het lijkt er op alsof budget energie werkt met dag prijzen, dus het kan zijn dat je vandaag 1,44 betaald en morgen 3,44 (bij wijze van dan), of oxxio dat ook doet weet ik niet, vattenfall werkt bv met variabele tarieven maar legt die prijs wel voor 6 maanden vastquote:Op maandag 4 april 2022 14:19 schreef KawaZ het volgende:
Helaas loopt mijn huidige contract vanaf woensdag af en gaan de prijzen uiteraard flink omhoog.
Dit worden mijn nieuwe prijzen bij Oxxio (waar ik nu ben aangesloten):
https://ibb.co/s1yRS7G
Nu zit ik een beetje rond te kijken en bij budget energie lijken deze stukken goedkoper:
https://ibb.co/Vm2FXB1
Snel overstappen lijk mij? Of is budget energie niet betrouwbaar?
Indien mensen nog betere opties weten hoor ik het graag!
Daarom variabel kiezen vij oxxio. Dat doe je door nergens mee akkoord te gaan.quote:Op maandag 4 april 2022 14:42 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
het lijkt er op alsof budget energie werkt met dag prijzen, dus het kan zijn dat je vandaag 1,44 betaald en morgen 3,44 (bij wijze van dan), of oxxio dat ook doet weet ik niet, vattenfall werkt bv met variabele tarieven maar legt die prijs wel voor 6 maanden vast
Dit of een andere energieboer. Voorschot laag inzetten en bereid zijn om na periode bij te betalenquote:
Ja en geen nieuwe contracten tekenen bij je huidige leverancier. Ook als je huidige afloopt. Je gaat dan vanzelf over op variabel.quote:Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef PinkLow het volgende:
Ok duidelijk, gewoon blijven waar ik ben en hopen dat de prijs snel weer gaat zakken.
Nee gewoon de goedkoopste kiezen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:43 schreef KawaZ het volgende:
Het lijkt erop dat zowel Oxxio als Budget energie met maandelijkse prijzen werken en maandelijks opzegbaar zijn:
https://ibb.co/hRKhHLp
Zouden jullie dan alsnog bij Oxxio blijven ookal lijkt het erop dat ik bij Budgetenergie +/- ¤0,60 per kuub kan besparen.
Zoja, ik hoor graag / ben benieuwd waarom
Kan dat verschil dan volgende maand andersom zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:43 schreef KawaZ het volgende:
Het lijkt erop dat zowel Oxxio als Budget energie met maandelijkse prijzen werken en maandelijks opzegbaar zijn:
https://ibb.co/hRKhHLp
Zouden jullie dan alsnog bij Oxxio blijven ookal lijkt het erop dat ik bij Budgetenergie +/- ¤0,60 per kuub kan besparen.
Zoja, ik hoor graag / ben benieuwd waarom
Ik snap ook niet dat mensen nu nog verbaasd zijn tenzij je een nieuw huis hebt.quote:Op maandag 4 april 2022 18:18 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb in februari nog fijn een 5 jaar contract afgesloten met gasprijs 1,12 per kuub![]()
Via ‘ZonderGas’ (ja, klinkt lekker tegenstrijdig), maar bieden ze helaas niet meer aan.
Je kunt ook variabel nemen bij een grotere aanbieder, Vattenfall en Eneco en Essent gaan niet omvallen, in dat geval verwacht ik dat de regering gaat nationaliseren omdat het kritische infrastructuur is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:05 schreef Daboman het volgende:
Ik zou het ook goed in overweging nemen dat juist de prijsvechters failliet gaan en eenzijdig contracten openbreken. Indien failliet weegt het belang van de curator zwaarder dan het belang van de consument en dus kan je dan juist met een heel duur contract komen te zitten.
Of je beter vast kunt zetten of variabel kunt nemen is echt koffiedik kijken. Niemand kan met zekerheid zeggen wat de prijzen gaan doen. Je kan je dus beter afvragen of je het je zou kunnen permitteren als ze nog veel verder gaan stijgen. Zo niet, dan prijs vastleggen, zo wel dan kan je een risico nemen.
Kijk, dank voor deze tip!quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Kijk ook eens bij Shellenergyhun gas en kWh prijs is bij zowel variabel als jaar vast lager dan wat je hier noemt. Weet alleen niet hoe dat zit met de vaste kosten.
Ik heb ooit Budget Energie gehad (zegt niets natuurlijk), en ik zie niet in dat met de hedendaagse maatregelen, zo'n grote leverancier omvalt. En dan nog: ergste is dat je je voorschot kwijt bent (zet dat dus te laag) en dat je naar een ander moet zoeken.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:17 schreef KawaZ het volgende:
Wat zouden jullie doen? Mijn voorkeur ligt uiteraard bij BudgetEnergie gezien de prijs (verschil met Oxxio ¤0,59 per kuub). Dan komt het punt of BudgetEnergie failliet zal raken er natuurlijk wel bij kijken...
Alles waar Budget voor staat klinkt mij niet heel betrouwbaar, maar misschien zit ik er helemaal naast?
Shell klinkt mij dan weer betrouwbaarder maar is weer iets duurder (verschil met Oxxio ¤0,44).
Ik zie jullie mening graag tegemoet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |