abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 april 2022 @ 10:44:25 #176
163650 Greys
pi_204452133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:38 schreef molloot200 het volgende:
Wauw, ik vond ze altijd een beetje verlegen/schuw overkomen maar dit klinkt toch als een heel leuk gezellig interview ^O^
Nou het gekke is, we hadden ook wat andere interviews gezien met ze en daar waren ze idd best verlegen en bijna een beetje ontoegankelijk maar ze waren echt supergezellig tegen ons. Misschien dat de pizza vraag het ijs brak. Want toen begonnen ze allemaal door elkaar te roepen en kwamen ze los. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter maandag 18 april 2022 @ 18:07:27 #177
87554 Cee
Welluk?
pi_204475790
INTERVIEW
SAM RYDER - VERENIGD KONINKRIJK


Bij veel artiesten kan je ‘gewoon’ naar hun tafeltje lopen en het gesprek beginnen, of ze zijn nog bezig met een interview en dan wacht je een paar minuten en ben je aan de beurt. Er zijn elk jaar ook artiesten met wachtlijsten: dat zijn doorgaans steeds de Nederlandse inzending en de grootste kanshebbers. Sam Ryder is dit jaar een Wachtrij-artiest. Met meer dan 12 miljoen volgers op TikTok is hij voor een heleboel mensen al een bekende naam en voor de boomers (zoals Greys en Cee) die hem nog niet kenden is het Eurovisie-podium dé manier voor de rest van de wereld om kennis te maken met deze charismatische gast met een dijk van een stem. En met een nummer dat ook nog eens hoog staat bij de bookmakers! Nu zeggen de odds natuurlijk niet alles, maar het is in elk geval hoopgevend en zeer verdiend dat het Verenigd Koninkrijk na al die tijd een kans lijkt te maken op een mooi resultaat in de finale.

We plaatsen onszelf op de Sam WachtRyder en zodra we eindelijk ‘mogen’, begroet Sam ons met een hartelijk hello en een boks. We steken meteen van wal, want we hebben niet veel tijd.

Er zijn nogal wat mensen op ons forum die willen dat jullie van de UK van nul punten naar 'het hele ding winnen' gaan. No pressure en zo, Sam! Je hebt sowieso het Songfestival nu al gered voor de UK.
"Aww, heel erg bedankt!"

Zin in vanavond?
"Ik heb er zó veel zin in! De hele atmosfeer hier nu is heel erg goed. Het voelt feestelijk. En het is ook goed om nieuwe vrienden te maken. Zojuist op het podium hier in de persruimte bijvoorbeeld, toen er groepsfoto's gemaakt werden, erg gelachen met de Bulgaren."

Heb je het podium al gezien?
“Nee ik heb nog niet gekeken. Ik wil er graag heen om te kijken, ik wed dat het enorm is.”

Het is enorm!
“Dit wordt een goede show.”

Ben je al eerder in Amsterdam geweest?
“Ja ik ben er al een paar keer eerder geweest om familie en vrienden te bezoeken enzo. Het was altijd zo fijn, wandelen langs de grachten en de tulpen te koop zien, alle klassieke dingen.”

Je gaat naar Italië, wat is je favoriete pizza?
"Nou... ik hou van ananas op mijn pizza, sorry dat ik dit zeg. Wanneer ik met mijn vrienden in Hawaii ben en dan maken we een pizza door een gat in het zand te graven, een vuur te maken en daar een klein grillrekje op te leggen.

“Het is absoluut niet de traditionele Italiaanse wijze om een pizza te maken maar ik hoop dat de Italianen ons ondanks dat welkom zullen heten”, zegt Sam lachend.

Wat doe je tegen eventuele zenuwen? Heb je een ritueel?
"Ik ben momenteel nogal geïnspireerd door atleten. Mensen die op de toppen van hun kunnen presteren. Ik ben een grote Formule-1 fan, dus ik heb me er erg mee bezig gehouden hoe zij ermee omgaan. Ik heb Nico Rosberg ontmoet, hij is een ex-wereldkampioen, en heb er met hem over gesproken. En ik heb ook een beroemde voetballer in de UK ontmoet, Peter Crouch, en heb hem bijvoorbeeld gevraagd hoe het is om een penalty voor je land te moeten nemen. Al dat soort dingen zijn momenteel erg inspirerend voor me. Zenuwen worden volledig door ons gefabriceerd en door niemand anders."

Jij organiseert zelf Eurovisie-parties. Welke drie Eurovisie-artiesten zou je willen uitnodigen op je eigen Songfestivalfeest?
(Lachend) “Mag ik dan drie keer Lordi uitnodigen?" En dat ze dan hun zwaard meenemen!”

Wat ons betreft ga je het ESF winnen, maar als je niet wint, wie wil jij dan dat er wint?
"Ik heb niet zo veel met het hele winnen. Ik bedoel, ik snap dat het natuurlijk een belangrijk deel van de competitie is, maar voor mij persoonlijk is dat juist het minst belangrijke onderdeel ervan - het scorebord en waar je komt te staan op dat bord - want het is een viering van songwriting. En eigenlijk kan je niet echt tegen elkaar strijden daarin want het is een emotie, hoe een totale vreemde die je nog nooit hebt ontmoet jouw lied en jouw woorden ontvangt. Maar voor mij is dit de manier om het entertaining te maken. Voor mij is zingen mijn grote vreugde en mijn hele leven, het is niet alleen om mezelf te entertainen, het is echt wat mij gelukkig maakt.”

Op dat moment komt de mevrouw van de UK delegatie rustig hinten dat het tijd is voor de volgende in de rij. Tijd voor nog een laatste berichtje van Sam aan de Nederlandse fans!



[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 18-04-2022 19:23:54 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 18:21:35 #178
39237 crew  H_T
2733
pi_204475896
Ik gun Sam wel een goed resultaat
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 april 2022 @ 19:04:38 #179
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204476159
Hij heeft zo'n hoge gunfactor hè O+

Als ze de staging niet verpesten en zijn live vocalen het niet totáál verknallen, hoeft het Verenigd Koninkrijk niet bang te zijn om dit jaar de hattrick te doen in laatste plekken halen :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 april 2022 @ 19:15:46 #180
163650 Greys
pi_204476239
En dat van het niet per se willen winnen, je kon aan alles voelen dat hij dat meende. Hij voelt het niet als contest maar als celebration.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 18 april 2022 @ 19:18:31 #181
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204476266
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 19:15 schreef Greys het volgende:
En dat van het niet per se willen winnen, je kon aan alles voelen dat hij dat meende. Hij voelt het niet als contest maar als celebration.
Maar is dat niet zichzelf indekken tegenover zijn mede-Britten? Ik hoop het niet bij hem, maar je weet het maar nooit met die Britten met hun boehoe anti-Europa Brexit gejank.
pi_204476280
De Sam WachtRyder is er wel één voor de ESFteling-meet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204476288
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 19:15 schreef Greys het volgende:
En dat van het niet per se willen winnen, je kon aan alles voelen dat hij dat meende. Hij voelt het niet als contest maar als celebration.
Dat is het in principe ook wel :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 april 2022 @ 19:21:57 #184
163650 Greys
pi_204476298
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 19:18 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Maar is dat niet zichzelf indekken tegenover zijn mede-Britten? Ik hoop het niet bij hem, maar je weet het maar nooit met die Britten met hun boehoe anti-Europa Brexit gejank.
Nee ik denk het niet, je voelt al echt snel of iemand het uit een soort beleefdheid zegt of het echt vanuit z'n tenen meent. Bij hem was het 't laatste. Hij heeft echt een 'hippie vrijheid blijheid' vibe. In alles. Z'n hele uitstraling, wat hij vertelt, z'n relaxtheid, zijn kleding.
En hij zal zelf stiekem ook wel aanvoelen dat hij toch wel alles behalve laatste zal worden.

Door de deelname van - en situatie in - Oekraïne had eigenlijk elke artiest die we spraken deze instelling wel dit jaar trouwens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 18 april 2022 @ 19:32:44 #185
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204476373
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 19:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee ik denk het niet, je voelt al echt snel of iemand het uit een soort beleefdheid zegt of het echt vanuit z'n tenen meent. Bij hem was het 't laatste. Hij heeft echt een 'hippie vrijheid blijheid' vibe. In alles. Z'n hele uitstraling, wat hij vertelt, z'n relaxtheid, zijn kleding.
En hij zal zelf stiekem ook wel aanvoelen dat hij toch wel alles behalve laatste zal worden.

Door de deelname van - en situatie in - Oekraïne had eigenlijk elke artiest die we spraken deze instelling wel dit jaar trouwens.
Oooh wat heerlijk om te merken wel O+ Veel artiesten zijn ook echt blij om hier te mogen zijn, en ik merk dat er nogal weinig sprake is van echte competitie of zo. Dat is mooi om te zien. Daar dragen de preparty's waar die artiesten dan eindelijk samenkomen ook wel aan bij. Dat was toch een gemis vorig jaar. Nu is het voor mij toch meer één groep.
  ESF Reporter maandag 18 april 2022 @ 19:40:15 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_204476434
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 19:20 schreef Fred_B het volgende:
De Sam WachtRyder is er wel één voor de ESFteling-meet.
Of voor Disneyland voor in de Space Moooooountaaaaiiiiin!
  ESF Reporter woensdag 27 april 2022 @ 16:19:22 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_204555732
INTERVIEW

Jullie hebben nog wat interviews van ons tegoed! Voordat het repetitie-geweld losbarst, hebben we er nog drie voor je in petto. Vandaag is het de beurt aan:

KRYSTIAN OCHMAN - POLEN

De 22-jarige Krystian Ochman groeide op in Massachussets, USA maar verhuisde na zijn middelbare schooltijd naar Polen, het land waar zijn ouders vandaan komen, om daar muziek te studeren. Nadat vorig jaar zijn naam al rondzong in Eurovisiewereld als mogelijke inzending voor Polen, werd hij dit jaar in een nationale voorronde gekozen om met ‘River’ in Turijn z’n land te vertegenwoordigen.

Tussen alle hectiek in de persmiddag staat hij als een baken van rust en kalmte iedereen te woord. Een contrast met de hyperactieve Letten die een paar meter verderop roepen en stuiteren!


Heb je al gerepeteerd?
“Nee, we doen nog een paar interviews en dan ga ik repeteren.”

Dus je hebt het podium nog niet gezien? Het is groot!
“Ik heb het al wel op foto’s gezien.”

Ben je al eens in Amsterdam geweest?
“Nee, dit is mijn eerste keer hier. Maar tot nu toe is het geweldig. Ik heb het vandaag al vaker verteld maar ik ben hier te kort, er is hier qua vibe een soort mix van het Verenigd Koninkrijk met Polen, ik vind het geweldig.”

Word je nerveus voor shows als deze of in Italië? En zo ja, wat doe je om rustig te worden?
“Ik word van sommige shows nerveuzer dan andere maar ik voel me op mijn gemak wanneer mijn stem goed is. Als ik me zelfverzekerd voel wanneer ik het nummer ken en ik de tekst niet vergeet helpt dat. Mijn stem werkt goed en helder, ik weet wanneer ik [in het nummer] moet ademhalen, dat voelt goed aan.”

En misschien helpt het om te weten dat iedereen nerveus is.
“Het liefst focus ik op mezelf, ik weet dat anderen ook de druk voelen maar dat is normaal. Ik probeer om die druk, de adrenaline op een positieve manier te gebruiken, ik weet dat het me kan helpen op het podium, om de juiste noten te raken. Vertrouwen hebben op je eigen mogelijkheden is zeker iets dat helpt.”

Je hebt een erg karakteristieke stem. Heb je muzikale voorbeelden, mensen waar je naar opkijkt?
“Qua stem kijk ik erg op naar mijn opa, die operazanger is. Hij is 85 en hij zingt nog steeds beter dan wie dan ook. Dus ik ben zeker trots en blij dat ik een opa heb die mijn grote voorbeeld is. Verder ook een hoop klassieke zangers, ik studeerde klassieke muziek dus ik let erg op de toon en het timbre van de stem en hoe helder het klinkt, wanneer ze hun adem gebruiken. Er is iemand, hoe spreek je het uit, Gérard Souzay? Hij had ook een ongelofelijk mooie bariton stem.”

Je hebt het over je opa, als je straks op dat grote podium in Turijn staat, wie denk je dat er het meest trots op je zal zijn? Je opa, of iemand anders?
“Ik denk dat mijn hele familie excited en blij zal zijn dat ik daar ben, ik moet mezelf op de best mogelijke manier laten zien. En daarna zal ik kritisch kijken naar mijn optreden en wacht ik op kritieken van mijn familie zodat ik weet waar ik nog aan kan werken.”

Zij zullen eerlijk zijn.
“Ja, dat respecteer ik heel erg van mijn familie, hun eerlijkheid. Ik hou van ze en hun eerlijkheid is erg belangrijk voor me. Want zonder dat kan ik niet dat gevoel van veiligheid krijgen.”

Je lied ‘River’, hoe is dat tot stand gekomen? Is dat speciaal geschreven voor Eurovisie?
“Ja. Het was speciaal daarvoor geschreven. De onderliggende toon heeft een Eurovisie-sfeer, we hadden een ballad dat voor het Songfestival werkt in gedachten toen we het schreven.”

Het lijkt te werken want je staat hoog bij de bookmakers. Geeft dat extra druk?
“Ik probeer daar niet naar te kijken, het is niet belangrijk voor me want bookmakers hebben niet altijd gelijk. En zoals ik zei, het geeft je een verkeerd gevoel van veiligheid; je hebt nog niet opgetreden, je hebt je werk nog niet helemaal gedaan en dan denk je al dat je gaat winnen. Ik denk dat een heleboel landen nog niet alles hebben laten zien en een hoop landen zijn ondergewaardeerd.”
Zoals?
“Ik denk dat Oostenrijk ondergewaardeerd is. Ik weet dat België goede recensies krijgt maar ik denk ook dat die ondergewaardeerd is dus ja, ik denk dat een hoop landen nog niet alles hebben laten zien.”

We gaan nog verrassingen meemaken.
“Ja, is er zo veel meer om te laten zien en we hebben de tijd ervoor en wat gebeurt, gebeurt en ik wens iedereen het beste.”

Staging kan de hele sfeer rondom een nummer veranderen. Net als met onze inzending van The Common Linnets, ken je die?
“Sorry?”
2014, dat duo, met dat country nummer.
[verdwaasde blik]
Ze werden tweede, achter Conchita.
“Om eerlijk te zijn begon ik pas twee jaar geleden met kijken naar het Songfestival.”

Cee besluit hem uit de brand te helpen:
Je bent nog niet zo lang geleden van de VS naar Polen verhuisd, toch?
“Echt waar?!”
[Nee, JIJ, niet The Common Linnets. Cee maakt de verwarring erger. }:| ]

Nee, jij deed dat!
“Ja, ik deed dat, ja dat!”
Ze stonden heel laag bij de bookmakers en toen kwam de staging en BOEM, ze stonden tweede.
“Er kan van alles gebeuren en ik voel me waarschijnlijk het best als ik blij ben met m’n eigen optreden en dat is dan het meest logische, voor mij.”

Een laatste vraag, want we zien dat er mensen staan te wachten om je te interviewen. Je gaat naar Italië: wat is je favoriete pizza?
“Oh MAN ik ga hier zo veel haat voor krijgen…’
Nope, misschien niet!
“I houd van pizza Hawaii, yeah.”
Nou, Sam Ryder vertelde ons net dat hij ook van ananas op pizza houdt dus je kan het zonder schaamte zeggen.
“Je houdt ervan of niet en ik hou ervan, maar ik vind ook You either hate it or love it and I love it, but I also like diavola [een pizza met een pittige salami, red.], dat is erg goed, ik houd van salami en van pittig dus dat is erg lekker.”
Oh nu worden we hongerig.
“Ja, mijn maag rommelt nu ook, ik heb zo’n honger!”

We laten Krystian en z’n rommelende maag nu met rust maar niet voordat hij nog een korte boodschap heeft ingesproken. Helaas is de opname mislukt maar jullie krijgen allemaal de groeten!



[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 27-04-2022 16:45:31 ]
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 16:25:24 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204555804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:19 schreef Cee het volgende:
INTERVIEW

Jullie hebben nog wat interviews van ons tegoed! Voordat het repetitie-geweld losbarst, hebben we er nog drie voor je in petto. Vandaag is het de beurt aan:

KRYSTIAN OCHMAN - POLEN

De 22-jarige Krystian Ochman groeide op in Massachussets, USA maar verhuisde na zijn middelbare schooltijd naar Polen, het land waar zijn ouders vandaan komen, om daar muziek te studeren. Nadat vorig jaar zijn naam al rondzong in Eurovisiewereld als mogelijke inzending voor Polen, werd hij dit jaar in een nationale voorronde gekozen om met ‘River’ in Turijn z’n land te vertegenwoordigen.

Tussen alle hectiek in de persmiddag staat hij als een baken van rust en kalmte iedereen te woord. Een contrast met de hyperactieve Letten die een paar meter verderop roepen en stuiteren!


Heb je al gerepeteerd?
“Nee, we doen nog een paar interviews en dan ga ik repeteren.”

Dus je hebt het podium nog niet gezien? Het is groot!
“Ik heb het al wel op foto’s gezien.”

Ben je al eens in Amsterdam geweest?
“Nee, dit is mijn eerste keer hier. Maar tot nu toe is het geweldig. Ik heb het vandaag al vaker verteld maar ik ben hier te kort, er is hier qua vibe een soort mix van het Verenigd Koninkrijk met Polen, ik vind het geweldig.”

Word je nerveus voor shows als deze of in Italië? En zo ja, wat doe je om rustig te worden?
“Ik word van sommige shows nerveuzer dan andere maar ik voel me op mijn gemak wanneer mijn stem goed is. Als ik me zelfverzekerd voel wanneer ik het nummer ken en ik de tekst niet vergeet helpt dat. Mijn stem werkt goed en helder, ik weet wanneer ik [in het nummer] moet ademhalen, dat voelt goed aan.”

En misschien helpt het om te weten dat iedereen nerveus is.
“Het liefst focus ik op mezelf, ik weet dat anderen ook de druk voelen maar dat is normaal. Ik probeer om die druk, de adrenaline op een positieve manier te gebruiken, ik weet dat het me kan helpen op het podium, om de juiste noten te raken. Vertrouwen hebben op je eigen mogelijkheden is zeker iets dat helpt.”

Je hebt een erg karakteristieke stem. Heb je muzikale voorbeelden, mensen waar je naar opkijkt?
“Qua stem kijk ik erg op naar mijn opa, die operazanger is. Hij is 85 en hij zingt nog steeds beter dan wie dan ook. Dus ik ben zeker trots en blij dat ik een opa heb die mijn grote voorbeeld is. Verder ook een hoop klassieke zangers, ik studeerde klassieke muziek dus ik let erg op de toon en het timbre van de stem en hoe helder het klinkt, wanneer ze hun adem gebruiken. Er is iemand, hoe spreek je het uit, Gérard Souzay? Hij had ook een ongelofelijk mooie bariton stem.”

Je hebt het over je opa, als je straks op dat grote podium in Turijn staat, wie denk je dat er het meest trots op je zal zijn? Je opa, of iemand anders?
“I denk dat mijn hele familie excited en blij zal zijn dat ik daar ben, ik moet mezelf op de best mogelijke manier laten zien. En daarna zal ik kritisch kijken naar mijn optreden en wacht ik op kritieken van mijn familie zodat ik weet waar ik nog aan kan werken.”

Zij zullen eerlijk zijn.
“Ja, dat respecteer ik heel erg van mijn familie, hun eerlijkheid. Ik hou van ze en hun eerlijkheid is erg belangrijk voor me. Want zonder dat kan ik niet dat gevoel van veiligheid krijgen.”

Je lied ‘River’, hoe is dat tot stand gekomen? Is dat speciaal geschreven voor Eurovisie?
“Ja. Het was speciaal daarvoor geschreven. De onderliggende toon heeft een Eurovisie-sfeer, we hadden een ballad dat voor het Songfestival werkt in gedachten toen we het schreven.”

Het lijkt te werken want je staat hoog bij de bookmakers. Geeft dat extra druk?
“Ik probeer daar niet naar te kijken, het is niet belangrijk voor me want bookmakers hebben niet altijd gelijk. En zoals ik zei, het geeft je een verkeerd gevoel van veiligheid; je hebt nog niet opgetreden, je hebt je werk nog niet helemaal gedaan en dan denk je al dat je gaat winnen. Ik denk dat een heleboel landen nog niet alles hebben laten zien en een hoop landen zijn ondergewaardeerd.”
Zoals?
“Ik denk dat Oostenrijk ondergewaardeerd is. Ik weet dat België goede recensies krijgt maar ik denk ook dat die ondergewaardeerd is dus ja, ik denk dat een hoop landen nog niet alles hebben laten zien.”

We gaan nog verrassingen meemaken.
“Ja, is er zo veel meer om te laten zien en we hebben de tijd ervoor en wat gebeurt, gebeurt en ik wens iedereen het beste.”

Staging kan de hele sfeer rondom een nummer veranderen. Net als met onze inzending van The Common Linnets, ken je die?
“Sorry?”
2014, dat duo, met dat country nummer.
[verdwaasde blik]
Ze werden tweede, achter Conchita.
“Om eerlijk te zijn begon ik pas twee jaar geleden met kijken naar het Songfestival.”

Cee besluit hem uit de brand te helpen:
Je bent nog niet zo lang geleden van de VS naar Polen verhuisd, toch?
“Echt waar?!”
[Nee, JIJ, niet The Common Linnets. Cee maakt de verwarring erger. }:| ]

Nee, jij deed dat!
“Ja, ik deed dat, ja dat!”
Ze stonden heel laag bij de bookmakers en toen kwam de staging en BOEM, ze stonden tweede.
“Er kan van alles gebeuren en ik voel me waarschijnlijk het best als ik blij ben met m’n eigen optreden en dat is dan het meest logische, voor mij.”

Een laatste vraag, want we zien dat er mensen staan te wachten om je te interviewen. Je gaat naar Italië: wat is je favoriete pizza?
“Oh MAN ik ga hier zo veel haat voor krijgen…’
Nope, misschien niet!
“I houd van pizza Hawaii, yeah.”
Nou, Sam Ryder vertelde ons net dat hij ook van ananas op pizza houdt dus je kan het zonder schaamte zeggen.
“Je houdt ervan of niet en ik hou ervan, maar ik vind ook You either hate it or love it and I love it, but I also like diavola [een pizza met een pittige salami, red.], dat is erg goed, ik houd van salami en van pittig dus dat is erg lekker.”
Oh nu worden we hongerig.
“Ja, mijn maag rommelt nu ook, ik heb zo’n honger!”

We laten Krystian en z’n rommelende maag nu met rust maar niet voordat hij nog een korte boodschap heeft ingesproken. Helaas is de opname mislukt maar jullie krijgen allemaal de groeten!
Jeetje hij kent Twents trots Common Linnets niet :(

Wel een goede save daar hoor :D
  ESF Reporter woensdag 27 april 2022 @ 16:35:25 #189
87554 Cee
Welluk?
pi_204555904
We stonden echt zo van "uhh hij kent het niet" en ik dacht "ja hij komt natuurlijk recht uit de VS misschien is ie hier niet zo lang, wacht even ik zal hem vertellen dat hij natuurlijk uit de VS komt" en toen dacht hij OHH ZIJ OOK? Nee, NIET ZIJ OOK, ugh, man. Verwarring. Kwam goed. Gewoon overgaan op pizza. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2022 @ 16:42:41 #190
163650 Greys
pi_204555971
Van schrik verklootte ik de opname van het filmpje daarna. :') _O-
Toen ik na z'n videoboodschap op 'stop' drukte zag ik dat ik toen eigenlijk op 'record' drukte en dat hij dus niks had opgenomen en nou ja heel veel mis je er niet aan hoor want het was niet heel spannend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 6 mei 2022 @ 13:10:49 #191
87554 Cee
Welluk?
pi_204645120
INTERVIEW

MONIKA LIU - LITOUWEN


We hebben amper hallo gezegd tegen Monika en ze begint meteen enthousiast naar onze fashionista @Greys te roepen: “Ik vind je make-up tof! Is het blauw? Een beetje blauw zit er in, toch?”
Nou, bijna, het is groen met zilver, antwoordt Greys, maar bedankt! Er wordt nog even gegiecheld en het ijs is gebroken. Het interview kan beginnen.

In je bio staat dat je altijd aan Eurovisie mee wilde doen en dat nu de juiste tijd is. Wat heeft je ertoe aangezet om het eindelijk te doen?
“Het nummer! Ik was nooit heel wanhopig om met het Songfestival mee te doen, puur om er aan MEE te doen. Ik dacht altijd, als ik het echt wil doen, dan doe ik het. En toen ik het lied schreef dacht ik niet aan Eurovision, maar toen we het opnamen in Londen ontstond er een moment, dat zo vervuld was van geluk en ik dacht “Oh my God, breng dit naar het Songfestival!” Maar je weet dat dan nog niet zeker want je moet nog voorrondes doen en zo en toen won ik en dacht ik van “Ohhhhh wauw!” Het is geweldig dat wanneer je het gevoel hebt dat je iets wil doen en dat het dan ook gebeurt.”

Het lied Sentimentai gaat over een speciaal moment of persoon, hoe ontstond het lied?
“Weet je, ik schreef het tijdens de pandemie en ik vond de realiteit niet leuk. De enige manier voor mij om aan de realiteit te ontsnappen was door een boek te lezen óf muziek te schrijven. Dus ik ging zitten en schreef muziek, elke dag. Ik vond de tegenwoordige tijd niet leuk en leefde in mijn herinneringen, ik herinnerde me van alles, waaronder het einde van mijn relatie. Het is dat verlangen, die gevoelens die weer boven komen drijven en toen kwam het nummer vanzelf. Het lied gaat over dat sentimentele gevoel.”

Dus er kwam iets goeds uit dat verdrietige gevoel.
“Yes!”

Je gaat binnenkort naar Italië. Wat is je favoriete pizza?
“Margarita.”
Dat is een favorietje hier bij de artiesten die we hebben gesproken.
“Het is ook de beste, vind ik. Niemand gaat natuurlijk zeggen dat ze met ananas lusten.”
Sam Ryder wel.
“Ik ook, ik vind het lekker”, lacht ze haast verontschuldigend. “…Maar ik geef het niet toe!”

Hoe zorg je ervoor dat je vanavond, of straks in Turijn, niet nerveus wordt?
“Ik vertel me zelf steeds, ‘waarom doe ik dit? Ik ben niet de enige die speciaal is, iedereen is speciaal!’ We moeten allemaal genieten van het moment en vreugde brengen aan de mensen. Het gaat niet om mij, het gaat om de mensen aan wie we vreugde brengen, aan het publiek. Ik denk altijd aan het publiek, niet aan mezelf wanneer ik optreed. Op die manier voel ik me niet nerveus.”

Wie denk je dat tijdens de liveshow het meest trots op je zal zijn?
“Mijn ouders, zeker. En hopelijk ook de president van Litouwen, nahh dat denk ik niet!” Ze gooit er een heerlijk schaterende HAHA uit, die we de rest van de middag nog vaak door de zaal horen schallen.

Neem je iemand mee naar Turijn, voor support?
“Het wordt maar een klein team, 5 of 4 mensen, ik wil niet te veel mensen meenemen. Mijn ouders wilden ook komen maar dan word ik nerveus en ik wil alleen aan het optreden denken en niet hoe het met mijn ouders gaat, met mijn vrienden en zo, dus ja… Maar mijn vrienden hebben gezegd dat er twee vliegtuigen vol naar Turijn komen!”

Wat zijn je favoriete inzendingen dit jaar?
“Ongetwijfeld Kalush Orchestra met Stefania, ik heb tegen ze gezegd dat in de context van de oorlog, het recht naar mijn hart gaat wanneer ik ze hoor zingen, het is betoverend. Het feit dat ze hier kunnen zijn [in Amsterdam], dat ze het hebben gered. Het raakt me echt. En ik hou ook van Chanel uit Spanje, oh my God, haar optreden!”
Ze is zo uitbundig!
“Ja, en kijk eens wat ze doet op het podium!”
Op die hakken!
“Ja, je merkt echt dat ze dit al heel lang doet, zo professioneel, ik hou ervan.”
Wij moeten nog wat oefenen om dat te kunnen doen.
“Ik kan dit nooit van mijn leven, nooit.”
Maar jij hebt ook speciale moves, heel elegant, is dat een speciaal genre waar je subtiel naar hint? Het is een beetje disco, een beetje nightclub.
“Weet je hoe we dat noemen? We noemen het Spooky Disco. Het is niet heel snel, niet heel langzaam. Het is voor de ladies."

Ben je blij met je plek in de halve finale [Monika is als derde aan de beurt]?
“Ik weet het niet. Waar ben ik eigenlijk?”
“Oh, derde! Ik was alweer vergeten dat ik derde was. Ja, het is goed want ik mag na mijn kleine broers uit Letland. Ik denk dat ze niet blij zijn. Het is goed dat ik derde ben, de Letten zijn verdrietig, het is oké.”

Wanneer we realiseren dat wij Nederlanders op Monika kunnen stemmen en we vragen of ze een boodschap op video in wil spreken, wil ze eerst weten wat “vote for me” in het Nederlands is. Het resultaat zie je hier!



[ Bericht 0% gewijzigd door Cee op 06-05-2022 19:33:41 ]
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 13:15:24 #192
375570 crew  Cyan9
pi_204645160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:10 schreef Cee het volgende:
INTERVIEW

MONIKA LIU - LITOUWEN


We hebben amper hallo gezegd tegen Monika en ze begint meteen enthousiast naar onze fashionista @:Greys te roepen: “Ik vind je make-up tof! Is het blauw? Een beetje blauw zit er in, toch?”
Nou, bijna, het is groen met zilver, antwoordt Greys, maar bedankt! Er wordt nog even gegiecheld en het ijs is gebroken. Het interview kan beginnen.

In je bio staat dat je altijd aan Eurovisie mee wilde doen en dat nu de juiste tijd is. Wat heeft je ertoe aangezet om het eindelijk te doen?
“Het nummer! Ik was nooit heel wanhopig om met het Songfestival mee te doen, puur om er aan MEE te doen. Ik dacht altijd, als ik het echt wil doen, dan doe ik het. En toen ik het lied schreef dacht ik niet aan Eurovision, maar toen we het opnamen in Londen ontstond er een moment, dat zo vervuld was van geluk en ik dacht “Oh my God, breng dit naar het Songfestival!” Maar je weet dat dan nog niet zeker want je moet nog voorrondes doen en zo en toen won ik en dacht ik van “Ohhhhh wauw!” Het is geweldig dat wanneer je het gevoel hebt dat je iets wil doen en dat het dan ook gebeurt.”

Het lied Sentimentai gaat over een speciaal moment of persoon, hoe ontstond het lied?
“Weet je, ik schreef het tijdens de pandemie en ik vond de realiteit niet leuk. De enige manier voor mij om aan de realiteit te ontsnappen was door een boek te schrijven óf muziek te schrijven. Dus ik ging zitten en schreef muziek, elke dag. Ik vond de tegenwoordige tijd niet leuk en leefde in mijn herinneringen, ik herinnerde me van alles, waaronder het einde van mijn relatie. Het is dat verlangen, die gevoelens die weer boven komen drijven en toen kwam het nummer vanzelf. Het lied gaat over dat sentimentele gevoel.”

Dus er kwam iets goeds uit dat verdrietige gevoel.
“Yes!”

Je gaat binnenkort naar Italië. Wat is je favoriete pizza?
“Margarita.”
Dat is een favorietje hier bij de artiesten die we hebben gesproken.
“Het is ook de beste, vind ik. Niemand gaat natuurlijk zeggen dat ze met ananas lusten.”
Sam Ryder wel.
“Ik ook, ik vind het lekker”, lacht ze haast verontschuldigend. “…Maar ik geef het niet toe!”

Hoe zorg je ervoor dat je vanavond, of straks in Turijn, niet nerveus wordt?
“Ik vertel me zelf steeds, ‘waarom doe ik dit? Ik ben niet de enige die speciaal is, iedereen is speciaal!’ We moeten allemaal genieten van het moment en vreugde brengen aan de mensen. Het gaat niet om mij, het gaat om de mensen aan wie we vreugde brengen, aan het publiek. Ik denk altijd aan het publiek, niet aan mezelf wanneer ik optreed. Op die manier voel ik me niet nerveus.”

Wie denk je dat tijdens de liveshow het meest trots op je zal zijn?
“Mijn ouders, zeker. En hopelijk ook de president van Litouwen, nahh dat denk ik niet!” Ze gooit er een heerlijk schaterende HAHA uit, die we de rest van de middag nog vaak door de zaal horen schallen.

Neem je iemand mee naar Turijn, voor support?
“Het wordt maar een klein team, 5 of 4 mensen, ik wil niet te veel mensen meenemen. Mijn ouders wilden ook komen maar dan word ik nerveus en ik wil alleen aan het optreden denken en niet hoe het met mijn ouders gaat, met mijn vrienden en zo, dus ja… Maar mijn vrienden hebben gezegd dat er twee vliegtuigen vol naar Turijn komt!”

Wat zijn je favoriete inzendingen dit jaar?
“Ongetwijfeld Kalush Orchestra met Stefania, ik heb tegen ze gezegd dat in de context van de oorlog, het recht naar mijn hart gaat wanneer ik ze hoor zingen, het is betoverend. Het feit dat ze hier kunnen zijn [in Amsterdam], dat ze het hebben gered. Het raakt me echt. En ik hou ook van Chanel uit Spanje, oh my God, haar optreden!”
Ze is zo uitbundig!
“Ja, en kijk eens wat ze doet op het podium!”
Op die hakken!
“Ja, je merkt echt dat ze dit al heel lang doet, zo professioneel, ik hou ervan.”
Wij moeten nog wat oefenen om dat te kunnen doen.
“Ik kan dit nooit van mijn leven, nooit.”
Maar jij hebt ook speciale moves, heel elegant, is dat een speciaal genre waar je subtiel naar hint? Het is een beetje disco, een beetje nightclub.
“Weet je hoe we dat noemen? We noemen het Spooky Disco. Het is niet heel snel, niet heel langzaam. Het is voor de ladies.

Ben je blij met je plek in de halve finale [Monika is als derde aan de beurt].
“Ik weet het niet. Waar ben ik eigenlijk?”
“Oh, derde! Ik was alweer vergeten dat ik derde was. Ja, het is goed want ik mag na mijn kleine broers uit Letland. Ik denk dat ze niet blij zijn. Het is goed dat ik derde ben, de Letten zijn verdrietig, het is oké.”

Wanneer we realiseren dat wij Nederlanders op Monika kunnen stemmen en we vragen of ze een boodschap op video in wil spreken, wil ze eerst weten wat “vote for me” in het Nederlands is. Het resultaat zie je hier!

Wat een heerlijk mens! :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204646026
Zij is echt leuk O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 mei 2022 @ 20:07:51 #194
163650 Greys
pi_204648460
STEM OP MAIIIIIII

Ja ze is enig. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter maandag 9 mei 2022 @ 22:43:25 #195
87554 Cee
Welluk?
pi_204684148
INTERVIEW

Zdob şi Zdub & Advahov Brothers - Moldavië


Tussen het geroezemoes tijdens de persmiddag die voorafging aan Eurovision in concert klinken met regelmaat de vrolijke folklore klanken van de Advahov Brothers, die voor de gelegenheid hun viool en accordeon hadden meegenomen. Deze twee broers flankeren Roman, de leadzanger van Zdob şi Zdub, de band die dit jaar voor de derde keer deelneemt aan het Eurovisie Songfestival. Op dinsdag 10 mei staan ze als 9e, na S10, in de eerste halve finale.

Hier volgt ons enigszins hak op de tak (en dat komt niet alleen door ons maar ook door het heerlijke enthousiasme van de mannen) gesprek met de groep!

Oké, allereerst, voor de zekerheid, hoe spreek je jullie naam uit?
“Het is Zdob…
şi…
Zdub, en de Zdob betekent zoiets als een beat! Beat! Beat box!”

Ondertussen wijst een van de Advahov broers naar de notities van Cee, waar ze “Fratii Advahov” had genoteerd en zegt “brothers! brothers!”

Ondanks dat we niet naar Turijn gaan, kunnen we nu gebruik maken van onze DuoLingo-lesjes en roept Cee “broers, fratelli is broers in het Italiaans!”
Iedereen: “Haaaaaa síííí!”

Het is niet jouw eerste keer op het Songfestival.
Roman: “Voor mij niet nee, we hebben Moldavië drie keer vertegenwoordigd, drie decennia. We zijn JONGE VETERANEN [lacht]! Kyiv 2005, oma met de drummer. Düsseldorf 2011 en nu zonder oma maar met een grote hoed [hij maakt een puntmutsgebaar], en nu met de broers.”

Dus de eerste keer had je de drums, daarna een eenwieler en nu heb je een trein.
“Ja!”
Komt er ook een trein het podium op?
“De trein is een symbool van vrijheid. Niet ergens blijven en allemaal nare ideeën krijgen. Het is een teken van vrijheid, dat we moeten veranderen, onze culturen. We spelen traditionele muziek en rock muziek, jullie spelen traditionele muziek, ik houd van de artiest
[Roman schraapt z’n keep en gromt haast het volgende]
HRrrrembrandt van Hrrrijn!
Die vind ik erg leuk. En ik houd ervan als culturen in elkaar overlopen. We moeten het beste pakken van jullie cultuur, jullie komen uit Nederland, toch? Of Frankrijk, Frans?”
Nederlands!
“Ik houd van de film De vliegende Hollander. Goeie film, toch?”

[Greys en Cee zijn angstvallig stil en kijken elkaar aan. En kijken daarna naar Roman. En blijven stil.]

Nee.
“Nee?”

Nee, we zijn nog niet helemaal ‘in touch’ met onze eigen cultuur.

Volgende vraag! Jullie zingen over de trein van Chisinau naar Boekarest, welke wordt gebruikt ter promotie van die route. Heb je het speciaal voor die promotie geschreven of voor Eurovisie?
“Nee, ze hebben het spontaan gebruikt! Dit was de eerste single met deze broers, we wilden een album opnemen. Na de pandemie was er een nieuwe treinverbinding van Chisinau naar Boekarest. Dat was echt zo fijn, en nu wordt ons nummer gebruikt op het treinstation. Wanneer mensen naar Boekarest reizen wordt ons nummer gespeeld."

Je gaat naar Italië, wat is je favoriete pizza?
Roman: “Margharita”
Broer 1: “Parmigiana.”

Als jullie niet winnen, wie gunnen jullie dan de winst?

“Ik houd van ‘salade’. Voor mij is het Eurovisie Songfestival geen wedstrijd, het gaat om het tonen van je cultuur, je land, je humor, we brengen vreugde, humor en ik houd van bananen en salades.

We hebben twee versies van ons nummer gemaakt. Net als country muziek, maar dan folk. Maar we kwamen erachter dat alleen folk niet genoeg is, in ons refrein zingen we ‘folkore en rock and roll’ dus we hebben rock eraan toegevoegd.”

We vinden het zo mooi om te zien hoe jullie stralen wanneer jullie de instrumenten spelen.
“Ja, en ze gaan ook een speciaal pak aantrekken, kubistisch. Het stelt rails voor.
We hebben een foto!”

Na wat overwegen en Roemeens/Moldavisch onderonsje en scrollen door de foto’s op de telefoon van een van de Fratii’s, tovert de vioolbroer een foto tevoorschijn van de Frattii’s, waarschijnlijk gemaakt tijdens de live on tape opnames, gehuld in zwart-witte pakken die een soort kubistische weergave laten zien van treinsporen.

“Het is alleen voor jullie.”
Mogen we er een foto van maken?
“Ga je gang!”

Jullie brengen echt de positiviteit! Zouden jullie een stukje voor ons kunnen spelen?
“Maar natuurlijk!”




[ Bericht 3% gewijzigd door Cee op 10-05-2022 07:49:32 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')