abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204385127
https://edition.cnn.com/2(...)embership/index.html

quote:
CNN Finland and Sweden could soon join NATO, moves that would likely infuriate Moscow and that officials say would further underscore Russia's strategic error in invading Ukraine.

NATO officials told CNN that discussions about Sweden and Finland joining the bloc have gotten extremely serious since Russia's invasion, and US senior State Department officials said the matter came up at this week's NATO foreign ministerial, which was attended by the foreign ministers from Stockholm and Helsinki.
Ben ik de enige die hier een heel unheimisch gevoel van krijgt. Rusland heeft tot nu toe elk land dat te dicht bij de NAVO kwam (in hun ogen) aangevallen. Een NAVO lidmaatschap van Finland is dus ver over hun rode lijn.

Hoewel uiteraard Finland vrij is om te doen wat ze willen, vraag ik me af wat de consequenties gaan zijn. Ik lees hier en daar argumenten dat 1) Finland een heel sterk leger heeft en 2) Rusland al vast zit in Oekraine.
Dus dit is het moment en de Russen kunnen niet eens Oekraine aan.

In vechtsporten zeggen ze "heb altijd respect voor je tegenstander" en een "vermeden gevecht is een gewonnen gevecht", dus ik beng eerlijk wel gezegd bang dat dit in een drama gaat eindigen.

De genoemde argumenten dwingen Rusland tot een keuze tot capitulatie of een aanval.Wat ze dan zouden kunnen doen is om vlak voor toetreding een shock and awe aanval uit te voeren. En daarbij:

- alle energiecentrales en infrastructuur van Helsinki verwoesten (geen stroom en gas) met raketten
- aanvallen op militaire installaties
- de mededeling: elke tegenaanval op Russich grondgebied zal nucleair worden gepareerd. Als jullie de boodschap begrepen hebben en neutraal blijven, stoppen we gelijk
-mededeling aan NAVO: bemoei je er niet mee of dit geldt ook voor jullie

MAW: Is dit niet spelen met vuur ?
pi_204385128
Alweer?
pi_204385172
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:14 schreef laforest het volgende:
Alweer?
Alweer wat ? Lijkt laatste dagen toch wat serieuzer te worden mbt Finland mogelijke toetreding
pi_204385207
Ik snap niet wat je stelt?
Stel ze zijn morgen bij de NAVO dan verandert er toch niks?
Ze zullen niet Rusland aanvallen.. en zelfs als ze dat doen, zal de rest van de NAVO niet helpen. De belangrijkste NAVO regel (artikel 5) geldt namelijk alleen andersom, als je zelf aangevallen wordt.

De NAVO heeft niet als doel Rusland uitschakelen..
pi_204385218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Alweer wat ? Lijkt laatste dagen toch wat serieuzer te worden mbt Finland mogelijke toetreding
Elke lees ik dit sinds de oorlog begon.
pi_204385235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:23 schreef koemleit het volgende:
Ik snap niet wat je stelt?
Stel ze zijn morgen bij de NAVO dan verandert er toch niks?
Ze zullen niet Rusland aanvallen.. en zelfs als ze dat doen, zal de rest van de NAVO niet helpen. De belangrijkste NAVO regel (artikel 5) geldt namelijk alleen andersom, als je zelf aangevallen wordt.

De NAVO heeft niet als doel Rusland uitschakelen..
Het gaat om de perceptie van Rusland, niet die van ons. Als Rusland het als een bedreiging ziet, kunnen ze ernaar handelen. Dan maakt het niet uit of de Russen spoken zien of niet.

Als een hond zich bedreigt voelt en je aanvalt, kun je zegeen Huh, ik ben hardstikke lief, wat een stom beest.
Maar je hebt wel een bijtwond.......
pi_204385275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:26 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Het gaat om de perceptie van Rusland, niet die van ons. Als Rusland het als een bedreiging ziet, kunnen ze ernaar handelen. Dan maakt het niet uit of de Russen spoken zien of niet.

Als een hond zich bedreigt voelt en je aanvalt, kun je zegeen Huh, ik ben hardstikke lief, wat een stom beest.
Maar je hebt wel een bijtwond.......
Rusland weet allang dat niemand ze ooit aanvalt. Ze doen alleen alsof ze bedreigt worden om stukken land in te pikken.
Dus las Finland bij de NAVO komt en ze doen net alsof ze aanvallen, en ze vallen Finland aan, dan is het klaar met Rusland. En ja de schade zal niette overzien zijn (ook niet op NAVO grond). Maar ik denk dat ze het niet doen, er is een reden dat ze nu Oekraïne binnenvallen en niet een NAVO staat in de buurt.
  zaterdag 9 april 2022 @ 19:34:34 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204385312
Finnen moeten lekker zelf weten wat ze doen.
Sovjet-Unie/Rusland heeft ze bijna een eeuw lang tot "neutraliteit" gedwongen.
En nu duwt Vladje ze richting NAVO.

NB. In Oostenrijk doen ze het al sinds 1914 in hun broek voor Rusland.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204385330
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:29 schreef koemleit het volgende:

[..]
Rusland weet allang dat niemand ze ooit aanvalt. Ze doen alleen alsof ze bedreigt worden om stukken land in te pikken.
Dus las Finland bij de NAVO komt en ze doen net alsof ze aanvallen, en ze vallen Finland aan, dan is het klaar met Rusland. En ja de schade zal niette overzien zijn (ook niet op NAVO grond). Maar ik denk dat ze het niet doen, er is een reden dat ze nu Oekraïne binnenvallen en niet een NAVO staat in de buurt.
Volgens mij is Rusland verschillende keren vanuit Europa aangevallen in het verleden, dus kan me best voorstellen dat sommige dat niet 100% uitsluiten.

Als ze Finland aanvallen, is het helemaal niet klaar met Rusland. Zeker als ze niet NAVO lid zijn, maar zelfs als, vraag ik me af of VS hun eigen steden aan vernietiging bloot gaan stellen voor Finland. Als het om leven en dood gaat, gaat misschien eigenbelang boven "artikelen". (we weten het niet)

Maar goed het blijft gissen natuurlijk, maar dit is geen computerspel. Consequenties kunnen enorm zijn
pi_204385340
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:34 schreef Hyperdude het volgende:
Finnen moeten lekker zelf weten wat ze doen.
Sovjet-Unie/Rusland heeft ze bijna een eeuw lang tot "neutraliteit" gedwongen.
En nu duwt Vladje ze richting NAVO.

NB. In Oostenrijk doen ze het al sinds 1914 in hun broek voor Rusland.
Tuurlijk het is hun keuze, maar elke keuze heeft mogelijke consequenties.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 april 2022 @ 19:41:19 #11
269689 crew  Viv
pi_204385404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:38 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Tuurlijk het is hun keuze, maar elke keuze heeft mogelijke consequenties.
Dus als land met vijf miljoen inwoners moet je dermate zwak zijn zodat de buurman die 26 keer zo groot is jou kan vermorzelen. Besluit je dat je toch wel bang bent en je wil verdedigen, dan moet je dat niet doen omdat buurman jou dan wil vermorzelen?

Beetje gek om je te laten leiden door de hand die jou wil (kunnen) slaan
pi_204385492
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus als land met vijf miljoen inwoners moet je dermate zwak zijn zodat de buurman die 26 keer zo groot is jou kan vermorzelen. Besluit je dat je toch wel bang bent en je wil verdedigen, dan moet je dat niet doen omdat buurman jou dan wil vermorzelen?

Beetje gek om je te laten leiden door de hand die jou wil (kunnen) slaan
Ze moeten doen wat ze willen. Ik gun ze het beste. En hoop dat ze over een jaar nog zo welvarend land zijn zoals nu. Ze zijn nu best sterk en Rusland zou veel moeite hebben om ze binnen te vallen. En wat winnen ze daar nu mee ? Niet zo veel

Maar als er straks allerlei navo troepen gelegerd worden vlakbij Moermansk en St Petersburg dan is Finland inneens in de ogen van de Russen wel een probleem. Dus zouden de Russen kunnen aanvallen voordat dit laatste
gebeurd is. En het beste moment is voor toetreding en de Russen hebben de troepen wellicht niet voor een invasie......dus dan is de enige aanvalsoptie zoveel mogelijk vernietigen en neutraliteit afdwingen. Dat is mijn vrees.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeOlifantvis op 09-04-2022 19:57:44 ]
pi_204385554
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:52 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ze moeten doen wat ze willen. Ik gun ze het beste. En hoop dat ze over een jaar nog zo welvarend land zijn zoals nu. Ze zijn nu best sterk en Rusland zou veel moeite hebben om ze binnen te vallen. En wat winnen ze daar nu mee ? Niet zo veel

Maar als er straks allerlei navo troepen gelegerd worden vlakbij Moermansk en St Petersburg dan is Finland inneens in de ogen van de Russen wel een probleem.
Voor rusland is alles een probleem. Dat valt niet serieus te nemen.

Wij hebben ons al veel te lang door die agressieve houding laten leiden. Daarom dat een aantal Amerikaanse generaals zo graag met echt harde hand (handen) willen terugslaan zodat het klaar is met die altijd dreigende toon.
pi_204385592
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Voor rusland is alles een probleem. Dat valt niet serieus te nemen.

Wij hebben ons al veel te lang door die agressieve houding laten leiden. Daarom dat een aantal Amerikaanse generaals zo graag met echt harde hand (handen) willen terugslaan zodat het klaar is met die altijd dreigende toon.
Ik snap niet hoe je een land met zoveel kernwapens niet serieus neemt.

Stel er komt een crimineel op je af met een vuurwapen (die al eerder mensen heeft doodgeschoten in soortgelijke situaties) en die zegt dat je niet op het bankje in het park mag zitten.

Zeg je dan ook ? : Dit is illegaal. Het is een mensenrecht om hier te zitten. Ik laat me niet bedreigen. Ik bel zo de politie en die gaat je arresteren.
pi_204385721
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 20:02 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ik snap niet hoe je een land met zoveel kernwapens niet serieus neemt.

Stel er komt een crimineel op je af met een vuurwapen (die al eerder mensen heeft doodgeschoten in soortgelijke situaties) en die zegt dat je niet op het bankje in het park mag zitten.

Zeg je dan ook ? : Dit is illegaal. Het is een mensenrecht om hier te zitten. Ik laat me niet bedreigen. Ik bel zo de politie en die gaat je arresteren.
We nemen Rusland bloed serieus. Alleen hun weerstand niet. Finland en Zweden zijn expres geen lid van de NATO.....

Die crimineel laat je natuurlijk doen wat hij wil, is dat jouw auto dan is dat maar zo want hij dreigt met het doodschieten van mensen. Dus moeten jij en de politie hem zijn gang maar laten gaan. Haal het niet in je hoofd om dit probleem met je buurman te bespreken want dan maak je die crimineel boos

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2022 20:31:15 ]
  zaterdag 9 april 2022 @ 21:34:42 #17
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204386966
Finland heeft meer F-35s besteld dan wij overigens. Ze hebben ook iets meer tanks.

200+ ex Duitse en Nederlandse Leopards.
pi_204388105
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 21:34 schreef PluggieOD het volgende:
Finland heeft meer F-35s besteld dan wij overigens. Ze hebben ook iets meer tanks.

200+ ex Duitse en Nederlandse Leopards.
Rusland zie ik niet Finland binnenvallen. Kost heel veel en wat gaan ze ermee bereiken ?

Het enige wat ze willen (lijkt me als ik logisch probeer na te denken) is dat Finland geen schade aan Rusland kan toebrengen en geen springplank kan zijn voor buitenlandse troepen. Dus wellicht artillerie aanvallen en de luchtmacht, maar verder de Finse economie zo hard mogelijk proberen te raken , zodat ze zich overgeven.

Vraag me af of de Russen nog een keer met de Finnen gaan "praten".
pi_204388276
Finland _O_
Zweden _O_

Rusland heeft hierin echt niks te zeggen.
pi_204389031
Ze zitten Finland al 100 jaar te bedreigen, al ver voor de Winter Oorlog en het Verdrag van Moskou.

Iedereen heeft nu gezien wat een absolute grap het russische leger is.

Rusland heeft Finland ook vandaag weer bedreigd met vernietiging, en heeft vandaag het luchtruim geschonden, en cyberaanvallen uitgevoerd. Maar het zal niets meer uitmaken. Het imago van rusland is compleet en totaal aan flarden geschoten door Oekraine. De aap is uit de mouw.
  zondag 10 april 2022 @ 00:05:39 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204389078
Het feit dat Rusland zich zo dramatisch heeft verslikt in Oekraïne maakt de mogelijkheid dat Finland en Zweden toetreden tot de NAVO en stuk minder gevaarlijk. Als NAVO zijnde zou ik Finland en Zweden morgen provisorisch aannemen als leden met alle beschermingen van dien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_204389125
Zelfs zonder Nato gaat Rusland helemaal niks bereiken in Finland. En ik ga ervan uit dat ze dit weten. Oekraïne is een mislukking voor ze, op militair, economisch, en politiek gebied. Finland aanvallen zal nog slechter uitvallen voor ze.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 april 2022 @ 00:29:32 #23
408813 crew  trein2000
pi_204389167
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 00:13 schreef Barbusse het volgende:
Zelfs zonder Nato gaat Rusland helemaal niks bereiken in Finland. En ik ga ervan uit dat ze dit weten. Oekraïne is een mislukking voor ze, op militair, economisch, en politiek gebied. Finland aanvallen zal nog slechter uitvallen voor ze.
Sowieso. Is er iemand die denkt dat het westen een aanval op Finland en/of Zweden op dezelfde manier gaat afhandelen als die op Oekraïne? Die landen zijn in tegenstelling tot Oekraïne volle bak geïntegreerd in de westerse wereld en bijbehorende instituties. Finland is bijvoorbeeld EU-lidstaat, en ook het EU verdrag kent een verdedingsbepaling. Die is weliswaar minder dwingend dan art. 5, maar om even aan te geven dat je die situatie echt totaal niet kunt vergelijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 april 2022 @ 00:54:42 #24
269689 crew  Viv
pi_204389229
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sowieso. Is er iemand die denkt dat het westen een aanval op Finland en/of Zweden op dezelfde manier gaat afhandelen als die op Oekraïne? Die landen zijn in tegenstelling tot Oekraïne volle bak geïntegreerd in de westerse wereld en bijbehorende instituties. Finland is bijvoorbeeld EU-lidstaat, en ook het EU verdrag kent een verdedingsbepaling. Die is weliswaar minder dwingend dan art. 5, maar om even aan te geven dat je die situatie echt totaal niet kunt vergelijken.
Ja, ik mag hopen dat een aanval op Finland of Zweden wordt gezien als een aanval op heel Europa en keihard wordt beantwoord (dus niet met sancties }:| ).

Niet in de laatste plaats omdat ik in Zweden woon. O-)
pi_204389243
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 00:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, ik mag hopen dat een aanval op Finland of Zweden wordt gezien als een aanval op heel Europa en keihard wordt beantwoord (dus niet met sancties }:| ).

Niet in de laatste plaats omdat ik in Zweden woon. O-)
Jij gaat knokken?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204389252
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sowieso. Is er iemand die denkt dat het westen een aanval op Finland en/of Zweden op dezelfde manier gaat afhandelen als die op Oekraïne? Die landen zijn in tegenstelling tot Oekraïne volle bak geïntegreerd in de westerse wereld en bijbehorende instituties. Finland is bijvoorbeeld EU-lidstaat, en ook het EU verdrag kent een verdedingsbepaling. Die is weliswaar minder dwingend dan art. 5, maar om even aan te geven dat je die situatie echt totaal niet kunt vergelijken.
Turkije is wel beter geïntegreerd trouwens in de Westerse wereld dan :P
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 april 2022 @ 01:11:30 #27
408813 crew  trein2000
pi_204389255
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2022 01:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Turkije is wel beter geïntegreerd trouwens in de Westerse wereld dan :P
Turkije is gewoon NAVO lid
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 april 2022 @ 01:12:08 #28
408813 crew  trein2000
pi_204389256
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 00:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, ik mag hopen dat een aanval op Finland of Zweden wordt gezien als een aanval op heel Europa en keihard wordt beantwoord (dus niet met sancties }:| ).

Niet in de laatste plaats omdat ik in Zweden woon. O-)
Alleen de regio Uppsala staan we af aan de Russen!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204389257
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Turkije is gewoon NAVO lid
Precies. :Y
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 april 2022 @ 01:18:38 #30
269689 crew  Viv
pi_204389266
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Jij gaat knokken?
Het is hier verplicht om verzet te bieden, op wat voor manier dan ook. :o Ik ben arts, dus ik zou eerder worden ingezet bij een noodhospitaal of zo.

Zie ook: https://www.thelocal.se/2(...)f-a-military-attack/

Maar zoals @trein2000 al zei, hoop ik toch wel dat het westen komt helpen dan. :%
pi_204389276
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 01:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Het is hier verplicht om verzet te bieden, op wat voor manier dan ook. :o Ik ben arts, dus ik zou eerder worden ingezet bij een noodhospitaal of zo.

Zie ook: https://www.thelocal.se/2(...)f-a-military-attack/

Maar zoals @:trein2000 al zei, hoop ik toch wel dat het westen komt helpen dan. :%
Nu snap ik je beter, Rusland (en misschien Oekraine ook) bombardeert ook rustig burgerdoelen. Zeer ernstig. Zorgpersoneel zoals jij dus ook. Mijn hart breekt als ik dat lees van beide kanten.

Het doet er voor jou en velen met jou niet toe wie er "begonnen" is.

Heel veel kracht gewenst.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 april 2022 @ 03:09:09 #32
269689 crew  Viv
pi_204389364
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2022 01:27 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Nu snap ik je beter, Rusland (en misschien Oekraine ook) bombardeert ook rustig burgerdoelen. Zeer ernstig. Zorgpersoneel zoals jij dus ook. Mijn hart breekt als ik dat lees van beide kanten.

Het doet er voor jou en velen met jou niet toe wie er "begonnen" is.

Heel veel kracht gewenst.
Poeh, bewaar dat maar voor als het echt mis gaat hier. ;)
  zondag 10 april 2022 @ 06:20:12 #33
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_204389425
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 01:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Het is hier verplicht om verzet te bieden, op wat voor manier dan ook. :o Ik ben arts, dus ik zou eerder worden ingezet bij een noodhospitaal of zo.

Zie ook: https://www.thelocal.se/2(...)f-a-military-attack/

Maar zoals @:trein2000 al zei, hoop ik toch wel dat het westen komt helpen dan. :%
Heb je ook de Zweedse nationaliteit? Hier hebben ze het over 'citizen'. Even los van persoonlijke motieven uiteraard.

Interessante aanpak. Ik woon in Finland, ruwweg 150 km van de Russische grens. Hier hebben ze altijd dienstplicht en reservisten gaan regelmatig op oefening (ook vrouwen dragen daar(vrijwillig) aan bij).

Maar van een vergelijkbaar beleid als in Zweden heb ik nog niet gehoord. Dat ga ik nog even nazoeken.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_204391153
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:26 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Het gaat om de perceptie van Rusland, niet die van ons. Als Rusland het als een bedreiging ziet, kunnen ze ernaar handelen. Dan maakt het niet uit of de Russen spoken zien of niet.

Als een hond zich bedreigt voelt en je aanvalt, kun je zegeen Huh, ik ben hardstikke lief, wat een stom beest.
Maar je hebt wel een bijtwond.......
En daarna wordt de hond afgemaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 10 april 2022 @ 10:58:48 #35
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204391713
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 06:20 schreef SuperWeber het volgende:

[..]
Heb je ook de Zweedse nationaliteit? Hier hebben ze het over 'citizen'. Even los van persoonlijke motieven uiteraard.

Interessante aanpak. Ik woon in Finland, ruwweg 150 km van de Russische grens. Hier hebben ze altijd dienstplicht en reservisten gaan regelmatig op oefening (ook vrouwen dragen daar(vrijwillig) aan bij).

Maar van een vergelijkbaar beleid als in Zweden heb ik nog niet gehoord. Dat ga ik nog even nazoeken.
Iedereen die in Zweden woont moet in principe mee helpen bij het fenomeen "totalforsvar", maar alleen mannen met de Zweedse nationaliteit moeten daadwerkelijk vechten. Dienen in vreemde legers is voor veel landen ook een gevoelig punt.

In de praktijk zal dit betekenen dat mensen vanuit hun civiele beroep mee zullen helpen. Het is dan ook niet altijd mogelijk om ontslag te nemen tijdens een crisis.

Overigens verwacht ik in het ergste geval voor Zweden een Russische (poging tot) inname van Gotland en mogelijk raketaanvallen op steden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Heremeteit op 10-04-2022 11:19:14 ]
pi_204400715
Ze laten er geen gras over groeien

quote:
'Finland en Zweden zo snel mogelijk NAVO-lid, mogelijk nog vóór de zomer'

Finland en Zweden worden zo snel mogelijk lid van de NAVO. Mogelijk zelfs nog vóór de zomer, melden bronnen aan de Britse krant The Times.
Finland zei vorige week dat het in de komende weken meer duidelijkheid wil geven over mogelijk NAVO-lidmaatschap. De Finse minister van Buitenlandse Zaken, die net als de Zweedse minister aanwezig was op een NAVO-bijeenkomst in Brussel, zei dat.
Sinds de Russische inval in Oekraïne is de steun in Finland en Zweden om aansluiting te zoeken bij de NAVO toegenomen.
'Finland en Zweden zo snel mogelijk NAVO-lid, mogelijk nog vóór de zomer'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rioepol-liveblog-rtl
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 april 2022 @ 14:34:33 #37
269689 crew  Viv
pi_204404208
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2022 06:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Ze laten er geen gras over groeien
[..]
'Finland en Zweden zo snel mogelijk NAVO-lid, mogelijk nog vóór de zomer'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rioepol-liveblog-rtl
Slim, want dan is Poetin toch nog bezig met Oekraïne en kan hij er een oorlog met Zweden/Finland niet bij gebruiken. O-)
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 14:40:19 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204404240
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Slim, want dan is Poetin toch nog bezig met Oekraïne en kan hij er een oorlog met Zweden/Finland niet bij gebruiken. O-)
Al helemaal niet vanwege de afstand tot St Petersburg vanuit, dan twee, NAVO landen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204404260
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 00:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, ik mag hopen dat een aanval op Finland of Zweden wordt gezien als een aanval op heel Europa en keihard wordt beantwoord (dus niet met sancties }:| ).

Niet in de laatste plaats omdat ik in Zweden woon. O-)
alvast RIP.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 11 april 2022 @ 14:43:15 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204404269
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2022 06:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Ze laten er geen gras over groeien
[..]
'Finland en Zweden zo snel mogelijk NAVO-lid, mogelijk nog vóór de zomer'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rioepol-liveblog-rtl
En terecht. Als iemand compleet onvoorspelbaar is op dit moment, is het die rus wel. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 april 2022 @ 15:04:42 #41
269689 crew  Viv
pi_204404426
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
alvast RIP.
Thanks :'(

Maar hey, als we dan toch lid zijn van de NAVO straks, dan móeten jullie wel komen helpen. *O*
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 15:08:10 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204404449
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef Viv het volgende:

[..]
Thanks :'(

Maar hey, als we dan toch lid zijn van de NAVO straks, dan móeten jullie wel komen helpen. *O*
Nee, we moeten daar over stemmen :P

Als Zweden zelf Rusland provoceert, heb ik op FOK! geleerd, dan sta je er alleen voor ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 april 2022 @ 15:09:59 #43
269689 crew  Viv
pi_204404461
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, we moeten daar over stemmen :P
Details :P één voor allen, allen voor één toch *O*
quote:
Als Zweden zelf Rusland provoceert, heb ik op FOK! geleerd, dan sta je er alleen voor ;)
Oh ja klopt :'(
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 15:12:03 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204404478
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:09 schreef Viv het volgende:

[..]
Details :P één voor allen, allen voor één toch *O*
[..]
Oh ja klopt :'(
Ik zou het wel een enorme stunt vinden als dit ertoe leidt dat zowel Finland als Zweden toetreden tot de NAVO. Ik ben benieuwd of we in Nederland Poetin kunnen horen knarsetanden in dat geval :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 15:16:38 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204404517
Moeten zij weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 april 2022 @ 15:17:07 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204404520
quote:
Ukraine War: Russia warns Sweden and Finland against Nato membership
...
Russia has warned Finland and Sweden against joining Nato, arguing the move would not bring stability to Europe.

Kremlin spokesman Dmitry Peskov told reporters that "the alliance remains a tool geared towards confrontation".
https://www.bbc.com/news/world-europe-61066503
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 11 april 2022 @ 15:17:59 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204404527
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou het wel een enorme stunt vinden als dit ertoe leidt dat zowel Finland als Zweden toetreden tot de NAVO. Ik ben benieuwd of we in Nederland Poetin kunnen horen knarsetanden in dat geval :D
Alle ballen op Moldavië. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204404893
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou het wel een enorme stunt vinden als dit ertoe leidt dat zowel Finland als Zweden toetreden tot de NAVO. Ik ben benieuwd of we in Nederland Poetin kunnen horen knarsetanden in dat geval :D
Je mag er wel van uit gaan dat de Russen zich weer uiterst comfortabel in hun slachtofferol zullen voelen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 16:03:08 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204404898
quote:
9s.gif Op maandag 11 april 2022 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je mag er wel van uit gaan dat de Russen zich weer uiterst comfortabel in hun slachtofferol zullen voelen.
De enige vraag is of er nog iemand bereid is te luisteren behalve een paar verdwaalde wappies ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204404910
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 16:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De enige vraag is of er nog iemand bereid is te luisteren behalve een paar verdwaalde wappies ;)
Rest van de wereld: ¯\_(ツ)_/¯
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')