Ronela Hajati (Albania) > Sterk optreden, ondanks blijkbaar problemen met de microfoon. De mannen in ontbloot bovenlijf die naar het schijnt in de back-up video zaten, kan ze beter thuislaten, want zelf maakt ze meer dan genoeg indruk.
Rosa Linn (Armenia) > Van de rustige liedjes wat mij betreft één van de beste.
LUM!X & Pia Maria (Austria) > Deze keer ging het beter dan eerder deze week. Al kan ik me niet voorstellen dat dit op TV een enorme indruk gaat maken.
Jérémie Makiese (Belgium) > Zeer sterk optreden, ondanks het niet zo bijzondere lied. Dit kan niet anders dan spectaculair gaan scoren bij de jury.
Intelligent Music Project (Bulgaria) > Als verwacht. Als het liedje iets minder matig was geweest, had het misschien nog iets kunnen doen. Maar dat is het niet.
Mia Dim¨ić (Croatia) > Zij alleen op het podium maakt te weinig indruk, al is het liedje prima.
We Are Domi (Czech Republic) > Geluidsproblemen denk/hoop ik, want hier ging het één en ander mis aan het begin.
Reddi (Denmark) > Prima optreden, lied is een flopshow.
Stefan (Estonia) > Sterk optreden
The Rasmus (Finland) > Het voelde als een routine-optreden, dat niet zo heel sterk was. We kregen in elk geval nog geen glimp van de spectaculaire act.
Alvan & Ahez (France) > Dit ging beter dan eerdere optredens, maar ik ben er nog zeker niet gerust op dat het gaat scoren als het zo blijft.
Malik Harris (Germany) > Niet al te bijzonder.
Systur (Iceland) > Ook niet echt verheffend.
Brooke (Ireland) > Geen slecht optreden, maar het liedje blijft toch wel vrij onbenullig.
Citi Zēni (Latvia) > Eén van de hoogtepunten, door een aantal muzikale solo’s, die we in mei niet gaan krijgen.
Monika Liu (Lithuania) > Niet slecht, maar na Oekraïne niet memorabel.
Emma Muscat (Malta) > Ik vond de zang niet exceptioneel ofzo, maar dit gaat wel jury Top 10 worden.
Zdob și Zdub & Frații Advahov (Moldova) > Het hoogtepunt van de avond. Chisinau 2023 zonder twijfel.
Vladana (Montenegro) > Goed gezongen, matig liedje.
S10 (Netherlands) > Bijzonder indrukwekkend optreden. Één van de beste van de avond.
Subwoolfer (Norway) > Wel amusant, maar ik denk dat dit op TV beter overkomt. Het was zeker niet zo’n feestje als bij Keiino.
Ochman (Poland) > Helemaal foutloos optreden. Hij heeft wel de uitstraling van een blik sperziebonen.
WRS (Romania) > De opener van de show. Geen best lied, maar in deze vorm zou dit zomaar naar de finale kunnen.
LPS (Slovenia) > Dit boeide niemand in de zaal.
Chanel (Spain) > Erg sterk optreden, dat alles bood wat de echte fans willen.
Cornelia Jakobs (Sweden) > Helaasch
Kalush Orchestra (Ukraine) > De impact van dit optreden viel mij eigenlijk wat tegen. Het werd foutloos gedaan, maar behalve een iets langer applaus was de reactie vrij lauw.
Sam Ryder (United Kingdom) > Sam weet het publiek binnen een seconde of 3 aan zich te binden, en het zal de kunst zijn om dat op TV ook voor elkaar te krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.