abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8356387
Als ik aan stad 1 bezig ben, en maak een naburig stad(je) 2 om al het trash af te voeren, werkt dat volgens mij niet. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar stadje 2 krijgt de mogelijkheid om de trash te importeren, en krijgt er ook geld voor, maar de hoeveelheid trash in stad 1 neemt niet af, ik krijg nog steeds "trash gaining ground on nervous noses" en de bijbehorende vraag naar landfill. Wat doe ik verkeerd?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_8356412
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 21:40 schreef Herfst het volgende:
Als ik aan stad 1 bezig ben, en maak een naburig stad(je) 2 om al het trash af te voeren, werkt dat volgens mij niet. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar stadje 2 krijgt de mogelijkheid om de trash te importeren, en krijgt er ook geld voor, maar de hoeveelheid trash in stad 1 neemt niet af, ik krijg nog steeds "trash gaining ground on nervous noses" en de bijbehorende vraag naar landfill. Wat doe ik verkeerd?
Bij het stadje waar je trash weg moet het exporteren? Ik denk nml dat het spel niet zo dynamisch is dat het ook echt weg gaat bij de stad, en daar automatisch een export contract word afgesloten.
pi_8356583
Als je een buisnessdeal hebt zit daar een rate aan vast. Hoe hoger de rate, hoe meer garbage je afvoert.. Ook geld voor het contract dat je moet betalen, en als je maar 1 keer niet betaald is de deal off.. en zit je dus weer met je garbage

Ik doe ze niet meer, die deals, alleen als ik ook backup heb staan en ik wil niet dat me landfill wordt gebruikt..

Je kan trouwens landfill ook wegkrijgen. Dan moet je de weg er naartoe verwijderen en wachten.. vooral veel wachten

Where facts are few, experts are many.
pi_8364876
Weet iemand trouwens of die patch ook gewoon ergens te downloaden is, ipv door naar de site te gaan en die je game te laten patchen? M'n zus heeft simcity ook maar daar werkt hij niet, dus ik wou proberen hem te patchen maar ze heeft geen internet.
pi_8370666
quote:
Op zondag 9 februari 2003 13:07 schreef Herfst het volgende:
Weet iemand trouwens of die patch ook gewoon ergens te downloaden is, ipv door naar de site te gaan en die je game te laten patchen? M'n zus heeft simcity ook maar daar werkt hij niet, dus ik wou proberen hem te patchen maar ze heeft geen internet.
http://www.gamershell.com/download_1270.shtml
pi_8370969
quote:
Op zondag 9 februari 2003 18:38 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Dank U
pi_8372380
Ok, we zijn hier net begonnen met het spel en hebben een paar probleempjes:
  • Waarom komen er zwarte vlekken op de wegen? Zelfs net nadat je er 1 plaatst krijg je het al. De Road Maintance staat hoger dan 100%... ik snap het echt niet.
  • Hoe draai je een gebouw rond? Dus niet het hele veld, maar alleen het gebouw wat je wilt plaatsen.
  • Hoe hoog mag je gaan met je belastingen zonder dat mensen vertrekken?
  • Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      zondag 9 februari 2003 @ 20:59:30 #133
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_8373820
    quote:
    Op zondag 9 februari 2003 20:08 schreef sweek het volgende:
    Ok, we zijn hier net begonnen met het spel en hebben een paar probleempjes:
  • Waarom komen er zwarte vlekken op de wegen? Zelfs net nadat je er 1 plaatst krijg je het al. De Road Maintance staat hoger dan 100%... ik snap het echt niet.
  • Hoe draai je een gebouw rond? Dus niet het hele veld, maar alleen het gebouw wat je wilt plaatsen.
  • Hoe hoog mag je gaan met je belastingen zonder dat mensen vertrekken?

• eerste vraag weet ik niet. Je hebt net een beginnende stad met niet zoveel inwoners? Misschien toch iets meer wegen aanleggen, ik zou het anders niet weten. Je kan niet om een gebouw heen draaien, kan alleen de hele city draaien.

Belasting ongeveer 10 dacht ik.

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_8373917
    quote:
    Op zondag 9 februari 2003 20:59 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

eerste vraag weet ik niet. Je hebt net een beginnende stad met niet zoveel inwoners? Misschien toch iets meer wegen aanleggen, ik zou het anders niet weten. Je kan niet om een gebouw heen draaien, kan alleen de hele city draaien.

Belasting ongeveer 10 dacht ik.

Niet om een gebouw heen draaien, maar het gebouw zelf draaien... om bijvoorbeeld een bushokje juist te plaatsen oid...meer wegen maken helpt niet.
    Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      maandag 10 februari 2003 @ 10:11:06 #135
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_8382519
    quote:
    Op zondag 9 februari 2003 21:02 schreef sweek het volgende:
    Niet om een gebouw heen draaien, maar het gebouw zelf draaien...
    Met Home en End (niet die op het numerieke toetsenbord, maar die andere) kun je een gebouw draaien voordat je het neerzet.
    Je hebt de handleiding toch wel?
    pi_8393235
    Oew, al een tijdje geen posts gezien. Iedereen druk aan simcitien? Het gaat nu wel lekker, m'n region heeft 38000 inwoners, en mijn twee steden maken zo ongeveer 700 per maand winst, dus dat zit wel goed. Heb een universiteit, en in beide steden een particuliere school, en het onderwijs is helemaal maximaal t verkeer gaat wat beter, gewoon een shitload aan bus stations bouwen.

Ook heb ik hoog in de bergen een klein dorpje gemaakt met een stuk of wat boerderijen, een windmolen, een watertoren, 1 winkeltje, en wat prefab huisjes 86 inwoners, inkomsten 36 en uitgaven 34. yeah

pi_8395207
    quote:
    Op maandag 10 februari 2003 18:00 schreef Scylla het volgende:
    Oew, al een tijdje geen posts gezien. Iedereen druk aan simcitien? Het gaat nu wel lekker, m'n region heeft 38000 inwoners, en mijn twee steden maken zo ongeveer 700 per maand winst, dus dat zit wel goed. Heb een universiteit, en in beide steden een particuliere school, en het onderwijs is helemaal maximaal t verkeer gaat wat beter, gewoon een shitload aan bus stations bouwen.

Ook heb ik hoog in de bergen een klein dorpje gemaakt met een stuk of wat boerderijen, een windmolen, een watertoren, 1 winkeltje, en wat prefab huisjes 86 inwoners, inkomsten 36 en uitgaven 34. yeah

Foto's!
    pi_8403321
    Welkom in Mayhem .

bevolking: 43.450
    Inkomsten: 11.139
    Uitgaven: 9.916

1 klein vliegveld
    4 basisscholen
    3 highschools
    1 bibliotheek
    1 city colege
    1 Universiteit
    1 groot medisch centrum
    1 state fair
    1 brandweerkazerne
    0 politie ( )

Traffic is redelijk, maar begint wel wat problemen op te leveren. Gezien de ervaringen met m'n eerdere stad ben ik toch wat huiverig om OV in te gaan zetten. Dat doet me elke keer de das om.

Geen cheats gebruikt, behalve af en toe na een paar uur spelen terug te grijpen naar een saved game en het over een andere boeg te gooien.

Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_8404285
    I'm on a roll!

populatie: 61.787
    Inkomsten: 17.882
    Uitgaven: 14.578

Ik was eerst begonnen met de windmolens wegens hun te korte levensduur af te schaffen en over te stappen naar gas-installaties. Ook die ben ik nu heel langzaam weer aan het weghalen, en aan het vervangen voor zonne-energie.

Verder ligt er nu een oost-west en een noord-zuid snelweg. Die heb ik heel rustig, stukje bij beetje aangelegd. Kost een vermogen, maar levert wel een boost op voor je economie. Gewoon rustig een klein stukje aanleggen met 2 onramps. En dan kalm doorbouwen.

Ook de spoorweg heb ik kalm uitgebouwd. Met het plannen van de zone's al een beetje rekening meer gehouden welke kan ik op wilde, zodat ik bij de daadwerkelijke aanleg niet teveel hoefde te slopen.

Dat was allemaal om te plannen voor de haven. Die ligt er inmiddels ook. (met 2 eigen windmolens, aangezien dat stukken goedkoper is dan er powerlines heentrekken. De haven is wel voorzien van een snelweg tot voor de deur, een normale weg er heen en een spoorweg met een vrachtstation.

Nu maar weer even lekker doorsparen, en dan in de nieuwe woonwijken de educatie omhoog krikken. Ook de brandweerdekking moet omhoog, want er komt tegenwoordig zelfs vaak brand voor in woonwijken.

Morgen weer verder .

dinsdag 11 februari 2003 @ 08:21:42 #140
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_8404649
    Nooit gedacht dat JMG zon die hard gamer was
    The truth was in here.
    pi_8405708
    Zo, ff 20000 op 1 avondje omhoog. Dan heb je wel flink doorgebouwd, of is dat voornamelijk de hoogte in gegaan? Ik heb laatste dagen niet veel gedaan aan me stad, heb nu 110000 mensen in me region en me grootste stad is 62000 maar nog niet eens zonne energie, een universiteit of een country club Vanavond maar weer eens op de achtergrond aanzetten
    pi_8406795
    Nou ik snap er ff helemaal niets meer van! Opeens vertrekken alle inwoners uit mijn stad. Eerst had ik er 41.000 en nu 36.000. Ze hebben alles, werk, water, elektriciteit, scholen, health.

Wat kan er mis zijn

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_8406927
    quote:
    Op dinsdag 11 februari 2003 11:03 schreef Dezz het volgende:
    Nou ik snap er ff helemaal niets meer van! Opeens vertrekken alle inwoners uit mijn stad. Eerst had ik er 41.000 en nu 36.000. Ze hebben alles, werk, water, elektriciteit, scholen, health.

Wat kan er mis zijn

Dus ook een betere buurstad, met lagere belasting, minder criminaliteit en betere omstandigheden?
      dinsdag 11 februari 2003 @ 11:14:59 #144
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_8406999
    quote:
    Op dinsdag 11 februari 2003 09:53 schreef Atreidez het volgende:
    me grootste stad is 62000 maar nog niet eens zonne energie, een universiteit of een country club Vanavond maar weer eens op de achtergrond aanzetten
    Met op de achtergrond aanzetten krijg je die dingen niet hoor. Daar moet je wel wat voor doen.

Universiteit krijg je b.v. als je een school grade van 95 hebt én 15000 inwoners én een bepaalde mayor rating. En voor solar power en 'n country club moet je ook weer aan allerlei voorwaarden voldoen, zoals een bepaalde hoeveelheid high-tech respectievelijk $$$ inwoners.

Als je de stad op de achtergrond laat doorlopen maar verder niets verandert, hou je alleen maar hetzelfde aantal inwoners en dezelfde winst (gemiddeld over langere tijd genomen tenminste). Voor kadootjes echter moet je actief werken aan de samenstelling van je bevolking en economie.

pi_8407113
    Werken ?

Ik heb al zo hard voor ze gewerkt. Me eigen burgemeester doet ook geen hol in Den Haag

pi_8407141
    quote:
    Op zondag 9 februari 2003 18:38 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Daar staat alleen de US-patch, in europa moet je een andere hebben.
    Overigens LOL@"Kingdom of Netherlands"
    123
    pi_8409374
    quote:
    Op dinsdag 11 februari 2003 11:10 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dus ook een betere buurstad, met lagere belasting, minder criminaliteit en betere omstandigheden?

damn ja, de buursteden hebben wel lagere belasting!
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_8409616
    quote:
    Op dinsdag 11 februari 2003 09:53 schreef Atreidez het volgende:
    Zo, ff 20000 op 1 avondje omhoog. Dan heb je wel flink doorgebouwd, of is dat voornamelijk de hoogte in gegaan?
    Beiden. Op een gegeven moment gaat educatie zich heel snel terugverdienen. Hogere opleidingen -> betere banen -> meer inkomen (ook voor de stad) -> duurdere huizen. Ook gaat het zich op dat moment lonen om wat ziekenhuizen te bouwen.

Laat je niet afschrikken door de maandelijkse kosten die gegeven staan bij scholen en ziekenhuizen. Die zijn namelijk prima te tunen. Een universiteit staat namelijk gegeven als een maandelijkse kostenpost van 1500. Maar klik even met het vraagtekentje op je universiteit en je kan het budget keurig aanpassen aan de behoefte. Zitten er maar 300 studenten, dan schroef je het budget gewoon terug zodat er een capaciteit van zo'n 400 studenten overblijft. Mijn universiteit heeft op dit moment 380 studenten en een capaciteit van 800. Kosten: 120 p/m.
    Dat is echt peanuts vergeleken met wat het oplevert aan betere banen.

Raakt een school onderbemand, dan beginnen ze vanzelf te gillen (als je het zelf nog niet gezien had aan de effecientie van de scholen) Wanneer dat gebeurt kun je het beste het budget even een stuk opschroeven en een maandje wachten. Met de nieuwe maand worden er dannieuwe leraren aangenomen en wordt de nieuwe capaciteit berekend. Even een beetje tunen, en je hebt weer een 100% efficiente school tegen relatief lage kosten.

Ditzelfde gaat overigens ook op voor ziekenhuizen. Gewoon met het budget spelen om te zorgen dat je een lichte overcapaciteit hebt t.o.v. de daadwerkelijke hoeveelheid patienten.

mijn 2 grote medische centra, alle scholen en de bibliotheek kosten mij bij elkaar nog geen 3400 per maand, en hebben allemaal een overcapaciteit. (en dus 100% efficientie)

quote:
    Ik heb laatste dagen niet veel gedaan aan me stad, heb nu 110000 mensen in me region en me grootste stad is 62000 maar nog niet eens zonne energie, een universiteit of een country club Vanavond maar weer eens op de achtergrond aanzetten
    Ik heb nog niet eens iets met de region gedaan .
    quote:
    Op dinsdag 11 februari 2003 11:14 schreef Frollo het volgende:
    Met op de achtergrond aanzetten krijg je die dingen niet hoor. Daar moet je wel wat voor doen.
    [..]
    Als je de stad op de achtergrond laat doorlopen maar verder niets verandert, hou je alleen maar hetzelfde aantal inwoners en dezelfde winst (gemiddeld over langere tijd genomen tenminste). Voor kadootjes echter moet je actief werken aan de samenstelling van je bevolking en economie.
    Dat klopt niet helemaal. Als je commercie en woongebieden nog niet volledig doorontwikkeld zijn kan zelfs een tijdje 'niets' doen zorgen voor een groei in bevolking en economie. Zeker als je vlak daarvoor wat geinvesteerd hebt in gezondheidszrg en opleidingen. Dat kost tijd om door te laten werken, en samen met dat dat doorwerkt gaat ook de ontwikkeling van de woongebieden door.

Toen ik een medisch centrum plaatste ging de bevolking met sprongen vooruit, en werden er hele gebieden tegen de vlakte gegooid om vervangen te worden door hoogbouw.

pi_8410472
    Met op de achtergrond aan hebben bedoel ik dus niet in een window, maar gewoon normaal laten draaien op mijn gamepc zonder er veel op te letten. Ik zit dan alleen soms de funding en traffic te controllen enzo, maar ben geen nieuwe zones aan het bouwen. Me stad groeit dan wel, maar niet echt hard
    pi_8421141
    Oja, ik begin nu echt in te komen Ik heb nog niet echt hoge inwonerstallen (50000 nog wat in m'n region) maar in een stadje gaat het wel lekker, jammer dat de kleine map al volgebouwd is, en de helft laag si omdat er nog wat stinkende industrie staat. Denk dat ik die maar ga mollen, en dat verplaatsen naar een nog te bouwen industrie stadje. Ik heb echt geweldige woonwolkekrabbers al. t Was wel grappig, ik was even naar de wc, kwam terug en opeens allemaal fijne torentjes, een paar met 800 mensjes, en eentje met 1200. Echt een kick krijg je daarvan. En inderdaad, goed onderwijs, goede zorg, they sure pay off good.

Verder groeit mijn regiootje gestaag, ik zal eens wat screens gaan posten als ik heb uitgevonden hoe.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')