Tja, het hangt natuurlijk van het werk af. Mensen telefonisch lastigvallen levert weinig meerwaarde op.quote:Op zondag 10 april 2022 18:57 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Klopt maar mensen die al jarenlang in een uitkering zitten zien vaak de”positieve” kanten van werken niet meer/ of willen het niet zien. Het is aan de gemeente om die mensen te motiveren.
Jij mocht willen dat jij mijn moeder's vermogen had.quote:Op zondag 10 april 2022 19:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet iedereen regelt het zoals jouw moeder dat doet.
Kinderbijslag is 80 euro per maand en kindgebonden budget ongeveer 100. Daar redt je het niet echt van.quote:Op zondag 10 april 2022 19:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, je krijgt natuurlijk weer verschillende toeslagen erbij. Geen idee of dat genoeg is om een kind ervan te kunnen onderhouden.
quote:Op zondag 10 april 2022 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Naja als je echt niet meer weet wat je moet doen kun je altijd nog trainer / coach worden. Anderen die het niet meer weten vertellen wat ze moeten doen.
Met haar uithoudingsvermogen is idd niks mis.quote:Op zondag 10 april 2022 19:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij mocht willen dat jij mijn moeder's vermogen had.
Niet via prostitutie of bijstand.
Heb er vijf dus weet er alles van.quote:Op zondag 10 april 2022 19:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat het leven kost als je niet naar de kroeg gaat maar wél in je eentje rond moet komen van de bijstand én een kind hebt? Jij denkt dat een kind gratis is?
Even los van de zorgen die daarbij komen kijken en de stress en en en, terwijl je niet eens een 9 to 5 kunt behouden want 'stress' en 'tot rust komen'.
Een kind is niet 9 toto 5. Een kind is 24/7. Hou op hoor.
Kinderbijslag + KGB is voor een alleenstaande moeder met 1 kind toch wel flink wat.quote:Op zondag 10 april 2022 19:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?
quote:Op zondag 10 april 2022 19:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met haar uithoudingsvermogen is idd niks mis.
Met 180 euro per maand kom je echt een heel eind.quote:Op zondag 10 april 2022 19:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kinderbijslag is 80 euro per maand en kindgebonden budget ongeveer 100. Daar redt je het niet echt van.
Voor alleenstaande moeders met een laag inkomen ligt het KGB veel hoger...quote:Op zondag 10 april 2022 19:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kinderbijslag is 80 euro per maand en kindgebonden budget ongeveer 100. Daar redt je het niet echt van.
Nouja, vaststellingsovereenkomst enzo?quote:Op zondag 10 april 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als je er zelf om vraagt om je contract niet te verlengen ben je verwijtbaar werkloos en hoor je geen WW te krijgen. Dus Yvette (en haar ex-werkgever) hebben sowieso ergens de boel geflest.
Jij hebt er kennelijk ervaring mee, bezitloze pauper.quote:Op zondag 10 april 2022 19:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah okee, volgens Google was het 1200 pj maar dat zal dan voor de wat hogere inkomens zijn. Zelf nooit gehad.quote:Op zondag 10 april 2022 19:35 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Voor alleenstaande moeders met een laag inkomen ligt het KGB veel hoger...
Verschillende gradaties van nutteloosheid.quote:Op zondag 10 april 2022 18:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er zijn verschillende gradaties van arbeidsongeschiktheid. Zo kunnen sommige mensen 1 of 2 dagen in de week werken, sommigen kunnen wel werken maar dit moet aangepast werk zijn, sommigen kunnen alleen zittende beroepen doen etc.
Je bent niet ofwel arbeidsongeschikt of niet.
Ben het ermee eens dat het geen goede zaak is dat arbeidsongeschikten in dezelfde groep vallen als mensen die gewoon niet willen werken of die wel willen maar langdurig niets kunnen vinden.
Gast gisternacht bezat ik je moeder nog.quote:Op zondag 10 april 2022 19:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij hebt er kennelijk ervaring mee, bezitloze pauper.
Ja, ik ben bekend met dat concept en ik weet hoe het werkt. De wet is duidelijk: alleen als de beëindiging van het contract op initiatief van de werkgever is, heeft de werknemer recht op een WW-uitkering. Het probleem met die vaststellingsovereenkomsten is alleen dat je dat niet meer na kan gaan. Omdat een werkgever er zonder gevolgen over kan liegen (en in veel gevallen zijn ex-werknemers de hogere uitkering zal gunnen) kom je dus in de situatie waar mensen die 'even geen zin hebben om te werken' op deze manier een veel hogere uitkering kunnen afdwingen dan waar ze eigenlijk recht op hebben.quote:Op zondag 10 april 2022 19:36 schreef Saboo het volgende:
Nouja, vaststellingsovereenkomst enzo?
Heb in HR gewerkt. Als we van iemand af wilde die nog een contract had, was dat hoe we het deden. Kregen ze gratis geld, want nog aanspraak op een uitkering, deden ze niet zo moeilijk over opstappen Uiteindelijk deed mijn baas hetzelfde bij mij, toen was het minder leuk Ben dus maar gebleven tegen ieders genoegen . Mar een vaststellingsovereenkomst was wel de way to go als je zelf wegwilde of je baas wilde dat je ophoepelde.
Ja, en dan nog wat huur en zorgtoeslag.quote:Op zondag 10 april 2022 19:35 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Voor alleenstaande moeders met een laag inkomen ligt het KGB veel hoger...
Het is toch eigenlijk om te jankenquote:Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, en dan nog wat huur en zorgtoeslag.
Moet je ook niet willen. Als je bv. meer gaat verdienen krijg je een terugvordering. Net als met de KOT etc.quote:Op zondag 10 april 2022 19:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah okee, volgens Google was het 1200 pj maar dat zal dan voor de wat hogere inkomens zijn. Zelf nooit gehad.
* En recht op een goedkope sociale huurwoning. Ik mag alleen op de duurste categorie reageren terwijl ik helemaal niet zoveel verdien.quote:Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, en dan nog wat huur en zorgtoeslag.
Nog mooier, in sommige gemeenten krijg je een gratis OV, een meedoen pas en als je het goed speelt, betaal je ook geen gemeentelijke belastingen.quote:Op zondag 10 april 2022 19:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk om te janken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |