En als zij daar al 13 jaar inwoont, dan is haar huur nog echt laag.quote:Op zondag 10 april 2022 19:45 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
* En recht op een goedkope sociale huurwoning. Ik mag alleen op de duurste categorie reageren terwijl ik helemaal niet zoveel verdien.
En daar zijn dus die gehate tandenborstelcontroles voor.quote:Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt. Veel bijstandsgerechtigden en ook AOW-gerechtigden, gaan stiekem samenwonen en houden 2 huizen bezet. Ben het weleens tegengekomen dat iemand een huis onderverhuurde en bij zijn vriendin introk. Die is overigens wel door de mand gevallen. En ja, dat moet, bij een vermoeden (vaak verraden) wel gecontroleerd kunnen worden.
Zo zie ik het ook. Ik moet eerst mijzelf terugvinden en psychisch in orde zijn. Dan ga ik weer aan het werk.quote:Op zondag 10 april 2022 19:47 schreef Bruinie het volgende:
Ik begrijp haar wel. Neuk of wordt geneukt. Dan ben ik toch liever de gene die neukt en niet geneukt wordt. Zelf heb ik op twee jaar een uitkering gekregen en dat hielp mij enorm. Ik stond wel altijd op en zag hoe de schapen naar hun werk gingen terwijl ik gewoon aan mezelf kon werken. Ik ben dubbel zo sterk teruggekomen en heb nu de baan die ik leuk vind.
Wat gebruiken jullie vaak het woord ik…quote:Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Ik moet eerst mijzelf terugvinden en psychisch in orde zijn. Dan ga ik weer aan het werk.
Sow danquote:Op zondag 10 april 2022 19:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij hebt er kennelijk ervaring mee, bezitloze pauper.
En ik ben dan ook blij dat mensen zoals jij er zijn, iemand moet mij toch bedienen als ik uit eten ben.quote:Op zondag 10 april 2022 19:47 schreef Bruinie het volgende:
Ik begrijp haar wel. Neuk of wordt geneukt. Dan ben ik toch liever de gene die neukt en niet geneukt wordt. Zelf heb ik op twee jaar een uitkering gekregen en dat hielp mij enorm. Ik stond wel altijd op en zag hoe de schapen naar hun werk gingen terwijl ik gewoon aan mezelf kon werken. Ik ben dubbel zo sterk teruggekomen en heb nu de baan die ik leuk vind.
Meeste uitkeringsgerechtigden hebben een dagtaak aan het uitvogelen hoe ze het meeste gratis geld kunnen krijgen van de gemeente.quote:Op zondag 10 april 2022 19:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nog mooier, in sommige gemeenten krijg je een gratis OV, een meedoen pas en als je het goed speelt, betaal je ook geen gemeentelijke belastingen.
Daarnaast kun je een greep doen in de fondsen, zodat je kind kan sporten.
Jan met de pet zal dit niet kunnen vinden maar beetje gehaaide vrouw graait er zo wat bij via de gemeente.
Wat is het alternatief? Als een zombie naar het werk gaan? Nee bedankt. Je leeft maar één keer en dan zou ik geen slaaf willen zijn. Gewoon dikke drollen draaien en met de pet naar gooien totdat je weer gezond bent en klaar bent om te knallen.quote:Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Ik moet eerst mijzelf terugvinden en psychisch in orde zijn. Dan ga ik weer aan het werk.
Nog nooit in de bediening gewerktquote:Op zondag 10 april 2022 20:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik ben dan ook blij dat mensen zoals jij er zijn, iemand moet mij toch bedienen als ik uit eten ben.
Lekkere instelling! Dus als je werkt ben je een slaaf? Mensen werken en betaling dus belasting omdat mensen zoals jij er met de pet naar gooien en “dikke drollen draaien”.quote:Op zondag 10 april 2022 20:04 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Als een zombie naar het werk gaan? Nee bedankt. Je leeft maar één keer en dan zou ik geen slaaf willen zijn. Gewoon dikke drollen draaien en met de pet naar gooien totdat je weer gezond bent en klaar bent om te knallen.
Waarschijnlijk omdat ze daar ook wel doorhebben dat ze dat niet volhoudt.quote:Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Sapstengel het volgende:
Snap ook niet dat de gemeente haar niet gewoon naar Picnic of iets dergelijks stuurt. Daar heeft ze vandaag nog werk en verdien je meer dan de bijstand. Maarja dat is natuurlijk niet de uitdaging waar ze naar zoekt.
Zeg je dit ook tegen je eigen vader mocht die vanwege ziekte arbeidsongeschikt raken? Een beetje respect is wel op zijn plaats.quote:Op zondag 10 april 2022 19:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Verschillende gradaties van nutteloosheid.
Als werkende kun je beter moedeloos worden van de hoge belasting op arbeid en de lage belasting op vermogen.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wordt hier als werkende wel een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.
Niet werken omdat het even niet goed uitkomt? Dat is onacceptabel. Als iedereen dat doet dan hebben we geen economie meer over.quote:Op zondag 10 april 2022 18:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat wel hoor, het komt waarschijnlijk gewoon even niet zo goed uit op dit moment?
Mijn vader totaal arbeidsongeschikt aangezien die al een aantal jaren dood is.quote:Op zondag 10 april 2022 20:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zeg je dit ook tegen je eigen vader mocht die vanwege ziekte arbeidsongeschikt raken? Een beetje respect is wel op zijn plaats.
Je brengt het goed maar per salso is het dus 2 jaar vakantie op kosten van een ander.quote:Op zondag 10 april 2022 19:47 schreef Bruinie het volgende:
Ze heeft door haar kind geen sollicitatieplicht meer. Het is nu zonder al te veel gedoe vanuit de gemeente freeloaden tot het kind 12 wordt. Niet voor niks hebben bijstanders kinderen.quote:Op zondag 10 april 2022 20:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze daar ook wel doorhebben dat ze dat niet volhoudt.
Wut?quote:Op zondag 10 april 2022 20:10 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Lekkere instelling! Dus als je werkt ben je een slaaf? Mensen werken en betaling dus belasting omdat mensen zoals jij er met de pet naar gooien en “dikke drollen draaien”.
In de bijstand is ieder werk passend en gaat het om zo snel mogelijk uit de bijstand komen, niet om langdurig en duurzaam aan het werk te gaan. Natuurlijk wel beter, dus geef iemand een beetje ruimte om iets passends te zoeken, zodat ze niet een maand later weer terug de bijstand in gaan. Maar na 13 jaar moet het een keer mooi zijn geweest.quote:Op zondag 10 april 2022 20:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze daar ook wel doorhebben dat ze dat niet volhoudt.
Ik ben nu wel een gelukkiger mens en productiever dus dat betaald terugquote:Op zondag 10 april 2022 20:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je brengt het goed maar per salso is het dus 2 jaar vakantie op kosten van een ander.
En uit de bijstand te blijven. Ze zitten er daar echt niet op te wachten om energie te steken in een draaideur-geval.quote:Op zondag 10 april 2022 20:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In de bijstand is ieder werk passend en gaat het om zo snel mogelijk uit de bijstand komen, niet om langdurig en duurzaam aan het werk te gaan. Natuurlijk wel beter, dus geef iemand een beetje ruimte om iets passends te zoeken, zodat ze niet een maand later weer terug de bijstand in gaan. Maar na 13 jaar moet het een keer mooi zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |