abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204322559
Sinds afgelopen week ben ik eigenaar van een Opel Astra uit 2008. In deze auto zit geen Bluetooth dus heb ik een FM transmitter gekocht zodat ik alsnog mijn eigen muziek af kan spelen in de auto. De radio verspringt steeds naar andere frequenties wanneer ik de FM transmitter aansluit in de auto. Hierdoor werkt het dus niet naar behoren. Ook wanneer ik de REG optie uitschakel in de auto gaat deze optie automatisch weer aan en verspringt de radio weer op een andere frequentie. Wat is hier de oorzaak van en kan dit opgelost worden? Alvast bedankt.
pi_204323903
Lijkt op een slechte ontvangst/antenne storing... Heb je de antenne buiten de auto?

Wat je dan eventueel eens zou kunnen proberen is een versterkte antenne in de auto.
https://www.winparts.nl/i(...)e-am-fm/p530355.html
Indien dit beter werkt, plak je zulke antenne boven tegen de vooruit net onder de rubber. Afhankelijk van de rubber breedte in de auto kun je de kabel daarin wegmoffelen en achter de rubber onder het dashboard in leiden naar de radio.

Of je gebruikt niet het juiste kanaal... :)

https://fmscan.org
Geef deze site eens toegang tot je locatie en klik je op Map / Coordinates en dan zoeken. Die geeft je dan een lijst vrije frequenties.
pi_204325529
Ik denk niet dat het aan de antenne ligt. Wanneer ik de FM transmitter niet in de ingang heb, is er niets aan de hand. Wanneer ik de FM transmitter wel in de ingang heb, dan gebeurt het pas. Ook wanneer ik dan bijvoorbeeld gewoon een radiozender aan heb staan. Ook dan verandert de frequentie.
pi_204347446
Tja, ik kan me er weinig bij voorstellen dat het probleem in de transmitter zit het is immers een FM zender... Wanneer de radio dan automatisch van kanaal verspringt lijkt het eerder op een slechte ontvangst en zoekt dan automatisch de next best sterkste frequentie.

Dan blijven er niet zoveel logische opties over anders dan de radio ontvangt niet goed omdat het signaal met storing binnenkomt of de transmitter staat op een bezet kanaal. Of de zender houd de ingestelde frequentie niet vast en gaat random. In dat laatste geval kan ik er geen logische verklaring bij bedenken anders dan defect.

Heb je in huis een radio? Probeer het daar eens uit en kijk wat die tuner doet... :) Doet ie het daar goed kun je de transmitter al uitsluiten. Volgens mij heeft Android ook een FM radio App die je mogelijk kunt proberen.
pi_204377088
Welke zender heeft TS en hoe geschikt is deze eigenlijk?

Vaak hebben die zendertjes voor in de auto weinig vermogen en een korte, inefficiėnte antenne.
De plaatsing in de auto kan ook nog uitmaken.
Als er dan buiten een sterkere zender is dan kan het zijn dat de radio die eerder doorgeeft.

En wat bedoelt TS eigenlijk met de zender aan de ingang hebben?

Op welke frequentie staat de zender?
En welke zenders zitten er dan in de buurt?
Ziet TS iets veranderen op het display van de radio?
Of hoort hij alleen een andere zender in plaats van de zijne?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')