quote:Misschien staat er op de plek waar jij je clover wil plaatsen al iets? of is er een bepaald hoogteverschil oid. (is eengokje)
Op dinsdag 4 februari 2003 13:19 schreef Vanquish het volgende:[..]
Zó dom ben ik ook weer niet hoor
Heb genoeg geld dus (ben een cheat stad aant maken, nu 3 miljard in kas...)
quote:Nee dat is het niet, ik heb 1 groot plateau gemaakt waar ik straks een mega cheat stad ga neerdumpen, maar nu staat er nog helemaal niks.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:19 schreef Atrimar het volgende:[..]
Misschien staat er op de plek waar jij je clover wil plaatsen al iets? of is er een bepaald hoogteverschil oid. (is eengokje)
quote:Het grootste probleem is dat je light wealth en light density bij elkaar optelt terwijl het 2 verschillende dingen zijn... De density die je bouwt heeft niet echt effect op welke wealth mensen er gaan wonen
Op dinsdag 4 februari 2003 12:53 schreef dvdstelt het volgende:[..]
Natuurlijk, maar in SC4 zijn de velden zo klein waar je kunt bouwen! En als je veld eenmaal vol is, kan er op een gegeven moment niets meer bij gebouwd worden. Dus dan kun je wel meer mensen willen, maar die komen niet omdat er niet genoeg industrie is.
Van die medium is een goede tip, zal ik toch nog eens proberen. De vraag is altijd groot voor light, geen idee wat ze dus gaan doen als ze minimaal medium krijgen.
Tevens is de kaart in SimCity nog nooit zo groot geweest, je kan m alleen niet zo groot spelen, maar in delen. En het grootste deel wat je kan maken is toch net zo groot (al dan niet groter) als de vorige versie
quote:Ik had de eerste keer ook wat problemen uit te vinden wat het was, maar toen ik eenmaal 2 wegen elkaar had laten kruisen, vroeg hij automatisch aan me of ik een klaverblad wou neerzetten.. Als ie dat niet vraagt dan kan het gewoonweg niet (net als de on ramps). Misschien zit er een bocht in de weg te dicht bij je cloaver... Misschien komt het wel door je lege kaart.. Ik kon ook op een lege kaart geen highway verbinding maken met simnation of een buurtstad, toen ik eenmaal een dorpje had met wat inwoners lukte dit wel
Op dinsdag 4 februari 2003 13:21 schreef Vanquish het volgende:[..]
Nee dat is het niet, ik heb 1 groot plateau gemaakt waar ik straks een mega cheat stad ga neerdumpen, maar nu staat er nog helemaal niks.
quote:Zoals eerder gezegd, als je heel veel mensen op een klein gebied hebt wonen en er staat maar 1 kliniek dan kan het gebeuren dat de kliniek teveel patienten krijgt, dus wordt de werkdruk voor de dokters/zusters/broeders/whatever teveel en dan gaan ze staken. Zet er een kliniek naast en je zal zien dat ze stoppen met staken.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:17 schreef dvdstelt het volgende:[..]
Nope, ook niet... vóór ze beginnen te staken, overlappen de cirkels elkaar.
.
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar als je de info van een kliniek (of ziekenhuis) opvraagt zie je staan dat er een maximaal aantal patienten inkan (kliniek is geloof ik 550) en als er dan 600 patienten aanwezig zijn.... dan heb je een probleem
quote:Het is gewoon zo dat de metrostations niet nodig zijn. Als mensen er geen gebruik van maken zijn ze ook niet nodig (schijnbaar reizen ze liever met de auto). Als het druk word op de weg (wat dus niet zo is, in je residential areas is alles groen zeg je zelf) zullen de metrostations pas effectief worden.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:17 schreef dvdstelt het volgende:[..]
Ander verhaal...
Ik heb ook één map wat gecheat om wat dingen te proberen met steden die tegen elkaar liggen. Daar heb ik de boel ook helemaal vol gegooid en alle wegen waren zwart geasfalteerd. M.a.w praktisch overal was het wegendek groen, behalve enkele delen bij industrie, waar het oranje was. Toen heb ik voor de gein eens een metro gebouwd onder de grond over een heel stuk van de residential area's. Daarna begon de ticker continue te zeuren over stations die afgebroken moesten worden omdat mensen erover aan het zeuren waren dat deze niet goed lag. Hij kon maar beter ergens anders geplaatst worden waar wél een station nodig was, dit was onzin.Is dat omdat ze stations in hun wijk niet leuk vinden? Of gewoon een formule binnen SC4 die dacht dat het ergens anders beter gebruikt kon worden? Want het bericht blééf maar terugkomen en het irriteerde me weer mateloos.
quote:Dat is niet helemaal waar, ik heb twee haltes staan bijv. en die staan aan dezelfde straat, op ongeveer 20 tiles uiteen. Beiden worden veel gebruikt. Dus misschien wordt er per halte gerekend
Op dinsdag 4 februari 2003 14:28 schreef Atreidez het volgende:
Volgens mij is het ook net als met busstations dat Sims maar 8 tiles willen lopen naar een halte. 3 haltes in je stad is derhalve dus niet voldoende. Tevens moeten de haltes uitkomen waar werk is of waar ze verder kunnen reizen (bv. een station).
quote:Dit betekent alleen dat de 4 tiles in het midden van die 20 geen bereik hebben naar het openbaar vervoer. Ik bedoelde ook niet dat ze helemaal niet zouden worden gebruikt, maar voor optimaal gebruik zouden ze niet verder als 16 tiles van elkaar af mogen zitten (las ik dus op SimCity Central forum).
Op dinsdag 4 februari 2003 14:41 schreef Atrimar het volgende:[..]
Dat is niet helemaal waar, ik heb twee haltes staan bijv. en die staan aan dezelfde straat, op ongeveer 20 tiles uiteen. Beiden worden veel gebruikt. Dus misschien wordt er per halte gerekend
quote:je moet de 2de weg er niet tegenaan laten lopen, maar hellemaal er overheen slepen zodat je een kruising hebt. let er niet op dat hij zegt dat je niet kan bouwen, gewoon doorslepen tot tie het wel goed vind.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:16 schreef Vanquish het volgende:
Waarom kan ik geen cloverleafs maken?
Wat ik ook probeer, dat ding blijft rood...
Heb die kruisende wegen al gebouwd tot ze tegen elkaar aan komen, heb ze wat verder weg gezet, heb er 1 laten doorlopen en de ander er naar toe laten naderen, maar dat lompe klaverblad blijft rood!
Iemand?
quote:Nu doet ie 't wel
Op dinsdag 4 februari 2003 15:10 schreef Oxoid het volgende:[..]
je moet de 2de weg er niet tegenaan laten lopen, maar hellemaal er overheen slepen zodat je een kruising hebt. let er niet op dat hij zegt dat je niet kan bouwen, gewoon doorslepen tot tie het wel goed vind.
quote:Hele hoge pas bij 100.000 simmies ofzo.
Op dinsdag 4 februari 2003 16:13 schreef plaagdinges het volgende:
waneer krijg je eigenlijk redlijk hoge gebouwen liefst heel hoogwelke dingen zijn daavoor belangerijk?
Vraagje : Waarom zakt de hele vraag naar RCI in als ik op de 3000+ inwoners kom
quote:Veel inwoners, hoge educatie en goeie tevredenheid over de burgemeester komen een eind in de richting. Bij +/- 25000 gaan ze de hoogte in, kleine flatgebouwen van 150 man enzo, daarna komen de grotere..
Op dinsdag 4 februari 2003 16:13 schreef plaagdinges het volgende:
waneer krijg je eigenlijk redlijk hoge gebouwen liefst heel hoogwelke dingen zijn daavoor belangerijk?
Als je eenmaal een grote stad hebt en je maakt een buurtgemeente komen daar de hoge gebouwen al wat sneller te staan. Ik heb althans een 500+ office building in een dorpje met 4000 mensen staan waar voornl. mensen uit me buurtstad werken
quote:Hoe staan je belastingen?
Op dinsdag 4 februari 2003 16:21 schreef Takemenow het volgende:[..]
Hele hoge pas bij 100.000 simmies ofzo.
Vraagje : Waarom zakt de hele vraag naar RCI in als ik op de 3000+ inwoners kom
quote:Gewoon op 8 a 9 procent voor R & C en 10 a 11 voor I ......
Op dinsdag 4 februari 2003 16:42 schreef Atreidez het volgende:[..]
Hoe staan je belastingen?
Het is een sony vaio, met celeron 600, 192 mb intern, en een intel video kaartje. Misschien te weinig video geheugen? (in de readme staat min. 16 mb). Op beide pc's staat trouwens xp. Wie helpt me?
[Dit bericht is gewijzigd door Herfst op 04-02-2003 16:58]
quote:Is t`ie wel compatible met W`98
Op dinsdag 4 februari 2003 16:57 schreef Scylla het volgende:
Op mijn computer staan Win98 en WinXP (P450 256SDram 32MBVideo), had hem in 98 geinstalleerd en wilde hem dus ook in 98 gaan spelen. Opstarten lukte, alleen bij het laden van een stad liep hij vast, hij deed gewoon niks meer, dit tot 4 keer toe.
Toen kwam ik op het briljante idee om het eens in WinXP te proberen, en toen laadde hij wel normaal.
¤ DirectX 7.0 compatible
(DirectX 8.1 included on the game CD)
¤ RAM 128 MB
¤ Disk Space: 1GB
Be aware that using a computer offering the maximum level of these minimum requirements, may require further adjustments of specific game-play options, such as sounds, graphics, resolution and so on, in order for the game to function properly. To ensure that the game can be installed and runned without further limitations, your computer should at least meet the recommended requirements;
¤ OS: Windows 98/2000/ME/XP
¤ CPU: 1GHz - Pentium 4/AMD Athlon
¤ CD/DVD 8x, or faster
¤ Video Card 32MB supported Direct 3D
¤ RAM 256 MB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |