abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8269527
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:19 schreef Vanquish het volgende:

[..]

Zó dom ben ik ook weer niet hoor
Heb genoeg geld dus (ben een cheat stad aant maken, nu 3 miljard in kas...)

Misschien staat er op de plek waar jij je clover wil plaatsen al iets? of is er een bepaald hoogteverschil oid. (is eengokje)
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_8269561
Ik zal kijken of ik een keer wat screenshots kan nemen. Dan zal ik het zélf eens laten zien! Nu ga ik weer ff werken!
pi_8269584
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:19 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Misschien staat er op de plek waar jij je clover wil plaatsen al iets? of is er een bepaald hoogteverschil oid. (is eengokje)

Nee dat is het niet, ik heb 1 groot plateau gemaakt waar ik straks een mega cheat stad ga neerdumpen, maar nu staat er nog helemaal niks.
pi_8270397
Zo, jullie hebben er zin an
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:53 schreef dvdstelt het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar in SC4 zijn de velden zo klein waar je kunt bouwen! En als je veld eenmaal vol is, kan er op een gegeven moment niets meer bij gebouwd worden. Dus dan kun je wel meer mensen willen, maar die komen niet omdat er niet genoeg industrie is.
Van die medium is een goede tip, zal ik toch nog eens proberen. De vraag is altijd groot voor light, geen idee wat ze dus gaan doen als ze minimaal medium krijgen.

Het grootste probleem is dat je light wealth en light density bij elkaar optelt terwijl het 2 verschillende dingen zijn... De density die je bouwt heeft niet echt effect op welke wealth mensen er gaan wonen

Tevens is de kaart in SimCity nog nooit zo groot geweest, je kan m alleen niet zo groot spelen, maar in delen. En het grootste deel wat je kan maken is toch net zo groot (al dan niet groter) als de vorige versie

Where facts are few, experts are many.
pi_8270522
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:21 schreef Vanquish het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, ik heb 1 groot plateau gemaakt waar ik straks een mega cheat stad ga neerdumpen, maar nu staat er nog helemaal niks.

Ik had de eerste keer ook wat problemen uit te vinden wat het was, maar toen ik eenmaal 2 wegen elkaar had laten kruisen, vroeg hij automatisch aan me of ik een klaverblad wou neerzetten.. Als ie dat niet vraagt dan kan het gewoonweg niet (net als de on ramps). Misschien zit er een bocht in de weg te dicht bij je cloaver... Misschien komt het wel door je lege kaart.. Ik kon ook op een lege kaart geen highway verbinding maken met simnation of een buurtstad, toen ik eenmaal een dorpje had met wat inwoners lukte dit wel Suc6
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:12:13 #31
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8270957
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:17 schreef dvdstelt het volgende:

[..]

Nope, ook niet... vóór ze beginnen te staken, overlappen de cirkels elkaar.

.

Zoals eerder gezegd, als je heel veel mensen op een klein gebied hebt wonen en er staat maar 1 kliniek dan kan het gebeuren dat de kliniek teveel patienten krijgt, dus wordt de werkdruk voor de dokters/zusters/broeders/whatever teveel en dan gaan ze staken. Zet er een kliniek naast en je zal zien dat ze stoppen met staken.

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar als je de info van een kliniek (of ziekenhuis) opvraagt zie je staan dat er een maximaal aantal patienten inkan (kliniek is geloof ik 550) en als er dan 600 patienten aanwezig zijn.... dan heb je een probleem

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 14:16:58 #32
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8271104
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:17 schreef dvdstelt het volgende:

[..]

Ander verhaal...
Ik heb ook één map wat gecheat om wat dingen te proberen met steden die tegen elkaar liggen. Daar heb ik de boel ook helemaal vol gegooid en alle wegen waren zwart geasfalteerd. M.a.w praktisch overal was het wegendek groen, behalve enkele delen bij industrie, waar het oranje was. Toen heb ik voor de gein eens een metro gebouwd onder de grond over een heel stuk van de residential area's. Daarna begon de ticker continue te zeuren over stations die afgebroken moesten worden omdat mensen erover aan het zeuren waren dat deze niet goed lag. Hij kon maar beter ergens anders geplaatst worden waar wél een station nodig was, dit was onzin.

Is dat omdat ze stations in hun wijk niet leuk vinden? Of gewoon een formule binnen SC4 die dacht dat het ergens anders beter gebruikt kon worden? Want het bericht blééf maar terugkomen en het irriteerde me weer mateloos.

Het is gewoon zo dat de metrostations niet nodig zijn. Als mensen er geen gebruik van maken zijn ze ook niet nodig (schijnbaar reizen ze liever met de auto). Als het druk word op de weg (wat dus niet zo is, in je residential areas is alles groen zeg je zelf) zullen de metrostations pas effectief worden.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_8271381
Volgens mij is het ook net als met busstations dat Sims maar 8 tiles willen lopen naar een halte. 3 haltes in je stad is derhalve dus niet voldoende. Tevens moeten de haltes uitkomen waar werk is of waar ze verder kunnen reizen (bv. een station).
pi_8271770
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:28 schreef Atreidez het volgende:
Volgens mij is het ook net als met busstations dat Sims maar 8 tiles willen lopen naar een halte. 3 haltes in je stad is derhalve dus niet voldoende. Tevens moeten de haltes uitkomen waar werk is of waar ze verder kunnen reizen (bv. een station).
Dat is niet helemaal waar, ik heb twee haltes staan bijv. en die staan aan dezelfde straat, op ongeveer 20 tiles uiteen. Beiden worden veel gebruikt. Dus misschien wordt er per halte gerekend
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_8272192
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:41 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, ik heb twee haltes staan bijv. en die staan aan dezelfde straat, op ongeveer 20 tiles uiteen. Beiden worden veel gebruikt. Dus misschien wordt er per halte gerekend

Dit betekent alleen dat de 4 tiles in het midden van die 20 geen bereik hebben naar het openbaar vervoer. Ik bedoelde ook niet dat ze helemaal niet zouden worden gebruikt, maar voor optimaal gebruik zouden ze niet verder als 16 tiles van elkaar af mogen zitten (las ik dus op SimCity Central forum).
  dinsdag 4 februari 2003 @ 15:10:52 #36
30314 Oxoid
Zei ik wat?
pi_8272605
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:16 schreef Vanquish het volgende:
Waarom kan ik geen cloverleafs maken?
Wat ik ook probeer, dat ding blijft rood...
Heb die kruisende wegen al gebouwd tot ze tegen elkaar aan komen, heb ze wat verder weg gezet, heb er 1 laten doorlopen en de ander er naar toe laten naderen, maar dat lompe klaverblad blijft rood!
Iemand?
je moet de 2de weg er niet tegenaan laten lopen, maar hellemaal er overheen slepen zodat je een kruising hebt. let er niet op dat hij zegt dat je niet kan bouwen, gewoon doorslepen tot tie het wel goed vind.
Badgers??, BADGERS????, WE DON"T NEED ANY STINKIN' BADGERS!!!!!!!!!!!
pi_8273466
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 15:10 schreef Oxoid het volgende:

[..]

je moet de 2de weg er niet tegenaan laten lopen, maar hellemaal er overheen slepen zodat je een kruising hebt. let er niet op dat hij zegt dat je niet kan bouwen, gewoon doorslepen tot tie het wel goed vind.

Nu doet ie 't wel
Eerst was de weg telkens rood als ik 'm liet kruizen, maar nu opeens niet meer, hij vroeg nu idd of ie een klaverblad moest maken.
Thanx allemaal
pi_8274087
waneer krijg je eigenlijk redlijk hoge gebouwen liefst heel hoog welke dingen zijn daavoor belangerijk?
why does love feel as good as love?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:21:57 #39
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_8274337
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:13 schreef plaagdinges het volgende:
waneer krijg je eigenlijk redlijk hoge gebouwen liefst heel hoog welke dingen zijn daavoor belangerijk?
Hele hoge pas bij 100.000 simmies ofzo.

Vraagje : Waarom zakt de hele vraag naar RCI in als ik op de 3000+ inwoners kom

pi_8274339
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:13 schreef plaagdinges het volgende:
Veel inwoners, hoge educatie en goeie tevredenheid over de burgemeester komen een eind in de richting. Bij +/- 25000 gaan ze de hoogte in, kleine flatgebouwen van 150 man enzo, daarna komen de grotere..

Als je eenmaal een grote stad hebt en je maakt een buurtgemeente komen daar de hoge gebouwen al wat sneller te staan. Ik heb althans een 500+ office building in een dorpje met 4000 mensen staan waar voornl. mensen uit me buurtstad werken

pi_8274984
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:21 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Hele hoge pas bij 100.000 simmies ofzo.

Vraagje : Waarom zakt de hele vraag naar RCI in als ik op de 3000+ inwoners kom

Hoe staan je belastingen?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:47:52 #42
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_8275145
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:42 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hoe staan je belastingen?

Gewoon op 8 a 9 procent voor R & C en 10 a 11 voor I ......
pi_8275199
Simcity 4 draait lekker op mijn pc, maar nu heb ik 'm geinstalleerd op de laptop van m'n zus en daar wil hij niet opstarten. Hij geeft geen error meldingen, als je dubbeklikt op de .exe dan gebeurd er gewoon niks.

Het is een sony vaio, met celeron 600, 192 mb intern, en een intel video kaartje. Misschien te weinig video geheugen? (in de readme staat min. 16 mb). Op beide pc's staat trouwens xp. Wie helpt me?

[Dit bericht is gewijzigd door Herfst op 04-02-2003 16:58]

Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_8275439
Op mijn computer staan Win98 en WinXP (P450 256SDram 32MBVideo), had hem in 98 geinstalleerd en wilde hem dus ook in 98 gaan spelen. Opstarten lukte, alleen bij het laden van een stad liep hij vast, hij deed gewoon niks meer, dit tot 4 keer toe.
Toen kwam ik op het briljante idee om het eens in WinXP te proberen, en toen laadde hij wel normaal.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 17:01:15 #45
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_8275524
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:57 schreef Scylla het volgende:
Op mijn computer staan Win98 en WinXP (P450 256SDram 32MBVideo), had hem in 98 geinstalleerd en wilde hem dus ook in 98 gaan spelen. Opstarten lukte, alleen bij het laden van een stad liep hij vast, hij deed gewoon niks meer, dit tot 4 keer toe.
Toen kwam ik op het briljante idee om het eens in WinXP te proberen, en toen laadde hij wel normaal.
Is t`ie wel compatible met W`98
  dinsdag 4 februari 2003 @ 17:33:37 #46
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8276220
Moet je niet minimaal een 500mhz processor hebben?
pi_8276711
¤ OS: Windows 98/2000/ME/XP ¤ CPU: 500MHz - Pentium 3/AMD Athlon
¤ CD/DVD 8x, or faster
¤ Video Card 16MB supported Direct 3D

¤ DirectX 7.0 compatible
(DirectX 8.1 included on the game CD)

¤ RAM 128 MB
¤ Disk Space: 1GB

Be aware that using a computer offering the maximum level of these minimum requirements, may require further adjustments of specific game-play options, such as sounds, graphics, resolution and so on, in order for the game to function properly. To ensure that the game can be installed and runned without further limitations, your computer should at least meet the recommended requirements;

¤ OS: Windows 98/2000/ME/XP
¤ CPU: 1GHz - Pentium 4/AMD Athlon
¤ CD/DVD 8x, or faster
¤ Video Card 32MB supported Direct 3D
¤ RAM 256 MB

dinsdag 4 februari 2003 @ 18:27:00 #48
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_8276992
Zo'n Buurtdorp is best wel handig ja. Ik heb nu een stad met 50.000 en een buurt dorp met 700 inwoners. Ik ben nu bezig om mijn $- en $$-industry naar mijn dorp te verplaatsen hij heeft nu al 18000 baantjes. Het leukste is nog wel dat ik totaal geen busstations heb maar mijn wegen overladen zijn met bussen. Is wel relaxt dat bussen niet meetellen als trafic anders waren alle wegen rood.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_8278223
Wanneer begin je nou met die buurtdorpjes in de region? Gewoon meteen in het begin al je industrie lokaliseren in dat andere dorpje (en moeten er ook residentials in dat industriedorpje)?
pi_8279763
Kan je die screenshots die je in-game kan maken, nog ergens terug vinden in de SC4 dir?
En zo ja, waar?
Ik zie ze nergens, en leek me wel leuk om up te loaden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')