quote:Ik heb het al een paar keer gehad als ik ong. 5000 inwoners had. De brand begint dan in de rand van je industriegebied.
Op woensdag 5 februari 2003 20:08 schreef DJKoster het volgende:
Ik heb nog nooit brand gehad...
Wanneer krijg je dat?
Als je gewoon op tijd al een brandweerkazerne had gebouwd in je industriegebied, zal je er wel geen last van krijgen.
Heb nog nooit meer dan 3000 inwoners gehad, (veel te druk met Fok!ken.. )
Maar dan weet ik dat..
quote:Ik ben nu bezig, heb +/- 10K inwoners en zit in jaar 30 ofzo. Ik heb géén brandweer of politie en heb tot nu toe nog nergens last van gehad. Beter, dacht ik zo
Op woensdag 5 februari 2003 20:08 schreef DJKoster het volgende:
Ik heb nog nooit brand gehad...
Wanneer krijg je dat?
Ik heb nu 20.000 inwonertjes in m'n region, verspreid over 2 stadjes, ga van die kleine zo langzamerhand maar industriestad maken ja. Erg vervelend trouwens, die traffic jams. Heb ik voor veel geld (nuja, even zwakte laten betalen) metro's aangelegd, gaat er ongeveer niemand in en is het nog steeds druk. Stelletje zeikerds.
Had wat last van brandjes en gesprongen pijpleidingen (!) in mijn andere stadje, maar heb die probleempjes opgelost.
quote:Ja je hebt wel gelijk, maar als ik residential helemaal buiten doe zitten ze weer te dicht bij de industrie, en gaan ze lopen mieren over vervuiling enzo...
Op woensdag 5 februari 2003 16:40 schreef Refragmental het volgende:[..]
Slecht, Commercie is het beste in het midden van de stad.
Kijk maar naar iedere grote stad in nederland, winkelgebied ligt bijna altijd in het centrum.Je kunt het beste zo doen.... Commercie in het midden, Residential eromheen, en dan buiten de stad het industriegebied.
quote:Heb je wel gezorgd voor een goede verbinding tussen die centrales en je woongebieden, dmv hoogspanningsmasten?
Op woensdag 5 februari 2003 19:52 schreef Subliminal het volgende:
Hey,ff een vraagje over het maken van buurtstadjes die voor het afval en stroom zorgen.
Ik heb dit geprobeerd maar er kwam te weing stroom ofzo want het hele bewoonde gebied bleef zonder stroom zitten. Is er een beperkte lengte van die stroomtoevoerdingen ofzo? Hoe hebben jullie dit dan gedaan want mij lukt het niet echt.
Tevens heb ik bij de power stad ook veel industrie en naar de bewoonde stad wegen aangelegt zodat ze van de ene naar de andere stad rijden om te gaan werken. Alleen wil dit niet zo vlotten zijn er manieren om dit te stimuleren want er zijn genoeg wegen naar toe dus dat lijkt me het probleem niet.
en over die domme brandjes de hele tijd word er gek van terwijl er een groot brandweerstation staat. en geld voor meerdere heb ik nu ff niet en dat smokedetector program helpt ook niet echt. zijn er nog andere manieren?
Hellup
Grtz Sub
Vind trouwens dat ze erg hun best hebben gedaan op die berghuisjes
En die busstations blijven een pain in the ass..
quote:ja tuurlijk wel maar er komt gewoon niet genoeg stroom door
Op woensdag 5 februari 2003 21:21 schreef Vanquish het volgende:[..]
Heb je wel gezorgd voor een goede verbinding tussen die centrales en je woongebieden, dmv hoogspanningsmasten?
Anders schiet het nog niet op
quote:Mwah, en die metrostations trouwens ook. Mijn god, wat een gezeik.
Op woensdag 5 februari 2003 22:44 schreef Atreidez het volgende:
Hoeveel winst maken jullie mensen zo ongeveer met jullie steden? Want ik zweef tussen de (als ik al winst maak) $1 en $500...
Heel naar, ik had een legerbasis, brak daar brand uit, afgebrand, krijg ik daar ook geen geld meer voor terwijl dat hele stuk grond wel braak blijft liggen.
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 10:42 schreef Scylla het volgende:
Mwah, en die metrostations trouwens ook. Mijn god, wat een gezeik.
Yep. Ik weet het ook niet meer. Eén ding weet ik wel: niet met de waan van de dag meegaan. Als ik te horen krijgt dat die-en-die bushalte niet goed loopt, laat ik 'm toch lekker staan. Ten eerste omdat ie een paar weken later voor hetzelfde geld wél weer goed draait, ten tweede omdat ik de baas ben!Hoeveel winst maken jullie mensen zo ongeveer met jullie steden? Want ik zweef tussen de (als ik al winst maak) $1 en $500...
Ikke 350 à 300. Met slechts 8000 inwoners! En toch hebben ze alles wat hun hartje begeert: primary school + high school, ziekenhuis en brandweer. Alleen geen politie en daar zeuren ze voorlopig ook niet over, dus...Heel naar, ik had een legerbasis, brak daar brand uit, afgebrand, krijg ik daar ook geen geld meer voor terwijl dat hele stuk grond wel braak blijft liggen.
Oeh, goed da'k da weet. Toch maar even een weggetje naartoe leggen dan!
Ik had trouwens gister staking in me health clinic, stond op 90 patienten en er waren er 160, dus staken.. Funding hoger, maar die kon toen maar tot 130 en dat koste me dan $ 350 per maand Ik heb m gewoon gebulldozed en een nieuwe neergezet, die ingesteld op 200 patienten voor $120 en opgelost. Weet niet meer wat een clinic kost, maar iig goedkoper dan wachten tot de staking voorbij is
quote:Als je de funding omhoog gooit gaat ie niet gelijk op het maximum van patiënten, meestal moet je dan ff wachten, tot de stakers weer naar binnen gaan, dan kunnen ze pas weer veel patiënten behandelen... Volgens mij maximaal 500 ofzo.
Op donderdag 6 februari 2003 11:08 schreef Atreidez het volgende:
Ja, had gister ook 2 keer brand op me militaire basis... skkls; bij mij ligt ie midden in een industriegebied, dus kwam er nog wel goed vanaf. Ik maak wel winst maar ook steeds tussen de 1 en 500.Ik had trouwens gister staking in me health clinic, stond op 90 patienten en er waren er 160, dus staken.. Funding hoger, maar die kon toen maar tot 130 en dat koste me dan $ 350 per maand
Ik heb m gewoon gebulldozed en een nieuwe neergezet, die ingesteld op 200 patienten voor $120 en opgelost. Weet niet meer wat een clinic kost, maar iig goedkoper dan wachten tot de staking voorbij is
quote:Dat wist ie al:
Op donderdag 6 februari 2003 13:15 schreef Vanquish het volgende:
Gewoon even wachten dus
quote:Het lijkt me echter heel erg sterk dat een nieuwe clinic goedkoper is dan een paar daagjes wachten.
Op donderdag 6 februari 2003 11:08 schreef Atreidez het volgende:
Weet niet meer wat een clinic kost, maar iig goedkoper dan wachten tot de staking voorbij is
quote:Het is dus niet alleen dat je hem niet meer op de max aantal patienten kan zetten, de funding is niet meer relatief aan het aantal patienten. Ik moest $ 350 funding betalen voor 120 of 130 (max waarde op dat moment) patienten terwijl ik er 160 had. Als je dan toevallig aan het eind van je maand zit (dat zal er wel mee te maken hebben) kost het je meer dan een nieuwe clinic
Op donderdag 6 februari 2003 13:20 schreef Frollo het volgende:[..]
Dat wist ie al:
[..]Het lijkt me echter heel erg sterk dat een nieuwe clinic goedkoper is dan een paar daagjes wachten.
quote:Ik wist niet dat het $350 was, maar in dat geval is een nieuwe clinic misschien idd beter.
Op donderdag 6 februari 2003 13:32 schreef Atreidez het volgende:
[...] de funding is niet meer relatief aan het aantal patienten. Ik moest $ 350 funding betalen [...] Als je dan toevallig aan het eind van je maand zit [...] kost het je meer dan een nieuwe clinic
quote:Je moet de funding ook niet gelijk maximaal zetten...
Op donderdag 6 februari 2003 13:35 schreef Frollo het volgende:[..]
Ik wist niet dat het $350 was, maar in dat geval is een nieuwe clinic misschien idd beter.
Aangezien mijn opleidingsniveau nu op een redelijk hoog niveau zit, wilde ik eigenlijk beginnen met hightech-industrie, maar ik ben een beetje huiverig om zomaar industriegebieden tussen mijn woon- en kantoorwijken te gaan plaatsen.
Moet ik dat toch maar doen? Ik heb namelijk alleen nog maar basisscholen en middelbare scholen, niks hogers. Is het opleidingsniveau dan wel hoog genoeg? En is mijn inwoneraantal wel voldoende?
quote:Je kunt het wel proberen denk ik. Een andere belangrijke factor voor HT Industry is namelijk de luchtvervuiling. Als je Medium of Dense Industry gewoon tussen de huizen zonet, waar de luchtvervuiling als het goed is zeer laag is, is de kans behoorlijk groot dat er HT komt. In het ergste geval verschijnt er Manufacturing, maar da's in elk geval niet vervuilend.
Op donderdag 6 februari 2003 17:25 schreef SuperSiem het volgende:
Aangezien mijn opleidingsniveau nu op een redelijk hoog niveau zit, wilde ik eigenlijk beginnen met hightech-industrie, maar ik ben een beetje huiverig om zomaar industriegebieden tussen mijn woon- en kantoorwijken te gaan plaatsen.Moet ik dat toch maar doen? Ik heb namelijk alleen nog maar basisscholen en middelbare scholen, niks hogers. Is het opleidingsniveau dan wel hoog genoeg? En is mijn inwoneraantal wel voldoende?
edit: En o ja, inwonersaantal heeft er niet zo veel mee te maken, veel minder dan opleiding iig. Ik kreeg zelfs in mijn stadje van 5000 ppl nog HT.
Wat wel vaak gebeurt in het begin is dat er idd manufacturing op komt of nog erger, die Farley met ze Foundery Die moet je echt weg mieteren want alles is vervuilend behalve high tech.. manufacturing is medium pollution en farley is heavy pollution. Bij de bouw van zo'n ding kan je met vraagteken al zien of t high tech is wat er komt te staan
quote:Bedankt voor jullie posts!
Op donderdag 6 februari 2003 17:41 schreef Atreidez het volgende:
Wat wel vaak gebeurt in het begin is dat er idd manufacturing op komt of nog erger, die Farley met ze FounderyDie moet je echt weg mieteren want alles is vervuilend behalve high tech.. manufacturing is medium pollution en farley is heavy pollution. Bij de bouw van zo'n ding kan je met vraagteken al zien of t high tech is wat er komt te staan
Maar als ik het goed begrijp moet er dus meteen hightech komen en komt er niet eerst iets vervuilends en dán pas hightech? Mwah, als ik zo tijd heb, zal ik het maar eens gaan proberen. Als het mislukt, bewaar ik gewoon niks.
quote:Ik denk dat je ook een universiteit nodig hebt, maar ben daar niet helemaal zeker van. Je kunt in ieder geval het beste beginnen met HT op een plek ver van de vervuilende industrie. Een schoon hoekje van je stad, zonder andere vervuilingen. Indien het lukt kun je de belastingen voor de lagere industrieën (m.n. de allervuilste) omhoog gooien naar een procent of 15, hierdoor zal deze industrie verdwijnen. Even wachten tot de lucht weer wat schoner is, oude gebouwen opruimen, en als het goed is komt hier dan ook (uiteindelijk) HT. Pas echter op dat je niet te snel je lagere industrie wegjaagt met hoge belastingen, want dat levert de nodige werkloosheid en indirect een lager inwonertal op. Op het moment dat je probeert te starten met HT wil het wel helpen denk ik om de belastingen voor de lagere industrieën op een procent of 10 te zetten en de HT op ongeveer 6,5.
Op donderdag 6 februari 2003 17:25 schreef SuperSiem het volgende:
Ik heb nu een leuke stad met iets meer dan 20.000 inwoners en maak iets van 200-700 winst per maand.Aangezien mijn opleidingsniveau nu op een redelijk hoog niveau zit, wilde ik eigenlijk beginnen met hightech-industrie, maar ik ben een beetje huiverig om zomaar industriegebieden tussen mijn woon- en kantoorwijken te gaan plaatsen.
Moet ik dat toch maar doen? Ik heb namelijk alleen nog maar basisscholen en middelbare scholen, niks hogers. Is het opleidingsniveau dan wel hoog genoeg? En is mijn inwoneraantal wel voldoende?
quote:Alleen jammer dat het trapje blijft uitsteken voor...
Op woensdag 5 februari 2003 22:44 schreef Atreidez het volgende:[knip]
Vind trouwens dat ze erg hun best hebben gedaan op die berghuisjes
Simpele vraag deze keer: hoe leg ik schuine wegen aan? Ik heb het al geprobeerd met de ctrl-, alt- en shifttoets, maar het wil maar niet lukken. Ik had ergens gelezen dat je er een speciale toets voor moest indrukken, maar die ben ik dus weer vergeten.
Ik ben er wel achter hoe je een blueprint voor bijv. een weg of een woonwijk kan cancelen, in SC2000 moest het geloof ik met shift, in SC4 moet het met escape.
Ik heb nog geen hightech gebouwd (zie bovenstaande vragen ), ik ben eerst ff begonnen met een nieuwe stad. Onder een saaie geschiedenisles heb ik een nieuwe bouwstrategie bedacht die ik aan het uitproberen ben.
quote:Ik gebruik gewoon de muis. Dan kun je schuin trekken. Maar alleen met die duurdere wegen.
Op vrijdag 7 februari 2003 13:28 schreef SuperSiem het volgende:
Simpele vraag deze keer: hoe leg ik schuine wegen aan? Ik heb het al geprobeerd met de ctrl-, alt- en shifttoets, maar het wil maar niet lukken. Ik had ergens gelezen dat je er een speciale toets voor moest indrukken, maar die ben ik dus weer vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |