abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204328385
Helaas loopt mijn huidige contract vanaf woensdag af en gaan de prijzen uiteraard flink omhoog.

Dit worden mijn nieuwe prijzen bij Oxxio (waar ik nu ben aangesloten):

https://ibb.co/s1yRS7G

Nu zit ik een beetje rond te kijken en bij budget energie lijken deze stukken goedkoper:

https://ibb.co/Vm2FXB1

Snel overstappen lijk mij? Of is budget energie niet betrouwbaar?

Indien mensen nog betere opties weten hoor ik het graag!
pi_204328491
Ik zou even goed kijken wanneer de tarieven zijn aangepast bij Budget, ik deed net even een vergelijking en Budget Energie was ook stukken goedkoper dan de rest, je zou Budget ook even kunnen bellen hoe dit zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204328567
Ik zou bij oxxio variabel blijven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204328587
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:19 schreef KawaZ het volgende:
Helaas loopt mijn huidige contract vanaf woensdag af en gaan de prijzen uiteraard flink omhoog.

Dit worden mijn nieuwe prijzen bij Oxxio (waar ik nu ben aangesloten):

https://ibb.co/s1yRS7G

Nu zit ik een beetje rond te kijken en bij budget energie lijken deze stukken goedkoper:

https://ibb.co/Vm2FXB1

Snel overstappen lijk mij? Of is budget energie niet betrouwbaar?

Indien mensen nog betere opties weten hoor ik het graag!
het lijkt er op alsof budget energie werkt met dag prijzen, dus het kan zijn dat je vandaag 1,44 betaald en morgen 3,44 (bij wijze van dan), of oxxio dat ook doet weet ik niet, vattenfall werkt bv met variabele tarieven maar legt die prijs wel voor 6 maanden vast

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 14:42:40 ]
pi_204328603
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
het lijkt er op alsof budget energie werkt met dag prijzen, dus het kan zijn dat je vandaag 1,44 betaald en morgen 3,44 (bij wijze van dan), of oxxio dat ook doet weet ik niet, vattenfall werkt bv met variabele tarieven maar legt die prijs wel voor 6 maanden vast
Daarom variabel kiezen vij oxxio. Dat doe je door nergens mee akkoord te gaan.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204328607
https://www.mega.nl/earlybirds

Deze tarieven zijn lager dacht ik
pi_204328623
Even de vergelijkers invullen bij Gaslicht en Pricewice en je weet wat je moet doen.
  maandag 4 april 2022 @ 17:30:05 #8
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_204330297
Leuk idee dat vergelijken. Maar hij geeft bij mij aan dat de energieleveranciers tijdelijk geen nieuwe contracten aanbieden.

Ik zit ook bij oxxio en wil iets goedkoper natuurlijk.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_204330372
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou bij oxxio variabel blijven
Dit of een andere energieboer. Voorschot laag inzetten en bereid zijn om na periode bij te betalen

Ik zou geen langdurig contract afsluiten want het is chaos! Kans dat het over paar maanden rustiger is lijkt me aannemelijk. Dat gesteggel in Oekraïne zorgt voor historisch hoge prijzen, als je nu een contract afsluit dan zit je hier nog veel langer mee.
  maandag 4 april 2022 @ 17:37:08 #10
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_204330379
Ok duidelijk, gewoon blijven waar ik ben en hopen dat de prijs snel weer gaat zakken.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  roze maandag 4 april 2022 @ 17:38:10 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_204330388
Volgens mij is het advies idd op dit moment om geen vast contract te nemen, maar dat doet sowieso bijna geen één energiemaatschappij op dit moment.
Your beauty never ever scared me.
pi_204330391
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef PinkLow het volgende:
Ok duidelijk, gewoon blijven waar ik ben en hopen dat de prijs snel weer gaat zakken.
Ja en geen nieuwe contracten tekenen bij je huidige leverancier. Ook als je huidige afloopt. Je gaat dan vanzelf over op variabel.
pi_204330795
Ik heb in februari nog fijn een 5 jaar contract afgesloten met gasprijs 1,12 per kuub *O*

Via ‘ZonderGas’ (ja, klinkt lekker tegenstrijdig), maar bieden ze helaas niet meer aan.
pi_204335705
Het lijkt erop dat zowel Oxxio als Budget energie met maandelijkse prijzen werken en maandelijks opzegbaar zijn:

https://ibb.co/hRKhHLp

Zouden jullie dan alsnog bij Oxxio blijven ookal lijkt het erop dat ik bij Budgetenergie +/- ¤0,60 per kuub kan besparen.

Zoja, ik hoor graag / ben benieuwd waarom ;)
pi_204335766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:43 schreef KawaZ het volgende:
Het lijkt erop dat zowel Oxxio als Budget energie met maandelijkse prijzen werken en maandelijks opzegbaar zijn:

Zouden jullie dan alsnog bij Oxxio blijven ookal lijkt het erop dat ik bij Budgetenergie +/- ¤0,60 per kuub kan besparen.

Nee gewoon de goedkoopste kiezen zou ik zeggen.

Het risico dat je loopt is dat je nu (in de lente en zomer) met je voorschot een 'tegoed' gaat opbouwen dat je dan in de herfst- en wintermaanden weer op gaat maken. Als je leverancier in de winter failliet gaat ben je dat tegoed dus kwijt.

Maar dat risico loop je bij Oxxio net zo hard als bij BudgetEnergie.

Voorschot laag houden en 'bijsparen' op je eigen rekening zou ook nog kunnen.
pi_204335833
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:43 schreef KawaZ het volgende:

Kan dat verschil dan volgende maand andersom zijn?
Ik zou blijven waar je zit.
  dinsdag 5 april 2022 @ 10:41:07 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204336605
2,50 per kuub gas?

55 cent per kWh?

Jezus Christus.
Dum de dum
pi_204356113
Zojuist via de Oxxio app gezien wat mijn nieuwe kosten zouden worden bij hetzelfde verbruik als vorig jaar (ze hebben het omgerekend zodat ik alvast vrolijk kan worden):

https://ibb.co/vHT4DpQ

Even ter verduidelijking de duurste maanden heb ik dus in werkelijkheid rond de ¤175 voor betaald en nu zou dat rond de ¤650 zijn!

Ik heb een mooi salaris , maar op deze manier wordt dit gewoon vakantiegeld aan de kant zetten om de energierekening te kunnen betalen...

Ik wil dus toch gaan overstappen naar iets wat ook maar iets goedkoper is.

Ik heb een beetje rondgekeken en kom heb 2 opties gevonden:

- BudgetEnergie, deze ligt nu rond de ¤1,97 per m3 en is volgens mij een van de goedkopere
- FrankEnergie, hier betaal je nu rond de ¤1,85 per m3, maar als ik het goed lees wordt deze prijs per dag bepaald

Wat is jullie mening? Hebben jullie nog andere opties? Alvast dank!

[ Bericht 1% gewijzigd door KawaZ op 07-04-2022 09:03:44 ]
pi_204374819
Kijk ook eens bij Shellenergy :) hun gas en kWh prijs is bij zowel variabel als jaar vast lager dan wat je hier noemt. Weet alleen niet hoe dat zit met de vaste kosten.
pi_204374882
Ik zou het ook goed in overweging nemen dat juist de prijsvechters failliet gaan en eenzijdig contracten openbreken. Indien failliet weegt het belang van de curator zwaarder dan het belang van de consument en dus kan je dan juist met een heel duur contract komen te zitten.

Of je beter vast kunt zetten of variabel kunt nemen is echt koffiedik kijken. Niemand kan met zekerheid zeggen wat de prijzen gaan doen. Je kan je dus beter afvragen of je het je zou kunnen permitteren als ze nog veel verder gaan stijgen. Zo niet, dan prijs vastleggen, zo wel dan kan je een risico nemen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:43:43 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204375416
Gewoon een vd hoofdaanbieders bellen, variabel afsluiten en opletten wat je verstookt ...

Je kan weinig meer op dit moment ...
Dum de dum
pi_204379151
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:18 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb in februari nog fijn een 5 jaar contract afgesloten met gasprijs 1,12 per kuub *O*

Via ‘ZonderGas’ (ja, klinkt lekker tegenstrijdig), maar bieden ze helaas niet meer aan.
Ik snap ook niet dat mensen nu nog verbaasd zijn tenzij je een nieuw huis hebt.
Vorig jaar oktober/december wist je al de er ellende ging komen.
Hier in december 3 jaar vast met 20 dal. 25 normaal en 1,08 voor gas. Eind jaar komt onze nibe full electric. Dan komt er 0 op de meter.
pi_204380473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:05 schreef Daboman het volgende:
Ik zou het ook goed in overweging nemen dat juist de prijsvechters failliet gaan en eenzijdig contracten openbreken. Indien failliet weegt het belang van de curator zwaarder dan het belang van de consument en dus kan je dan juist met een heel duur contract komen te zitten.

Of je beter vast kunt zetten of variabel kunt nemen is echt koffiedik kijken. Niemand kan met zekerheid zeggen wat de prijzen gaan doen. Je kan je dus beter afvragen of je het je zou kunnen permitteren als ze nog veel verder gaan stijgen. Zo niet, dan prijs vastleggen, zo wel dan kan je een risico nemen.
Je kunt ook variabel nemen bij een grotere aanbieder, Vattenfall en Eneco en Essent gaan niet omvallen, in dat geval verwacht ik dat de regering gaat nationaliseren omdat het kritische infrastructuur is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204381236
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Kijk ook eens bij Shellenergy :) hun gas en kWh prijs is bij zowel variabel als jaar vast lager dan wat je hier noemt. Weet alleen niet hoe dat zit met de vaste kosten.
Kijk, dank voor deze tip!
Dit vind ik toch wel interessant worden:

https://ibb.co/3WBq9Fb

Wel ¤0,16 per kuub duurder dan BudgetEnergie, maar wel een betrouwbaar bedrijf dat niet zomaar failliet zou gaan lijkt mij. Alle andere hoofdaanbieders liggen rond de prijs van Oxxio of daarboven.

Bijkomend leuk dingetje is dat je 30% korting krijgt op elektrisch snelladen bij Shell (ik rij elektrisch).
Ik laat eigenlijk altijd op mijn werk dus qua kosten zal dit voor mij weinig schelen, maar toch een leuke bijkomstigheid...

Wat ik niet zeker weet ik of ShellEnergy ook elke maand nieuwe prijzen hanteerd. Wat ik op hun site lees is het volgende:

''Actueel: prijs beweegt mee met markt
Flexibel en maandelijks opzegbaar''

Maar als ik dan bij veelgestelde vragen kijk kom ik het volgende tegen:

''Variabel
Een variabel contract kent geen looptijd en is maandelijks opzegbaar. Hierbij bewegen de tarieven wel mee met de energieprijzen in de markt. In de praktijk verandert je tarief daardoor meestal 2 keer per jaar, in januari en juli.''

Maar dit kan natuurlijk ook oude informatie zijn wat nu veranderd is naar maandelijks nieuwe prijzen zoals andere leveranciers. Toevallig iemand hier die dat weet? In het weekend zijn ze niet te bereiken...

Ondanks dat sommige mensen het afraden wil ik denk ik toch de gok nemen over te stappen naar een andere energie leverancier. Het lijkt me niet heel aannemelijk dat volgende maand de prijzen van de leveranciers omgedraaid zijn om het zo maar te zeggen.

Oxxio is relatief aan de dure kant vergeleken met andere aanbieders.
Even de prijzen per kuub gas op een rijtje:

Oxxio: ¤2,56
ShellEnergy: ¤2,12
BudgetEnergie: ¤1,97

Wat zouden jullie doen? Mijn voorkeur ligt uiteraard bij BudgetEnergie gezien de prijs (verschil met Oxxio ¤0,59 per kuub). Dan komt het punt of BudgetEnergie failliet zal raken er natuurlijk wel bij kijken...
Alles waar Budget voor staat klinkt mij niet heel betrouwbaar, maar misschien zit ik er helemaal naast?

Shell klinkt mij dan weer betrouwbaarder maar is weer iets duurder (verschil met Oxxio ¤0,44).

Ik zie jullie mening graag tegemoet! :)
pi_204381387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:17 schreef KawaZ het volgende:

Wat zouden jullie doen? Mijn voorkeur ligt uiteraard bij BudgetEnergie gezien de prijs (verschil met Oxxio ¤0,59 per kuub). Dan komt het punt of BudgetEnergie failliet zal raken er natuurlijk wel bij kijken...
Alles waar Budget voor staat klinkt mij niet heel betrouwbaar, maar misschien zit ik er helemaal naast?

Shell klinkt mij dan weer betrouwbaarder maar is weer iets duurder (verschil met Oxxio ¤0,44).

Ik zie jullie mening graag tegemoet! :)
Ik heb ooit Budget Energie gehad (zegt niets natuurlijk), en ik zie niet in dat met de hedendaagse maatregelen, zo'n grote leverancier omvalt. En dan nog: ergste is dat je je voorschot kwijt bent (zet dat dus te laag) en dat je naar een ander moet zoeken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')