abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8421386
Populatie: 84.899 en ik begin nu weer uit een diepe economische crisis te kruipen.

Constant gezeik over verkeer heeft me toch wat metro-shit laten aanleggen, die vervolgens weer nauwelijks gebuikt wordt. Aangezien ook het gezeur over de luchthaven me de keel uit begon te hangen heb ik de oude gesloopt, en er maar meteen een national airport neergeduwd.

En het gezeik bleef . (Teveel passagiers, de budgetten moeten omhoog!) En dan blijkt dat ding ineens dik 3000 p/m te kosten.

In middels zat ik financieel aan de grond, terwijl er ook nog eens een paar electriciteitscentrales het loodje dreigden te leggen. . Flink bezuinigen op de luchthaven en de metro (wat uiteraard weer gezeik en weglopende sims tot gevolg heeft) en het onderwijs nog wat scherper afstellen (lees: bussubsidie inkrimpen waardoor het aantal leerlingen daalt. Daarna kun je de kosten terugschroeven zonder dat dat stakingen oplevert.)

Maar goed. Een aantal jaar op een houtje bijten, zogauw de financien het toelieten de centrales gesloopt en vervangen, en nu begint e.e.a. weer een beetje op te krabbelen. Begrotingsoverschot is zo'n 2500 nu, dus nu nog even sparen en dan langzaam de educatie weer op peil brengen en eens kijken of ik iets aan de verkeersproblemen kan doen.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8428159
Vanavond weer flink doorgebouwd met primecity in me region, hij is nu 75000 en me totale region 118000.

In het midden de grote stad, rechts ervan ook een stadje met vooral veel werk (industrial en commercial) en daaronder de weg die al klaar ligt naar me eigenlijke metropool die daaronder staat gepland op de grootste maat kaart in de region. Degene die nu zijn gedaan zijn de een na grootste allemaal, maar je kan de grenzen moeilijk zien want die heb ik uitgezet Erboven nog me boerendorp met links daarvan een aankomend industriegedeelte voor wat verdere uitbouw naar boven toe.. Ik ben de komende jaren nog wel zoet

Where facts are few, experts are many.
pi_8428187
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 20:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Populatie: 84.899 en ik begin nu weer uit een diepe economische crisis te kruipen.

-knip-

Zo'n malaise heb ik nog niet gehad, maar bij mij zeuren ze verdacht weinig. Althans, ik vind die newstracker nogal onopvallend dus die zie ik niet zo vaak en als er dan ineens 50 instaan flikker ik ze allemaal weg en lees de eerste 10 die terugkomen.. De popups lees ik natuurlijk wel, maar als ze bv. een vliegveld willen, vragen ze dat dan in een popup?
  woensdag 12 februari 2003 @ 13:20:37 #154
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8433730
Geachte collega mayors,
Een Private School he, telt die als basisschool of als high school? Kan ik 'm dus plaatsen en vervult die dan de functie van een 'echte' school van mezelf, of is het alleen maar goed voor de YIMBY?
pi_8433922
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:20 schreef Frollo het volgende:
Geachte collega mayors,
Een Private School he, telt die als basisschool of als high school? Kan ik 'm dus plaatsen en vervult die dan de functie van een 'echte' school van mezelf, of is het alleen maar goed voor de YIMBY?
Uit mijn ervaring maak ik op dat het een extra'tje is.. Ik had er 1 binnen de cirkel staan van mijn basisschool en hi-school, die zaten beide bijna aan de max terwijl de special school maar voor 18% was gevuld. Heb er in me grote stad wel al 2 staan, dus ben daar maar een eigen dekking voor aan het maken
  woensdag 12 februari 2003 @ 13:29:39 #156
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8433984
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:27 schreef Atreidez het volgende:
Uit mijn ervaring maak ik op dat het een extra'tje is.. Ik had er 1 binnen de cirkel staan van mijn basisschool en hi-school, die zaten beide bijna aan de max terwijl de special school maar voor 18% was gevuld.
Waarschijnlijk is ie effectiever in een rijke buurt, een school voor kakkindertjes dus
Maar goed, ik ga het gewoon proberen, zien we wel wat voor effect het geeft.
pi_8434037
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is ie effectiever in een rijke buurt, een school voor kakkindertjes dus
Maar goed, ik ga het gewoon proberen, zien we wel wat voor effect het geeft.

Goeie denkwijze, was nog niet bij me opgekomen..

Maar... mijn hele stad is wel rijk

woensdag 12 februari 2003 @ 17:41:48 #158
30824 Subliminal
I gotta get thru this
pi_8440084
Heey,

Ik ben nu na een paar keer flink oefenen bezig met mijn final city alleen ben ik nog niet achter een ding namelijk die snelwegen. Die worden iets boven de grond gebouwd en ik krijg ze niet vast aan die andere wegen. Wat zijn hier de voorwaarden voor en welke weg soort moet je gebruiken enz.

Grtz Sub

Life Sucks Shit Happens
pi_8441674
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:41 schreef Subliminal het volgende:
Heey,

Ik ben nu na een paar keer flink oefenen bezig met mijn final city alleen ben ik nog niet achter een ding namelijk die snelwegen. Die worden iets boven de grond gebouwd en ik krijg ze niet vast aan die andere wegen. Wat zijn hier de voorwaarden voor en welke weg soort moet je gebruiken enz.

Grtz Sub

Je kan ze alleen met de roads verbinden via ramps, daarvan heb je er 2 soorten.
Aan het uiteinde van mijn snelweg heb ik niks, je kan hem niet mooi laten eindigen ofzo, das wel jammer...
pi_8441935
Ik heb die zooi gepatched maarre ik krijg nog steeds geen belastinginkomsten van agrarische industrie. Is dat bij iedereen zo of is het patchen bij mij mislukt? Dacht dat dit toch was meegenomen in die patch
pi_8442503
Ik weet het niet, ik heb nog niet gepatchd. Ziet er trouwens goed uit Atreidez, bright lights, big city. Kom ik aan met mij stadje...

Dit is mijn regio, tis op de mpa van San Francisco, maar ik noem m'n stad Annikania, naar mijn lief bijna 60.000 mensjes die in mijn stadje willen leven. Ik weet het, niet zoveel, maar die grote steden trekt mijn arme computertje ook niet echt, ik raak nogal ontmoedigt door m;n pentium 450
[IMAGE]

Ah, op deze wijk ben ik trots op, in mijn main city (die nu met 35000 inwoners al bijna vol zit, maar ik moet nog even wat smerige industrie verplaatsen naar een andere map, zodat er op mijn veruilde helft ook nog mensen zullen gaan wonen.

[afbeelding]

Oew, mijn stadionnetje
[afbeelding]

Ennn mijn high tech wijkje
[afbeelding]

En natuurlijk het boerendorp hoog in de bergen
[afbeelding]

Hehh godverdegodver, volgens mij doen de plaatjes t niet, terwijl ik ze toch echt heb geuplood. Klote geocities.

woensdag 12 februari 2003 @ 21:04:30 #162
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_8444026
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:54 schreef Scylla het volgende:
Hehh godverdegodver, volgens mij doen de plaatjes t niet, terwijl ik ze toch echt heb geuplood. Klote geocities.
idd. Zie nix, alleen dat gezwets van geocities.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_8444288
Helaas kan je geen plaatjes uploaden bij geocities Ben wel benieuwd geworden nu ...
pi_8444466
Scylla , mail de plaatjes maar ff naar dik.koster @ home.nl, dan kijk ik ff wat ik voor je kan doen..

*ook nieuwsgierig is...

pi_8444487
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Helaas kan je geen plaatjes uploaden bij geocities Ben wel benieuwd geworden nu ...
Ow, lekker gaar is dat...nuja, zo speciaal is m'n stadje ook weer niet. Ik ijk reikhalzend uit naar een nieuwe computer...kan ik het tenminste eens normaal spelen zonder dat tie steeds half vastloot telkens als er brand uitbreekt, dat snelle inzoomen op een rokende fabriek doet mijn computer niet goed.
pi_8444773
Jaa, ze komen er dan aan....als je dat zou willen doen, hartstikke bedankt. Niet dat ze zo bijzonder zijn...
Als het goed is heb je ze
pi_8444878
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:23 schreef Scylla het volgende:

[..]

Ik ijk reikhalzend uit naar een nieuwe computer...kan ik het tenminste eens normaal spelen zonder dat tie steeds half vastloot telkens als er brand uitbreekt, dat snelle inzoomen op een rokende fabriek doet mijn computer niet goed.

Dat schijnt een algeheel SimCity-probleem te zijn, bij mijn redelijk snelle computer heb ik er ook last van.
pi_8445505
Ff quoten met de goede plaatjes:
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:54 schreef Scylla het volgende:
Ik weet het niet, ik heb nog niet gepatchd. Ziet er trouwens goed uit Atreidez, bright lights, big city. Kom ik aan met mij stadje...

Dit is mijn regio, tis op de mpa van San Francisco, maar ik noem m'n stad Annikania, naar mijn lief bijna 60.000 mensjes die in mijn stadje willen leven. Ik weet het, niet zoveel, maar die grote steden trekt mijn arme computertje ook niet echt, ik raak nogal ontmoedigt door m;n pentium 450

Ah, op deze wijk ben ik trots op, in mijn main city (die nu met 35000 inwoners al bijna vol zit, maar ik moet nog even wat smerige industrie verplaatsen naar een andere map, zodat er op mijn veruilde helft ook nog mensen zullen gaan wonen.

Oew, mijn stadionnetje

Ennn mijn high tech wijkje

En natuurlijk het boerendorp hoog in de bergen

Mooi hoor
pi_8446531
Cewl

Jij bent precies aan de andere kant gaan bouwen van San Francisco.. Als ik mijn steden opstuur en jij de jouwe hebben we 1 hele grote region

pi_8446591
Oh scylla, stuur meteen je icoontje ook naar DJ koster, kan die die ook even hosten
pi_8448649
yesss,ik heb weer ff tijd gehad om te spelen en ben met een nieuwe stad begonnen (vorige overleed tijdens HD crash)
ik heb nu zo'n grote "regio" volgebouwd (en dan ook echt vol) en heb "al" 20.000 inwoners..

Ik heb er al een medium airport in staan (begonnen ze over te zeuren,dus tja...) en uiteraard de standaard zooi van brandweer,politie etc. Ik maak nu telkens tussen de 1 en 1500 simolian p/m winst,dus 't loopt lekker (alleen wat meer bevolking,want dan kan ik naar de rest van de regio gaan uitbreiden )

Ik blijf het alleen wel jammer vinden dat het spel na een tijdje bouwen zo bagger traag wordt, maarja...niks aan te doen (behalve de zooi patchen).

JeeWeeJ be jammin! :D
  donderdag 13 februari 2003 @ 07:50:42 #173
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8450136
'k Heb m'n airport weggegooid om op die plek een universiteit neer te zetten, maar dat paste niet Ruimtegebruik zuigt, die kleine steden groeien wel, maar ik kan er zelf weinig doen.... k Draai er wel 1000 simoleans per maand winst

In mijn hele regio leven nu ongeveer 64.000 mensen, verdeeld over een grote stad Algalord en wat kleine steden Elgard, Irengard, Thorald en eeuhm... nog eentje

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_8450871
Ik had gister toch ee pret
Ik had een stad gemaakt, naast mijn main city, en allemaal vuilnisbelten gemaakt. Had een dealtje afgesloten, ik kocht voor iets van 100$ afval op. Kijk ik even later weer naar mijn budget,schrik ik me dood, maak ik opeens meer dan 6000 winst! Wat bleek, mijn buren deal was in de loop van tijd autommatisch verhoogt, en omdat ik een shitlood aan vuilnisbelten had, steeg de import (iets van 500 eenheden afval) en daar kreeg ik 6000 voor betaald Heb toen even doorgespeeld op die manier, en toen ik ging stoppen die deal gencanceld om weer verder te gaan spelen met die andere stad.

Aaargh, ik kan mijn grote stad nu al nauwelijks meer draaien, terwijl hij ngo maar 40000 mensjes huisvest...gvdgvdgvd.

donderdag 13 februari 2003 @ 16:51:18 #175
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_8460258
Fuck Simcity 4, welkom in Hamburg...

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')