quote:Ja, leuk nieuwe pics
Op dinsdag 4 februari 2003 20:52 schreef Vanquish het volgende:
Kan je die screenshots die je in-game kan maken, nog ergens terug vinden in de SC4 dir?
En zo ja, waar?
Ik zie ze nergens, en leek me wel leuk om up te loaden...
Zitten jullie trouwens ook steeds Farley ze Foundery weg te halen van je high tec industrie terreintje.. Ik word gek van Farley!
quote:Als je je buursteden echt dedicated wil maken van elkaar dan moet je ze simultaan bouwen.. Je bouwt wat industrie en je maakt een weg, en op de ander maak je wat residental en die worden dan bewoont, ga je weer terug naar andere kaart, zie je dat daar de industrie komt.. Ik ben zelf gewoon 1 stad met alles gaan maken en nu ben ik met buursteden aan het testen, maar kom toch altijd uit op alledrie op de kaart.. Ze groeien anders niet zo snel he
Op dinsdag 4 februari 2003 19:31 schreef zodiakk het volgende:
Wanneer begin je nou met die buurtdorpjes in de region? Gewoon meteen in het begin al je industrie lokaliseren in dat andere dorpje (en moeten er ook residentials in dat industriedorpje)?
Heb alle belastingen hogergezet $= 10 $$= 12 $$$= 14 en heb niet overdreven veel overheid dingen gebouwd, maar nog is mijn uitgave per maand hoger dan mijn inkomen. Maar mijn steden komen niet veel hoger dan 2000 inwoners en dan ben ik zo failliet dat hij voorstelt om Senator te worden !
Iemand tips om geld binnen te halen?? (en btw wat is the cheat code voor GELD??)
quote:ehhh ja. Je belastingen niet zo hoog zetten, zeker niet in het begin (9 is ongeveer de hoogste belasting die je kan nemen zonder dat mensen in grote getalen wegblijven uit je stad)
Op woensdag 5 februari 2003 01:32 schreef Gertsan het volgende:Heb alle belastingen hogergezet $= 10 $$= 12 $$$= 14 en heb niet overdreven veel overheid dingen gebouwd, maar nog is mijn uitgave per maand hoger dan mijn inkomen. Maar mijn steden komen niet veel hoger dan 2000 inwoners en dan ben ik zo failliet dat hij voorstelt om Senator te worden
!
Iemand tips om geld binnen te halen?? (en btw wat is the cheat code voor GELD??)
Als je je belastingen op 9 of lager houd zullen er meer mensen naar je stad komen, en daar zul je uiteindelijk meer van profiteren.
En wat betreft die cheat, ze zeggen wel dat weaknesspays, maar zonder cheat spelen is leuker hoor, gewoon blijven proberen.
quote:* Frollo onderschrijft het bovenstaande volledig.
Op woensdag 5 februari 2003 07:54 schreef MrTorture het volgende:
In het begin alleen R, I en C bouwen en geen scholen, politie, brandweer en klinieken. Die dingen kosten toch alleen maar geld. Geen dure electriciteitscentrale, maar kijken hoe lang je je red met windmolens.
Hier een paar screenshots
Een deel met veel appartementjes:
De CN Tower, met daaromheen veel commercie:
Mijn power en afval-hoekje (plants zijn inmiddels vervangen door zonne-energie centrales, en water treatment ding is ook verhuisd):
En hier een overzicht (die Ryan apartments kwamen er al bij 20.000 inwoners...):
Toch wel leuk dit
quote:Looks very nice m8!! Kwam ik ook maar zover!!
Op woensdag 5 februari 2003 11:53 schreef Vanquish het volgende:
Ik ben dus voor de gein begonnen met een cheat-stad, kijken hoe dat gaat...Hier een paar screenshots
Een deel met veel appartementjes:
De CN Tower, met daaromheen veel commercie:
Mijn power en afval-hoekje (plants zijn inmiddels vervangen door zonne-energie centrales, en water treatment ding is ook verhuisd):
En hier een overzicht (die Ryan apartments kwamen er al bij 20.000 inwoners...):
Toch wel leuk dit
Toch moet je om een goeie Metropolis te bouwen een buurstad hebben die de power en afval voor je regelt, want met deze stad zit straks dat stuk landfill vol en dan kan je er nergens meer heen met je afval. Khad het thuis ook in me stad liggen en nu krijg ik het niet meer weg Het schijnt dat het na 30 jaar verdwijnt als je de weg ernaartoe verwijdert, maar dat duurt echt lang, en als je zo'n powerafvalverbrandding hebt verbrand ie alleen vers afval en niet wat er al ligt.. Ga vanavond maar eens een meteoriet erop gooien
Nog even ter info voor de mensen die die code willen weten. Als je muis een rondje aangeeft op CTRL-X drukken en invullen 'weaknesspays'.
Het verkeer is een jungle, maar met de mooi aangelegde bushaltes, metrolijnen en treinstations doen die sukkels niks .
quote:Ik gebruik niet die cheatcode, maar een money trainer...
Op woensdag 5 februari 2003 13:23 schreef Gertsan het volgende:[..]
Looks very nice m8!! Kwam ik ook maar zover!!
Was nou die code? (ik wil toch ooit proberen met code te spelen)
quote:Op dat plaatje is ie nog maar 15 jaar oud inderdaad...
Op woensdag 5 februari 2003 13:45 schreef Atreidez het volgende:
Leuk stadje idd, maar nog niet zo oud zo te zien. Dit is trouwens niet met een code gedaan, maar met een trainer. Met de code krijg je er maar 1000 $ bij per keer, en die is meer bedoelt als je met een projectje bezig bent en je zit even in de min...Toch moet je om een goeie Metropolis te bouwen een buurstad hebben die de power en afval voor je regelt, want met deze stad zit straks dat stuk landfill vol en dan kan je er nergens meer heen met je afval. Khad het thuis ook in me stad liggen en nu krijg ik het niet meer weg
Het schijnt dat het na 30 jaar verdwijnt als je de weg ernaartoe verwijdert, maar dat duurt echt lang, en als je zo'n powerafvalverbrandding hebt verbrand ie alleen vers afval en niet wat er al ligt.. Ga vanavond maar eens een meteoriet erop gooien
Nog even ter info voor de mensen die die code willen weten. Als je muis een rondje aangeeft op CTRL-X drukken en invullen 'weaknesspays'.
Nog wat screenshots:
Hier mijn stad bij 95.000 inwoners:
En hier de zone-indeling:
Check ook hoe aardig de inwoners mij wel niet vinden
[Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 05-02-2003 14:36]
quote:Wat zijn eigenlijk je inkomsten/uitgaven? Maak je wel winst?
Op woensdag 5 februari 2003 14:26 schreef Vanquish het volgende:[..]
Op dat plaatje is ie nog maar 15 jaar oud inderdaad...
Nu is ie 2 keer zo oud, zal straks wel weer een screenie posten.
Dat afval wordt idd een probleem, ga straks wel een buurstadje maken met veel landfill
Ben inmiddels bezig al m'n ranzige industry m'n stad uit te kicken, en high-tech aan te trekken.
Lukt al aardig moet ik zeggenNog wat screenshots:
Hier mijn stad bij 95.000 inwoners:
En hier de zone-indeling:
Check ook hoe aardig de inwoners mij wel niet vinden
quote:Lees voor de grap 'n keer 2 posts terug in plaats van 1
Op woensdag 5 februari 2003 14:55 schreef BrauN het volgende:
Wat zijn eigenlijk je inkomsten/uitgaven? Maak je wel winst?
quote:Ik heb nu een stad van zo'n 15.000 inwoners en sommige wegen richting mijn industriegebied worden nu wel overvol, dus ik wil ook met openbaar vervoer gaan beginnen.
Op woensdag 5 februari 2003 14:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het verkeer is een jungle, maar met de mooi aangelegde bushaltes, metrolijnen en treinstations doen die sukkels niks.
Waar kan ik het beste mee beginnen: Bus, trein of metro? Of een combinatie? Want als ik zo alle verhalen hier lees over openbaar vervoer wat niet door de inwoners wordt gebruikt, vraag ik me af of het wel zinvol is. Ik kan sowieso geen snelweg bouwen, daarvoor is de afstand te klein.
quote:Ik heb zelf goede ervaringen met de trein, maar je moet dan wel redelijk wat stations bouwen, die best veel ruimte innemen. Het is wel erg goedkoop, en t blijft leuk om treintjes door je stad te zien rijden
Op woensdag 5 februari 2003 16:13 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Ik heb nu een stad van zo'n 15.000 inwoners en sommige wegen richting mijn industriegebied worden nu wel overvol, dus ik wil ook met openbaar vervoer gaan beginnen.
Waar kan ik het beste mee beginnen: Bus, trein of metro? Of een combinatie? Want als ik zo alle verhalen hier lees over openbaar vervoer wat niet door de inwoners wordt gebruikt, vraag ik me af of het wel zinvol is. Ik kan sowieso geen snelweg bouwen, daarvoor is de afstand te klein.
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:24 schreef Vanquish het volgende:[..]
Ik heb zelf goede ervaringen met de trein, maar je moet dan wel redelijk wat stations bouwen, die best veel ruimte innemen. Het is wel erg goedkoop, en t blijft leuk om treintjes door je stad te zien rijden
Overigens kan je voor traffic problemen in het begin er vaak al vanaf komen door een extra weg (ook al lijkt het een omweg) aan te leggen. Ook kan je proberen te voorkomen dat je stoplichten krijgt, dmv een weg schuin op een rechte aan te sluiten, op die manier krijg je een intersection waar geen stoplicht bij staat en dus minder files..
quote:Slecht, Commercie is het beste in het midden van de stad.
Op woensdag 5 februari 2003 14:26 schreef Vanquish het volgende:[..]
En hier de zone-indeling:
Je kunt het beste zo doen.... Commercie in het midden, Residential eromheen, en dan buiten de stad het industriegebied.
quote:Ik heb al drie extra wegen aangelegd.
Op woensdag 5 februari 2003 16:28 schreef Atreidez het volgende:[..]
Jij ben dus ook zo'n railfreak
![]()
Overigens kan je voor traffic problemen in het begin er vaak al vanaf komen door een extra weg (ook al lijkt het een omweg) aan te leggen. Ook kan je proberen te voorkomen dat je stoplichten krijgt, dmv een weg schuin op een rechte aan te sluiten, op die manier krijg je een intersection waar geen stoplicht bij staat en dus minder files..
En een spoorweg aanleggen wordt wel lastig, want ik heb totaal geen rekening gehouden met openbaar vervoer. Wat een realistische stad heb ik toch.
Ze zijn aan een patch bezig om deze en andere bugs eruit te halen...
bron: forum op simcity.com
ff een vraagje over het maken van buurtstadjes die voor het afval en stroom zorgen.
Ik heb dit geprobeerd maar er kwam te weing stroom ofzo want het hele bewoonde gebied bleef zonder stroom zitten. Is er een beperkte lengte van die stroomtoevoerdingen ofzo? Hoe hebben jullie dit dan gedaan want mij lukt het niet echt.
Tevens heb ik bij de power stad ook veel industrie en naar de bewoonde stad wegen aangelegt zodat ze van de ene naar de andere stad rijden om te gaan werken. Alleen wil dit niet zo vlotten zijn er manieren om dit te stimuleren want er zijn genoeg wegen naar toe dus dat lijkt me het probleem niet.
en over die domme brandjes de hele tijd word er gek van terwijl er een groot brandweerstation staat. en geld voor meerdere heb ik nu ff niet en dat smokedetector program helpt ook niet echt. zijn er nog andere manieren?
Hellup
Grtz Sub
quote:Hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt
Op woensdag 5 februari 2003 19:52 schreef Subliminal het volgende:
Ik heb dit geprobeerd maar er kwam te weing stroom ofzo want het hele bewoonde gebied bleef zonder stroom zitten. Is er een beperkte lengte van die stroomtoevoerdingen ofzo? Hoe hebben jullie dit dan gedaan want mij lukt het niet echt.
quote:Als ze ver moeten rijden, doen ze dat niet. Waar een gemiddelde Nederlander 's ochtends een kleine 3 kwartier in de auto zit, wil de Sim zijn werk ongeveer kunnen ruiken.... Snelwegen en rails maken hier een einde aan
veel industrie en naar de bewoonde stad wegen aangelegt
quote:Van rook detectoren krijg je echt niet minder brand hoor
en over die domme brandjes de hele tijd word er gek van terwijl er een groot brandweerstation staat. en geld voor meerdere heb ik nu ff niet en dat smokedetector program helpt ook niet echt. zijn er nog andere manieren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |