E | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:30 |
En vast. | |
DJKoster | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:33 |
IIII moet IV zijn.... | |
Bastard | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:34 |
quote:Klopt ![]() | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:37 |
Ik heb die andere threads niet gelezen, maar ik vind SC4 maar niets. Veel te simpel en het duurt véél te lang voordat er toffe gebouwen verschijnen. Dan heb ik héél m'n veld al vol gebouwd en moet ik stukken gaan slopen en nieuw laten bouwen ofzo, zodat er meer bewoners kunnen komen en hoge gebouwen komen. Daarnaast STIKT het van de bugs. Vooral dat gezeur over brandweer, ziekenhuis en politie dat er underfunded wordt. De slider staat bijna op max maar de cirkel is zó vreselijk klein. Terwijl andere gebouwen van hetzelfde type wél een grote cirkel hebben. Daarnaast had ik ook een map waar zo vreselijk veel eis was naar industrie, alle soorten. En ik had hele grote lappen industrie liggen, maar niemand wilde daar bouwen. En wát er stond werd zo zwart als roet. M.a.w. niet leuk dus! | |
Frollo | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:38 |
Mwoah, IIII mag ook, althans zo deden de oude Romeinen het nog. De schrijfwijze IV is pas in de late middeleeuwen in zwang gekomen. Maar goed, on topic maar weer. Het vorige deel is hier te vinden: O ja, en we waren aan het klagen over de nieuwe news ticker | |
DJKoster | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:42 |
quote:Ja, daar had ik ook last van toen ik een sim had aangewezen enzo ![]() "Bob is happy ..." | |
E | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:42 |
quote: ![]() ![]() | |
Frollo | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:43 |
quote: | |
SuperSiem | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:52 |
quote:SimCity 4 is hartstikke leuk, als je tenminste van het genre houdt. En als ik zo jouw problemen lees, denk ik dat je je er nog niet echt in verdiept heb. Dat is denk ik wel de moeite waard om even te doen, want het spel is echt wel goed. | |
thcobl | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:53 |
Volgens mij is dat gezeur van het ziekenhuis wel een Bug. Ik heb meer dan genoeg ziekenhuizen staan en ze worden max betaald en nog blijven ze zeiken. | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:53 |
quote:Natuurlijk, maar in SC4 zijn de velden zo klein waar je kunt bouwen! En als je veld eenmaal vol is, kan er op een gegeven moment niets meer bij gebouwd worden. Dus dan kun je wel meer mensen willen, maar die komen niet omdat er niet genoeg industrie is. Van die medium is een goede tip, zal ik toch nog eens proberen. De vraag is altijd groot voor light, geen idee wat ze dus gaan doen als ze minimaal medium krijgen. quote:Jawel! ![]() Zoals ik al zei, de slider staat op max! Dit gebeurt overigens alleen als ik een map (welke héél veel gebouwen e.d. heeft) opnieuw opstart omdat ik verder wil spelen, de volgende dag ofzo. Voorbeeld: 3 grote brandweer kazerne's. Alle drie staan ze op max funding. Ik start de map op en na een aantal minuten begint SC4 te zeuren dat één van de drie aan het staken is. Ik kijk naar die kazerne, is de radius héél klein. Nét om de kazerne heen. Als ik de andere 2 kazerne's hiermee vergelijk, zijn die wel 10 maal zo groot ofzo. Da's écht een bug! quote:Nee, niet dus! ![]() Ik heb SC2000 máánden gespeeld. SC3000 niet zo veel omdat het zoveel leek op SC2000. SC4 is wel leuk, maar door bugs en andere irritaties niet leuk om lang te spelen. SC2000 hield gewoon nooit op, bij SC4 heb ik dat gevoel niet. Ik heb vrij snel een map vol. Niet in enkele uren, maar wel na een paar dagen spelen. En da's sip! Dat was niet zo in SC2000. | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:55 |
quote:Zoals je kunt lezen in mijn post hierboven heb ik SC2000 maanden gespeeld en vond het fantastisch! Ik kick echt op dit soort games. Maar SC4 is gewoon niet leuk! Sorry! ![]() ![]() ![]() | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:56 |
Die slider is idd geen bug. Als het personeel staakt, dan is de actieradius kleiner, en zul je de funding omhoog moeten gooien. Dit resulteert niet meteen, omdat ze nog aan het staken zijn. Als ze allemaal weer werken zul je zien dat de actieradius weer normaal is, en kun je het weer terug aanpassen naar je wensen. | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:58 |
quote:Ik weet niet of je de vorige post gelezen hebt waar ik het extra uitleg... maar nogmaals: ALLES MAX FUNDING en tóch staken! Nu ik het me herinner, de getallen zijn ook héél raar. Bijvoorbeeld patienten staat op enkele honderden bij een ziekenhuis, wat normaal is. Maar bij max funding is het patienten wat hij aan kan toch maar enkele tientallen. Nou, als dát geen bug is... | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 12:59 |
quote:Als je kijkt nadat je de funding tijdens de staking omhoog hebt gegooid zie je dat het nog niet helpt. Als ze klaar zijn met staken, dán pas heeft het weer het oude effect. | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:01 |
Zal ik doen, alleen ... Ik kán de funding niet omhoog gooien. | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:04 |
quote:Ik probeer het nog duidelijker te maken. Tijdens de staking zet je de funding op max. (dit is minder als normaal.) Ná de staking ga je terug en vergelijk je de funding met de vorige, dan zul je zien dat de funding wél op max staat. Nu kun je deze weer terugzetten naar het gewenste niveau. Ik heb geen screens voorhanden, anders had het misschien wat duidelijker geweest Normaal is bijv. je max funding §300, tijdens een staking is dit §150, na de staking is het gewoon weer §300 | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:07 |
Hehehehe, dit begint een beetje een welles-nietus spelletje te worden. Maar misschien mis ik wat, omdat je zelf schrijft "(dit is minder dan normaal)" Maar de slider staat hélemaal naar rechts. Dus als ze gaan staken, kan ik de slider niet nog meer naar rechts gooien. Ik kan de funding niet hoger zetten dan max, maar je vraagt het me toch te doen. Ik heb het dan over de funding van de kazerne of het ziekenhuis zélf. Ik weet dat er nog een globale funding is waar je de funding voor álle gebouwen tegelijk zet. Maar je kan toch niet menen dat ik die omhoog moet gooien? Want dan moet ik daarna élk ziekenuis apart weer gaan aanpassen. | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:08 |
quote:Dan heb je gewoon te weinig klinieken in die buurt, en zul je er een bij moeten plaatsen om de eerste te ontlasten | |
Vanquish | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:16 |
Waarom kan ik geen cloverleafs maken? Wat ik ook probeer, dat ding blijft rood... Heb die kruisende wegen al gebouwd tot ze tegen elkaar aan komen, heb ze wat verder weg gezet, heb er 1 laten doorlopen en de ander er naar toe laten naderen, maar dat lompe klaverblad blijft rood! Iemand? | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:16 |
quote:Domme vraag: Heb je genoeg geld? | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:17 |
quote:Nope, ook niet... vóór ze beginnen te staken, overlappen de cirkels elkaar. Ander verhaal... Is dat omdat ze stations in hun wijk niet leuk vinden? Of gewoon een formule binnen SC4 die dacht dat het ergens anders beter gebruikt kon worden? Want het bericht blééf maar terugkomen en het irriteerde me weer mateloos. Daarnaast wilde ik in die stad ook eens een vliegveld neerleggen om te zien hoe dat eruit zag. Mensen kinderen, voor het grootste vliegveld moest ik mijn halve stad afbreken omdat deze zoveel grond in neemt. Ik heb daarom maar de medium airfield neergelegd. Maar beetje sip spel hoor, zulke kleine maps en zulke enórme vliegvelden enzo. | |
Frollo | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:18 |
OK, chill ![]() Laten we twee dingen even goed uit elkaar houden. Ziekenhuizen, scholen en politiebureaus hebben twee sliders. Beide sliders hebben effect op het functioneren. Wanneer je nu de funding te laag maakt, gaan ze waarschijnlijk staken. Tijdens een staking kun je de funding wel gelijk omhoog gooien, maar dat heeft geen zin. De meeste werknemers lopen immers op straat te schreeuwen. Pas als de stakers weer binnen zijn, heeft het verhogen van de funding effect. Ik moet toegeven dat ik nog geen grote stad heb gespeeld, dus het zou toch best kunnen dat dvdstelt terecht een bug rapporteert. | |
Vanquish | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:19 |
quote:Zó dom ben ik ook weer niet hoor ![]() Heb genoeg geld dus (ben een cheat stad aant maken, nu 3 miljard in kas...) | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:19 |
Je cirkels kunnen dan wel overlappen, maar als er in dat gebied meer mensen wonen dan dat je kliniek aankan, zul je toch echt een extra nodig hebben. Die bushaltes ben ik ook nog niet helemaal uit. (I know, ik ben een betweter) | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:19 |
quote:Misschien staat er op de plek waar jij je clover wil plaatsen al iets? of is er een bepaald hoogteverschil oid. (is eengokje) | |
dvdstelt | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:21 |
Ik zal kijken of ik een keer wat screenshots kan nemen. Dan zal ik het zélf eens laten zien! Nu ga ik weer ff werken! ![]() ![]() | |
Vanquish | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:21 |
quote:Nee dat is het niet, ik heb 1 groot plateau gemaakt waar ik straks een mega cheat stad ga neerdumpen, maar nu staat er nog helemaal niks. | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:50 |
Zo, jullie hebben er zin an ![]() quote:Het grootste probleem is dat je light wealth en light density bij elkaar optelt terwijl het 2 verschillende dingen zijn... De density die je bouwt heeft niet echt effect op welke wealth mensen er gaan wonen ![]() Tevens is de kaart in SimCity nog nooit zo groot geweest, je kan m alleen niet zo groot spelen, maar in delen. En het grootste deel wat je kan maken is toch net zo groot (al dan niet groter) als de vorige versie | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 13:55 |
quote:Ik had de eerste keer ook wat problemen uit te vinden wat het was, maar toen ik eenmaal 2 wegen elkaar had laten kruisen, vroeg hij automatisch aan me of ik een klaverblad wou neerzetten.. Als ie dat niet vraagt dan kan het gewoonweg niet (net als de on ramps). Misschien zit er een bocht in de weg te dicht bij je cloaver... Misschien komt het wel door je lege kaart.. Ik kon ook op een lege kaart geen highway verbinding maken met simnation of een buurtstad, toen ik eenmaal een dorpje had met wat inwoners lukte dit wel ![]() | |
Mr_Brownstone | dinsdag 4 februari 2003 @ 14:12 |
quote:Zoals eerder gezegd, als je heel veel mensen op een klein gebied hebt wonen en er staat maar 1 kliniek dan kan het gebeuren dat de kliniek teveel patienten krijgt, dus wordt de werkdruk voor de dokters/zusters/broeders/whatever teveel en dan gaan ze staken. Zet er een kliniek naast en je zal zien dat ze stoppen met staken. Misschien is het je nog niet opgevallen, maar als je de info van een kliniek (of ziekenhuis) opvraagt zie je staan dat er een maximaal aantal patienten inkan (kliniek is geloof ik 550) en als er dan 600 patienten aanwezig zijn.... dan heb je een probleem | |
Mr_Brownstone | dinsdag 4 februari 2003 @ 14:16 |
quote:Het is gewoon zo dat de metrostations niet nodig zijn. Als mensen er geen gebruik van maken zijn ze ook niet nodig (schijnbaar reizen ze liever met de auto). Als het druk word op de weg (wat dus niet zo is, in je residential areas is alles groen zeg je zelf) zullen de metrostations pas effectief worden. | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 14:28 |
Volgens mij is het ook net als met busstations dat Sims maar 8 tiles willen lopen naar een halte. 3 haltes in je stad is derhalve dus niet voldoende. Tevens moeten de haltes uitkomen waar werk is of waar ze verder kunnen reizen (bv. een station). | |
Atrimar | dinsdag 4 februari 2003 @ 14:41 |
quote:Dat is niet helemaal waar, ik heb twee haltes staan bijv. en die staan aan dezelfde straat, op ongeveer 20 tiles uiteen. Beiden worden veel gebruikt. Dus misschien wordt er per halte gerekend ![]() | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 14:56 |
quote:Dit betekent alleen dat de 4 tiles in het midden van die 20 geen bereik hebben naar het openbaar vervoer. Ik bedoelde ook niet dat ze helemaal niet zouden worden gebruikt, maar voor optimaal gebruik zouden ze niet verder als 16 tiles van elkaar af mogen zitten (las ik dus op SimCity Central forum). ![]() | |
Oxoid | dinsdag 4 februari 2003 @ 15:10 |
quote:je moet de 2de weg er niet tegenaan laten lopen, maar hellemaal er overheen slepen zodat je een kruising hebt. let er niet op dat hij zegt dat je niet kan bouwen, gewoon doorslepen tot tie het wel goed vind. | |
Vanquish | dinsdag 4 februari 2003 @ 15:48 |
quote:Nu doet ie 't wel ![]() Eerst was de weg telkens rood als ik 'm liet kruizen, maar nu opeens niet meer, hij vroeg nu idd of ie een klaverblad moest maken. Thanx allemaal ![]() | |
plaagdinges | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:13 |
waneer krijg je eigenlijk redlijk hoge gebouwen liefst heel hoog ![]() | |
Takemenow | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:21 |
quote:Hele hoge pas bij 100.000 simmies ofzo. Vraagje : Waarom zakt de hele vraag naar RCI in als ik op de 3000+ inwoners kom | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:22 |
quote:Veel inwoners, hoge educatie en goeie tevredenheid over de burgemeester komen een eind in de richting. Bij +/- 25000 gaan ze de hoogte in, kleine flatgebouwen van 150 man enzo, daarna komen de grotere.. Als je eenmaal een grote stad hebt en je maakt een buurtgemeente komen daar de hoge gebouwen al wat sneller te staan. Ik heb althans een 500+ office building in een dorpje met 4000 mensen staan waar voornl. mensen uit me buurtstad werken | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:42 |
quote:Hoe staan je belastingen? | |
Takemenow | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:47 |
quote:Gewoon op 8 a 9 procent voor R & C en 10 a 11 voor I ...... | |
Herfst | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:49 |
Simcity 4 draait lekker op mijn pc, maar nu heb ik 'm geinstalleerd op de laptop van m'n zus en daar wil hij niet opstarten. Hij geeft geen error meldingen, als je dubbeklikt op de .exe dan gebeurd er gewoon niks. Het is een sony vaio, met celeron 600, 192 mb intern, en een intel video kaartje. Misschien te weinig video geheugen? (in de readme staat min. 16 mb). Op beide pc's staat trouwens xp. Wie helpt me? [Dit bericht is gewijzigd door Herfst op 04-02-2003 16:58] | |
Scylla | dinsdag 4 februari 2003 @ 16:57 |
Op mijn computer staan Win98 en WinXP (P450 256SDram 32MBVideo), had hem in 98 geinstalleerd en wilde hem dus ook in 98 gaan spelen. Opstarten lukte, alleen bij het laden van een stad liep hij vast, hij deed gewoon niks meer, dit tot 4 keer toe. Toen kwam ik op het briljante idee om het eens in WinXP te proberen, en toen laadde hij wel normaal. | |
Takemenow | dinsdag 4 februari 2003 @ 17:01 |
quote:Is t`ie wel compatible met W`98 ![]() | |
Mr_Brownstone | dinsdag 4 februari 2003 @ 17:33 |
Moet je niet minimaal een 500mhz processor hebben? | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 18:07 |
¤ OS: Windows 98/2000/ME/XP ¤ CPU: 500MHz - Pentium 3/AMD Athlon ¤ CD/DVD 8x, or faster ¤ Video Card 16MB supported Direct 3D ¤ DirectX 7.0 compatible ¤ RAM 128 MB Be aware that using a computer offering the maximum level of these minimum requirements, may require further adjustments of specific game-play options, such as sounds, graphics, resolution and so on, in order for the game to function properly. To ensure that the game can be installed and runned without further limitations, your computer should at least meet the recommended requirements; ¤ OS: Windows 98/2000/ME/XP | |
Sheepcidus | dinsdag 4 februari 2003 @ 18:27 |
Zo'n Buurtdorp is best wel handig ja. Ik heb nu een stad met 50.000 en een buurt dorp met 700 inwoners. Ik ben nu bezig om mijn $- en $$-industry naar mijn dorp te verplaatsen hij heeft nu al 18000 baantjes. Het leukste is nog wel dat ik totaal geen busstations heb maar mijn wegen overladen zijn met bussen. Is wel relaxt dat bussen niet meetellen als trafic anders waren alle wegen rood. ![]() | |
zodiakk | dinsdag 4 februari 2003 @ 19:31 |
Wanneer begin je nou met die buurtdorpjes in de region? Gewoon meteen in het begin al je industrie lokaliseren in dat andere dorpje (en moeten er ook residentials in dat industriedorpje)? | |
Vanquish | dinsdag 4 februari 2003 @ 20:52 |
Kan je die screenshots die je in-game kan maken, nog ergens terug vinden in de SC4 dir? En zo ja, waar? Ik zie ze nergens, en leek me wel leuk om up te loaden... | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 21:13 |
quote:Ja, leuk nieuwe pics ![]() Zitten jullie trouwens ook steeds Farley ze Foundery weg te halen van je high tec industrie terreintje.. Ik word gek van Farley! | |
Atreidez | dinsdag 4 februari 2003 @ 21:15 |
quote:Als je je buursteden echt dedicated wil maken van elkaar dan moet je ze simultaan bouwen.. Je bouwt wat industrie en je maakt een weg, en op de ander maak je wat residental en die worden dan bewoont, ga je weer terug naar andere kaart, zie je dat daar de industrie komt.. Ik ben zelf gewoon 1 stad met alles gaan maken en nu ben ik met buursteden aan het testen, maar kom toch altijd uit op alledrie op de kaart.. Ze groeien anders niet zo snel he ![]() | |
Gertsan | woensdag 5 februari 2003 @ 01:32 |
Is leuk spelletje... Heb net nog ff zitten spelen, maar ga de hele tijd failliet.... Krijg te weinig geld binnen... Heb alle belastingen hogergezet $= 10 $$= 12 $$$= 14 en heb niet overdreven veel overheid dingen gebouwd, maar nog is mijn uitgave per maand hoger dan mijn inkomen. Maar mijn steden komen niet veel hoger dan 2000 inwoners en dan ben ik zo failliet dat hij voorstelt om Senator te worden Iemand tips om geld binnen te halen?? (en btw wat is the cheat code voor GELD??) | |
Mr_Brownstone | woensdag 5 februari 2003 @ 02:42 |
quote:ehhh ja. Je belastingen niet zo hoog zetten, zeker niet in het begin (9 is ongeveer de hoogste belasting die je kan nemen zonder dat mensen in grote getalen wegblijven uit je stad) Als je je belastingen op 9 of lager houd zullen er meer mensen naar je stad komen, en daar zul je uiteindelijk meer van profiteren. | |
MrTorture | woensdag 5 februari 2003 @ 07:54 |
In het begin alleen R, I en C bouwen en geen scholen, politie, brandweer en klinieken. Die dingen kosten toch alleen maar geld. Geen dure electriciteitscentrale, maar kijken hoe lang je je red met windmolens. En wat betreft die cheat, ze zeggen wel dat weaknesspays, maar zonder cheat spelen is leuker hoor, gewoon blijven proberen. | |
Frollo | woensdag 5 februari 2003 @ 11:27 |
quote:* Frollo onderschrijft het bovenstaande volledig. Inderdaad geen faciliteiten bouwen in het begin. Alleen zet ik wel een brandweertje neer in het industriegebied. De cirkel mag best klein zijn; het gaat me er alleen maar om dat ik 1 brandweerwagentje heb om handmatig naar de probleemplek te sturen. Woon- en commerciegebieden hebben de eerste paar decennia geen brandweer nodig, zolang er water is tenminste. | |
Vanquish | woensdag 5 februari 2003 @ 11:53 |
Ik ben dus voor de gein begonnen met een cheat-stad, kijken hoe dat gaat... Hier een paar screenshots Een deel met veel appartementjes: De CN Tower, met daaromheen veel commercie: Mijn power en afval-hoekje (plants zijn inmiddels vervangen door zonne-energie centrales, en water treatment ding is ook verhuisd): En hier een overzicht (die Ryan apartments kwamen er al bij 20.000 inwoners...): Toch wel leuk dit | |
Gertsan | woensdag 5 februari 2003 @ 13:23 |
quote:Looks very nice m8!! Kwam ik ook maar zover!! ![]() | |
Atreidez | woensdag 5 februari 2003 @ 13:45 |
Leuk stadje idd, maar nog niet zo oud zo te zien. Dit is trouwens niet met een code gedaan, maar met een trainer. Met de code krijg je er maar 1000 $ bij per keer, en die is meer bedoelt als je met een projectje bezig bent en je zit even in de min... Toch moet je om een goeie Metropolis te bouwen een buurstad hebben die de power en afval voor je regelt, want met deze stad zit straks dat stuk landfill vol en dan kan je er nergens meer heen met je afval. Khad het thuis ook in me stad liggen en nu krijg ik het niet meer weg Nog even ter info voor de mensen die die code willen weten. Als je muis een rondje aangeeft op CTRL-X drukken en invullen 'weaknesspays'. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | woensdag 5 februari 2003 @ 14:15 |
Goed, gisteren SC4 ook maar aangeschaft. Ik heb nu een stadje van bijna 18000 inwoners, en ik houd aanhet einde van de maand zo'n 800 aan cash over, zonder dat ik de belastingen heb hoeven verhogen. Het verkeer is een jungle, maar met de mooi aangelegde bushaltes, metrolijnen en treinstations doen die sukkels niks | |
Vanquish | woensdag 5 februari 2003 @ 14:21 |
quote:Ik gebruik niet die cheatcode, maar een money trainer... Met die code krijg je maar 1000 per keer erbij, met deze stad zou ik dan die code een paar 1000 keer hebben moeten invullen.... Ik heb nu iets van 3 miljard simoleons in kas, raakt niet zomaar op ![]() Maak wel vet verlies, 41000 uitgaven en 22000 inkomsten. Maarja boeiend ![]() | |
Vanquish | woensdag 5 februari 2003 @ 14:26 |
quote:Op dat plaatje is ie nog maar 15 jaar oud inderdaad... Nu is ie 2 keer zo oud, zal straks wel weer een screenie posten. Dat afval wordt idd een probleem, ga straks wel een buurstadje maken met veel landfill ![]() Ben inmiddels bezig al m'n ranzige industry m'n stad uit te kicken, en high-tech aan te trekken. Lukt al aardig moet ik zeggen ![]() Nog wat screenshots: Hier mijn stad bij 95.000 inwoners: En hier de zone-indeling: Check ook hoe aardig de inwoners mij wel niet vinden [Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 05-02-2003 14:36] | |
BrauN | woensdag 5 februari 2003 @ 14:55 |
quote:Wat zijn eigenlijk je inkomsten/uitgaven? Maak je wel winst? | |
Frollo | woensdag 5 februari 2003 @ 14:58 |
quote:Lees voor de grap 'n keer 2 posts terug in plaats van 1 ![]() | |
SuperSiem | woensdag 5 februari 2003 @ 16:13 |
quote:Ik heb nu een stad van zo'n 15.000 inwoners en sommige wegen richting mijn industriegebied worden nu wel overvol, dus ik wil ook met openbaar vervoer gaan beginnen. Waar kan ik het beste mee beginnen: Bus, trein of metro? Of een combinatie? Want als ik zo alle verhalen hier lees over openbaar vervoer wat niet door de inwoners wordt gebruikt, vraag ik me af of het wel zinvol is. Ik kan sowieso geen snelweg bouwen, daarvoor is de afstand te klein. | |
Vanquish | woensdag 5 februari 2003 @ 16:24 |
quote:Ik heb zelf goede ervaringen met de trein, maar je moet dan wel redelijk wat stations bouwen, die best veel ruimte innemen. Het is wel erg goedkoop, en t blijft leuk om treintjes door je stad te zien rijden ![]() | |
Atreidez | woensdag 5 februari 2003 @ 16:28 |
quote: ![]() ![]() Overigens kan je voor traffic problemen in het begin er vaak al vanaf komen door een extra weg (ook al lijkt het een omweg) aan te leggen. Ook kan je proberen te voorkomen dat je stoplichten krijgt, dmv een weg schuin op een rechte aan te sluiten, op die manier krijg je een intersection waar geen stoplicht bij staat en dus minder files.. | |
Refragmental | woensdag 5 februari 2003 @ 16:40 |
quote:Slecht, Commercie is het beste in het midden van de stad. Kijk maar naar iedere grote stad in nederland, winkelgebied ligt bijna altijd in het centrum. Je kunt het beste zo doen.... Commercie in het midden, Residential eromheen, en dan buiten de stad het industriegebied. | |
SuperSiem | woensdag 5 februari 2003 @ 16:40 |
quote:Ik heb al drie extra wegen aangelegd. ![]() En een spoorweg aanleggen wordt wel lastig, want ik heb totaal geen rekening gehouden met openbaar vervoer. Wat een realistische stad heb ik toch. | |
timostanovic | woensdag 5 februari 2003 @ 19:12 |
Hoe upload je die plaatjes. Wil wat laten zien van mijn stadje! | |
MaxiTitan | woensdag 5 februari 2003 @ 19:35 |
Ze zijn aan een patch bezig om deze en andere bugs eruit te halen... bron: forum op simcity.com | |
Subliminal | woensdag 5 februari 2003 @ 19:52 |
Hey, ff een vraagje over het maken van buurtstadjes die voor het afval en stroom zorgen. Ik heb dit geprobeerd maar er kwam te weing stroom ofzo want het hele bewoonde gebied bleef zonder stroom zitten. Is er een beperkte lengte van die stroomtoevoerdingen ofzo? Hoe hebben jullie dit dan gedaan want mij lukt het niet echt. Tevens heb ik bij de power stad ook veel industrie en naar de bewoonde stad wegen aangelegt zodat ze van de ene naar de andere stad rijden om te gaan werken. Alleen wil dit niet zo vlotten zijn er manieren om dit te stimuleren want er zijn genoeg wegen naar toe dus dat lijkt me het probleem niet. en over die domme brandjes de hele tijd word er gek van terwijl er een groot brandweerstation staat. en geld voor meerdere heb ik nu ff niet en dat smokedetector program helpt ook niet echt. zijn er nog andere manieren? Hellup Grtz Sub | |
MrTorture | woensdag 5 februari 2003 @ 20:07 |
quote:Hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt ![]() quote:Als ze ver moeten rijden, doen ze dat niet. Waar een gemiddelde Nederlander 's ochtends een kleine 3 kwartier in de auto zit, wil de Sim zijn werk ongeveer kunnen ruiken.... Snelwegen en rails maken hier een einde aan ![]() quote:Van rook detectoren krijg je echt niet minder brand hoor ![]() Misschien dat hoger opgeleide sims minder vaak brand hebben? (ik weet et niet, is maar een suggestie) | |
DJKoster | woensdag 5 februari 2003 @ 20:08 |
Ik heb nog nooit brand gehad... ![]() Wanneer krijg je dat? | |
Subliminal | woensdag 5 februari 2003 @ 20:12 |
nou zodra ik industie heb heb ik brand | |
SuperSiem | woensdag 5 februari 2003 @ 20:13 |
quote:Ik heb het al een paar keer gehad als ik ong. 5000 inwoners had. De brand begint dan in de rand van je industriegebied. Als je gewoon op tijd al een brandweerkazerne had gebouwd in je industriegebied, zal je er wel geen last van krijgen. | |
DJKoster | woensdag 5 februari 2003 @ 20:16 |
Oke.. Heb nog nooit meer dan 3000 inwoners gehad, (veel te druk met Fok!ken.. | |
BrauN | woensdag 5 februari 2003 @ 20:38 |
quote:Ik ben nu bezig, heb +/- 10K inwoners en zit in jaar 30 ofzo. Ik heb géén brandweer of politie en heb tot nu toe nog nergens last van gehad. Beter, dacht ik zo ![]() | |
Scylla | woensdag 5 februari 2003 @ 21:04 |
Er gaat wel vee tijd in dat spel zitten zeg, pff, voor je t' het weet ben je vier uur verder. Ik heb nu 20.000 inwonertjes in m'n region, verspreid over 2 stadjes, ga van die kleine zo langzamerhand maar industriestad maken ja. Erg vervelend trouwens, die traffic jams. Heb ik voor veel geld (nuja, even zwakte laten betalen) metro's aangelegd, gaat er ongeveer niemand in en is het nog steeds druk. Stelletje zeikerds. | |
Vanquish | woensdag 5 februari 2003 @ 21:20 |
quote:Ja je hebt wel gelijk, maar als ik residential helemaal buiten doe zitten ze weer te dicht bij de industrie, en gaan ze lopen mieren over vervuiling enzo... En nu lopen m'n commerciële zones ook vol, veel vraag naar, dus zo veel zal 't ook weer niet uitmaken. | |
Vanquish | woensdag 5 februari 2003 @ 21:21 |
quote:Heb je wel gezorgd voor een goede verbinding tussen die centrales en je woongebieden, dmv hoogspanningsmasten? Anders schiet het nog niet op ![]() | |
SuperSiem | woensdag 5 februari 2003 @ 21:23 |
Ik heb in een teststad even geëxperimenteerd met bussen. Ik had dus in bijna ieder woonblok een busstation gebouwd, bij mijn commerciele gebied ook en ook bij ieder industriegebied. Maar er gaat haast niemand in en op de news ticker staat dat het busstation bij een van mijn industriegebieden verkeerd geplaatst is. Iemand suggesties/tips/opmerkingen? | |
Atreidez | woensdag 5 februari 2003 @ 22:44 |
Ik heb een tip voor het uitsparen van geld mbt die brandweer. Ik wacht altijd me eerste brand af en als die komt dan zet ik pas een brandweer neer, op de plek waar die brand begint (of in de buurt). Zo betaal je er pas voor als je t nodig hebt, en je zet m op een effectieve plaats neer .. aangezien daar de brand begon ![]() Vind trouwens dat ze erg hun best hebben gedaan op die berghuisjes En die busstations blijven een pain in the ass.. | |
Subliminal | woensdag 5 februari 2003 @ 22:50 |
quote:ja tuurlijk wel maar er komt gewoon niet genoeg stroom door | |
Scylla | donderdag 6 februari 2003 @ 10:42 |
quote:Mwah, en die metrostations trouwens ook. Mijn god, wat een gezeik. Hoeveel winst maken jullie mensen zo ongeveer met jullie steden? Want ik zweef tussen de (als ik al winst maak) $1 en $500... Heel naar, ik had een legerbasis, brak daar brand uit, afgebrand, krijg ik daar ook geen geld meer voor terwijl dat hele stuk grond wel braak blijft liggen. | |
Frollo | donderdag 6 februari 2003 @ 10:53 |
quote: | |
Atreidez | donderdag 6 februari 2003 @ 11:08 |
Ja, had gister ook 2 keer brand op me militaire basis... skkls; bij mij ligt ie midden in een industriegebied, dus kwam er nog wel goed vanaf. Ik maak wel winst maar ook steeds tussen de 1 en 500. Ik had trouwens gister staking in me health clinic, stond op 90 patienten en er waren er 160, dus staken.. Funding hoger, maar die kon toen maar tot 130 en dat koste me dan $ 350 per maand | |
Vanquish | donderdag 6 februari 2003 @ 13:15 |
quote:Als je de funding omhoog gooit gaat ie niet gelijk op het maximum van patiënten, meestal moet je dan ff wachten, tot de stakers weer naar binnen gaan, dan kunnen ze pas weer veel patiënten behandelen... Volgens mij maximaal 500 ofzo. Gewoon even wachten dus ![]() | |
Frollo | donderdag 6 februari 2003 @ 13:20 |
quote:Dat wist ie al: quote:Het lijkt me echter heel erg sterk dat een nieuwe clinic goedkoper is dan een paar daagjes wachten. | |
Atreidez | donderdag 6 februari 2003 @ 13:32 |
quote:Het is dus niet alleen dat je hem niet meer op de max aantal patienten kan zetten, de funding is niet meer relatief aan het aantal patienten. Ik moest $ 350 funding betalen voor 120 of 130 (max waarde op dat moment) patienten terwijl ik er 160 had. Als je dan toevallig aan het eind van je maand zit (dat zal er wel mee te maken hebben) kost het je meer dan een nieuwe clinic ![]() | |
Frollo | donderdag 6 februari 2003 @ 13:35 |
quote:Ik wist niet dat het $350 was, maar in dat geval is een nieuwe clinic misschien idd beter. | |
Vanquish | donderdag 6 februari 2003 @ 16:00 |
quote:Je moet de funding ook niet gelijk maximaal zetten... Gewoon op 200 als ie eerst op 150 stond ofzo, dan even wachten, en zie..... de clinic kan weer genoeg patiënten aan. | |
SuperSiem | donderdag 6 februari 2003 @ 17:25 |
Ik heb nu een leuke stad met iets meer dan 20.000 inwoners en maak iets van 200-700 winst per maand. ![]() Aangezien mijn opleidingsniveau nu op een redelijk hoog niveau zit, wilde ik eigenlijk beginnen met hightech-industrie, maar ik ben een beetje huiverig om zomaar industriegebieden tussen mijn woon- en kantoorwijken te gaan plaatsen. Moet ik dat toch maar doen? Ik heb namelijk alleen nog maar basisscholen en middelbare scholen, niks hogers. Is het opleidingsniveau dan wel hoog genoeg? En is mijn inwoneraantal wel voldoende? | |
Frollo | donderdag 6 februari 2003 @ 17:30 |
quote:Je kunt het wel proberen denk ik. Een andere belangrijke factor voor HT Industry is namelijk de luchtvervuiling. Als je Medium of Dense Industry gewoon tussen de huizen zonet, waar de luchtvervuiling als het goed is zeer laag is, is de kans behoorlijk groot dat er HT komt. In het ergste geval verschijnt er Manufacturing, maar da's in elk geval niet vervuilend. edit: En o ja, inwonersaantal heeft er niet zo veel mee te maken, veel minder dan opleiding iig. Ik kreeg zelfs in mijn stadje van 5000 ppl nog HT. | |
Atreidez | donderdag 6 februari 2003 @ 17:41 |
Als je op RCI drukt (die balkjes) kan je in dat staafdiagram toch zien of er High Tech vraag is... Als de vraag er is kunnen ze er ook al komen. En als je een goed opgeleide buurtstad hebt is de kans ook groter, dan komt er ook high tech en werken er mensen van die andere stad. Wat wel vaak gebeurt in het begin is dat er idd manufacturing op komt of nog erger, die Farley met ze Foundery | |
SuperSiem | donderdag 6 februari 2003 @ 19:37 |
quote:Bedankt voor jullie posts! ![]() Maar als ik het goed begrijp moet er dus meteen hightech komen en komt er niet eerst iets vervuilends en dán pas hightech? Mwah, als ik zo tijd heb, zal ik het maar eens gaan proberen. Als het mislukt, bewaar ik gewoon niks. | |
Kozzmic | donderdag 6 februari 2003 @ 20:42 |
Ik ben sinds het weekend bezig, en heb na wat 'vingeroefeningen' gisteren mijn stad Kozzmopolis weten uit te bouwen tot 25.000 inwoners. En toen zat-ie qua omvang aan zijn max; in de nog open gedeeltes zat de legerbasis en in de andere hoek de vuilnisbelt. Ik heb dus wat spijt dat ik die legerbasis heb laten plaatsen, en het kost nu nog even teveel om 'm te verwijderen. Ik maak 500 tot 1000 winst in de maand, maar dat gaat meestal op aan verbeteringen en veranderingen van wegen en woon- en werkgebieden. Ik neem overigens aan dat het inwonertal nog wel wat omhoog kan indien de stad meer de hoogte in gaat...quote:Ik denk dat je ook een universiteit nodig hebt, maar ben daar niet helemaal zeker van. Je kunt in ieder geval het beste beginnen met HT op een plek ver van de vervuilende industrie. Een schoon hoekje van je stad, zonder andere vervuilingen. Indien het lukt kun je de belastingen voor de lagere industrieën (m.n. de allervuilste) omhoog gooien naar een procent of 15, hierdoor zal deze industrie verdwijnen. Even wachten tot de lucht weer wat schoner is, oude gebouwen opruimen, en als het goed is komt hier dan ook (uiteindelijk) HT. Pas echter op dat je niet te snel je lagere industrie wegjaagt met hoge belastingen, want dat levert de nodige werkloosheid en indirect een lager inwonertal op. Op het moment dat je probeert te starten met HT wil het wel helpen denk ik om de belastingen voor de lagere industrieën op een procent of 10 te zetten en de HT op ongeveer 6,5. | |
MaxiTitan | donderdag 6 februari 2003 @ 20:52 |
quote:Alleen jammer dat het trapje blijft uitsteken voor... | |
SuperSiem | vrijdag 7 februari 2003 @ 13:28 |
Voor de zoveelste keer heb ik weer wat te vragen. ![]() Simpele vraag deze keer: hoe leg ik schuine wegen aan? Ik heb het al geprobeerd met de ctrl-, alt- en shifttoets, maar het wil maar niet lukken. Ik had ergens gelezen dat je er een speciale toets voor moest indrukken, maar die ben ik dus weer vergeten. Ik heb nog geen hightech gebouwd (zie bovenstaande vragen | |
MrTorture | vrijdag 7 februari 2003 @ 13:32 |
quote:Ik gebruik gewoon de muis. Dan kun je schuin trekken. Maar alleen met die duurdere wegen. | |
Frollo | vrijdag 7 februari 2003 @ 13:39 |
quote:Ikzelf heb het nooit gezien, ook niet per ongeluk gedaan ofzo. Als het met gewoon slepen niet lukt, dan kan het waarschijnlijk niet. Misschien maar beter ook. In SC3000 kon je wel schuine wegen aanleggen, maar dan zat je aan weerszijden van de weg met halve vakjes waar je niks meer mee kon. | |
SuperSiem | vrijdag 7 februari 2003 @ 13:42 |
quote:Ooh, zo. Ik werk ook met de muis, anders wordt het vrij lastig. ![]() Maar ik probeerde dus de goedkopere wegen schuin te leggen en dat kan dus niet. Bedankt voor de hulp, nu kan ik weer verder spelen! | |
SuperSiem | vrijdag 7 februari 2003 @ 13:46 |
quote:Die halve vlakken zijn inderdaad vervelend, maar ik neem het maar op de koop toe. Anders krijgen al mijn steden zo'n schaakbordpatroon en dat vind ik niet echt mooi staan. Maar het is me nu wel gelukt schuine wegen aan te leggen! Thanks MrTorture! | |
Frollo | vrijdag 7 februari 2003 @ 13:49 |
quote: | |
FunnyMuffin | vrijdag 7 februari 2003 @ 15:19 |
hoe zit dat mou met buursteden? Ik heb een klein stadje gemaakt in een ander gebied, stuk of 4 wegen verbonden, maar ik krijg helemaal geen 'contracten' ![]() Wanneer gaan ze samenwerken? Het is de bedoeling dat ik in dat 2e gebied veel van mijn gore industrie plant. | |
MrTorture | vrijdag 7 februari 2003 @ 15:32 |
Buren-deals krijg je mits: - je meerdere steden in een region hebt * : Als je stroom wil, moet je stroomnet met die stad verbonden zijn. logisch eigenlijk | |
FunnyMuffin | vrijdag 7 februari 2003 @ 15:37 |
quote:oke dan, thankls ![]() Ik heb in mijn 'grote stad' veel meer mensen dan banen. Dus ik hoop dat ze gaan werken in mijn werkstad... | |
DKS_ReDHeaD | vrijdag 7 februari 2003 @ 15:38 |
Ik heb hier nog wel wat leuke info, het is engels en is gejat van een andere site! ![]() Here's a list of the residential demand cap relief from the strat guide Basketball Court 1000/1000/1000 Deze informatie had eigenlijk in de manual moeten staan maar zo langzamerhand komt er steeds meer info vrij | |
DKS_ReDHeaD | vrijdag 7 februari 2003 @ 15:41 |
En nog 1: Structure/Commercial NIMBY-YIMBY Effect/Commercial NIMBY-YIMBY radius/Residential NIMBY-YIMBY Effect/Residential NIMBY-YIMBY Radius. If it's a positive number it's a YIMBY(Yes In My Back Yard) and if it's a negative number it's a NIMBY(Not In My Back Yard). The radius is in, of course, tiles. Advanced Research Center 50/22/-50/22 | |
Re | vrijdag 7 februari 2003 @ 19:13 |
klein probleempje: mijn CD crashed met een zeer harde knal telkens in mijn plexwriter, ik schrik me telkens de tering... in de DVD doet draait hij gewoon goed. iemand hiermee bekend?, andere CDs doen het ook gewoon in de plexwriter | |
SuperSiem | vrijdag 7 februari 2003 @ 19:35 |
quote:Ik pas dan wel weer het landschap aan, omdat ik nog een beetje aan het proberen ben. Zo gauw ik alles een beetje doorheb, begin ik een nieuwe regio en laat het landschap ook wat het is. Want als ik nu op de overzichtskaart kijk zie ik dat de steden toch niet echt mooi op elkaar aansluiten, ondanks dat ik 'reconcile edges' gebruik. Ik heb trouwens ook nog twee suggesties voor de makers: | |
Atreidez | vrijdag 7 februari 2003 @ 21:40 |
![]() Me stroompaal is behekst Iemand dit al eens gezien | |
Sheepcidus | vrijdag 7 februari 2003 @ 22:27 |
quote:Te weinig geld voor een beetje stroom? ![]() Die pop cap relievers info is wel handig ja ben nu eindelijk een stad aan het worden heb 60.000 mensen alleen Hi-industry en comercial. Maar het mooiste is dat ik eindelijk een beetje meer winst maak (2000-3000 $ in tegenstelling tot mijn vroegere 1-500 $). Ik heb nu ook een gebouw dat blijft staan als ik scroll wanneer ik helemaal heb uitgezoomd. | |
Atreidez | vrijdag 7 februari 2003 @ 22:35 |
Oh, maar ik knip niet in de funding voor pijpen, wegen of electrapalen ![]() | |
Sheepcidus | vrijdag 7 februari 2003 @ 22:41 |
quote:Ja had ik ook had een elektriciteits-opwekker maar voor de helft nodig dus de funding wat naar benee gehaald maar daardoor ging hij dus vonken. Maakt opzich niet uit die electrapalen kunnen toch niet fikken ![]() | |
SuperSiem | zaterdag 8 februari 2003 @ 10:19 |
quote:Dit snap ik niet helemaal. Wat zeggen deze cijfers? Wat ik eruit opmaak is dat ik voorziening X moet hebben bij Y aantal inwoners als ik verder wil groeien. Klopt dat een beetje of zit ik ernaast? | |
DKS_ReDHeaD | zaterdag 8 februari 2003 @ 11:06 |
quote:Klopt wel een beetje alleen is het zo dat je caps en stage limits hebt, dus het is niet zo dat als je 1000 small flower garden neerzet dat je dan gelijk 750000/R$ mensen in je stad kan hebben. Je hebt namelijk ook met stage limits te maken zodat niet iedereen gelijk de allergrootste skyscrapers kan krijgen! | |
Sheepcidus | zaterdag 8 februari 2003 @ 12:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb iets erg stoms gedaan! Ik had nu een goed lopende stad groeide langzaam verder ongeveer 5000 mensen per jaar. Het geld gaat ook lekker dus denk ik, ik ga mijn stroom wat mileu-vriendelijker maken. Dan doe ik iets erg stom delete namelijk per ongeluk een elektriciteitspaal. De hele stad geen stroom meer. Eerst merkte ik het niet was namelijk bezig met statestieken en mijn powercentres plaatsen. Dan zie ik opeens iedereen geen stroom meer hebben en mijn populatie extreem dalen (uiteindelijk naar 0 inwoners. Dus ik denk ik quit wel ff en ga terug naar mij laatst gesavede game. Maar inplaats van quit to region druk ik op save. | |
Scylla | zaterdag 8 februari 2003 @ 14:29 |
Oew das wel kut Sheep... Ik heb nu toch ff een botte industrie stad en die maakt me toch een winst! iets van 1000$ per maand. Er zit zelfs high tech in /offtopic: remember me Sheep? | |
SuperSiem | zaterdag 8 februari 2003 @ 15:52 |
En de eerste patch is uit! Dit zijn de verbeteringen:quote:Vooral de vetgedrukte vind ik wel goede verbeteringen. Patch is te downloaden op www.simcity4.com. | |
Atreidez | zaterdag 8 februari 2003 @ 19:52 |
Hey, maar er zou ook een fix in moeten zitten die het verschijnen van Commercial wolkenkrabbers zo moeilijk maakt ![]() | |
Scylla | zaterdag 8 februari 2003 @ 20:58 |
Een fix om het moeilijker of om het makkelijker te maken? Ik heb nog geen wolkekrabber gezien ![]() Edit: Gvd! Op de computer waar ik Simcity speel heb ik geen internet, weet iemand of ik hem ook zonder auto-detect ergens kan downloaden? Bij de weg, Atreidez, vet plaatje met bijbehorende sig | |
Atreidez | zaterdag 8 februari 2003 @ 21:09 |
quote: quote:Hehe, thnx ![]() | |
NightH4wk | zaterdag 8 februari 2003 @ 21:35 |
Cool spel ![]() ![]() | |
Glacius | zaterdag 8 februari 2003 @ 21:38 |
Bah, ik ben net begonnen en ik word ziek van die stinkboerderijen. Lelijke dingen zijn het! | |
Herfst | zaterdag 8 februari 2003 @ 21:40 |
Als ik aan stad 1 bezig ben, en maak een naburig stad(je) 2 om al het trash af te voeren, werkt dat volgens mij niet. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar stadje 2 krijgt de mogelijkheid om de trash te importeren, en krijgt er ook geld voor, maar de hoeveelheid trash in stad 1 neemt niet af, ik krijg nog steeds "trash gaining ground on nervous noses" en de bijbehorende vraag naar landfill. Wat doe ik verkeerd? | |
NightH4wk | zaterdag 8 februari 2003 @ 21:42 |
quote:Bij het stadje waar je trash weg moet het exporteren? Ik denk nml dat het spel niet zo dynamisch is dat het ook echt weg gaat bij de stad, en daar automatisch een export contract word afgesloten. | |
Atreidez | zaterdag 8 februari 2003 @ 21:51 |
Als je een buisnessdeal hebt zit daar een rate aan vast. Hoe hoger de rate, hoe meer garbage je afvoert.. Ook geld voor het contract dat je moet betalen, en als je maar 1 keer niet betaald is de deal off.. en zit je dus weer met je garbage ![]() Ik doe ze niet meer, die deals, alleen als ik ook backup heb staan en ik wil niet dat me landfill wordt gebruikt.. Je kan trouwens landfill ook wegkrijgen. Dan moet je de weg er naartoe verwijderen en wachten.. vooral veel wachten | |
Herfst | zondag 9 februari 2003 @ 13:07 |
Weet iemand trouwens of die patch ook gewoon ergens te downloaden is, ipv door naar de site te gaan en die je game te laten patchen? M'n zus heeft simcity ook maar daar werkt hij niet, dus ik wou proberen hem te patchen maar ze heeft geen internet. | |
wunderbaum | zondag 9 februari 2003 @ 18:38 |
quote:http://www.gamershell.com/download_1270.shtml | |
Herfst | zondag 9 februari 2003 @ 18:53 |
quote:Dank U ![]() | |
sweek | zondag 9 februari 2003 @ 20:08 |
Ok, we zijn hier net begonnen met het spel en hebben een paar probleempjes: | |
The.PhantoM | zondag 9 februari 2003 @ 20:59 |
quote:eerste vraag weet ik niet. Je hebt net een beginnende stad met niet zoveel inwoners? Misschien toch iets meer wegen aanleggen, ik zou het anders niet weten. Je kan niet om een gebouw heen draaien, kan alleen de hele city draaien. Belasting ongeveer 10 dacht ik. | |
sweek | zondag 9 februari 2003 @ 21:02 |
quote:Niet om een gebouw heen draaien, maar het gebouw zelf draaien... om bijvoorbeeld een bushokje juist te plaatsen oid...meer wegen maken helpt niet. ![]() | |
Frollo | maandag 10 februari 2003 @ 10:11 |
quote:Met Home en End (niet die op het numerieke toetsenbord, maar die andere) kun je een gebouw draaien voordat je het neerzet. Je hebt de handleiding toch wel? ![]() | |
Scylla | maandag 10 februari 2003 @ 18:00 |
Oew, al een tijdje geen posts gezien. Iedereen druk aan simcitien? Het gaat nu wel lekker, m'n region heeft 38000 inwoners, en mijn twee steden maken zo ongeveer 700 per maand winst, dus dat zit wel goed. Heb een universiteit, en in beide steden een particuliere school, en het onderwijs is helemaal maximaal ![]() Ook heb ik hoog in de bergen een klein dorpje gemaakt met een stuk of wat boerderijen, een windmolen, een watertoren, 1 winkeltje, en wat prefab huisjes | |
Atreidez | maandag 10 februari 2003 @ 19:32 |
quote:Foto's! ![]() | |
Jernau.Morat.Gurgeh | dinsdag 11 februari 2003 @ 00:27 |
Welkom in Mayhem ![]() ![]() bevolking: 43.450 1 klein vliegveld Traffic is redelijk, maar begint wel wat problemen op te leveren. Gezien de ervaringen met m'n eerdere stad ben ik toch wat huiverig om OV in te gaan zetten. Dat doet me elke keer de das om. Geen cheats gebruikt, behalve af en toe na een paar uur spelen terug te grijpen naar een saved game en het over een andere boeg te gooien. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | dinsdag 11 februari 2003 @ 04:02 |
I'm on a roll! populatie: 61.787 Ik was eerst begonnen met de windmolens wegens hun te korte levensduur af te schaffen en over te stappen naar gas-installaties. Ook die ben ik nu heel langzaam weer aan het weghalen, en aan het vervangen voor zonne-energie. Verder ligt er nu een oost-west en een noord-zuid snelweg. Die heb ik heel rustig, stukje bij beetje aangelegd. Kost een vermogen, maar levert wel een boost op voor je economie. Gewoon rustig een klein stukje aanleggen met 2 onramps. En dan kalm doorbouwen. Ook de spoorweg heb ik kalm uitgebouwd. Met het plannen van de zone's al een beetje rekening meer gehouden welke kan ik op wilde, zodat ik bij de daadwerkelijke aanleg niet teveel hoefde te slopen. Dat was allemaal om te plannen voor de haven. Die ligt er inmiddels ook. (met 2 eigen windmolens, aangezien dat stukken goedkoper is dan er powerlines heentrekken. De haven is wel voorzien van een snelweg tot voor de deur, een normale weg er heen en een spoorweg met een vrachtstation. Nu maar weer even lekker doorsparen, en dan in de nieuwe woonwijken de educatie omhoog krikken. Ook de brandweerdekking moet omhoog, want er komt tegenwoordig zelfs vaak brand voor in woonwijken. Morgen weer verder | |
Bastard | dinsdag 11 februari 2003 @ 08:21 |
Nooit gedacht dat JMG zon die hard gamer was ![]() | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 09:53 |
Zo, ff 20000 op 1 avondje omhoog. Dan heb je wel flink doorgebouwd, of is dat voornamelijk de hoogte in gegaan? Ik heb laatste dagen niet veel gedaan aan me stad, heb nu 110000 mensen in me region en me grootste stad is 62000 maar nog niet eens zonne energie, een universiteit of een country club ![]() ![]() | |
Dezz | dinsdag 11 februari 2003 @ 11:03 |
Nou ik snap er ff helemaal niets meer van! Opeens vertrekken alle inwoners uit mijn stad. Eerst had ik er 41.000 en nu 36.000. Ze hebben alles, werk, water, elektriciteit, scholen, health. Wat kan er mis zijn | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 11:10 |
quote:Dus ook een betere buurstad, met lagere belasting, minder criminaliteit en betere omstandigheden? ![]() | |
Frollo | dinsdag 11 februari 2003 @ 11:14 |
quote:Met op de achtergrond aanzetten krijg je die dingen niet hoor. Daar moet je wel wat voor doen. Universiteit krijg je b.v. als je een school grade van 95 hebt én 15000 inwoners én een bepaalde mayor rating. En voor solar power en 'n country club moet je ook weer aan allerlei voorwaarden voldoen, zoals een bepaalde hoeveelheid high-tech respectievelijk $$$ inwoners. Als je de stad op de achtergrond laat doorlopen maar verder niets verandert, hou je alleen maar hetzelfde aantal inwoners en dezelfde winst (gemiddeld over langere tijd genomen tenminste). Voor kadootjes echter moet je actief werken aan de samenstelling van je bevolking en economie. | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 11:20 |
Werken ? ![]() Ik heb al zo hard voor ze gewerkt. Me eigen burgemeester doet ook geen hol in Den Haag | |
K3 | dinsdag 11 februari 2003 @ 11:21 |
quote:Daar staat alleen de US-patch, in europa moet je een andere hebben. Overigens LOL@"Kingdom of Netherlands" | |
Dezz | dinsdag 11 februari 2003 @ 13:07 |
quote:damn ja, de buursteden hebben wel lagere belasting! ![]() | |
Jernau.Morat.Gurgeh | dinsdag 11 februari 2003 @ 13:18 |
quote:Beiden. Op een gegeven moment gaat educatie zich heel snel terugverdienen. Hogere opleidingen -> betere banen -> meer inkomen (ook voor de stad) -> duurdere huizen. Ook gaat het zich op dat moment lonen om wat ziekenhuizen te bouwen. Laat je niet afschrikken door de maandelijkse kosten die gegeven staan bij scholen en ziekenhuizen. Die zijn namelijk prima te tunen. Een universiteit staat namelijk gegeven als een maandelijkse kostenpost van 1500. Maar klik even met het vraagtekentje op je universiteit en je kan het budget keurig aanpassen aan de behoefte. Zitten er maar 300 studenten, dan schroef je het budget gewoon terug zodat er een capaciteit van zo'n 400 studenten overblijft. Mijn universiteit heeft op dit moment 380 studenten en een capaciteit van 800. Kosten: 120 p/m. Raakt een school onderbemand, dan beginnen ze vanzelf te gillen (als je het zelf nog niet gezien had aan de effecientie van de scholen) Wanneer dat gebeurt kun je het beste het budget even een stuk opschroeven en een maandje wachten. Met de nieuwe maand worden er dannieuwe leraren aangenomen en wordt de nieuwe capaciteit berekend. Even een beetje tunen, en je hebt weer een 100% efficiente school tegen relatief lage kosten. Ditzelfde gaat overigens ook op voor ziekenhuizen. Gewoon met het budget spelen om te zorgen dat je een lichte overcapaciteit hebt t.o.v. de daadwerkelijke hoeveelheid patienten. mijn 2 grote medische centra, alle scholen en de bibliotheek kosten mij bij elkaar nog geen 3400 per maand, en hebben allemaal een overcapaciteit. (en dus 100% efficientie) quote:Ik heb nog niet eens iets met de region gedaan ![]() quote:Dat klopt niet helemaal. Als je commercie en woongebieden nog niet volledig doorontwikkeld zijn kan zelfs een tijdje 'niets' doen zorgen voor een groei in bevolking en economie. Zeker als je vlak daarvoor wat geinvesteerd hebt in gezondheidszrg en opleidingen. Dat kost tijd om door te laten werken, en samen met dat dat doorwerkt gaat ook de ontwikkeling van de woongebieden door. Toen ik een medisch centrum plaatste ging de bevolking met sprongen vooruit, en werden er hele gebieden tegen de vlakte gegooid om vervangen te worden door hoogbouw. | |
Atreidez | dinsdag 11 februari 2003 @ 13:49 |
Met op de achtergrond aan hebben bedoel ik dus niet in een window, maar gewoon normaal laten draaien op mijn gamepc zonder er veel op te letten. Ik zit dan alleen soms de funding en traffic te controllen enzo, maar ben geen nieuwe zones aan het bouwen. Me stad groeit dan wel, maar niet echt hard ![]() | |
Scylla | dinsdag 11 februari 2003 @ 20:45 |
Oja, ik begin nu echt in te komen ![]() Verder groeit mijn regiootje gestaag, ik zal eens wat screens gaan posten als ik heb uitgevonden hoe. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | dinsdag 11 februari 2003 @ 20:55 |
Populatie: 84.899 en ik begin nu weer uit een diepe economische crisis te kruipen. Constant gezeik over verkeer heeft me toch wat metro-shit laten aanleggen, die vervolgens weer nauwelijks gebuikt wordt. Aangezien ook het gezeur over de luchthaven me de keel uit begon te hangen heb ik de oude gesloopt, en er maar meteen een national airport neergeduwd. En het gezeik bleef In middels zat ik financieel aan de grond, terwijl er ook nog eens een paar electriciteitscentrales het loodje dreigden te leggen. Maar goed. Een aantal jaar op een houtje bijten, zogauw de financien het toelieten de centrales gesloopt en vervangen, en nu begint e.e.a. weer een beetje op te krabbelen. Begrotingsoverschot is zo'n 2500 nu, dus nu nog even sparen en dan langzaam de educatie weer op peil brengen en eens kijken of ik iets aan de verkeersproblemen kan doen. | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 02:20 |
Vanavond weer flink doorgebouwd met primecity in me region, hij is nu 75000 en me totale region 118000. In het midden de grote stad, rechts ervan ook een stadje met vooral veel werk (industrial en commercial) en daaronder de weg die al klaar ligt naar me eigenlijke metropool die daaronder staat gepland op de grootste maat kaart in de region. Degene die nu zijn gedaan zijn de een na grootste allemaal, maar je kan de grenzen moeilijk zien want die heb ik uitgezet | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 02:24 |
quote:Zo'n malaise heb ik nog niet gehad, maar bij mij zeuren ze verdacht weinig. Althans, ik vind die newstracker nogal onopvallend dus die zie ik niet zo vaak en als er dan ineens 50 instaan flikker ik ze allemaal weg en lees de eerste 10 die terugkomen.. De popups lees ik natuurlijk wel, maar als ze bv. een vliegveld willen, vragen ze dat dan in een popup? | |
Frollo | woensdag 12 februari 2003 @ 13:20 |
Geachte collega mayors, Een Private School he, telt die als basisschool of als high school? Kan ik 'm dus plaatsen en vervult die dan de functie van een 'echte' school van mezelf, of is het alleen maar goed voor de YIMBY? | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 13:27 |
quote:Uit mijn ervaring maak ik op dat het een extra'tje is.. Ik had er 1 binnen de cirkel staan van mijn basisschool en hi-school, die zaten beide bijna aan de max terwijl de special school maar voor 18% was gevuld. Heb er in me grote stad wel al 2 staan, dus ben daar maar een eigen dekking voor aan het maken ![]() | |
Frollo | woensdag 12 februari 2003 @ 13:29 |
quote:Waarschijnlijk is ie effectiever in een rijke buurt, een school voor kakkindertjes dus ![]() Maar goed, ik ga het gewoon proberen, zien we wel wat voor effect het geeft. | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 13:30 |
quote:Goeie denkwijze, was nog niet bij me opgekomen.. ![]() Maar... mijn hele stad is wel rijk | |
Subliminal | woensdag 12 februari 2003 @ 17:41 |
Heey, Ik ben nu na een paar keer flink oefenen bezig met mijn final city Grtz Sub | |
Vanquish | woensdag 12 februari 2003 @ 19:12 |
quote:Je kan ze alleen met de roads verbinden via ramps, daarvan heb je er 2 soorten. Aan het uiteinde van mijn snelweg heb ik niks, je kan hem niet mooi laten eindigen ofzo, das wel jammer... | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 19:27 |
Ik heb die zooi gepatched maarre ik krijg nog steeds geen belastinginkomsten van agrarische industrie. Is dat bij iedereen zo of is het patchen bij mij mislukt? Dacht dat dit toch was meegenomen in die patch ![]() | |
Scylla | woensdag 12 februari 2003 @ 19:54 |
Ik weet het niet, ik heb nog niet gepatchd. Ziet er trouwens goed uit Atreidez, bright lights, big city. Kom ik aan met mij stadje... Dit is mijn regio, tis op de mpa van San Francisco, maar ik noem m'n stad Annikania, naar mijn lief Ah, op deze wijk ben ik trots op, in mijn main city (die nu met 35000 inwoners al bijna vol zit, maar ik moet nog even wat smerige industrie verplaatsen naar een andere map, zodat er op mijn veruilde helft ook nog mensen zullen gaan wonen. Oew, mijn stadionnetje Ennn mijn high tech wijkje En natuurlijk het boerendorp hoog in de bergen Hehh godverdegodver, volgens mij doen de plaatjes t niet, terwijl ik ze toch echt heb geuplood. Klote geocities. | |
The.PhantoM | woensdag 12 februari 2003 @ 21:04 |
quote:idd. Zie nix, alleen dat gezwets van geocities. | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 21:16 |
Helaas kan je geen plaatjes uploaden bij geocities ![]() | |
DJKoster | woensdag 12 februari 2003 @ 21:23 |
Scylla , mail de plaatjes maar ff naar dik.koster @ home.nl, dan kijk ik ff wat ik voor je kan doen.. *ook nieuwsgierig is... | |
Scylla | woensdag 12 februari 2003 @ 21:23 |
quote:Ow, lekker gaar is dat...nuja, zo speciaal is m'n stadje ook weer niet. Ik ijk reikhalzend uit naar een nieuwe computer...kan ik het tenminste eens normaal spelen zonder dat tie steeds half vastloot telkens als er brand uitbreekt, dat snelle inzoomen op een rokende fabriek doet mijn computer niet goed. | |
Scylla | woensdag 12 februari 2003 @ 21:34 |
Jaa, ze komen er dan aan....als je dat zou willen doen, hartstikke bedankt. Niet dat ze zo bijzonder zijn... Als het goed is heb je ze ![]() | |
Kozzmic | woensdag 12 februari 2003 @ 21:38 |
quote:Dat schijnt een algeheel SimCity-probleem te zijn, bij mijn redelijk snelle computer heb ik er ook last van. | |
DJKoster | woensdag 12 februari 2003 @ 22:04 |
Ff quoten met de goede plaatjes:quote:Mooi hoor ![]() | |
Scylla | woensdag 12 februari 2003 @ 22:28 |
Jaaa bedankt ![]() | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 22:43 |
Cewl ![]() Jij bent precies aan de andere kant gaan bouwen van San Francisco.. Als ik mijn steden opstuur en jij de jouwe hebben we 1 hele grote region | |
Atreidez | woensdag 12 februari 2003 @ 22:46 |
Oh scylla, stuur meteen je icoontje ook naar DJ koster, kan die die ook even hosten ![]() | |
JeeWeeJ | donderdag 13 februari 2003 @ 00:01 |
yesss,ik heb weer ff tijd gehad om te spelen en ben met een nieuwe stad begonnen (vorige overleed tijdens HD crash) ik heb nu zo'n grote "regio" volgebouwd (en dan ook echt vol) en heb "al" 20.000 inwoners.. ![]() Ik heb er al een medium airport in staan (begonnen ze over te zeuren,dus tja...) en uiteraard de standaard zooi van brandweer,politie etc. Ik maak nu telkens tussen de 1 en 1500 simolian p/m winst,dus 't loopt lekker Ik blijf het alleen wel jammer vinden dat het spel na een tijdje bouwen zo bagger traag wordt, maarja...niks aan te doen (behalve de zooi patchen). | |
MrTorture | donderdag 13 februari 2003 @ 07:50 |
'k Heb m'n airport weggegooid om op die plek een universiteit neer te zetten, maar dat paste niet ![]() ![]() In mijn hele regio leven nu ongeveer 64.000 mensen, verdeeld over een grote stad Algalord en wat kleine steden Elgard, Irengard, Thorald en eeuhm... nog eentje | |
Scylla | donderdag 13 februari 2003 @ 09:30 |
Ik had gister toch ee pret ![]() Ik had een stad gemaakt, naast mijn main city, en allemaal vuilnisbelten gemaakt. Had een dealtje afgesloten, ik kocht voor iets van 100$ afval op. Kijk ik even later weer naar mijn budget,schrik ik me dood, maak ik opeens meer dan 6000 winst! Wat bleek, mijn buren deal was in de loop van tijd autommatisch verhoogt, en omdat ik een shitlood aan vuilnisbelten had, steeg de import (iets van 500 eenheden afval) en daar kreeg ik 6000 voor betaald ![]() Aaargh, ik kan mijn grote stad nu al nauwelijks meer draaien, terwijl hij ngo maar 40000 mensjes huisvest...gvdgvdgvd. | |
JAM | donderdag 13 februari 2003 @ 16:51 |
Fuck Simcity 4, welkom in Hamburg... | |
DJKoster | donderdag 13 februari 2003 @ 16:59 |
quote:nostalgie ![]() | |
MrTorture | donderdag 13 februari 2003 @ 19:30 |
quote:Toch heb ik die versie nooit leuk gevonden ![]() (offtopic) | |
Atreidez | donderdag 13 februari 2003 @ 20:03 |
quote:Hehe, die heb ik iig vaker gespeelt als SC1 ![]() | |
MaxiTitan | donderdag 13 februari 2003 @ 20:11 |
quote:ahhh, nostalgie... Dit spel was het eerste spel dat ik orgineel had... Ik kan me nog herinneren dat als er een ramp plaats vond dat je zo'n heel merkwaardig geluidje hoorde pfiieehhhgggrrruuiiehhh en je een monster zag kruipen over je stad... Of als je heavy traffic had hoorde je een geluidje dat een omroeper moest voorstellen die toezicht hield vanuit die helicopter. | |
SuperSiem | donderdag 13 februari 2003 @ 21:19 |
Als er nou ook nog iemand een screenshot post van Transport Tycoon (en evt. SC2000) dan staan mijn meest gespeelde computergames op een rijtje. ![]() | |
Madame | donderdag 13 februari 2003 @ 21:38 |
Nou, hier dan het plaatje dat een absolute simcity4-verslaafde het meest ontroert. Mijn 4 steden in een volledig volgebouwde regio die meer dan 100.000 inwoners hebben kunnen me aan m'n reet roesten. De rijjken in die steden verdommen het toch om uit de auto te gaan en in het openbaar vervoer te stappen. Van wolkenkrabbers raak ik niet opgewonden. Maar schoon water leidt tot mooie plaatjes. Ik presenteer U: de walvis!! | |
JeeWeeJ | donderdag 13 februari 2003 @ 22:40 |
![]() ![]() * JeeWeeJ kijkt naar kast vol met spellen,ziet SC1,SC2000,SC3000 en SC4 staan...... *sgnif* prachtig gewoon,zo'n collectie | |
Atreidez | donderdag 13 februari 2003 @ 23:21 |
Gaaf, ik heb zelf nog geen walvissen gezien, maar volgens mij is dat patchen niet helemaal lekker gegaan.. Zoveel ruimte, en dan precies in het midden van t blok, daar word ik echt niet goed van | |
MrTorture | vrijdag 14 februari 2003 @ 07:53 |
quote:Platgooien ![]() quote:Die zijn weer net *te* 3D... maar goed (laatste keer offtopic ![]() ![]() ![]() | |
Lord Dreamer | vrijdag 14 februari 2003 @ 09:53 |
quote: ![]() | |
Sheepcidus | vrijdag 14 februari 2003 @ 22:31 |
quote: ![]() Ik had ff na die actie van mij geen zin in SimCity maar ben vandaag weer ff begonnen. Heb nu een dorpje van 25.000 man maar maak alweer veel winst. | |
MrTorture | zaterdag 15 februari 2003 @ 00:14 |
Vandaag m'n region vergroot van ongeveer 60.000 naar bijna 115.000 ![]() ![]() | |
Atreidez | zaterdag 15 februari 2003 @ 00:43 |
pfew, er is toch nog leven in het SC4 topic ![]() Die clinics zijn idd gewoon om gaten op te vullen, ik heb volle groene balk met alleen hospitals dus dat is echt voldoende. Maar ik heb nog nooit een museum gehad, of kan je die gewoon altijd bouwen Ga zelf nu ook weer ff verder, toch weekend. Region is nu 150000 met als grootste stad 67000 inwoners. | |
Sheepcidus | zaterdag 15 februari 2003 @ 10:33 |
quote:Musea kan je idd altijd bouwen ![]() | |
Scylla | zaterdag 15 februari 2003 @ 18:58 |
Ik heb even twee dagen niet gespeeld, donderdag feest en vrijdag kater...dus tjaa...:) Zometeen maar weer wat gaan doen. | |
Bob.Ross | zondag 16 februari 2003 @ 11:03 |
zeg weet iemand nog een goeie/simpele/duidelijke faq (liefst in 't nederlands) van sc4 te vinden? tweakers ofzo? | |
Dezz | zondag 16 februari 2003 @ 13:36 |
Het gaat nu best goed met mijn, of ja zeg maar onze regio (speel samen met mijn broertje ![]() 5 steden met als hoofdstad Cliff City met ongeveer 60.000 inwoners. Top spel! | |
The.PhantoM | zondag 16 februari 2003 @ 15:24 |
quote:www.simcity.com Vind je ook wat tips. Of www.sc4ever.com Staat nog niet veel op maar aangezien www.sc3000.com (zelfde eigenaar) veel tips heeft voor sc 3000 zal sc4ever straks ook wel veel tips en tricks hebben. Dus hou die in de gaten ![]() | |
Scylla | zondag 16 februari 2003 @ 15:52 |
Na een hoop gedoe heb ik eindelijk al mijn industrie in Annikania DC naar Annikania West (900 inwoners, 9000 industrie banen) verplaatst, inclusief de steenkoolcentrales, dus is er in Annikania geen vervuiling meer, alleen nog die verdomde afvalbergen. Meteen kwamen er wat torenflatjes bij en groeide de bevolking, maar om nu te zeggen wauw, het was die groots scheepse industrie verhuizing waard...of moet ik geduld hebben? | |
MrTorture | zondag 16 februari 2003 @ 15:58 |
Bij mij blijft het vaak ook ineens steken ![]() | |
Atreidez | maandag 17 februari 2003 @ 00:21 |
Zo, heb wel weer ff genoeg gehad voorlopig. Heb nu 192000 mensen in me region en krijg nu onwijs problemen met metropolika die te snel groeit de hoogte in. De basisscholen zitten op 600+ terwijl ze maar 500 kunnen dus moet allemaal dubbele dekking gaan aanbrengen ![]() | |
Atreidez | maandag 17 februari 2003 @ 01:59 |
Voor de grote bouwers onder ons, ik kwam een goed stukje tegen op SimCityCentral wat misschien het probleem, wat ik nu begin te krijgen, met leegstand en werkeloosheid op te lossen..quote: | |
MrTorture | maandag 17 februari 2003 @ 08:01 |
Thanx ![]() Wat ik zelf doorgaans doe: Juist wel scholen bouwen, vanaf het begin af aan al, aangezien de stad toch wel groeit (banen in buursteden etc..) Als je dan de belasting op low-wealth industry (meestal dirty industrie) op 12,5% zet, kun je er van uit gaan dat je vooral banen in een wat hoger opgeleide klasse creëert. | |
Frollo | dinsdag 18 februari 2003 @ 10:03 |
quote:Ik heb precies het omgekeerde. Ben begonnen met een idyllisch landbouwdorpje. Een kleine woningconcentratie aan de kust, en voor de rest glooiende akkers zover het oog reikte. Bij de verder gelegen boerderijen plaatste ik bushaltes, zodat iedereen naar z'n werk kon. Elke bushalte zat op een usage van 1% of minder, maar dat had ik ook wel verwacht. Alleen dat geld voor dat openbaar vervoer, dat moet ergens vandaan komen natuurlijk. Dus heb ik geen enkele school gebouwd. Zo ging het een behoorlijke tijd goed... Totdat de commercie mijn brandschone dorpje ontdekte. Met Simolean-tekens in mijn ogen begon ik als een dolle Commercial te zonen. De medium en high-wealth kantoren schoten als paddestoelen uit de grond. Ik vergat echter dat mijn inwoners gewoon te dom waren om daar te kunnen werken. Ook vergat ik dat ze wél konden werken in de buurstad van mijn vriendin, die wel een hele hoop dirty industry heeft staan. En nu zit ik met een middelgrote stad die een puinhoop is. Haast alle villa's zien er shabby uit en zijn tot de nok toe gevuld met kansarmen. Op alle nieuwe residential zones verschijnen direct mooie gebouwen, die echter een paar jaar later weer vervallen zijn. Natuurlijk heb ik inmiddels wel voor educatie gezorgd, maar het zal nog wel een paar decennia duren voordat mijn mensjes slim genoeg zijn om in hun eigen stad te kunnen werken. Moraal: bedenk goed wat voor soort stad je wilt, en pas je educatieniveau hierop aan. En wacht daar niet te lang mee. | |
Scylla | dinsdag 18 februari 2003 @ 12:34 |
Hmm, heb er eigelijk nooit echt zo overnagedacht, wel erg veel realisme in dit spel...nuja, ik ben benieuwd wat de toekomst dan met mijn stadje gaat doen ![]() | |
dtale | woensdag 19 februari 2003 @ 13:01 |
jemig wat ik nu weer heb gevonden. ik heb een tijdje niet gespeeld en zit een beetje te klooien met een landschapje brouwen... kom ik er achter dat je met shift 1 t/m 9 en ctrl 1 t/m 9 de grote kan instellen van de cirkel die je gebruikt om aanpassingen te maken aan het landschap !!! shift-1 is de kleinste en zo kun je dus wel degelijk kleine riviertjes maken etc etc..erg cool oh en ja ik heb de handleiding, maar die heb ik nooit gelezen want ik vind het een flop | |
MrTorture | woensdag 19 februari 2003 @ 13:10 |
![]() En dat vertel je me nu pas | |
Frollo | woensdag 19 februari 2003 @ 13:27 |
Hey, das inderdaad een zeeeeeer handige tip! ![]() Dat je met Shift en Ctrl iets kon doen, dat wist ik al, maar die getallen maken het nog handiger. | |
Scylla | woensdag 19 februari 2003 @ 19:35 |
Pffffft...t ging even een beetje slecht met mijn steden, ik had er eentje afhankelijk gemaakt van de industrie stad, maar toen was er opeens helemaal geen geld meer, paniek, geen stroom meer, en in die andere stad viel het water opeens gewoon massaal uit, ik snapte het helemaal niet, hele industrie stad liep leeg, bleek er een pijp gebroken te zijn zonder dat ik het verder wist. Maar goed, die steden zijn gered, en met mijn andere twee groeikernen nu ook. Ik zit na een hoop gerotzooi op een schamele 75000 inwoners in mijn regio, en ben tot de conclusie gekomen dat autarkieen het beste zijn. | |
MrTorture | donderdag 20 februari 2003 @ 08:50 |
quote: ![]() | |
Dezz | donderdag 20 februari 2003 @ 09:19 |
quote:geweldig, thx voor de tip ![]() Hier wat plaatjes van een van onze steden, Cliff City genaamd (samen met m'n broertje gemaakt Downtown overview bij nacht: Woonwijkje met wat industrie: Idyllisch wijkje aan zee: [Dit bericht is gewijzigd door Dezz op 20-02-2003 09:19] | |
DJKoster | donderdag 20 februari 2003 @ 09:19 |
quote:au·tar·'chie (de ~ (v.)) 1 onafhankelijk zelfbestuur au·tar·'kie (de ~ (v.)) 1 economische onafhankelijkheid => zelfvoorziening au·'tar·kisch (bn.) 1 zichzelf bedruipend | |
Atreidez | vrijdag 21 februari 2003 @ 09:14 |
Het enige wat ik exporteer van de gemeentes naar 1 andere gemeente is afval, omdat daar een powerplant staat die power genereert door afval te verbranden. Die gemeente zelf heeft niet genoeg afval om hem full power te laten draaien.. Je verdient er dus wat mee, je hebt stroom, en je andere gemeentes hebben niet veel afval, en voor de nood kan je altijd een stukje landfill laten liggen in die gemeentes zodat als de deal breekt je het toch altijd kwijt kan ![]() | |
Scylla | zaterdag 22 februari 2003 @ 17:13 |
Wiehoej, ik heb de 100000 inwoners in m'n hele regio bereikt ![]() | |
Markster | zondag 23 februari 2003 @ 16:43 |
hoe krijg ik nou eigenlijk scyscrapers ![]() Me hele stad loopt goed, meer dan 1000 per maand inkomen, maar ik krijg allemaal kleine huisjes houden | |
MrTorture | maandag 24 februari 2003 @ 00:18 |
Veel aanbod kweken, weinig R bijzoneren, alles hi-density maken. Maar groei komt niet vanzelf... Je zult ook voorzieningen en banen moeten hebben... en geduld... | |
Markster | maandag 24 februari 2003 @ 00:35 |
quote:oke, dus dat doe ik fout, ik plaats namelijk steeds R omdat daar vraag naar is. Eigenlijk moet ik daar dus helemaal niet op letten? Voorzieningen en banen heb ik al, en me educatie is overal groen. | |
MrTorture | maandag 24 februari 2003 @ 08:28 |
quote:Nou, als er nieuwe bouw-ruimte is, bouwen ze hun huis naast de buurman. Is die ruimte er niet, bouwen ze hun huis noven de buurman ![]() | |
Markster | maandag 24 februari 2003 @ 15:38 |
quote: ![]() ![]() | |
plaagdinges | vrijdag 28 februari 2003 @ 14:56 |
moet dit topic nou zo dood zijn? | |
Frollo | vrijdag 28 februari 2003 @ 14:57 |
quote: ![]() Gij hebt dit topic uit de vergetelheid ontrukt! ![]() Ik had heus wel willen posten, maar heb het zelf al een paar dagen niet meer gespeeld, vandaar. | |
SuperSiem | vrijdag 28 februari 2003 @ 18:11 |
quote:Ik heb het al bijna drie weken niet meer gespeeld. ![]() ![]() Maar toch fijn dat het topic weer eens omhoog werd geschopt! | |
Frollo | dinsdag 4 maart 2003 @ 09:19 |
*Niet zakken laten wil* Wat doet een College eigenlijk? | |
Atreidez | dinsdag 4 maart 2003 @ 09:40 |
quote:Ik heb t ook alweer een tijd niet gespeelt, maar het blijft er op staan. En op een regenachtige zondagmiddag zal ik echt wel weer een paar duizend inwoners erbij gaan scoren ![]() Over College's, de university is niet hetzelfde. Daar heb je er ook maar 1 van in je hele stad. College is hoge school, daar ga je naartoe na de high school. Vult wel aan dus, maar heb je ook pas nodig als je op hoge inwoneraantallen zit, anders is het niet echt rendabel Hoeveel mensen heb je nu in je region dan Frollo ? | |
Frollo | dinsdag 4 maart 2003 @ 09:50 |
quote:Zoiets vermoedde ik al, dat college tussen high school en uni inzit. Ik was alleen aan het twijfelen gebracht door het feit dat zowel college als uni *geen* radius heeft. Ze functioneren allebei city-wide, vandaar dat ik even dacht dat 't misschien hetzelfde was. Dat van die hoge inwonersaantallen ben ik niet met je eens. Tenminste, wat is hoog? Ik heb nu 36000 inwoners, niet echt veel, maar ik denk toch dat een College ook nu reeds een welkome aanvulling is. Ik bedoel, gewoon op een paar honderd leerlingen budgetteren, dat kost maar een paar tientjes, dus waarom niet? En ik heb iets van 75000 in de hele regio. Mijn eigen stad (36000), die van mijn vriendin (37000) en een stadje van een maat van me (2000) waar ik mijn afval heen stuur zonder dat hij het weet | |
Atreidez | dinsdag 4 maart 2003 @ 10:06 |
quote:hehe ![]() ![]() Als we gewoon regelmatig eens wat posten hier kunnen we het topic wel aardig in leven houden denk ik, SimCity zal niet zo snel ondersneeuwen als bv. een adventure die je uitgespeelt hebt | |
Frollo | dinsdag 4 maart 2003 @ 10:10 |
quote: | |
K3 | dinsdag 4 maart 2003 @ 10:16 |
Sinds de patch is het spel bij mij ook weer te spelen (P3@933 met GeForce 2). De steden lopen niet meer zo sloom en dat is te merken ook. Eén stad zit nu op 77.000 inwoners, de buren op 62.000. De woningen beginnen al skyscraper-hoogte te krijgen, maar de commerce helaas nog niet. Mijn region zit nu op 375.000 inwoners, en ik heb nog zat ruimte ![]() | |
Frollo | dinsdag 4 maart 2003 @ 10:28 |
quote:77.000 + 62.000 = ...euhhh... 139.000. Waar zijn die andere 236.000 dan? Verdeeld over een heleboel kleine stadjes? | |
Atreidez | dinsdag 4 maart 2003 @ 10:52 |
quote:Pics, Pics, Pics ![]() | |
DJKoster | dinsdag 4 maart 2003 @ 20:27 |
Vandaag maar weer eens serieus begonnen ![]() Na 5 jaar al 6000 mensen Begonnen met het nu volgebouwde industriegedeelte, een stukje commerciegebied en een stukje woonwijk (medium).. De gebouwen in de woonwijk bleven maar groeien en groeien Maar ik verdien nooit meer dan 200 per maand want dan moet ik weer een windmolen neerzetten.. Hoe veel groter worden die gebouwen nog in een medium woonwijk? , heb er nu 2 van 167 inwoners [Dit bericht is gewijzigd door DJKoster op 04-03-2003 20:39] | |
K3 | woensdag 5 maart 2003 @ 01:32 |
quote:Yep ![]() quote:OK ![]() | |
Frollo | woensdag 5 maart 2003 @ 11:33 |
quote:Oeh, mooi man! ![]() ![]() ![]() ![]() Kewle region, is dat een standaard of gedownload? Waar haal je die eigenlijk? Heb me al suf gezocht naar custom regions maar tot op heden geen resultaat. Enne... maak je IJmuiden (mijn geboortestad) ook nog? Die zou dan linksonder de eerste button moeten komen. En dan de Hoogovens aan de andere kant van het kanaal > dikke vette heavy dirty industrie! Over scholen in IJmuiden hoef je je geen zorgen te maken; een paar basisscholen om te zorgen dat ze niet in berenvellen rondlopen, da's voldoende Zeer mooi! | |
afraidtech | woensdag 5 maart 2003 @ 11:40 |
moet je de commercie in de buurt van je woonwijken hebben of nie, zoals de bedrijfen enzo? ik heb nu me commercie redelijk dichtbij me woonwijk maar de commercies loopt voor gaan meter (5000 mensen) | |
Frollo | woensdag 5 maart 2003 @ 11:46 |
quote:Commercie vlak bij woongebieden wordt vaak automatisch Commercial Services (winkels, supermarkten, garages etc.). Commercie op meer afgelegen punten wordt vaak Commercial Office (banken, verzekeringsmaatschappijen, architectenbureaus etc.) Kortom, kijk in de gedetailleerde RCI-meters waar het meeste behoefte aan is: Office of Services, en maak de zones dan dichter bij of verder weg van je woonegbieden, al naar gelang de vraag. | |
afraidtech | woensdag 5 maart 2003 @ 11:49 |
kijk daar worden we wijzer van, man ik wil spelen maar ben nog lang nie vrij ![]() | |
Frollo | woensdag 5 maart 2003 @ 12:08 |
Ja ik wil ook spelen! ![]() ![]() ![]() O ja, dat van die Office en Service, dat gaat natuurlijk niet altijd op he. Jij kunt de omstandigheden zo gunstig mogelijk maken, maar uiteindelijk doen ze toch wat ze zelf willen... | |
afraidtech | woensdag 5 maart 2003 @ 12:13 |
ach ja, inwoners moeten niet zeiken anders kom ik met me goddelijke krachten ![]() btw: doet me icoon het? | |
FluxC5 | woensdag 5 maart 2003 @ 12:20 |
quote:Nee, rood kruisje | |
afraidtech | woensdag 5 maart 2003 @ 12:21 |
fok, ik fix um vanavond wel | |
K3 | woensdag 5 maart 2003 @ 12:36 |
quote:Custom regions zijn te maken mbv satelliet-images, en een hoogte-editor. E.e.a staat hier: http://forum.hadrian.net/showtopic/493 Ik heb overigens het Noordzeekanaal weggehaald, dus IJmuiden is dan een neitszeggend dorpje aan de kust ![]() PS afraidtech je icon doet het bij mij wel ![]() | |
FluxC5 | woensdag 5 maart 2003 @ 12:59 |
quote:Hij doet het al! | |
Frollo | woensdag 5 maart 2003 @ 13:55 |
quote:Je realiseert je toch wel dat Amsterdam zonder Noordzeekanaal helemaal niets zou voorstellen?
| |
afraidtech | woensdag 5 maart 2003 @ 14:11 |
quote:k thnx | |
K3 | woensdag 5 maart 2003 @ 14:21 |
quote:In het NZ-kan zit een aantal rechte stukken die na de import niet meer mooi recht zijn. Plus dat ik het wel leuk idee vind om het kanaal zelf te laten graven (niet dat ik het zou doen overigens ![]() | |
Atreidez | woensdag 5 maart 2003 @ 15:40 |
quote:http://www.ussdragonstar.com/simcity4/ Deze kwam ik tegen in die thread die K3 zei, daar kan je wel wat regions downloaden en ook schema's met wat voor kaarten je er dan inzet, alleen grote, of kleine, of beide, of ga zo maar door En het ziet er idd cewl uit K3!, maar ik vind t wel jammer dat je alles zo vierkant hebt gelaten. Als je bij al die rechthoeken wat rond bouwt eromheen zou t helemaal een lust voor t oog zijn | |
Seal_force | woensdag 5 maart 2003 @ 18:39 |
Wat heb simsity-4 nodig om hem goed te kunnen draaien heb simcity-3 Gehad of zo die deed het wel maar kan niks bouwen en was saai ? Ligt aan mijn he . | |
Frollo | donderdag 6 maart 2003 @ 09:18 |
quote:Tnx! Echter, die had ik ook al gevonden maar ik vind Amerikaanse regions weinig aansprekend. Heb liever iets Europees (NL!) of een mooie fantasieregio. Never mind, ik maak zelf wel wat. | |
K3 | donderdag 6 maart 2003 @ 11:47 |
quote:Dat er zoveel Amerikaanse regions zijn komt denk ik niet alleen doordat eht een amerikaans spel is, maar ook omdat er veel satellietbeelden van Anerika beschikbaar zijn, die geschikt zijn om om te vormen met MicroDEM tot een height-map die SimCity kan importeren. Dit soort kaarten zijn vanEuropa niet op Internet beschikbaar helaas. Anders had ik allang een stuk Alpen gebruikt ![]() | |
Frollo | donderdag 6 maart 2003 @ 11:49 |
quote:Yep, met Microdem heb ik ook al lopen klooien maar inderdaad alleen Amerikaanse beelden helaas ![]() Maar goed, we blijven proberen. Desnoods scan ik de Bosatlas in ![]() | |
K3 | donderdag 6 maart 2003 @ 12:05 |
quote:Ik heb gewoon gezocht naar een goede satellietfoto van Noord-Holland voor mijn Amsterdam region. Daar heb ik toen wat filtertjes van PSP op losgelaten (oa erode). Het resultaat staat wel ergens in deze draad of in een link uit mijn sig ![]() | |
Atreidez | donderdag 6 maart 2003 @ 13:49 |
quote:Ik wil ook wel een gave kaart, maar op 2 tieten ga ik geen stad bouwen natuurlijk ![]() | |
Frollo | vrijdag 7 maart 2003 @ 09:35 |
'n Maat van me had laatst zijn stad laten zien van 290.000 (!) inwoners. Ja, u leest het goed: bijna driehonderdduizend! Volledig met gecheat geld bij elkaar gekregen hoor, daar maakt hij absoluut geen geheim van. De beste jongen heeft gewoon weinig geduld en wil zo snel mogelijk een grote stad hebben. Hij heeft voor het spel betaald, dus mag hij ook cheaten, vindt ie. Ben ik het helemaal mee eens. Iedereen moet het gewoon lekker spelen zoals ie wil. Maar goed, die megastad dus he. Weet je wat het is, ik vond 'm niet eens mooi! Een paar wolkenkrabbers is leuk, maar in dit geval was de totale oppervlakte volledig bezet met gigantische torens. Je kon de parken, City Hall, Opera House etc. etc. niet eens meer zien. Scholen, ziekenhuizen e.d. fundeert hij standaard met het volle bedrag, want eenmaal geplaatst kan hij ze toch niet meer terugvinden. Een wat kleiner stadje is toch veel persoonlijker. Dat je bij wijze van spreken elk gebouw kent. Dat het je echt opvalt wanneer het met een wijk wat minder of juist beter gaat. Dat je ineens merkt: "Eej, die villa stond er vorig jaar nog niet!" Dat wou ik even kwijt | |
K3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 09:40 |
quote: ![]()
| |
Frollo | vrijdag 7 maart 2003 @ 09:42 |
quote:Oh My God (edit: smiley toegevoegd want eigenlijk vind ik het toch best leuk natuurlijk. In elk geval knap gedaan.) [Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 07-03-2003 10:34] | |
Atreidez | vrijdag 7 maart 2003 @ 10:24 |
Oh My F#cking God ![]() En Frollo, je stukje is zo waar. Het is zoveel leuker een stad te bouwen vanaf scratch, zorgen dat je uitkomt met je geld, sparen voor een grote aankoop en daar dan ook iets speciaals van maken ipv het zo maar ergens neer te kwakken. Je ziet je stad groeien, je ziet of ze happy zijn, je ziet t wanneer t slecht gaat, en daar probeer je wat aan te doen op een zo verantwoorde manier die het minste kost. Zo is het spel bedoelt lijkt me. Ik neem het ook niemand kwalijk als ze een ontzettend grote stad willen bouwen en daar een cheat voor gebruiken, maar zo mis je toch de intentie van het spel | |
Frollo | vrijdag 7 maart 2003 @ 10:39 |
Goed gesproken, Atreidez. De bedoeling van het spel is dat je een zo goed mogelijke mayor probeert te zijn ![]() Het was wel kewl om te zien voor even, maar zoals ik al zei, zeer onoverzichtelijk. Overigens cheat ik ook wel eens, maar dan vooral bij FPS. Met name voor de eindbazen ben ik meestal gewoon te klungelig, dus dan gebruik ik na een paar pogingen maar een cheat. Boeie. | |
SuperSiem | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:09 |
quote:Groot gelijk. Cheaten moet je doen als jouw spelplezier er op vooruitgaat. Als jij anders niet langs eindbazen komt, gooi je het spel al snel in de hoek. En ik cheat ook niet bij SimCity, omdat ik het net als jij leuker vind om een stad, langzaam en met grootse moeite om het budget kloppend te houden, te laten groeien. En sommige mensen beleven meer plezier aan een spel als ze in korte een enorme metropool uit de grond stampen. Maar goed, dat is mijn mening. | |
K3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:12 |
Ik cheat af en toe in een stadje dat ik daarna niet save om het effect te weten van iets. Zo wilde ik bijv. de bebouwing rond een klaverblad weten (hoe dicht je er bij kunt) in een stad waar nog geen snelwegen liepen (ruimte reserveren). Dan open ik een nieuwe stad en test ik e.e.a. Maar om nou 300.000 bij elkaar te cheaten snap ik niet. Als je geld op is moet je direct weer cheaten want je krijgt je stad echt niet zo snel rendabel... | |
Atreidez | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:15 |
Ik heb de weaknesspays optie een paar keer gebruikt omdat stukjes snelweg verkeerd werden neergezet en t weghalen daarvan koste me ontiegelijk veel geld ![]() volgens mij is die cheat daar ook voor bedoelt | |
Frollo | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:23 |
Tis wel vervelend dat er geen undo-functie is. OK, die hoeft natuurlijk niet 255 stappen terug te gaan, maar bij de aanleg van snelwegen of een spoorlijn op een berg (HELL! ![]() Dan is cheaten met mate een goeie optie inderdaad. |