abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207112922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
en je kan misschien nog spelen met de ricthtingen waar de airco naartoe blaast of dat je em laat zwenken.
Vanochtend gedaan.
Met zwenken wordt het inderdaad een stuk sneller warm.
Je ziet iets meer 'in de tocht', maar dat viel ook nog wel mee.
  zaterdag 17 december 2022 @ 10:12:06 #127
104963 ETA
European Travel Author
pi_207113514
Hier ook alleen maar verwarmen met de airco. Normale verwarming staat op 15 graden, dus die stookt misschien beetje bij in de nacht.

Als het echt aan het verwarmen is, dan hoor je de airflow, maar met de TV aan merk je weinig.

Mijn verbruik is gemiddeld 5 kWh per dag voor de woonkamer (50m2) als ik hele dag thuis ben, en dan de slaapkamer gooi ik alleen een uurtje aan voor het slapen als het echt koud is, dus dat is dan een halve kWh. Ik hou wel van warmte, dus staat meestal op 20 graden ingesteld, waardoor de kamer tussen 21-22 graden zit.

Met 40 cent per kWh is het goed te te betalen. Mijn stadsverwarming is nog niet zo smart dat ik daar dagelijks kan aflezen wat het gebruik is, dus kan geen goede vergelijking maken met normaal verwarmen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_207134016
Afgelopen week een koud weekje gehad.
Zullen we er eens een polletje ingooien als conclusie.

POLL
pi_207158803
Ik was op vakantie, de airco ingesteld op dagelijks een paar uur op 18 graden eco (laagste stand) en mijn huis koelde af naar 10 graden waarop ik de airco continu heb laten aanzetten op die laagste stand. Bij de volgende post/plantenronde was het 16 graden in mijn huis ondanks de vorst. Prima dus.

Het ding hangt bij mij iets te veel in een hoek maar door een plafondventilator er voor te hangen is dat wel opgelost.

Dat probleem van die eeuwig koude muren (en meubilair) had ik ook met cv verwarming omdat ik te weinig thuis en wakker was kennelijk. Nu toch maar iets langere dagen stoken.

Wat ik vaak wel doe is voor het naar bed gaan even een paar minuten de deuren tegen elkaar open zetten, dan ben je de warme vochtige lucht even kwijt terwijl de warmte in de muren de kamer weer vlot een beetje opwarmt.
pi_207210569
Hier een artikel over verwarmen met de airco:
https://www.nu.nl/wonen/6(...)oNXXnktO1D8fup5MFF8w
pi_207213439
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:26 schreef Den_Haag het volgende:
Ik wil een airco multi split plaatsen voor bijverwarming. Nu twijfel ik tussen de twee offertes die ik heb.
Of een LG MU2R15 met PC12SK en PM07SP. Incl installatie rond de 3600 euro.

Of een Mitsubishi SCM 50 ZS-W 5kw met SRK 50 ZS-W en SRK 20 ZS-W. Komt op 4400 euro uit.

Iemand ervaring met beide of 1 van de systemen?
Heb ervaring met mitsubishi heavy , erg tevreden over . Gebruik nu een 5 kW single split als hoofdverwarming . Heb op boven verdieping drie binnenunits op een buitenunit, gebruiken om de "kou" uit de bovenverdieping te halen als we boven moeten zijn . Werkt ook goed , maar vind hydronische warmte fijner als warme lucht . Maar in het licht van de kosten kan ik mij er niet al te druk over maken ..... kuub gas ¤3,44 :( :( :(
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_207242303
Ik heb sinds een aantal maanden een airco in de woonkamer (carrier 5kw).

Het bevalt ons zeer goed. hij draait 24 per dag overdag 20 en 's nachts 18 graden.

Totaal geen last van vocht in huis, om dit te controleren heb ik 2 vocht/temperatuurmeters aanschaft.
beneden zit rond de 45% en boven rond de 50%. Dit is tevens lager dan toen ik nog stookte met de cv/radiatoren.

het verbruik zit meestal rond de 6kwh per dag, toen het buiten vroor was het circa 8kwh per dag.

Voor dat we op bed gaan zetten we deur naar boven open zodat de warmte naar boven trekt dan is het op de slaapkamers zo'n 18 graden. wat ons betreft prima.

edit, geluid en tochtklachten.

's morgens als hij weer naar 20 graden gaat hoor je hem even draaien, daarna moduleert hij terug naar een hele lage stand. Als alles uitstaat en je heel goed luistert kan je hem nog horen, maar absoluut niet storend.

Ook na het terug moduleren staat hij in swing mode. als dichter dan een meter er vanaf zit voel je de luchtstroom.
Aan tafel of op de bank voel je er niets van.

[ Bericht 12% gewijzigd door gerrit098 op 26-12-2022 17:54:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')