abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:15:46 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204688710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:02 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Zonder deze aanpassingen gaat ViaPlay het echt nooit redden met hun “actie” prijs van 14,99 in het eerste jaar…
ik heb 99 euro betaald voor een jaar
  Forum Admin / PR dinsdag 10 mei 2022 @ 14:21:43 #277
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_204688757
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat het niets zou zijn maar het is een kwestie van wennen denk ik. Omdat we al Netflix etc gebruiken een kleine aanpassing. Al zal ik lineair blijven kijken zolang het kan maar daarna zonder problemen overschakelen.

Verder heb ik het idee dat het vaak als zeur-argument wordt gebruikt omdat men boos is dat lineair niet meer mogelijk is. Ik snap het ergens wel; verandering is vervelend maar geef het een kans.
Oh ja, helemaal mee eens. Zowel qua format als manier van kijken is het anders, daar kunnen we beter aan wennen dan het elke keer affikken, want het gaat niet veranderen en ik ben er redelijk van overtuigd dat het niet lang gaat duren voordat dit met nog veel meer sport gaat gebeuren. Er zitten heel veel mensen te zaniken die niet eens Viaplay kijken of star zijn in hun mening die ze voor of tijdens het eerste weekend al hadden.
pi_204688763
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik dacht ook dat het niets zou zijn maar het is een kwestie van wennen denk ik. Omdat we al Netflix etc gebruiken een kleine aanpassing. Al zal ik lineair blijven kijken zolang het kan maar daarna zonder problemen overschakelen.

Verder heb ik het idee dat het vaak als zeur-argument wordt gebruikt omdat men boos is dat lineair niet meer mogelijk is. Ik snap het ergens wel; verandering is vervelend maar geef het een kans.
Dan onderschat je zwaar hoeveel mensen er wél problemen hebben met de app/haperingen/storingen (en dan heb ik het nog niet eens over de bitrate die veel te laag is voor live sport in het jaar 2022). Het gaat er niet om dat mensen per se lineair willen kijken. Kijken via een app is écht niet het probleem.

Het gaat erom dat té veel mensen via Viaplay níet stabiel naar F1 kunnen kijken. Heel mooi voor die vele kijkers bij wie het allemaal perfect werkt. Maar er zijn alsnog veel te veel kijkers bij wie de kijkervaring gewoon níet goed genoeg is. En daar zitten vele mensen bij die via glasvezel kijken op apparaten waarvoor Viaplay de app officieel beschikbaar heeft gesteld. Het zit bij hen dus écht niet in hun eigen verbinding.

In dat opzicht is Viaplay ten opzichte van Ziggo Sport een grote achteruitgang. Van zó'n populaire sport als F1 waarin zóveel geld omgaat, verwacht ik dat we élk raceweekend álles perfect kunnen bekijken. En Viaplay gaat dat gewoon niet voor elkaar krijgen. Het blijft te veel een loterij. We zijn nu al blij als het 90% van de tijd werkt, maar het hoort 100% van de tijd te werken. Elk raceweekend opnieuw.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 14:23:05 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204688767
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:
Verder heb ik het idee dat het vaak als zeur-argument wordt gebruikt omdat men boos is dat lineair niet meer mogelijk is. Ik snap het ergens wel; verandering is vervelend maar geef het een kans.
Live streams zijn gewoon klote en zijn anno 2022 nog altijd geen goed alternatief voor lineair. Dat is geen zeur-argument, maar een keihard feit. Elke hapering is er één te veel, zeker als je vorig jaar nog in 4K kon kijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:31:10 #280
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204688855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:22 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dan onderschat je zwaar hoeveel mensen er wél problemen hebben met de app/haperingen/storingen (en dan heb ik het nog niet eens over de bitrate die veel te laag is voor live sport in het jaar 2022). Het gaat er niet om dat mensen per se lineair willen kijken. Kijken via een app is écht niet het probleem.
quote:
Het gaat erom dat té veel mensen via Viaplay níet stabiel naar F1 kunnen kijken. Heel mooi voor die vele kijkers bij wie het allemaal perfect werkt. Maar er zijn alsnog veel te veel kijkers bij wie de kijkervaring gewoon níet goed genoeg is. En daar zitten vele mensen bij die via glasvezel kijken op apparaten waarvoor Viaplay de app officieel beschikbaar heeft gesteld. Het zit bij hen dus écht niet in hun eigen verbinding.
Hoe kan je dat zo met zoveel zekerheid zeggen? Heb je inzicht in die gegevens? Hou er rekening mee dat mensen meer geneigd zijn om te klagen dan om te zeggen hoe geweldig ze iets vinden.
quote:
In dat opzicht is Viaplay ten opzichte van Ziggo Sport een grote achteruitgang.
Ik ervaar het niet zo :)

Ik zie hier toch iets te veel meningen en aannames en te weinig feiten :)
no offence overigens, gewoon discussie voeren :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Live streams zijn gewoon klote en zijn anno 2022 nog altijd geen goed alternatief voor lineair. Dat is geen zeur-argument, maar een keihard feit. Elke hapering is er één te veel, zeker als je vorig jaar nog in 4K kon kijken.
Wederom een mening, geen feit. En als je niet bij ziggo zat kon je ook niet in 4k kijken overigens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 14:33:07 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204688872
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:31 schreef Gunner het volgende:
Hoe kan je dat zo met zoveel zekerheid zeggen? Heb je inzicht in die gegevens? Hou er rekening mee dat mensen meer geneigd zijn om te klagen dan om te zeggen hoe geweldig ze iets vinden.
Zelfs het door mij gepreesde F1TV zou ik nooit gebruiken om een live race te kijken zo lang ik nog alternatieven heb.

Er zijn mensen die genoegen nemen met een ondermaats product, en er zijn mensen die daar uitgesproken niet mee akkoord zijn. Dat is het verschil.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 14:33:35 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204688877
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:31 schreef Gunner het volgende:
En als je niet bij ziggo zat kon je ook niet in 4k kijken overigens.
Dat claim ik ook nergens, ik zeg dat er mensen zijn voor wie dat zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 14:33:43 #283
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204688879
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
[..]
Hoe kan je dat zo met zoveel zekerheid zeggen? Heb je inzicht in die gegevens? Hou er rekening mee dat mensen meer geneigd zijn om te klagen dan om te zeggen hoe geweldig ze iets vinden.

Hoezo zou je dat niet met zekerheid kunnen zeggen? Je weet dat er mensen zijn last hebben van hapering, terwijl dat met lineaire TV zelden het geval was.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:41:12 #284
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204688936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoezo zou je dat niet met zekerheid kunnen zeggen? Je weet dat er mensen zijn last hebben van hapering, terwijl dat met lineaire TV zelden het geval was.
Die zijn er zeker. Dat ontken ik niet, alleen ik ben gewoon benieuwd hoe groot die groep is. Volgens posters in dit topic zijn dat er veel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:33 schreef Nattekat het volgende:

Er zijn mensen die genoegen nemen met een ondermaats product, en er zijn mensen die daar uitgesproken niet mee akkoord zijn. Dat is het verschil.
Yup. En iedereen mag lekker zelf bepalen wat ze acceptabel vinden of niet :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 14:55:08 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204689059
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:
Yup. En iedereen mag lekker zelf bepalen wat ze acceptabel vinden of niet
Wat ik daarmee dus bedoel te zeggen is dat de klachten van hen die niet genoegen nemen met minder dus niet automatisch gezeik zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 15:07:41 #286
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204689155
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
Die zijn er zeker. Dat ontken ik niet, alleen ik ben gewoon benieuwd hoe groot die groep is. Volgens posters in dit topic zijn dat er veel.

Als er hier in het topic al meerdere mensen zijn die ermee komen dan kan je onwetenschappelijk concluderen dat het sowieso een (klein) deel is van het totale viaplay-publiek. Neemt niet weg dat je anno 2022 een redelijke internetverbinding zou moeten kunnen hebben.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 15:09:14 #287
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204689171
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:53 schreef Gunner het volgende:
Verder is de app niet dramatisch. Ja het is effe wennen dat het niet lineair is maar ik heb er geen problemen mee en genoeg mensen in dit topic die dat bevestigen. Mensen zijn te bang voor verandering denk ik terwijl het gros gewoon netflix op dezelfde manier gebruik.t
Bij Netflix is het niet iedere keer een loterij of de stream al dan niet zal starten :)
En bij Netflix heb je een logischere menustructuur, niet die idiote plaatjes van een raceauto zonder tekst erbij. Of van die algemene teksten: twee foto's van Max met tekst: "Max Verstappen, Imola". Ja mooi, waar gaat ie over lullen dan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_204689249
Onder de Viaplay-positievelingen blijft gewoon te vaak het argument terugkomen "bij mij is alles in orde, dus er zijn geen problemen". Maar bij live-streaming werkt dat niet zo. Dat kan bij iedereen een andere ervaring opleveren, en bij te veel mensen is die tot nu toe gewoon niet goed genoeg. Dat is niet per se een probleem van live streaming an sich, het is simpelweg een probleem van Viaplay, dat zijn streamingplatform niet perfect op orde heeft. Zeker als je weet dat je eigen verbinding/apparaat prima aan de eisen voldoen en andere live streamingdiensten geen enkel probleem geven maar Viaplay wél.

En twijfelen aan de vele klachten is natuurlijk onzin. Dit was bijvoorbeeld tijdens de eerste vrije training afgelopen vrijdag. Voor allestoringen.nl is dat een hele forse (en dat zijn dan alleen nog maar de door hen geregistreerde klachten). Vergelijk maar eens met een flinke Vodafone-storing. Bij de tweede vrije training zie je op het eerste plaatje overigens géén piek. Er is dus géén sprake van klagen om het klagen. Die eerste piek is er aan het begin van de eerste vrije training omdat er dan écht iets aan de hand is.

Mensen klagen dus niet voor niks en er zijn bovendien ook genoeg filmpjes en foto's te zien van storingen, groene vlakken in beeld, stilstaande beelden en de vele haperingen. Misschien werd er de eerste paar weken door sommigen geklaagd omdat men niet meer 'gratis' via Ziggo kon kijken, maar dat is nu wel voorbij. Het gaat nu puur om de instabiele streaming. Een deel heeft daar geen last van, een ander deel juist weer wel. Kijk voor de grap ook eens in de darts-topics. Genoeg voorbeelden van wat er allemaal misgaat. En dit nog naast de paar grote storingen (begin van 1e vrije training Canada, kwalificatie Australië urenlang niet terug te kijken, Bundesliga-voetbal en Premier League Darts wat een keer compleet onkijkbaar was) waar sowieso álle kijkers mee te maken hadden en wat online ook door iedereen werd bevestigd en door niemand werd tegengesproken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 10-05-2022 15:33:06 ]
pi_204689373
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]
13,99 is geen actieprijs. En ik heb het idee dat ze best wel tevreden zijn met wat ze hebben.

Dat het jou niet bevalt, wil niet zeggen dat ze meteen alles omgooien.
Wat ze er zelf over zeiden is dat ze het het eerste jaar extra aantrekkelijk wilden maken en dat ze er daarom een zeer aantrekkelijk maandbedrag van wilden maken als introductie prijs. Dit waren letterlijk hun eigen woorden. En als je kijkt naar hoe het in de landen waar ze al langer zijn is gegaan, is dat precies hoe ze het daar ook hebben gedaan. Die prijs gaat om het voor hun überhaupt winstgevend te kunnen maken zeker met die big shots als Hakkinen en Coulthard nog gierend omhoog volgende jaren.
100% zeker dat ze met een prijs van 14,99 verlies maken, helemaal nu duidelijk is dat de helft van hun beoogde doelgroep F1 TV heeft genomen. Ik denk dat een realistische prijs voor de nabije toekomst rond de 25 euro per maand ligt, zeker met de rechten van voetbal en darten erbij. Ben oprecht benieuwd hoeveel tijd ze die 14,99 nog aanhouden. En dat is voor veel Nederlanders al te gortig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eagles89 op 10-05-2022 15:36:20 ]
pi_204689399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb 99 euro betaald voor een jaar
Ja maar dan moest je wel alles van te voren al aanbetalen, en geen recht op teruggave of tussentijds opzeggen, dus dat kun je niet zomaar 1 op 1 leggen met een maand abbo.
pi_204689627
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:50 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Olav Mol als commentator terug, Brandsen exit, Albers minder vaak aanwezig en minder live in het Engels schakelen met die zuurpruim Hakkinen die op zn voorhoofd heeft geschreven dat hij er alleen voor het geld staat.
Overigens valt na de zomer dat vaste kanaal weg bij KPN en Ziggo, en die app werkt echt dramatisch, dus ben heel benieuwd hoe dat straks gaat (en überhaupt of er veel mensen accepteren dat ze geen kanaal meer op TV hebben, want dan valt de laatste stap om naar F1 TV te gaan ook weg).

Ik deel F1 TV met een vriend en dan betaal je dus 2 euro per maand…tov de 15 euro(!) van ViaPlay.
Dan moet je het wel goed vergelijken, als viaplay deelt is dat ook nog maar 7,50.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_204689911
Viaplay heeft zijn shit niet op orde. Ik hoop echt van ganse harte dat ze dit klanten kost en zodanig veel dat ze nog voor het einde van het jaar opgerot zijn. Maar ik ben er bang voor. Nederlanders zijn gewoontedieren, dus als ze eenmaal iets hebben, zullen ze dat niet zo snel opzeggen of veranderen. In die zin hebben ze dat slim aangepakt.

Persoonlijk stap ik over op F1TV, zodra ik die ¤13,99 moet gaan betalen. En dat zal na augustus zijn. De prijs, Kwalbers, de saaie zakelijke manier van sportbeleving, maar nog meer dat super-fantastisch-práchtig-ultra-enorm-ik-kan-alleen-rondetijden-opnoemen-blije ei Melroy (of weet ik veel hoe die kneus heet) irriteren mij super-enorm-ultra-veel.

Viaplay :r
  dinsdag 10 mei 2022 @ 16:24:02 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204689973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:29 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ja maar dan moest je wel alles van te voren al aanbetalen, en geen recht op teruggave of tussentijds opzeggen, dus dat kun je niet zomaar 1 op 1 leggen met een maand abbo.
Er is wat mij betreft ook geen andere optie omdat ik ook de Premier League wil zien en die hebben ze vanaf augustus, voor alleen F1 had ik het misschien anders gedaan.
pi_204691402
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:53 schreef Gunner het volgende:
Olav Mol verwacht ik niet terug. Brandsen is ook niet na vijf races ineens pleite.

Verder is de app niet dramatisch. Ja het is effe wennen dat het niet lineair is maar ik heb er geen problemen mee en genoeg mensen in dit topic die dat bevestigen. Mensen zijn te bang voor verandering denk ik terwijl het gros gewoon netflix op dezelfde manier gebruik.t
Niet lineair kunnen kijken maakt mij geen kloot uit. Ik wil gewoon storingsvrij kunnen kijken in fatsoenlijke kwaliteit voor dat geld. En hoe dat maakt mij niet uit.

Het verschil met Netflix is dat ik in al die jaren 1 of 2 keer een storing heb gehad, en de beeldkwaliteit altijd goed is.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:33:58 #295
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204691539
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:24 schreef GM78 het volgende:

[..]
Niet lineair kunnen kijken maakt mij geen kloot uit. Ik wil gewoon storingsvrij kunnen kijken in fatsoenlijke kwaliteit voor dat geld. En hoe dat maakt mij niet uit.

Het verschil met Netflix is dat ik in al die jaren 1 of 2 keer een storing heb gehad, en de beeldkwaliteit altijd goed is.
Die hebben dan ook geen livestream :)

De enige die imho wat dat betreft in de buurt komt is YT, maar ook daarvan haperen de livestreams in mijn ervaring af en toe.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_204691785
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:33 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Die hebben dan ook geen livestream :)

De enige die imho wat dat betreft in de buurt komt is YT, maar ook daarvan haperen de livestreams in mijn ervaring af en toe.
NLZIET, Ziggo GO TV, Ziggo Sport Totaal App, Discovery+ en in het buitenland DAZN, Eleven Sports en Amazon Prime. Het is niet allemaal even goed, maar er zitten zeker partijen tussen die hun live sport-streaming gewoon prima voor elkaar hebben. MLB Game of the Week Live on YouTube (ook in Nederland) werkt ook goed en ook nog eens in een veel hogere bitrate van 7 Mb/s.

Het is dus zéker niet onmogelijk, maar met Viaplay hebben we gewoon een soort B-merk gekregen dat A-rechten heeft opgekocht.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:14:44 #297
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204691996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:54 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
NLZIET, Ziggo GO TV, Ziggo Sport Totaal App, Discovery+ en in het buitenland DAZN, Eleven Sports en Amazon Prime. Het is niet allemaal even goed, maar er zitten zeker partijen tussen die hun live sport-streaming gewoon prima voor elkaar hebben. MLB Game of the Week Live on YouTube (ook in Nederland) werkt ook goed en ook nog eens in een veel hogere bitrate van 7 Mb/s.

Het is dus zéker niet onmogelijk, maar met Viaplay hebben we gewoon een soort B-merk gekregen dat A-rechten heeft opgekocht.
True, even niet aan gedacht, maar de Eurosport Player en Discovery+ waren ook prima tijdens de OS. Al waren er toen ook af en toe wat haperingen.

Eigenlijk hetzelfde als wat ik zelf ervaar met Viaplay. Meestal prima, heel soms even een hapering.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 19:20:35 #298
382129 crew  Donna
pi_204692057
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:14 schreef Starflyer het volgende:

[..]
True, even niet aan gedacht, maar de Eurosport Player en Discovery+ waren ook prima tijdens de OS. Al waren er toen ook af en toe wat haperingen.

Eigenlijk hetzelfde als wat ik zelf ervaar met Viaplay. Meestal prima, heel soms even een hapering.
Ik heb dus, op de allereerste kwalificatie na, helemaal nooit een hapering gehad. Perfecte scherpe en soepele stream. Maar afgelopen weekend was de kwalificatie al 'zo zo' met zo nu en dan ineens zwart beeld, maar tijdens de race was het vaker niet scherp, dan wel. Om over het haperen nog maar niet te spreken. Zelfs 2x alles opnieuw opgestart, hielp ook niet. En zomaar ineens na de race, ongeveer vanaf de YMCA motoren was het weer haarscherp en geen problemen meer gehad.

Ik wist van doorgestuurde video's dat er vanaf het begin mensen zijn met haperen en stotterend beeld, maar ik kon me er zelf niet zoveel bij voorstellen. Nu heb ik het zelf gehad en ik baal ik toch wel. Als ik dit nog een weekend heb, zeg ik op.

Ik kijk ook altijd TV via streams, want gewone TV kanalen hebben we niet en daar heb ik eigenlijk helemaal nooit problemen mee. Zeker niet in deze mate.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 23:33:31 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204699992
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:14 schreef Starflyer het volgende:

[..]
True, even niet aan gedacht, maar de Eurosport Player en Discovery+ waren ook prima tijdens de OS. Al waren er toen ook af en toe wat haperingen.

Eigenlijk hetzelfde als wat ik zelf ervaar met Viaplay. Meestal prima, heel soms even een hapering.
D+ heeft misschien wel al mijn vertrouwen in moderne live streaming diensten om zeep geholpen met hun absurde latency. Echt niets is zo leuk als de OS samen met FOK! kijken als anderen die toevallig de ES Player hadden het al 40 seconden voor jou weten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 11 mei 2022 @ 21:50:43 #300
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204711887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
Er is wat mij betreft ook geen andere optie omdat ik ook de Premier League wil zien en die hebben ze vanaf augustus, voor alleen F1 had ik het misschien anders gedaan.
https://kodi-forum.nl/thr(...)page-131#post-108618
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')