quote:Ikzelf heb het nooit gezien, ook niet per ongeluk gedaan ofzo. Als het met gewoon slepen niet lukt, dan kan het waarschijnlijk niet.
Op vrijdag 7 februari 2003 13:28 schreef SuperSiem het volgende:
Simpele vraag deze keer: hoe leg ik schuine wegen aan?
quote:Ooh, zo. Ik werk ook met de muis, anders wordt het vrij lastig.
Op vrijdag 7 februari 2003 13:32 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik gebruik gewoon de muis. Dan kun je schuin trekken. Maar alleen met die duurdere wegen.
Maar ik probeerde dus de goedkopere wegen schuin te leggen en dat kan dus niet. Bedankt voor de hulp, nu kan ik weer verder spelen!
quote:Die halve vlakken zijn inderdaad vervelend, maar ik neem het maar op de koop toe. Anders krijgen al mijn steden zo'n schaakbordpatroon en dat vind ik niet echt mooi staan.
Op vrijdag 7 februari 2003 13:39 schreef Frollo het volgende:[..]
Misschien maar beter ook. In SC3000 kon je wel schuine wegen aanleggen, maar dan zat je aan weerszijden van de weg met halve vakjes waar je niks meer mee kon.
Maar het is me nu wel gelukt schuine wegen aan te leggen! Thanks MrTorture!
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 13:46 schreef SuperSiem het volgende:
Die halve vlakken zijn inderdaad vervelend, maar ik neem het maar op de koop toe. Anders krijgen al mijn steden zo'n schaakbordpatroon en dat vind ik niet echt mooi staan.
Da's waar. Een beetje variatie is veel leuker en realistischer. Daarom houd ik bij een nieuwe stad het terrein ook zoals ik het krijg, compleet met steile bergen, ook al weet ik dat het misschien moeilijk bouwen wordt. Ik ga dus niet alles vlak maken.Maar het is me nu wel gelukt schuine wegen aan te leggen!
Dus roads (die zwarte) kunnen wel schuin? Ga ik toch eens proberen.
Het is de bedoeling dat ik in dat 2e gebied veel van mijn gore industrie plant.
- je meerdere steden in een region hebt
- deze steden verbonden zijn *
- jij of de buursteden resources over hebben
* :
Als je stroom wil, moet je stroomnet met die stad verbonden zijn.
Als je water wil, moet je waternet verbonden zijn
Als je werk wil voor je inwoners, moeten de wegen verbonden zijn
logisch eigenlijk
quote:oke dan, thankls
Op vrijdag 7 februari 2003 15:32 schreef MrTorture het volgende:
Buren-deals krijg je mits:- je meerdere steden in een region hebt
- deze steden verbonden zijn *
- jij of de buursteden resources over hebben* :
Als je stroom wil, moet je stroomnet met die stad verbonden zijn.
Als je water wil, moet je waternet verbonden zijn
Als je werk wil voor je inwoners, moeten de wegen verbonden zijnlogisch eigenlijk
Ik heb in mijn 'grote stad' veel meer mensen dan banen. Dus ik hoop dat ze gaan werken in mijn werkstad...
Here's a list of the residential demand cap relief from the strat guide
In order of R$/R$$/R$$$
Basketball Court 1000/1000/1000
Beach 250/250/250
Community Garden 250/250/250
Country Club 0/0/8000
Courthouse 0/15/15
Disease Research Lab 0/10000/10000
Farmer's Market 20000/150000/0
Gazebo 1000/1000/1000
Large Flower Garden 7000/7000/7000
Large Medical Center 20/20/20
Large Park Green 2500/2500/2500
Large Plaza 9000/9000/9000
Major Art Museum 0/6000/6000
Major League Stadium 300000/300000/0
Medical Clinic 20/20/20
Medium Flower Garden 3000/3000/3000
Medium Park Green 1000/1000/1000
Medium Playground 3000/3000/3000
Medium Plaza 4000/4000/4000
Minor League Stadium 200000/200000/0
Open Grass Area 250/250/250
Open Paved Area 250/250/250
Opera House 0/0/5000
Playground 1000/1000/1000
Private School 0/0/6000
Radio Station 0/9000/0
Ranger Station 1000/1000/1000
Resort Hotel 0/5000/5000
Skateboard Park 4000/4000/4000
Small Flower Garden 750/750/750
Small Park Green 250/250/250
Small Plaza 1000/1000/1000
Soccer Field 5000/5000/5000
Softball Field 6000/6000/6000
Stock Exchange 0/0/125000
Television Studio 0/3000/0
Tennis Court 4000/4000/4000
Tourist Trap 100000/0/0
University 0/15000/15000
Deze informatie had eigenlijk in de manual moeten staan
maar zo langzamerhand komt er steeds meer info vrij
Structure/Commercial NIMBY-YIMBY Effect/Commercial NIMBY-YIMBY radius/Residential NIMBY-YIMBY Effect/Residential NIMBY-YIMBY Radius.
If it's a positive number it's a YIMBY(Yes In My Back Yard) and if it's a negative number it's a NIMBY(Not In My Back Yard). The radius is in, of course, tiles.
Advanced Research Center 50/22/-50/22
Alamo 40/20/0/0
Alcatraz 10/24/0/0
Amalienborg 30/18/0/0
Army Base 25/9/-90/30
Bank of America 80/28/0/0
Bank of China Tower 100/48/0/0
Basketball Court 0/0/30/30
Beach 50/10/80/10
Big Ben 40/20/0/0
Bureau of Bureaucracy 25/17/-50/22
California Plaza 30/18/0/0
Casino 50/22/-65/25
Cemeteries 0/0/40/20
Chrysler Building 100/48/0/0
City Hall 50/22/0/0
City Zoo 50/14/25/17
CN Tower 80/28/0/0
Coit Tower 30/18/0/0
Colossal Mayor's Statue 100/48/100/48
Community Garden 0/0/40/35
Convention Center 100/32/-50/22
Country Club 0/0/75/27
Courthouse 70/26/0/0
Disease Research Lab 40/20/0/0
Empire State Building 100/48/0/0
Faneuil Hall 20/16/0/0
Farmer's Market 50/22/75/27
Federal Prison -70/26/-90/30
Fernsehturn 50/22/0/0
Gateway Arch 50/22/0/0
Gazebo 20/10/40/40
Great Pyramid 70/26/0/0
Guggenheim Museum 70/26/0/0
Hagia Sofia 40/20/0/0
Hollywood Sign 20/16/0/0
House of Worship 0/0/80/28
Impressive Mayor's Statue 50/14/50/22
Independence Hall 30/18/0/0
Jefferson Memorial 50/22/0/0
John Hancock Center 90/30/0/0
Landfill -100/32/-100/32
Large Flower Garden 35/10/85/45
Large Park Green 30/15/75/45
Large Plaza 80/15/35/30
Lincoln Memorial 50/22/0/0
Living Mall 80/20/0/0
Magnificent Mayor's Statue 75/27/75/27
Main Library 50/22/50/22
Major Art Museum 70/26/50/22
Major League Stadium 75/27/-50/20
Mayor's House 100/48/100/48
Mayor's Statue 25/17/25/17
Medium Flower Garden 20/10/70/30
Medium Park Green 20/15/60/30
Medium Playground 0/0/75/25
Medium Plaza 60/15/25/25
Minor League Stadium 50/22/-20/16
Missle Range -50/22/-100/48
Movie Studio 50/14/0/0
Open Grass Area 20/10/30/15
Open Paved Area 30/10/10/10
Opera House 50/22/0/0
Palace of Fine Arts 30/18/0/0
Palacio Real 30/18/0/0
Playground 0/0/60/15
Private School 0/0/60/24
Radio Station 25/17/0/0
Ranger Station 0/0/20/80
Resort Hotel 25/17/0/0
Rotes Rathaus 30/18/0/0
Skateboard Park 0/0/30/60
Small Flower Garden 20/10/60/15
Small Park Green 30/15/50/15
Small Plaza 50/15/25/15
Smith Tower 40/20/0/0
Soccer Field 20/5/30/50
Softball Field 20/5/30/50
Sphinx 20/16/0/0
St. Basil's 60/24/0/0
State Fair 50/14/-25/17
Statue of Liberty 60/24/0/0
Stock Exchange 70/26/0/0
Taj Mahal 60/24/0/0
Television Studio 50/22/-25/17
Tennis Court 0/0/30/30
Tokyo Tower 80/28/0/0
Tourist Trap 50/36/-25/17
Tower of London 30/18/0/0
Toxic Waste Dump -60/24/-100/48
U.S. Capitol Building 80/28/0/0
University 50/22/50/22
Washington Monument 40/20/0/0
White House 40/20/0/0
mijn CD crashed met een zeer harde knal telkens in mijn plexwriter, ik schrik me telkens de tering... in de DVD doet draait hij gewoon goed. iemand hiermee bekend?, andere CDs doen het ook gewoon in de plexwriter
quote:Ik pas dan wel weer het landschap aan, omdat ik nog een beetje aan het proberen ben. Zo gauw ik alles een beetje doorheb, begin ik een nieuwe regio en laat het landschap ook wat het is. Want als ik nu op de overzichtskaart kijk zie ik dat de steden toch niet echt mooi op elkaar aansluiten, ondanks dat ik 'reconcile edges' gebruik.
Op vrijdag 7 februari 2003 13:49 schreef Frollo het volgende:[..]
Da's waar. Een beetje variatie is veel leuker en realistischer. Daarom houd ik bij een nieuwe stad het terrein ook zoals ik het krijg, compleet met steile bergen, ook al weet ik dat het misschien moeilijk bouwen wordt. Ik ga dus niet alles vlak maken.
Ik heb trouwens ook nog twee suggesties voor de makers:
- Ik zou graag willen zien hoeveel auto's er eigenlijk per uur/dag over mijn wegen rijden. Want nu kan je wel zien of het goed doorstroomt, maar over mijn snelwegen stroom het altijd wel lekker door. Dus ik kan niet zien of het zin heeft gehad die snelweg te bouwen. Voor hetzelfde geld rijdt er niemand overheen en, tja, dan wordt die weg wel groen, maar heb ik niks aan die informatie.
- Als je met een stad aan het spelen ben, kan je nergens zien wat je buursteden zijn. Af en toe wil ik weten of het zin heeft om een verbinding naar mijn buren te maken en dan moet ik helemaal terug naar het beginscherm om te kijken wat mijn buursteden zijn. Okee, je kan natuurlijk gewoon even onthouden of opschrijven wat je buursteden zijn, maar als ze ergens een optie maken om in het stadsvenster je buursteden zichtbaar te maken, zou ik dat erg fijn vinden. In SC2000 en SC3000 kon je namelijk een kaart opvragen en daarop stond de naam + het inwonertal van je buursteden.
quote:Te weinig geld voor een beetje stroom?
Op vrijdag 7 februari 2003 21:40 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]Me stroompaal is behekst
Iemand dit al eens gezien
Die pop cap relievers info is wel handig ja ben nu eindelijk een stad aan het worden heb 60.000 mensen alleen Hi-industry en comercial. Maar het mooiste is dat ik eindelijk een beetje meer winst maak (2000-3000 $ in tegenstelling tot mijn vroegere 1-500 $). Ik heb nu ook een gebouw dat blijft staan als ik scroll wanneer ik helemaal heb uitgezoomd.
quote:Ja had ik ook had een elektriciteits-opwekker maar voor de helft nodig dus de funding wat naar benee gehaald maar daardoor ging hij dus vonken. Maakt opzich niet uit die electrapalen kunnen toch niet fikken
Op vrijdag 7 februari 2003 22:35 schreef Atreidez het volgende:
Oh, maar ik knip niet in de funding voor pijpen, wegen of electrapalen
quote:Dit snap ik niet helemaal. Wat zeggen deze cijfers? Wat ik eruit opmaak is dat ik voorziening X moet hebben bij Y aantal inwoners als ik verder wil groeien. Klopt dat een beetje of zit ik ernaast?
Op vrijdag 7 februari 2003 15:38 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:
Ik heb hier nog wel wat leuke info, het is engels en is gejat van een andere site!Here's a list of the residential demand cap relief from the strat guide
In order of R$/R$$/R$$$[knip]
Deze informatie had eigenlijk in de manual moeten staan
maar zo langzamerhand komt er steeds meer info vrij
quote:Klopt wel een beetje alleen is het zo dat je caps en stage limits hebt, dus het is niet zo dat als je 1000 small flower garden neerzet dat je dan gelijk 750000/R$ mensen in je stad kan hebben. Je hebt namelijk ook met stage limits te maken zodat niet iedereen gelijk de allergrootste skyscrapers kan krijgen!
Op zaterdag 8 februari 2003 10:19 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Dit snap ik niet helemaal. Wat zeggen deze cijfers? Wat ik eruit opmaak is dat ik voorziening X moet hebben bij Y aantal inwoners als ik verder wil groeien. Klopt dat een beetje of zit ik ernaast?
Ik heb iets erg stoms gedaan! Ik had nu een goed lopende stad groeide langzaam verder ongeveer 5000 mensen per jaar. Het geld gaat ook lekker dus denk ik, ik ga mijn stroom wat mileu-vriendelijker maken. Dan doe ik iets erg stom delete namelijk per ongeluk een elektriciteitspaal. De hele stad geen stroom meer. Eerst merkte ik het niet was namelijk bezig met statestieken en mijn powercentres plaatsen. Dan zie ik opeens iedereen geen stroom meer hebben en mijn populatie extreem dalen (uiteindelijk naar 0 inwoners. Dus ik denk ik quit wel ff en ga terug naar mij laatst gesavede game. Maar inplaats van quit to region druk ik op save.
Had ik eindelijk een paar skyscrapers en mijn budget ging ook eindelijk goed, gebeurt dat weer. Doh!
Ik heb nu toch ff een botte industrie stad en die maakt me toch een winst! iets van 1000$ per maand. Er zit zelfs high tech in Maar wat wel een beetje naar is dat ik in mijn andere woon/commercial stad niet zoveel winst maak terwijl ik het daar juist wel nodig heb. Beetje jammer dat je het geld niet naar een andere stad zou kunnen doorsluizen.
/offtopic: remember me Sheep?
quote:Vooral de vetgedrukte vind ik wel goede verbeteringen. Patch is te downloaden op www.simcity4.com.
Fixed crash related to conflict between MySim and Transportation Pack.
Fixed crash related to SIS video chipsets.
Fixed several broken links in advisor messages.
Fixed car zots to display properly.
Fixed bug where the catalog was showing the incorrect capacity for the Recycling Center.
Fixed bug where industry development would occur even when commuters could not reach the zone.
Added support for ATI Radeon R300 series that add backing store capability.
Added option to turn off auto-road when zoning behavior by holding the shift-key while zoning.
Added option to change orientation of lots when zoning by holding the alt-key while zoning.
Added whales.
Retuned pollution values for airports and seaports.
Port efficiency is now displayed correctly.
Airport upgrading now works correctly (based on current use).
Freight trains can now drop cargo at ports.
New zone graphics now better indicate the front of lots.
Edit: Gvd! Op de computer waar ik Simcity speel heb ik geen internet, weet iemand of ik hem ook zonder auto-detect ergens kan downloaden?
Bij de weg, Atreidez, vet plaatje met bijbehorende sig
quote:
Added option to turn off auto-road when zoning behavior by holding the shift-key while zoning.Die werkt dus al niet
Patch gedownload en gelijk geprobeert... Met shift, andere shift, alt, shift en alt.. krijg het niet voor mekaar...
quote:Hehe, thnx
Op zaterdag 8 februari 2003 20:58 schreef Scylla het volgende:
-knip-
Bij de weg, Atreidez, vet plaatje met bijbehorende sig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |