abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204373041
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• DjVero: Larissa, 27 april

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 01-05-2022 21:45:29 ]
pi_204373048
Moeten er nog baby's bij in de OP? Ela, LBF, Bertha, ...?
Lemijn, jouw baby staat er ook niet in! Cygne?
pi_204374995
Ja W. mag er wel in, is van 3 februari :)
pi_204375681
Maggie mag er ook bij, 22 feb :)
pi_204375743
Oh man we worden deze week op de proef gesteld. Baby met krampjes en spruw en regeldagen met een zielige zieke peuter die nog altijd graag wil babyknuffelen (in de praktijk dus zijn snotneus afvegen aan haar gezicht).
Gelukkig is ze tussendoor wel lief O+
pi_204382082
Zielig, b-u! Hopelijk snel weer je vrolijke kindertjes terug.
Hier gaat het z'n gangetje. De tanden gaan ineens hard: tand 1 is nu al een ruime week mooi door en gaat hard omhoog, tand 2 heeft ook z'n bovenste randje al laten zien!
pi_204397390
Oh mensen, wat vliegt de tijd! Kuiken is bijna 5 maanden :o vanaf morgen ga ik weer aan het werk. Ik heb er zin in maar ik heb ook zo genoten van de afgelopen maanden.
Benieuwd hoe kuiken het morgen doet op het kdv. Vorige week een ochtend wezen wennen en dat was prima gegaan. Ze lag ‘s middags wel een uur op mij te slapen en dat doet ze anders nooit. Het was dus wel vermoeiend geweest.

Vrijdag rolde ze van rug naar buik en daarna is ze dus steeds dappere pogingen aan het doen om dat nog een keer voor elkaar te krijgen. Doorzettingsvermogen heeft ze in ieder geval :P
pi_204402170
Heeft ze er veel last van, komkommer? Hier kwamen ze zonder veel ellende door. Dat biedt goede hoop voor alle andere tanden. De oudste had er ook weinig last van.

Takkie, hoe was het om haar af te zetten vanochtend? En dat doorzettingsvermogen verbaas ik me ook telkens over. Hier een die nu op handjes en knietjes kan zitten en heen en weer wiebelt. Benieuwd hoelang het duurt voordat het klikt dat je beide kanten een voor een moet bewegen. En dan is er geen rust meer..

Arm schaap zit ook behoorlijk onder de waterpokken. En het geeft me echt de kriebels als ik ze moet insmeren. Ik weet rationeel dat ik het zelf niet meer kan krijgen, maar alles in mij zegt dat ik die blaasjes niet moet aanraken. 🤢
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_204403068
Werkze Takkie! Lekker lang verlof gehad O+
En rebubbled sterkte met de waterpokken. Heeft ze er veel last van?

Hebben jullie tips om peuter te laten wennen aan baby? Hij is op zich wel lief voor hem maar vraagt ook ontzettend veel aandacht en slaapt heel slecht.
pi_204405151
Oh, en wie heeft er goede ervaringen met een osteopaat in de regio Arnhem Nijmegen of vlak daarbuiten?
Ons is geadviseerd daarheen te gaan maar ik vind dat dus eng en ga het liefste naar een betrouwbare ipv de dichtstbijzijnde.
Degene die ons is aangeraden (in Zevenaar) kan pas 30 mei 8)7
pi_204405889
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:58 schreef Rebubbled het volgende:
Heeft ze er veel last van, komkommer? Hier kwamen ze zonder veel ellende door. Dat biedt goede hoop voor alle andere tanden. De oudste had er ook weinig last van.

Takkie, hoe was het om haar af te zetten vanochtend? En dat doorzettingsvermogen verbaas ik me ook telkens over. Hier een die nu op handjes en knietjes kan zitten en heen en weer wiebelt. Benieuwd hoelang het duurt voordat het klikt dat je beide kanten een voor een moet bewegen. En dan is er geen rust meer..

Arm schaap zit ook behoorlijk onder de waterpokken. En het geeft me echt de kriebels als ik ze moet insmeren. Ik weet rationeel dat ik het zelf niet meer kan krijgen, maar alles in mij zegt dat ik die blaasjes niet moet aanraken. 🤢
Neuh, niet dat ik dacht, maar nu heeft ze dus wel sinds gisteravond flink koorts. Gisteravond 39,1, vannacht afgezakt naar 38,1, maar vandaag weer 39,8-39,3-39,5. Wel gewoon alert en drinkt voldoende. Het lijkt me niet dat die koorts echt van de tanden komt, dat schijnt gewoon verhoging te moeten zijn. Ontlasting is gewoon echt donkergroen (en geen mix van mosterdgeel/groen, zoals nu al een paar maanden), dus geen idee of het nu wel tanden zijn of echt een virus.
pi_204406822
Ik geloof ook niet dat tanden bijna 40 graden koorts geeft. Denk een virusje
pi_204406992
Ja, ze is nu aan het drinken en ik hoor heel veel snot in dat neusje. Allemaal van dat loszittend snot waar wij met 1x flink snuiten vanaf zouden zijn, mja, een baby kan dat niet.
En sorry als mijn baby de baby's op de meet aangestoken heeft.
pi_204407576
Vooralsnog is J niet ziek. Morgen KDV
pi_204411871
23 December is ons aapie ter wereld gekomen 2021 :) Slaapt goed, groeit goed en loopt zelfs voor op de gemiddelde babies van 4 maanden _O_ Tandjes beginnen door te komen *O*
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:05:15 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204414677
Ik zal hier ook eens gaan posten, wij hebben een zoontje vanaf eind januari :)
Vandaag een dagje proefgedraaid op de kinderopvang. Ging hartstikke goed, wil nu alleen zijn einde-van-de-middag-slaapje niet meer doen hier thuis :D
Nou ja, zal allemaal wel loslopen :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204416225
Zal ik jullie ook in de OP zetten, mannen?
pi_204416286
Hier hebben we een zielige, zieke baby. Sinds zondagavond koorts die wel goed naar beneden gaat na een zetpil, maar weer flink omhoog schiet als de zetpil uit begint te werken. We hebben gisteren en vandaag veel 39 gezien. Erg sneu. Is wel alert, maar veel rustiger dan normaal. Logisch natuurlijk. En ze heeft zo veel snot in het neusje, niet normaal. Ze kan niet uit de borst drinken, uit het flesje drinkt ze nu max. 90 cc. Snot komt dan los, maar het zit zo diep en het is zoveel, dat ze het er niet uit krijgt. En sprayen met zoutoplossing en uitzuigen met een neuszuiger is dikke drama. ;(
pi_204416929
Beterschap voor F., Komkommer! Sneu hè als ze zich zo ellendig voelen ;(

Mijn verlof zit erop… gisteren weer begonnen met werken. Ik zag er heel erg tegenop maar het is me (op enorme hoofdpijn aan het einde van de dag na) heel erg meegevallen gelukkig. Gisteren was ik uit goed fatsoen naar kantoor gegaan, was er bijna niemand van mijn team :'). Dus vandaag maar weer thuis gewerkt.
R was (voor de vierde keer al) naar de opvang en had het zo erg naar haar zin en zat zo om zich heen te kijken dat ze amper had geslapen overdag. Bij thuiskomst is ze alleen nog even wakker geweest voor twee voedingen en we hebben haar tot vanochtend half 7 niet meer gehoord :D

Ze is ook lekker bezig met haar eigen stem ontdekken. Als we tegen haar praten en de tijd en ruimte geven om terug te kletsen dan doet ze dat ook O+
  woensdag 13 april 2022 @ 08:27:30 #20
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204421065
Ik hoef niet per se in de OP hoor :P

Beterschap met je zieke baby, zielig zeg ;(

eponine, dat kletsen is zo schattig he. Onze Frummel doet dat ook elke ochtend als ik hem wakker maak om om te kleden / verschonen. Zo'n heerlijke start van de dag O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204421640
Ach komkommer zo sneu als ze ziek zijn. Hier sinds zondagavond snot, maar zonder koorts gelukkig.

Eponine wat fijn dat je eerste dag meeviel. Het er tegen opzien is heel herkenbaar.

Welkom heren! Poezor lekker vlot die tandjes.
pi_204423614
@KaBuf herkenbaar wat je zegt over gelijk beginnen te kletsen bij het wakker maken! Er komt hier dan eerst een enorme lach op haar gezicht en daarna begint ze direct van alles te vertellen O+

@LauriLynne ik heb in m'n omgeving bijna alleen maar vrouwen die het fantastisch vonden om weer te gaan werken en die blij waren dat ze weer "zichzelf konden zijn", eentje begon zelfs alweer eerder met werk en spreidde het laatste beetje verlof langer uit... Maar ik stuitte dus op best wat onbegrip als ik aangaf dat ik er tegenop zag om weer aan de slag te gaan. Ik vind m'n werk leuk en het is leuk om collega's weer te spreken en zo, maar nog een paar maanden van m'n (laatste) baby genieten had ook heel fijn geweest. Helaas is het momenteel voor ons niet haalbaar om onbetaald verlof op te nemen, maar anders had ik dat zeker nog gedaan.

Ik was vanochtend even bij Hema en Zeeman, op zoek naar pyjama's in maat 62... Maar bij Zeeman begint het vanaf maat 68 en bij Hema vanaf maat 74 }:|, iemand nog een tip? Zoek geen onesie/boxpakje en ook niets met voetjes eraan wegens lange benen die niet in dat soort pakjes passen :)
pi_204423726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een zielige, zieke baby. Sinds zondagavond koorts die wel goed naar beneden gaat na een zetpil, maar weer flink omhoog schiet als de zetpil uit begint te werken. We hebben gisteren en vandaag veel 39 gezien. Erg sneu. Is wel alert, maar veel rustiger dan normaal. Logisch natuurlijk. En ze heeft zo veel snot in het neusje, niet normaal. Ze kan niet uit de borst drinken, uit het flesje drinkt ze nu max. 90 cc. Snot komt dan los, maar het zit zo diep en het is zoveel, dat ze het er niet uit krijgt. En sprayen met zoutoplossing en uitzuigen met een neuszuiger is dikke drama. ;(
kun je misschien sprayen/uitzuigen als ze slaapt?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204423757
ik wist niet dat er babypyjama's bestonden :@ hier slapen baby's altijd gewoon in een (deel van) hun kleertjes.

miss heeft h&m iets?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')