  zondag 10 april 2022 @ 21:52:15 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399416
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:
Jammer dat dit soort types altijd een podium krijgen en zo het stigma voor uitkeringen nooit weg gaat
Doen ze extra lijkt het wel.
Het kabinet was wel opeens heel lief voor de minima met die energietoeslag.

Tijd om een ander geluid te laten horen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 10 april 2022 @ 21:57:18 #204
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204399483
Natuurlijk wel leuk om met zijn allen te gaan zitten schelden op deze mevrouw. En toegegeven, ze lokt het zeker uit en de verontwaardiging is ook niet onterecht. Maar ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw in een prima economie zo lang aan de bijstand hangt. Vroeger had je daar programma's voor, met begeleiding en subsidiebaantjes en zelfs een kans om door te leren. Dat was fijn voor de mensen die dat stukje aandacht gewoon moeten hebben om weer te gaan functioneren. Je ziet dat weinig meer na de zoveelste bezuiniging, en een gevolg daarvan is dat je vaak meer geld kwijt bent aan de uitkering en je mensen kwijt raakt waar je misschien nog iets aan had kunnen hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 10 april 2022 @ 21:57:24 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204399485
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik snap dat dat kan ja... Maar dan zit je al compleet met jezelf in de knoop en kies je er toch voor om zwanger te worden (een bewust alleenstaande moeder te worden dus), het is niet dat dit per ongeluk is gekomen omdat er een condoom scheurde ofzo...
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
The End Times are wild
  zondag 10 april 2022 @ 21:59:38 #206
pi_204399518
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204399533
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
  zondag 10 april 2022 @ 22:00:50 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204399538
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.
The End Times are wild
pi_204399544
En gelijk heeft ze. Fok werken man, je bent niet geboren op aarde zodat je als een slaaf voor een baas gaat werken die geen kk om je geeft en je enkel stress biedt
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 10 april 2022 @ 22:01:43 #210
pi_204399550
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
  zondag 10 april 2022 @ 22:02:47 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399560
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.
pi_204399562
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
Een vrouw is nu eenmaal korter vruchtbaar dan een man. Soms heb je niet alles 100% in orde. Dat is het leven.
  zondag 10 april 2022 @ 22:04:42 #213
pi_204399577
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.
pi_204399583
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
  zondag 10 april 2022 @ 22:06:23 #215
pi_204399591
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.
pi_204399593
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.
pi_204399600
In de VS zou deze vrouw werken.
  zondag 10 april 2022 @ 22:07:47 #218
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399606
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik zou het ook niet aanraden om in zo'n situatie aan kinderen te beginnen. Maar in theorie met alle toeslagen (en kinderbijslag) zou een kind niets tekort hoeven te komen.

Maar niet als het aan sommige users in dit topic ligt. Moeder moet blijkbaar verhongeren of met haar kind onder een brug gaan zitten.
pi_204399607
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
En gelijk heeft ze. Fok werken man, je bent niet geboren op aarde zodat je als een slaaf voor een baas gaat werken die geen kk om je geeft en je enkel stress biedt
https://gemeente.leiden.n(...)lp-bij-laag-inkomen/
The fffff.
Dit is wel erg. Het gaat niet eens meer alleen om kinderen wiens schuld het niet is dat papa en mama - bewust - een bijstandsuitkering/laag inkomen hebben. Maar ook bijstandsnemers zelf kunnen gebruik maken van onder meer ondersteuning om schilderlessen te kunnen volgen.
  zondag 10 april 2022 @ 22:09:06 #220
pi_204399616
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
pi_204399623
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.
Nu je het zegt, terwijl het regulier onderwijs krimp doordat de vijver kinderen kleiner wordt, kan het speciaal onderwijs waaronder een autisten m/h/v in Leiden niet iedereen plaatsen :') Toch wel bijzonder dat er opeens meer kinderen zijn die zo autistisch zijn dat ze naar een speciale school moeten
  zondag 10 april 2022 @ 22:09:39 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399624
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?
pi_204399633
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
Vanaf mbo 3/4 is prima salarisperspectief. Ik bedoelde meer alles waar geen opleiding voor nodig is of slechts mbo-2 vereist. De vakmensen die Nederland nodig heeft zijn niet die mensen...
  zondag 10 april 2022 @ 22:11:15 #224
pi_204399636
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:07 schreef potjecreme het volgende:
In de VS zou deze vrouw werken.
Horizontaal misschien,met een drugsverslaving om daarmee om te kunnen gaan. Of met drie banen tegelijk terwijl dat kind alleen is. Nee, de VS is niet het voorbeeld van hoe het wel moet.
  zondag 10 april 2022 @ 22:13:18 #225
pi_204399655
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?
Nee, werk en leertraject ofzo. Of de Melkertbaan weer terug. Werken met behoud van uitkering vind ik helemaal niks, je werkt en dan hoor je gewoon salaris te krijgen. En als je alleen maar wasknijpers leert maken kun je over een jaar nog steeds niks anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')