Rechtsstaat, transparantie? Deze regering veegt haar bips ermee af.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.
Klopt. Maar blijkbaar werkt het instrument dwangsom in dit geval niet. Aangezien het gaat om belastingcenten die uit worden gegeven, is het sowieso geen geschikt middel in deze.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
inderdaad, dit kan echt niet..quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
Op zijn minst een gigantische middelvinger richting de rechtsstaat en het afleggen van verantwoording.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Narcisme is blijkbaar een pré in die kringen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Het gezeik!
Ook opvallend, IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK.......
quote:Een nieuw besluit over de vrijgave van de stukken volgt volgens een woordvoerder van het ministerie pas in augustus
https://www.rd.nl/artikel(...)pps-voorlopig-geheimquote:Volgens de Volkskrant drukte De Jonge de overeenkomst echter door om te voorkomen dat Van Lienden het ministerie op sociale media zou blijven beschuldigen van incompetentie en gebrek aan daadkracht.
https://www.volkskrant.nl(...)och-geheim~bc3dcebe/quote:Daaruit bleek dat ex-minister Hugo de Jonge de eerste aanzet gaf voor de onderhandelingen met Van Lienden. De CDA-minister had altijd gezegd niets met de zaak van doen te hebben, omdat het niet zijn portefeuille was.
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheimquote:Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom.
Daar zal wel een doofpot-potje voor zijn, betaald door onsquote:Op maandag 18 juli 2022 12:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag, dat overigens nog niet geïnd is door de Volkskrant.
[..]
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheim
Verhogen dus zsm
Wel betrokken, maar geen betrokkenheid, of hoe legde die narcistiche rasoplichter dat ook alweer uit?quote:Op maandag 18 juli 2022 12:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
De voortdurende weigering van VWS om stukken vrij te geven is opmerkelijker, omdat het ministerie van Financiën eerder wel alle whatsapp-berichten van een eigen topambtenaar over de deal openbaarde.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)och-geheim~bc3dcebe/
Niet betrokkenwel eerste aanzet en deal erdoor heen gedrukt
![]()
quote:Op maandag 18 juli 2022 13:12 schreef Halcon het volgende:
Wel betrokken, maar geen betrokkenheid, of hoe legde die narcistiche rasoplichter dat ook alweer uit?
Nieuw elan hequote:
Graag.quote:
Ah een vazal van Rutte gespot hierquote:Op maandag 18 juli 2022 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
Hier een korte uitleg, niet iedereen is corrupt
Je vergeetquote:Op maandag 18 juli 2022 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ah een vazal van Rutte gespot hier
Dat begrijp ik volkomen met jou beperkte iq, als je niet eens de wob begrijpt en de woo een verslechtering is, die je ook niet doorhebt dan stop ik met op jou te reagerenquote:Op maandag 18 juli 2022 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
Je vergeet![]()
![]()
![]()
in je post dus ik begrijp niet wat je zegt
Je vergeet de drie keerquote:Op maandag 18 juli 2022 18:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volkomen met jou beperkte iq, als je niet eens de wob begrijpt en de woo een verslechtering is, die je ook niet doorhebt dan stop ik met op jou te reageren
Opgebaarde =![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()