quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:11 schreef Toine51 het volgende:
Echt, wie nu nog steeds gelooft dat ons belastinggeld écht wel goed wordt besteed hier in NL, heeft geen plaat maar een complete betonfabriek voor zijn hoofd...
Dit land...
En maar bléren over het zoveelste corrupte land in Afrika oid...
Zelf gekozen. Had geld ook terug kunnen storten.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik gun Sywert na deze enorme landelijke storm zijn miljoentjes wel. De schade die hij heeft opgelopen na ruim een jaar landelijke aandacht krijgt hij nooit meer terug. Enige wat hij nog kan doen is emigreren.
Of gewoon meteen emigreren.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zelf gekozen. Had geld ook terug kunnen storten.
De rechtbank van Amsterdam droeg het ministerie in januari al op om het whatsapp-verkeer en andere communicatie van ex-minister Hugo de Jonge en andere VWS-kopstukken over de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden vrij te geven aan de Volkskrant. De rechter hield bij die uitspraak rekening met het ‘journalistiek belang’ van de zaak.quote:VWS kiest ervoor om de opgelegde dwangsommen te betalen.
100 euro per dagquote:Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag
En op het laatste moment ingetrokken die klachtquote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoeker Sywert-deal heeft nu zelf integriteitsklacht aan zijn broek
Lem stond Buur in eerdere zaken bij en voerde recent ook de verdediging in enkele vergelijkbare zaken van voormalige partners bij Deloitte en EY. Het hoe en waarom van de ingetrokken tuchtklacht van Buur blijft dus vooralsnog onduidelijkquote:Accountancy Vanmorgen heeft advocaat Martine Lem tevergeefs om een toelichting op de late intrekking van de zaak gevraagd.
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?quote:Op maandag 18 juli 2022 08:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ministerie staakt verzet tegen uitspraak rechter: stukken over mondkapjesdeal blijven toch geheim
Het ministerie van VWS staakt na ruim vier maanden zijn juridisch verzet tegen een rechterlijke uitspraak om communicatie over de Sywert-deal vrij te geven, meldt de Volkskrant. Toch blijft het departement weigeren openheid van zaken te geven.
[..]
De rechtbank van Amsterdam droeg het ministerie in januari al op om het whatsapp-verkeer en andere communicatie van ex-minister Hugo de Jonge en andere VWS-kopstukken over de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden vrij te geven aan de Volkskrant. De rechter hield bij die uitspraak rekening met het ‘journalistiek belang’ van de zaak.
Het departement verzette zich vervolgens maandenlang tegen die uitspraak. Vlak voor de zitting die donderdag zou plaatsvinden, staakte VWS de juridische procedure opeens.
[..]
100 euro per dag
Het niet naleven van de rechterlijke uitspraak kost het ministerie 100 euro per dag. De dwangsom is overigens nog niet geïnd door de krant. Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom. Er zijn voor de Volkskrant geen andere manieren meer om het departement te dwingen zich aan de uitspraak van de rechter te houden.
Eerder maakte het ministerie van Financiën wel WhatsApp-berichten over de mondkapjesdeal met Van Lienden en zijn zakenpartners openbaar. De aanhoudende weigering van VWS om de stukken vrij te geven, is daarmee des te opmerkelijker. De krant deed in mei vorig jaar het eerste verzoek bij VWS om, net als Financiën, de stukken te overleggen. VWS zegt in augustus een besluit te nemen over de vrijgave ervan.
https://www.ad.nl/politie(...)och-geheim~af0ed06b/
Beerput moet koste wat kost dicht blijven
Rechtsstaat, transparantie? Deze regering veegt haar bips ermee af.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.
Klopt. Maar blijkbaar werkt het instrument dwangsom in dit geval niet. Aangezien het gaat om belastingcenten die uit worden gegeven, is het sowieso geen geschikt middel in deze.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
inderdaad, dit kan echt niet..quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
Op zijn minst een gigantische middelvinger richting de rechtsstaat en het afleggen van verantwoording.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Narcisme is blijkbaar een pré in die kringen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Het gezeik!
Ook opvallend, IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK.......
quote:Een nieuw besluit over de vrijgave van de stukken volgt volgens een woordvoerder van het ministerie pas in augustus
https://www.rd.nl/artikel(...)pps-voorlopig-geheimquote:Volgens de Volkskrant drukte De Jonge de overeenkomst echter door om te voorkomen dat Van Lienden het ministerie op sociale media zou blijven beschuldigen van incompetentie en gebrek aan daadkracht.
https://www.volkskrant.nl(...)och-geheim~bc3dcebe/quote:Daaruit bleek dat ex-minister Hugo de Jonge de eerste aanzet gaf voor de onderhandelingen met Van Lienden. De CDA-minister had altijd gezegd niets met de zaak van doen te hebben, omdat het niet zijn portefeuille was.
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheimquote:Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom.
Daar zal wel een doofpot-potje voor zijn, betaald door ons .quote:Op maandag 18 juli 2022 12:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag, dat overigens nog niet geïnd is door de Volkskrant.
[..]
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheim
Verhogen dus zsm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |