abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:01:08 #201
45143 dtale
Did I do that ?!
pi_8580625
jemig wat ik nu weer heb gevonden.

ik heb een tijdje niet gespeeld en zit een beetje te klooien met een landschapje brouwen...

kom ik er achter dat je met shift 1 t/m 9 en ctrl 1 t/m 9 de grote kan instellen van de cirkel die je gebruikt om aanpassingen te maken aan het landschap !!! shift-1 is de kleinste en zo kun je dus wel degelijk kleine riviertjes maken etc etc..erg cool

oh en ja ik heb de handleiding, maar die heb ik nooit gelezen want ik vind het een flop

"Never underestimate the predictability of stupidity"
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:10:41 #202
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8580863

En dat vertel je me nu pas
Damn, weet je hoeveel werk dat had gescheeld

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:27:38 #203
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8581373
Hey, das inderdaad een zeeeeeer handige tip!
Dat je met Shift en Ctrl iets kon doen, dat wist ik al, maar die getallen maken het nog handiger.
pi_8590581
Pffffft...t ging even een beetje slecht met mijn steden, ik had er eentje afhankelijk gemaakt van de industrie stad, maar toen was er opeens helemaal geen geld meer, paniek, geen stroom meer, en in die andere stad viel het water opeens gewoon massaal uit, ik snapte het helemaal niet, hele industrie stad liep leeg, bleek er een pijp gebroken te zijn zonder dat ik het verder wist. Maar goed, die steden zijn gered, en met mijn andere twee groeikernen nu ook. Ik zit na een hoop gerotzooi op een schamele 75000 inwoners in mijn regio, en ben tot de conclusie gekomen dat autarkieen het beste zijn.
  donderdag 20 februari 2003 @ 08:50:59 #205
26777 MrTorture
pi_8600738
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:35 schreef Scylla het volgende:
autarkieen

Vis een optie?
pi_8601029
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 13:01 schreef dtale het volgende:
jemig wat ik nu weer heb gevonden.

ik heb een tijdje niet gespeeld en zit een beetje te klooien met een landschapje brouwen...

kom ik er achter dat je met shift 1 t/m 9 en ctrl 1 t/m 9 de grote kan instellen van de cirkel die je gebruikt om aanpassingen te maken aan het landschap !!! shift-1 is de kleinste en zo kun je dus wel degelijk kleine riviertjes maken etc etc..erg cool

oh en ja ik heb de handleiding, maar die heb ik nooit gelezen want ik vind het een flop

geweldig, thx voor de tip

Hier wat plaatjes van een van onze steden, Cliff City genaamd (samen met m'n broertje gemaakt )

Downtown overview bij nacht:

Woonwijkje met wat industrie:

Idyllisch wijkje aan zee:

[Dit bericht is gewijzigd door Dezz op 20-02-2003 09:19]

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_8601031
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 08:50 schreef MrTorture het volgende:

[..]

au·tar·'chie (de ~ (v.))

1 onafhankelijk zelfbestuur

au·tar·'kie (de ~ (v.))

1 economische onafhankelijkheid => zelfvoorziening

au·'tar·kisch (bn.)

1 zichzelf bedruipend

pi_8623028
Het enige wat ik exporteer van de gemeentes naar 1 andere gemeente is afval, omdat daar een powerplant staat die power genereert door afval te verbranden. Die gemeente zelf heeft niet genoeg afval om hem full power te laten draaien.. Je verdient er dus wat mee, je hebt stroom, en je andere gemeentes hebben niet veel afval, en voor de nood kan je altijd een stukje landfill laten liggen in die gemeentes zodat als de deal breekt je het toch altijd kwijt kan
Where facts are few, experts are many.
pi_8650383
Wiehoej, ik heb de 100000 inwoners in m'n hele regio bereikt T gaat allemaal wel goed, ik heb er alleen niet zoveel tijd voor opt ogenblik...
pi_8667916
hoe krijg ik nou eigenlijk scyscrapers

Me hele stad loopt goed, meer dan 1000 per maand inkomen, maar ik krijg allemaal kleine huisjes houden

maandag 24 februari 2003 @ 00:18:11 #211
26777 MrTorture
pi_8677179
Veel aanbod kweken, weinig R bijzoneren, alles hi-density maken. Maar groei komt niet vanzelf... Je zult ook voorzieningen en banen moeten hebben... en geduld...
Vis een optie?
pi_8677430
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:18 schreef MrTorture het volgende:
Veel aanbod kweken, weinig R bijzoneren, alles hi-density maken. Maar groei komt niet vanzelf... Je zult ook voorzieningen en banen moeten hebben... en geduld...
oke, dus dat doe ik fout, ik plaats namelijk steeds R omdat daar vraag naar is. Eigenlijk moet ik daar dus helemaal niet op letten?
Voorzieningen en banen heb ik al, en me educatie is overal groen.
  maandag 24 februari 2003 @ 08:28:35 #213
26777 MrTorture
pi_8678808
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:35 schreef Markster het volgende:
oke, dus dat doe ik fout, ik plaats namelijk steeds R omdat daar vraag naar is. Eigenlijk moet ik daar dus helemaal niet op letten?
Nou, als er nieuwe bouw-ruimte is, bouwen ze hun huis naast de buurman. Is die ruimte er niet, bouwen ze hun huis noven de buurman
Vis een optie?
pi_8687018
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:28 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Nou, als er nieuwe bouw-ruimte is, bouwen ze hun huis naast de buurman. Is die ruimte er niet, bouwen ze hun huis noven de buurman

strak
pi_8773906
moet dit topic nou zo dood zijn?
why does love feel as good as love?
  vrijdag 28 februari 2003 @ 14:57:32 #216
15967 Frollo
pi_8773937
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:56 schreef plaagdinges het volgende:
moet dit topic nou zo dood zijn?

Gij hebt dit topic uit de vergetelheid ontrukt!

Ik had heus wel willen posten, maar heb het zelf al een paar dagen niet meer gespeeld, vandaar.

pi_8778671
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:57 schreef Frollo het volgende:
Ik had heus wel willen posten, maar heb het zelf al een paar dagen niet meer gespeeld, vandaar.
Ik heb het al bijna drie weken niet meer gespeeld. Half omdat ik geen tijd heb, half omdat ik het liever op mijn nieuwe, snellere computer ga spelen, die ik binnenkort krijg.

Maar toch fijn dat het topic weer eens omhoog werd geschopt!

And there was much rejoicing.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:19:25 #218
15967 Frollo
pi_8850271
*Niet zakken laten wil*

Wat doet een College eigenlijk?
Is dat hetzelfde als een University, met andere woorden, als ik al een uni heb, hoef ik dan geen college meer te bouwen?
Of vullen ze elkaar aan?

pi_8850629
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:19 schreef Frollo het volgende:
*Niet zakken laten wil*

Wat doet een College eigenlijk?
Is dat hetzelfde als een University, met andere woorden, als ik al een uni heb, hoef ik dan geen college meer te bouwen?
Of vullen ze elkaar aan?

Ik heb t ook alweer een tijd niet gespeelt, maar het blijft er op staan. En op een regenachtige zondagmiddag zal ik echt wel weer een paar duizend inwoners erbij gaan scoren

Over College's, de university is niet hetzelfde. Daar heb je er ook maar 1 van in je hele stad. College is hoge school, daar ga je naartoe na de high school. Vult wel aan dus, maar heb je ook pas nodig als je op hoge inwoneraantallen zit, anders is het niet echt rendabel

Hoeveel mensen heb je nu in je region dan Frollo ?

dinsdag 4 maart 2003 @ 09:50:40 #220
15967 Frollo
pi_8850848
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:40 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik heb t ook alweer een tijd niet gespeelt, maar het blijft er op staan. En op een regenachtige zondagmiddag zal ik echt wel weer een paar duizend inwoners erbij gaan scoren

Over College's, de university is niet hetzelfde. Daar heb je er ook maar 1 van in je hele stad. College is hoge school, daar ga je naartoe na de high school. Vult wel aan dus, maar heb je ook pas nodig als je op hoge inwoneraantallen zit, anders is het niet echt rendabel

Hoeveel mensen heb je nu in je region dan Frollo ?

Zoiets vermoedde ik al, dat college tussen high school en uni inzit. Ik was alleen aan het twijfelen gebracht door het feit dat zowel college als uni *geen* radius heeft. Ze functioneren allebei city-wide, vandaar dat ik even dacht dat 't misschien hetzelfde was.

Dat van die hoge inwonersaantallen ben ik niet met je eens. Tenminste, wat is hoog? Ik heb nu 36000 inwoners, niet echt veel, maar ik denk toch dat een College ook nu reeds een welkome aanvulling is. Ik bedoel, gewoon op een paar honderd leerlingen budgetteren, dat kost maar een paar tientjes, dus waarom niet?

En ik heb iets van 75000 in de hele regio. Mijn eigen stad (36000), die van mijn vriendin (37000) en een stadje van een maat van me (2000) waar ik mijn afval heen stuur zonder dat hij het weet

pi_8851139
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:50 schreef Frollo het volgende:

-knip-

En ik heb iets van 75000 in de hele regio. Mijn eigen stad (36000), die van mijn vriendin (37000) en een stadje van een maat van me (2000) waar ik mijn afval heen stuur zonder dat hij het weet

hehe Ik maak voor afval alleen nog blokjes van 2 bij 2 en zodra ze vol zijn haal ik de weg ernaartoe weg en maak ik een nieuwe aan de andere kant.. Met een verbandingsover > power is t best snel opgeruimt en trek je er nog stroom van ook.. En tis grote kaart dus van de pollution heb ik nog geen last

Als we gewoon regelmatig eens wat posten hier kunnen we het topic wel aardig in leven houden denk ik, SimCity zal niet zo snel ondersneeuwen als bv. een adventure die je uitgespeelt hebt

dinsdag 4 maart 2003 @ 10:10:46 #222
15967 Frollo
pi_8851222
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:06 schreef Atreidez het volgende:
hehe Ik maak voor afval alleen nog blokjes van 2 bij 2 en zodra ze vol zijn haal ik de weg ernaartoe weg en maak ik een nieuwe aan de andere kant.. Met een verbandingsover > power is t best snel opgeruimt en trek je er nog stroom van ook.. En tis grote kaart dus van de pollution heb ik nog geen last
Maar als je de weg weghaalt, krijg je het afval dan nog wel naar de oven?
Heb zelf nooit met afvalverwerking hoeven experimenteren, omdat ik het zoals gezegd exporteer. Wat trouwens ook vreemd is, want dat andere stadje heeft noch landfill, noch een waste2power, maar toch accepteren ze mijn garbage gretig! Geen idee waar ze 't laten, maar goed

Als we gewoon regelmatig eens wat posten hier kunnen we het topic wel aardig in leven houden denk ik, SimCity zal niet zo snel ondersneeuwen als bv. een adventure die je uitgespeelt hebt
Zeker, we blijven posten. Alle ervaringen zijn uiteraard welkom!

pi_8851341
Sinds de patch is het spel bij mij ook weer te spelen (P3@933 met GeForce 2).
De steden lopen niet meer zo sloom en dat is te merken ook. Eén stad zit nu op 77.000 inwoners, de buren op 62.000. De woningen beginnen al skyscraper-hoogte te krijgen, maar de commerce helaas nog niet.
Mijn region zit nu op 375.000 inwoners, en ik heb nog zat ruimte
123
  dinsdag 4 maart 2003 @ 10:28:41 #224
15967 Frollo
pi_8851642
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:16 schreef K3 het volgende:
Eén stad zit nu op 77.000 inwoners, de buren op 62.000. De woningen beginnen al skyscraper-hoogte te krijgen, maar de commerce helaas nog niet.
77.000 + 62.000 = ...euhhh... 139.000.
Waar zijn die andere 236.000 dan? Verdeeld over een heleboel kleine stadjes?
pi_8852156
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:16 schreef K3 het volgende:
Sinds de patch is het spel bij mij ook weer te spelen (P3@933 met GeForce 2).
De steden lopen niet meer zo sloom en dat is te merken ook. Eén stad zit nu op 77.000 inwoners, de buren op 62.000. De woningen beginnen al skyscraper-hoogte te krijgen, maar de commerce helaas nog niet.
Pics, Pics, Pics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')