ik heb een tijdje niet gespeeld en zit een beetje te klooien met een landschapje brouwen...
kom ik er achter dat je met shift 1 t/m 9 en ctrl 1 t/m 9 de grote kan instellen van de cirkel die je gebruikt om aanpassingen te maken aan het landschap !!! shift-1 is de kleinste en zo kun je dus wel degelijk kleine riviertjes maken etc etc..erg cool
oh en ja ik heb de handleiding, maar die heb ik nooit gelezen want ik vind het een flop
En dat vertel je me nu pas
Damn, weet je hoeveel werk dat had gescheeld
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:35 schreef Scylla het volgende:
autarkieen
quote:geweldig, thx voor de tip
Op woensdag 19 februari 2003 13:01 schreef dtale het volgende:
jemig wat ik nu weer heb gevonden.ik heb een tijdje niet gespeeld en zit een beetje te klooien met een landschapje brouwen...
kom ik er achter dat je met shift 1 t/m 9 en ctrl 1 t/m 9 de grote kan instellen van de cirkel die je gebruikt om aanpassingen te maken aan het landschap !!! shift-1 is de kleinste en zo kun je dus wel degelijk kleine riviertjes maken etc etc..erg cool
oh en ja ik heb de handleiding, maar die heb ik nooit gelezen want ik vind het een flop
Hier wat plaatjes van een van onze steden, Cliff City genaamd (samen met m'n broertje gemaakt )
Downtown overview bij nacht:
Woonwijkje met wat industrie:
Idyllisch wijkje aan zee:
[Dit bericht is gewijzigd door Dezz op 20-02-2003 09:19]
quote:au·tar·'chie (de ~ (v.))
Op donderdag 20 februari 2003 08:50 schreef MrTorture het volgende:[..]
1 onafhankelijk zelfbestuur
au·tar·'kie (de ~ (v.))
1 economische onafhankelijkheid => zelfvoorziening
au·'tar·kisch (bn.)
1 zichzelf bedruipend
Me hele stad loopt goed, meer dan 1000 per maand inkomen, maar ik krijg allemaal kleine huisjes houden
quote:oke, dus dat doe ik fout, ik plaats namelijk steeds R omdat daar vraag naar is. Eigenlijk moet ik daar dus helemaal niet op letten?
Op maandag 24 februari 2003 00:18 schreef MrTorture het volgende:
Veel aanbod kweken, weinig R bijzoneren, alles hi-density maken. Maar groei komt niet vanzelf... Je zult ook voorzieningen en banen moeten hebben... en geduld...
quote:Nou, als er nieuwe bouw-ruimte is, bouwen ze hun huis naast de buurman. Is die ruimte er niet, bouwen ze hun huis noven de buurman
Op maandag 24 februari 2003 00:35 schreef Markster het volgende:
oke, dus dat doe ik fout, ik plaats namelijk steeds R omdat daar vraag naar is. Eigenlijk moet ik daar dus helemaal niet op letten?
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:28 schreef MrTorture het volgende:[..]
Nou, als er nieuwe bouw-ruimte is, bouwen ze hun huis naast de buurman. Is die ruimte er niet, bouwen ze hun huis noven de buurman
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:56 schreef plaagdinges het volgende:
moet dit topic nou zo dood zijn?
Ik had heus wel willen posten, maar heb het zelf al een paar dagen niet meer gespeeld, vandaar.
quote:Ik heb het al bijna drie weken niet meer gespeeld.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:57 schreef Frollo het volgende:
Ik had heus wel willen posten, maar heb het zelf al een paar dagen niet meer gespeeld, vandaar.
Maar toch fijn dat het topic weer eens omhoog werd geschopt!
Wat doet een College eigenlijk?
Is dat hetzelfde als een University, met andere woorden, als ik al een uni heb, hoef ik dan geen college meer te bouwen?
Of vullen ze elkaar aan?
quote:Ik heb t ook alweer een tijd niet gespeelt, maar het blijft er op staan. En op een regenachtige zondagmiddag zal ik echt wel weer een paar duizend inwoners erbij gaan scoren
Op dinsdag 4 maart 2003 09:19 schreef Frollo het volgende:
*Niet zakken laten wil*Wat doet een College eigenlijk?
Is dat hetzelfde als een University, met andere woorden, als ik al een uni heb, hoef ik dan geen college meer te bouwen?
Of vullen ze elkaar aan?
Over College's, de university is niet hetzelfde. Daar heb je er ook maar 1 van in je hele stad. College is hoge school, daar ga je naartoe na de high school. Vult wel aan dus, maar heb je ook pas nodig als je op hoge inwoneraantallen zit, anders is het niet echt rendabel
Hoeveel mensen heb je nu in je region dan Frollo ?
quote:Zoiets vermoedde ik al, dat college tussen high school en uni inzit. Ik was alleen aan het twijfelen gebracht door het feit dat zowel college als uni *geen* radius heeft. Ze functioneren allebei city-wide, vandaar dat ik even dacht dat 't misschien hetzelfde was.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:40 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik heb t ook alweer een tijd niet gespeelt, maar het blijft er op staan. En op een regenachtige zondagmiddag zal ik echt wel weer een paar duizend inwoners erbij gaan scoren
![]()
Over College's, de university is niet hetzelfde. Daar heb je er ook maar 1 van in je hele stad. College is hoge school, daar ga je naartoe na de high school. Vult wel aan dus, maar heb je ook pas nodig als je op hoge inwoneraantallen zit, anders is het niet echt rendabel
![]()
Hoeveel mensen heb je nu in je region dan Frollo ?
Dat van die hoge inwonersaantallen ben ik niet met je eens. Tenminste, wat is hoog? Ik heb nu 36000 inwoners, niet echt veel, maar ik denk toch dat een College ook nu reeds een welkome aanvulling is. Ik bedoel, gewoon op een paar honderd leerlingen budgetteren, dat kost maar een paar tientjes, dus waarom niet?
En ik heb iets van 75000 in de hele regio. Mijn eigen stad (36000), die van mijn vriendin (37000) en een stadje van een maat van me (2000) waar ik mijn afval heen stuur zonder dat hij het weet
quote:hehe
Op dinsdag 4 maart 2003 09:50 schreef Frollo het volgende:-knip-
En ik heb iets van 75000 in de hele regio. Mijn eigen stad (36000), die van mijn vriendin (37000) en een stadje van een maat van me (2000) waar ik mijn afval heen stuur zonder dat hij het weet
Als we gewoon regelmatig eens wat posten hier kunnen we het topic wel aardig in leven houden denk ik, SimCity zal niet zo snel ondersneeuwen als bv. een adventure die je uitgespeelt hebt
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:06 schreef Atreidez het volgende:
heheIk maak voor afval alleen nog blokjes van 2 bij 2 en zodra ze vol zijn haal ik de weg ernaartoe weg en maak ik een nieuwe aan de andere kant.. Met een verbandingsover > power is t best snel opgeruimt en trek je er nog stroom van ook.. En tis grote kaart dus van de pollution heb ik nog geen last
Maar als je de weg weghaalt, krijg je het afval dan nog wel naar de oven?
Heb zelf nooit met afvalverwerking hoeven experimenteren, omdat ik het zoals gezegd exporteer. Wat trouwens ook vreemd is, want dat andere stadje heeft noch landfill, noch een waste2power, maar toch accepteren ze mijn garbage gretig! Geen idee waar ze 't laten, maar goedAls we gewoon regelmatig eens wat posten hier kunnen we het topic wel aardig in leven houden denk ik, SimCity zal niet zo snel ondersneeuwen als bv. een adventure die je uitgespeelt hebt
Zeker, we blijven posten. Alle ervaringen zijn uiteraard welkom!
quote:77.000 + 62.000 = ...euhhh... 139.000.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:16 schreef K3 het volgende:
Eén stad zit nu op 77.000 inwoners, de buren op 62.000. De woningen beginnen al skyscraper-hoogte te krijgen, maar de commerce helaas nog niet.
Mijn region zit nu op 375.000 inwoners, en ik heb nog zat ruimte
quote:Pics, Pics, Pics
Op dinsdag 4 maart 2003 10:16 schreef K3 het volgende:
Sinds de patch is het spel bij mij ook weer te spelen (P3@933 met GeForce 2).
De steden lopen niet meer zo sloom en dat is te merken ook. Eén stad zit nu op 77.000 inwoners, de buren op 62.000. De woningen beginnen al skyscraper-hoogte te krijgen, maar de commerce helaas nog niet.
Mijn region zit nu op 375.000 inwoners, en ik heb nog zat ruimte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |