abonnement Unibet Coolblue
pi_204335137
Je vraagt je af wat Saudi Arabië met deze oorlog te maken heeft.
Antwoord: heel veel.

Saudi Arabië heeft mede de Soviet Unie doen ineenstorten door de olieproductie tijdens de Afghanistanoorlog enorm op te voeren. De Soviet economie stortte in door de gekelderde olieprijzen.

Dd olieprijs is nu heel hoog, en daardoor kan Rusland de oorlog toch financieren. Biden heeft de Saudis gebeld, maar ze nemen niet op. Ze zijn boos. Door de hoge olieprijzen lopen onze economiën ook schade op. Nog nooit eerder is de inflatie zo hoog geweest. Saudi Arabië is het enige land in de wereld dat de olieproductie enorm kan opvoeren.

Als de Saudis dat zouden doen, dan is een olieboycot niet eens nodig. De Russische inkomsten zullen kelderen, en bij ons zal de inflatie dalen.

Dat Kashoggi verhaal is echter een heikel punt. Dan heb je nog de Yemen oorlog.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 01:22:11 #2
414785 sirdanilot
pi_204335145
De VS zouden ook de olieproductie enorm kunnen opvoeren, ze hebben grote reserves


Doen "ze" niet want dan kan je de bevolking niet uitknijpen.

Deze maand weer 170 euro betaald aan energiekosten en dat terwijl het niet eens koud is .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204335157
Wat is het voordeel voor KSA?

En als USA het zogenaamd zelf ook kan met hun eigen oliereserves, waarom hebben ze KSA nodig, waarom doen ze het niet zelf?
pi_204335853
Of we stoppen met olie...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204336481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 01:22 schreef sirdanilot het volgende:
De VS zouden ook de olieproductie enorm kunnen opvoeren, ze hebben grote reserves

Doen "ze" niet want dan kan je de bevolking niet uitknijpen.

Deze maand weer 170 euro betaald aan energiekosten en dat terwijl het niet eens koud is .
Hoeveel personen wonen er dan? Hoe hoog de kachel?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 10:48:31 #6
414785 sirdanilot
pi_204336663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:25 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Hoeveel personen wonen er dan? Hoe hoog de kachel?
Kachel bijna nooit aan, 2 personen

Ik kan ook de energierekening niet echt goed controleren dus ik weet niet of mijn huisbaas me niet loopt te flessen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204336672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Kachel bijna nooit aan, 2 personen

Ik kan ook de energierekening niet echt goed controleren dus ik weet niet of mijn huisbaas me niet loopt te flessen
Dan zit je huisbaas wel alvast hoog. Maar wellicht krijg je wel weer geld terug.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 5 april 2022 @ 10:50:46 #8
414785 sirdanilot
pi_204336678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:49 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Dan zit je huisbaas wel alvast hoog. Maar wellicht krijg je wel weer geld terug.
Nee ik woon in ierland en dat systeem heb je hier niet.

Je moet wel veel betalen maar je krijgt niks terug.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:04:06 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204336812
Saudi Arabië is een mooi voorbeeld dat we zo snel mogelijk van het olie af moeten heb ik wel vaker gepost. Maar wat jou post verder met de oorlog in Oekraïne te maken heeft ontgaat me TS? En is off-topic denk ik?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204337012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Of we stoppen met olie...
Als dat makkelijk zou gaan dan was dat 10 jaar geleden al gebeurd.
pi_204337035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als dat makkelijk zou gaan dan was dat 10 jaar geleden al gebeurd.
Dat is zeker niet makkelijk maar de enige mogelijkheid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:32:28 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204337182
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is zeker niet makkelijk maar de enige mogelijkheid
Op zich raakt olie op. Dus op een gegeven moment moet dat dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204337188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich raakt olie op. Dus op een gegeven moment met dat dus.
Dat duurt nog wel ca 80 jaar hoorde ik laatst.
Er kan veel gebeuren in die tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:35:58 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204337218
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat duurt nog wel ca 80 jaar hoorde ik laatst.
Er kan veel gebeuren in die tijd.
Dat kan altijd. Grappig is in een opzicht dat Poetin mogelijk een held is wat het versnellen van de energie transitie aangaat. :') Maar allemaal off-topic verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204337407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:04 schreef Megumi het volgende:
Saudi Arabië is een mooi voorbeeld dat we zo snel mogelijk van het olie af moeten heb ik wel vaker gepost. Maar wat jou post verder met de oorlog in Oekraïne te maken heeft ontgaat me TS? En is off-topic denk ik?
Ik heb heel goed uitgelegd hoe Saudi Arabië de voortgang van de oorlog in Oekraïne kan bepalen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:59:38 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204337434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik heb heel goed uitgelegd hoe Saudi Arabië de voortgang van de oorlog in Oekraïne kan bepalen.
Die profiteren hooguit van een hoge olieprijs. Waardoor ze hun corrupte regime nog beter kunnen financieren. Maar wat dat met de oorlog in Oekraïne te maken heeft verder ontgaat me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204337989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:04 schreef Megumi het volgende:
Saudi Arabië is een mooi voorbeeld dat we zo snel mogelijk van het olie af moeten heb ik wel vaker gepost. Maar wat jou post verder met de oorlog in Oekraïne te maken heeft ontgaat me TS? En is off-topic denk ik?
Het probleem is eerder dat de gasprijzen en de olieprijzen aan elkaar gekoppeld zijn. De olieprijs stuwt de gasprijs op, en de gasprijs stuwt de olieprijs op. De gas- en oliefabrikanten kunnen niet verliezen, het ene 'hedged' het andere. Wie dat bedacht heeft, is nu steenrijk. Ik neem aan dat Rockefeller er achter zat, prime suspect.

Overigens gebruiken we olie en gas ook voor andere dingen dan energie.
pi_204338210
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:59 schreef Megumi het volgende:

[..]
Die profiteren hooguit van een hoge olieprijs. Waardoor ze hun corrupte regime nog beter kunnen financieren. Maar wat dat met de oorlog in Oekraïne te maken heeft verder ontgaat me.
Wat gebeurt er als Saudi Arabië samen met VAE de olieproductie enorm opvoert?

De olieprijzen (en daarmee ook de gasprijzen) zullen kelderen. Wat gebeurt er met de Russische economie? Die dondert in elkaar.

Waarom doet de SA dat niet? Omdat de relaties met de VS enorm verslechterd zijn.

Als de relaties goed waren geweest, zoals in de jaren '80 vorige eeuw, dan had SA nu misschien de kraan flink opengedraaid.

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 05-04-2022 21:27:08 ]
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:36:46 #19
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204342782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Of we stoppen met olie...
Stop dan
pi_204342993
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 01:14 schreef polderturk het volgende:
Je vraagt je af wat Saudi Arabië met deze oorlog te maken heeft.
Antwoord: heel veel.

Saudi Arabië heeft mede de Soviet Unie doen ineenstorten door de olieproductie tijdens de Afghanistanoorlog enorm op te voeren. De Soviet economie stortte in door de gekelderde olieprijzen.

Dd olieprijs is nu heel hoog, en daardoor kan Rusland de oorlog toch financieren. Biden heeft de Saudis gebeld, maar ze nemen niet op. Ze zijn boos. Door de hoge olieprijzen lopen onze economiën ook schade op. Nog nooit eerder is de inflatie zo hoog geweest. Saudi Arabië is het enige land in de wereld dat de olieproductie enorm kan opvoeren.

Als de Saudis dat zouden doen, dan is een olieboycot niet eens nodig. De Russische inkomsten zullen kelderen, en bij ons zal de inflatie dalen.

Dat Kashoggi verhaal is echter een heikel punt. Dan heb je nog de Yemen oorlog.
Dat klopt er zit echter nog meer aan vast, na de bezetting van de Al-Masjid al-Haram moskee in Mekka wilde Saudi-Arabië ook graag van extremisten af, vervolgens kwam de onzalige alliantie tussen de VS, Saudi-Arabië & Pakistan tot stand.
(Pakistan wilde graag invloed in Afghanistan om India dwars te zitten.)
Volgens mij heeft dat alles een behoorlijke groei van islamitisch extremisme en terrorisme veroorzaakt.
De buitenlandse strijders in Afgahnistan zaten dar eerst en vooral vanwege deze onzalige alliantie.

Als we van onze olie- en gasverslaving weten af te komen, kunnen we die verwerpelijk golfstaten eindelijk ook eens gaan boycotten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204343044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:04 schreef Megumi het volgende:
Saudi Arabië is een mooi voorbeeld dat we zo snel mogelijk van het olie af moeten heb ik wel vaker gepost. Maar wat jou post verder met de oorlog in Oekraïne te maken heeft ontgaat me TS? En is off-topic denk ik?
Als de golfstaten de olie- en gaskraan verder opendraaien gaan de prijzen omlaag en wordt de Russische winst kleiner alhoewel we in Europa volgens mij nog niet klaar zijn voor de import van genoeg vloeibaar gas per schip.
Qua kosten kan Rusland niet met die landen concurreren.
Met de huidige hoge prijzen is waarschijnlijk zelfs olie uit de teerzanden lucratief, iets wat we qua milieu eigenlijk echt niet zouden moeten willen ontginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 05-04-2022 21:02:11 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204343105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:55 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het probleem is eerder dat de gasprijzen en de olieprijzen aan elkaar gekoppeld zijn. De olieprijs stuwt de gasprijs op, en de gasprijs stuwt de olieprijs op. De gas- en oliefabrikanten kunnen niet verliezen, het ene 'hedged' het andere. Wie dat bedacht heeft, is nu steenrijk. Ik neem aan dat Rockefeller er achter zat, prime suspect.

Overigens gebruiken we olie en gas ook voor andere dingen dan energie.
De hele situatie leidt tot mega winsten en meer invloed voor de olie- en gasindustrie, en ook nog eens de wapenindustrie, allemaal zaken die ik zeer problematisch vind.

Ik ben trouwens benieuwd of deze hele ellende niet ook kan gaan leiden tot allerlei ISDS zaken.
(Die we vanwege de vergroening toch al tegemoet kunnen zien.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 05-04-2022 21:21:15 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204343114
We zouden S-A gewoon moeten bezetten. Ten gunste van hen slopen we daar nu toch al een land (Jemen). Kan net zo goed S-A zelf zijn die bommen gaat koppen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204343513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt er zit echter nog meer aan vast, na de bezetting van de Al-Masjid al-Haram moskee in Mekka wilde Saudi-Arabië ook graag van extremisten af, vervolgens kwam de onzalige alliantie tussen de VS, Saudi-Arabië & Pakistan tot stand.
(Pakistan wilde graag invloed in Afghanistan om India dwars te zitten.)
Volgens mij heeft dat alles een behoorlijke groei van islamitisch extremisme en terrorisme veroorzaakt.
De buitenlandse strijders in Afgahnistan zaten dar eerst en vooral vanwege deze onzalige alliantie.

Als we van onze olie- en gasverslaving weten af te komen, kunnen we die verwerpelijk golfstaten eindelijk ook eens gaan boycotten.
Yep.
De Saudis hebben ÉN extremisten naar Afghanistan gestuurd om tegen de Sovjets te vechten ÉN ze hebben de oliekraan flink opengedraaid waardoor de Soviet economie in elkaar donderde.
pi_204343633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:29 schreef polderturk het volgende:

[..]
Yep.
De Saudis hebben ÉN extremisten naar Afghanistan gestuurd om tegen de Sovjets te vechten ÉN ze hebben de oliekraan flink opengedraaid waardoor de Soviet economie in elkaar donderde.
Klopt, alhoewel de Sovjets ook hadden kunnen nadenken, en met die achterlijk wapenwedloop kunnen stoppen.
Dat had ze veel geld bespaard.
Net zoals nu een probleem met een kernmacht willen bestrijden door bakken conventioneel wapentuig aan te schaffen door de NAVO niet heel erg doordacht is.
Uiteraard wel weer uitstekend voor de wapenindustrie (en de olie- en gasindustrie).

Ik ben wel benieuwd hoe de VS gaat reageren als de wereld echt gaat vergroenen, dat gaat de petro dollar niet ondersteunen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204413666
Deze video laat zien hoe slecht de relatie tussen de VS en Saudi Arabië is. De Saudis gaan op korte termijn echt niet meer olie oppompen, terwijl SA het enige land in de wereld is dat snel veel meer olie kan oppompen. Daarmee steunen ze impliciet de inval in Oekraïne.

twitter
pi_204414474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Deze video laat zien hoe slecht de relatie tussen de VS en Saudi Arabië is. De Saudis gaan op korte termijn echt niet meer olie oppompen, terwijl SA het enige land in de wereld is dat snel veel meer olie kan oppompen. Daarmee steunen ze impliciet de inval in Oekraïne.

[ twitter ]
Punt is dat de VS al langer Saudie Arabie en die gehele olie-rijke regio eigenlijk niet meer nodig heeft zoals voorheen. Vandaar dat ze (US) volledig een eigen koers varen en vaker schijt kunnen hebben aan wat men daarvan vindt in Riyadh. Saudi Arabie heeft heel weinig drukmiddelen of leverage om dan toch bij de US binnen te komen. In die zin zijn de Saudiers volledig afhankelijk van of de Amerikaanse president enig oor naar hen laat hangen of niet. Bij Biden is dat niet zo en die begon volgens mij ook gelijk over de dood van Khasokji en mensenrechten etc. Dus daarmee was de toon gezet en vervolgens heeft de Biden administratie ook nooit echt enige serieuze moeite gedaan om uberhaupt de relatie met de Saudiers wat beter te laten verlopen. Daarnaast doen ze wel hun best weer een deal met Iran te sluiten, ook weer tegen het zere been van de Saudiers oa.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_204533854
Deze CNN video is het met mij eens.

pi_204534341
@poderturk

Weet je wat ik nou zo bijzonder vind? Rusland valt Oekraïne aan en de hele wereld wil niks meer met de Russen te maken hebben en SA slacht de Jemenieten af en iedereen kijkt de andere kant op.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204534518
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 08:44 schreef HSG het volgende:
@:poderturk

Weet je wat ik nou zo bijzonder vind? Rusland valt Oekraïne aan en de hele wereld wil niks meer met de Russen te maken hebben en SA slacht de Jemenieten af en iedereen kijkt de andere kant op.
Dat zijn geen Europeanen plus die proxy oorlog is al zo lang bezig dat het mensen minder boeit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204534528
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zijn geen Europeanen plus die proxy oorlog is al zo lang bezig dat het mensen minder boeit.
Als je als Europese leiders zo van de normen en waarde bent en voor vrede dan moet je geen onderscheid in landen gaan maken.

Maar als het om geld gaat.....tsja.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 25 april 2022 @ 11:11:52 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204535417
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 01:14 schreef polderturk het volgende:
Je vraagt je af wat Saudi Arabië met deze oorlog te maken heeft.
Helemaal niets natuurlijk. Behalve dat Saudi Arabië net als Rusland een redelijk dictatoriaal regime heeft. Ik begrijp niet zo waarom jij steeds dit met soort off-topic topics komt binnen dit subforum?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 april 2022 @ 12:49:42 #33
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204536212
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 08:44 schreef HSG het volgende:
@:poderturk

Weet je wat ik nou zo bijzonder vind? Rusland valt Oekraïne aan en de hele wereld wil niks meer met de Russen te maken hebben en SA slacht de Jemenieten af en iedereen kijkt de andere kant op.
Er valt niets te halen in Jemen behalve vluchtelingen en die komen toch wel. :Y
pi_204625930
CIA directeur heeft in het geheim met MBS gesproken om de banden te verbeteren.

Biden gaat mogelijk een bezoek brengen aan MBS.

De VS wil dat Saudi Arabië de olieproductie opvoert. In de jaren '80 stortte de Soviet Unie in elkaar nadat Saudi Arabië de olieproductie had opgevoerd. Als Saudi Arabië, de VAE en Koeweit de olieproductie gaan opvoeren, dan zal de olieprijs kelderen.

twitter
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:32:06 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204627651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Deze video laat zien hoe slecht de relatie tussen de VS en Saudi Arabië is. De Saudis gaan op korte termijn echt niet meer olie oppompen, terwijl SA het enige land in de wereld is dat snel veel meer olie kan oppompen. Daarmee steunen ze impliciet de inval in Oekraïne.

[ twitter ]
Dat is al langer duidelijk inderdaad.
Het is ook een stukje zelfbescherming denk ik, SA wil in de toekomst met het Yemenconflict ook niet in de problemen geraken.

Bovendien, de staatsfinanciën zullen na de coronacrisis en daarbij behorende lage olieprijs flink aangetast zijn.
SA profiteert simpelweg van een langdurige hoge olieprijs.

Een ander probleem wat je veel hoort in de Indiase politiek is dat de VS een onbetrouwbare bondgenoot is, wellicht versterkt door het tweepartijen stelsel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')