abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8280235
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:52 schreef Vanquish het volgende:
Kan je die screenshots die je in-game kan maken, nog ergens terug vinden in de SC4 dir?
En zo ja, waar?
Ik zie ze nergens, en leek me wel leuk om up te loaden...
Ja, leuk nieuwe pics Ze staan in My Documents/SimCity4/Albums.. Daar staan ze bij mij iig.. Zijn png bestanden.

Zitten jullie trouwens ook steeds Farley ze Foundery weg te halen van je high tec industrie terreintje.. Ik word gek van Farley!

Where facts are few, experts are many.
pi_8280293
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:31 schreef zodiakk het volgende:
Wanneer begin je nou met die buurtdorpjes in de region? Gewoon meteen in het begin al je industrie lokaliseren in dat andere dorpje (en moeten er ook residentials in dat industriedorpje)?
Als je je buursteden echt dedicated wil maken van elkaar dan moet je ze simultaan bouwen.. Je bouwt wat industrie en je maakt een weg, en op de ander maak je wat residental en die worden dan bewoont, ga je weer terug naar andere kaart, zie je dat daar de industrie komt.. Ik ben zelf gewoon 1 stad met alles gaan maken en nu ben ik met buursteden aan het testen, maar kom toch altijd uit op alledrie op de kaart.. Ze groeien anders niet zo snel he
pi_8285192
Is leuk spelletje... Heb net nog ff zitten spelen, maar ga de hele tijd failliet.... Krijg te weinig geld binnen...

Heb alle belastingen hogergezet $= 10 $$= 12 $$$= 14 en heb niet overdreven veel overheid dingen gebouwd, maar nog is mijn uitgave per maand hoger dan mijn inkomen. Maar mijn steden komen niet veel hoger dan 2000 inwoners en dan ben ik zo failliet dat hij voorstelt om Senator te worden !

Iemand tips om geld binnen te halen?? (en btw wat is the cheat code voor GELD??)

woensdag 5 februari 2003 @ 02:42:40 #54
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8285662
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 01:32 schreef Gertsan het volgende:

Heb alle belastingen hogergezet $= 10 $$= 12 $$$= 14 en heb niet overdreven veel overheid dingen gebouwd, maar nog is mijn uitgave per maand hoger dan mijn inkomen. Maar mijn steden komen niet veel hoger dan 2000 inwoners en dan ben ik zo failliet dat hij voorstelt om Senator te worden !

Iemand tips om geld binnen te halen?? (en btw wat is the cheat code voor GELD??)

ehhh ja. Je belastingen niet zo hoog zetten, zeker niet in het begin (9 is ongeveer de hoogste belasting die je kan nemen zonder dat mensen in grote getalen wegblijven uit je stad)

Als je je belastingen op 9 of lager houd zullen er meer mensen naar je stad komen, en daar zul je uiteindelijk meer van profiteren.

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  woensdag 5 februari 2003 @ 07:54:53 #55
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8286024
In het begin alleen R, I en C bouwen en geen scholen, politie, brandweer en klinieken. Die dingen kosten toch alleen maar geld. Geen dure electriciteitscentrale, maar kijken hoe lang je je red met windmolens.

En wat betreft die cheat, ze zeggen wel dat weaknesspays, maar zonder cheat spelen is leuker hoor, gewoon blijven proberen.

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 5 februari 2003 @ 11:27:40 #56
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8288056
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 07:54 schreef MrTorture het volgende:
In het begin alleen R, I en C bouwen en geen scholen, politie, brandweer en klinieken. Die dingen kosten toch alleen maar geld. Geen dure electriciteitscentrale, maar kijken hoe lang je je red met windmolens.
* Frollo onderschrijft het bovenstaande volledig.
Inderdaad geen faciliteiten bouwen in het begin. Alleen zet ik wel een brandweertje neer in het industriegebied. De cirkel mag best klein zijn; het gaat me er alleen maar om dat ik 1 brandweerwagentje heb om handmatig naar de probleemplek te sturen. Woon- en commerciegebieden hebben de eerste paar decennia geen brandweer nodig, zolang er water is tenminste.
pi_8288517
Ik ben dus voor de gein begonnen met een cheat-stad, kijken hoe dat gaat...

Hier een paar screenshots

Een deel met veel appartementjes:

De CN Tower, met daaromheen veel commercie:

Mijn power en afval-hoekje (plants zijn inmiddels vervangen door zonne-energie centrales, en water treatment ding is ook verhuisd):

En hier een overzicht (die Ryan apartments kwamen er al bij 20.000 inwoners...):

Toch wel leuk dit

pi_8289976
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 11:53 schreef Vanquish het volgende:
Ik ben dus voor de gein begonnen met een cheat-stad, kijken hoe dat gaat...

Hier een paar screenshots

Een deel met veel appartementjes:

[afbeelding]

De CN Tower, met daaromheen veel commercie:

[afbeelding]

Mijn power en afval-hoekje (plants zijn inmiddels vervangen door zonne-energie centrales, en water treatment ding is ook verhuisd):

[afbeelding]

En hier een overzicht (die Ryan apartments kwamen er al bij 20.000 inwoners...):

[afbeelding]

Toch wel leuk dit

Looks very nice m8!! Kwam ik ook maar zover!! Was nou die code? (ik wil toch ooit proberen met code te spelen)
pi_8290356
Leuk stadje idd, maar nog niet zo oud zo te zien. Dit is trouwens niet met een code gedaan, maar met een trainer. Met de code krijg je er maar 1000 $ bij per keer, en die is meer bedoelt als je met een projectje bezig bent en je zit even in de min...

Toch moet je om een goeie Metropolis te bouwen een buurstad hebben die de power en afval voor je regelt, want met deze stad zit straks dat stuk landfill vol en dan kan je er nergens meer heen met je afval. Khad het thuis ook in me stad liggen en nu krijg ik het niet meer weg Het schijnt dat het na 30 jaar verdwijnt als je de weg ernaartoe verwijdert, maar dat duurt echt lang, en als je zo'n powerafvalverbrandding hebt verbrand ie alleen vers afval en niet wat er al ligt.. Ga vanavond maar eens een meteoriet erop gooien

Nog even ter info voor de mensen die die code willen weten. Als je muis een rondje aangeeft op CTRL-X drukken en invullen 'weaknesspays'.

pi_8291047
Goed, gisteren SC4 ook maar aangeschaft.
Ik heb nu een stadje van bijna 18000 inwoners, en ik houd aanhet einde van de maand zo'n 800 aan cash over, zonder dat ik de belastingen heb hoeven verhogen.

Het verkeer is een jungle, maar met de mooi aangelegde bushaltes, metrolijnen en treinstations doen die sukkels niks .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8291173
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 13:23 schreef Gertsan het volgende:

[..]

Looks very nice m8!! Kwam ik ook maar zover!! Was nou die code? (ik wil toch ooit proberen met code te spelen)

Ik gebruik niet die cheatcode, maar een money trainer...
Met die code krijg je maar 1000 per keer erbij, met deze stad zou ik dan die code een paar 1000 keer hebben moeten invullen....
Ik heb nu iets van 3 miljard simoleons in kas, raakt niet zomaar op
Maak wel vet verlies, 41000 uitgaven en 22000 inkomsten.
Maarja boeiend
pi_8291287
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 13:45 schreef Atreidez het volgende:
Leuk stadje idd, maar nog niet zo oud zo te zien. Dit is trouwens niet met een code gedaan, maar met een trainer. Met de code krijg je er maar 1000 $ bij per keer, en die is meer bedoelt als je met een projectje bezig bent en je zit even in de min...

Toch moet je om een goeie Metropolis te bouwen een buurstad hebben die de power en afval voor je regelt, want met deze stad zit straks dat stuk landfill vol en dan kan je er nergens meer heen met je afval. Khad het thuis ook in me stad liggen en nu krijg ik het niet meer weg Het schijnt dat het na 30 jaar verdwijnt als je de weg ernaartoe verwijdert, maar dat duurt echt lang, en als je zo'n powerafvalverbrandding hebt verbrand ie alleen vers afval en niet wat er al ligt.. Ga vanavond maar eens een meteoriet erop gooien

Nog even ter info voor de mensen die die code willen weten. Als je muis een rondje aangeeft op CTRL-X drukken en invullen 'weaknesspays'.

Op dat plaatje is ie nog maar 15 jaar oud inderdaad...
Nu is ie 2 keer zo oud, zal straks wel weer een screenie posten.
Dat afval wordt idd een probleem, ga straks wel een buurstadje maken met veel landfill
Ben inmiddels bezig al m'n ranzige industry m'n stad uit te kicken, en high-tech aan te trekken.
Lukt al aardig moet ik zeggen

Nog wat screenshots:

Hier mijn stad bij 95.000 inwoners:

En hier de zone-indeling:

Check ook hoe aardig de inwoners mij wel niet vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 05-02-2003 14:36]

woensdag 5 februari 2003 @ 14:55:59 #63
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_8291872
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 14:26 schreef Vanquish het volgende:

[..]

Op dat plaatje is ie nog maar 15 jaar oud inderdaad...
Nu is ie 2 keer zo oud, zal straks wel weer een screenie posten.
Dat afval wordt idd een probleem, ga straks wel een buurstadje maken met veel landfill
Ben inmiddels bezig al m'n ranzige industry m'n stad uit te kicken, en high-tech aan te trekken.
Lukt al aardig moet ik zeggen

Nog wat screenshots:

Hier mijn stad bij 95.000 inwoners:

[afbeelding]

[afbeelding]

Check ook hoe aardig de inwoners mij wel niet vinden

Wat zijn eigenlijk je inkomsten/uitgaven? Maak je wel winst?
  woensdag 5 februari 2003 @ 14:58:07 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8291926
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 14:55 schreef BrauN het volgende:
Wat zijn eigenlijk je inkomsten/uitgaven? Maak je wel winst?
Lees voor de grap 'n keer 2 posts terug in plaats van 1
pi_8293737
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 14:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het verkeer is een jungle, maar met de mooi aangelegde bushaltes, metrolijnen en treinstations doen die sukkels niks .
Ik heb nu een stad van zo'n 15.000 inwoners en sommige wegen richting mijn industriegebied worden nu wel overvol, dus ik wil ook met openbaar vervoer gaan beginnen.

Waar kan ik het beste mee beginnen: Bus, trein of metro? Of een combinatie? Want als ik zo alle verhalen hier lees over openbaar vervoer wat niet door de inwoners wordt gebruikt, vraag ik me af of het wel zinvol is. Ik kan sowieso geen snelweg bouwen, daarvoor is de afstand te klein.

And there was much rejoicing.
pi_8293973
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:13 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Ik heb nu een stad van zo'n 15.000 inwoners en sommige wegen richting mijn industriegebied worden nu wel overvol, dus ik wil ook met openbaar vervoer gaan beginnen.

Waar kan ik het beste mee beginnen: Bus, trein of metro? Of een combinatie? Want als ik zo alle verhalen hier lees over openbaar vervoer wat niet door de inwoners wordt gebruikt, vraag ik me af of het wel zinvol is. Ik kan sowieso geen snelweg bouwen, daarvoor is de afstand te klein.

Ik heb zelf goede ervaringen met de trein, maar je moet dan wel redelijk wat stations bouwen, die best veel ruimte innemen. Het is wel erg goedkoop, en t blijft leuk om treintjes door je stad te zien rijden
pi_8294051
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:24 schreef Vanquish het volgende:

[..]

Ik heb zelf goede ervaringen met de trein, maar je moet dan wel redelijk wat stations bouwen, die best veel ruimte innemen. Het is wel erg goedkoop, en t blijft leuk om treintjes door je stad te zien rijden

Jij ben dus ook zo'n railfreak

Overigens kan je voor traffic problemen in het begin er vaak al vanaf komen door een extra weg (ook al lijkt het een omweg) aan te leggen. Ook kan je proberen te voorkomen dat je stoplichten krijgt, dmv een weg schuin op een rechte aan te sluiten, op die manier krijg je een intersection waar geen stoplicht bij staat en dus minder files..

pi_8294258
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 14:26 schreef Vanquish het volgende:

[..]

[afbeelding]

Slecht, Commercie is het beste in het midden van de stad.
Kijk maar naar iedere grote stad in nederland, winkelgebied ligt bijna altijd in het centrum.

Je kunt het beste zo doen.... Commercie in het midden, Residential eromheen, en dan buiten de stad het industriegebied.

pi_8294268
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:28 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Jij ben dus ook zo'n railfreak

Overigens kan je voor traffic problemen in het begin er vaak al vanaf komen door een extra weg (ook al lijkt het een omweg) aan te leggen. Ook kan je proberen te voorkomen dat je stoplichten krijgt, dmv een weg schuin op een rechte aan te sluiten, op die manier krijg je een intersection waar geen stoplicht bij staat en dus minder files..

Ik heb al drie extra wegen aangelegd. Maar dat met die schuine weg klinkt wel interessant, dat had ik nog niet eerder gehoord.

En een spoorweg aanleggen wordt wel lastig, want ik heb totaal geen rekening gehouden met openbaar vervoer. Wat een realistische stad heb ik toch.

And there was much rejoicing.
pi_8296965
Hoe upload je die plaatjes. Wil wat laten zien van mijn stadje!
Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:35:16 #71
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8297483
  • Er schijnt een bug te zijn die voorkomt dat er commerciele wolkenkrabbers verschijnen.

• Dat je de boeren op het platte land geen belasting kan laten betalen schijnt ook een bug te zijn.

• Er zit ook een geheugenlek in het spel waardoor hij steeds langzamer wordt.
  • Ze zijn aan een patch bezig om deze en andere bugs eruit te halen...

bron: forum op simcity.com

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
      woensdag 5 februari 2003 @ 19:52:46 #72
    30824 Subliminal
    I gotta get thru this
    pi_8297927
    Hey,

ff een vraagje over het maken van buurtstadjes die voor het afval en stroom zorgen.

Ik heb dit geprobeerd maar er kwam te weing stroom ofzo want het hele bewoonde gebied bleef zonder stroom zitten. Is er een beperkte lengte van die stroomtoevoerdingen ofzo? Hoe hebben jullie dit dan gedaan want mij lukt het niet echt.

Tevens heb ik bij de power stad ook veel industrie en naar de bewoonde stad wegen aangelegt zodat ze van de ene naar de andere stad rijden om te gaan werken. Alleen wil dit niet zo vlotten zijn er manieren om dit te stimuleren want er zijn genoeg wegen naar toe dus dat lijkt me het probleem niet.

en over die domme brandjes de hele tijd word er gek van terwijl er een groot brandweerstation staat. en geld voor meerdere heb ik nu ff niet en dat smokedetector program helpt ook niet echt. zijn er nog andere manieren?

Hellup

Grtz Sub

Life Sucks Shit Happens
      woensdag 5 februari 2003 @ 20:07:36 #73
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_8298311
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 19:52 schreef Subliminal het volgende:
    Ik heb dit geprobeerd maar er kwam te weing stroom ofzo want het hele bewoonde gebied bleef zonder stroom zitten. Is er een beperkte lengte van die stroomtoevoerdingen ofzo? Hoe hebben jullie dit dan gedaan want mij lukt het niet echt.
    Hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt Maar er zal een maximum zijn, afhankelijk van het aantal centrales in die energiestad.
    quote:
    veel industrie en naar de bewoonde stad wegen aangelegt
    Als ze ver moeten rijden, doen ze dat niet. Waar een gemiddelde Nederlander 's ochtends een kleine 3 kwartier in de auto zit, wil de Sim zijn werk ongeveer kunnen ruiken.... Snelwegen en rails maken hier een einde aan
    quote:
    en over die domme brandjes de hele tijd word er gek van terwijl er een groot brandweerstation staat. en geld voor meerdere heb ik nu ff niet en dat smokedetector program helpt ook niet echt. zijn er nog andere manieren?
    Van rook detectoren krijg je echt niet minder brand hoor
    Misschien dat hoger opgeleide sims minder vaak brand hebben? (ik weet et niet, is maar een suggestie)
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_8298334
    Ik heb nog nooit brand gehad...
    Wanneer krijg je dat?
      woensdag 5 februari 2003 @ 20:12:05 #75
    30824 Subliminal
    I gotta get thru this
    pi_8298434
    nou zodra ik industie heb heb ik brand
    Life Sucks Shit Happens
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo