abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8267951
Hey,

Sinds 4 maanden ben ik een serieuze relatie begonnen met een vrouw. Mijn eerste relatie btw. Dit wordt een lang verhaal, maar ik wil even jullie reacties hierop en bovendien moet ik het even kwijt.

Zij is 2 jaar ouder en is volgt ook een 'hogere' opleiding dan mij. Zij heeft mij eigenlijk verleid en alles is zeer snel gegaan. We hebben een HEEL mooie tijd achter de rug. Maar de afgelopen maand loopt er blijkbaar toch vanalles mis.

Ik ben verliefd op haar. Ik kan haar niet missen, als ik haar zie wil ik mijn best doen om het haar zo goed mogelijk naar haar zin te maken, ik wil haar kussen, vasthouden ...
Bovendien kom ik regelmatig met kadootjes om de hoek. Bloemen, een etentje, een massage tijdens haar examens (beide laatste jaars studenten).

Nu merk ik dat het ALTIJD van mijn kant moet komen. Of dat gevoel heb ik toch. Zij neemt mij nooit vast, kust me niet spontaan, en ik kan me niet herinneren dat ze me ooit verrast heeft met iets. Kortom ze is , en dat zegt ze zelf ook, niet echt verliefd ... eerder een 'verstandelijke' relatie. Dit omdat haar vorige relatie een echte hell was. Ze was tot over haar oren verliefd en naar verluid wil ze dit niet meer.

Nu gaan we aanstaanda zaterdag hier een gesprek over hebben. Maar ik wil haar niet kwetsen door al mijn bedenkingen mee te delen. Aan de andere kant kan ik zo niet verder. Ik jaag me meer op in de dingen die ze niet doet, dan te genieten van de dingen die ze wel doet.

Begrijp me niet verkeerd. Zij is wel geengageerd, anders zou ze geen moeite doen om met me te praten, om me 's nachts op te bellen na een depressieve SMS van mij. Maar ik mis dat extra ... dat gevoel van bevestiging, dat gevoel van graag zien. Ook uit ze vaak mijn 'tekortkomingen' tov andere jongens (ik ben dan ook jonger EN ik heb geen ervaring op vlak van relaties).

Ik zie haar doodgraag, kan haar niet missen. Maar dat komt maar van één kant ... en dat is het probleem net. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ? Wat zijn jullie bedenkingen ?

Ik weet het allemaal nietmeer ... Daarom dat ik sinds eergisteren de knop heb omgedraaid. Op dit moment is zij niet meer het belangrijkste in mijn leven. Het was moeilijk, maar ik hou het vol. Maar of ik hierin nu overdrijf, of dat ik me dingen inbeeld die er niet zijn, dat weet ik niet. Soms voel ik me echt een kieken op vlak van relaties en zou niet graag een blunder doen, door haar een verkeerd gevoel te geven dat ik haar niet meer wil ...

Reacties welkom

Better to have loved and lost, than never have loved at all
pi_8268057
Ik zou gewoon zaterdag afwachten, en volgens mij kan je tijdens dat gesprek echt zelf wel aanvoelen hoeveel van je bedenkingen je kan vertellen. Misschien heeft zij er wel een hele goede reden voor, en dan lijk thet me zeker wenselijk om alles een keer uit te praten.

Daarnaast denk ik niet dat zij jou minder leuk vindt omdat je jonger bent of een lagere opleiding volgt. Ze houdt toch van jou, en als ze dit niet meer doet, dan had het dus ook echt niet uitgemaakt of je 2 jaar ouder was geweest.

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_8268138
Zelf heb ik er de ballen verstand van; wel heb ik wat boeken gelezen over mannen en vrouwen. Statistisch is bewezen dat het in 70% van de gevallen de vrouw is die de relatie uit maakt. Vrouwen zijn vaak echte mannenhoppers; een vast contract zit er niet snel in.

Veel sterkte... en weet dat vrouwen erg onvoorspelbaar zijn.

In Frankrijk rijden ze 160, waarom hier niet
  dinsdag 4 februari 2003 @ 12:19:51 #4
26500 Cyber
He who howls at the moon
pi_8268203
leeftijds-, opleidings- en evt. ervaringsverschil zou in een relatie helemaal niets uit mogen maken..

'k zou idd ook gewoon wachten tot zaterdag..

naar mijn mening zal het niet aflopen zoals jij wenst dat het zal gebeuren.. maar je weet maar nooit..

TNT-Man
pi_8268264
Je doet/deed te veel moeite als ik het zo hoor. De meeste vrouwen vinden het helemaal niet erg als je zo doet maar na een tijdje vinden ze het gewoon en verwachten ze dat altijd en vinden ze dus blijkbaar dat ze zelf nix hoeven doen.

Je bent al bezig met wat ik wilde voorstellen namelijk wat meer afwachten doen en haar eens laten komen met deze dinge die jij miste. Als ze echt intresse in je heeft zal dat echt wel komen. Als ze dat niet doet tja klinkt hard dan is ze niet de ware voor je.

Ik weet niet of je er nu al over moet gaan praten zo vroeg al probeer het eerst eens zo kijke hoe ze reageert daarna kun je altijd nog praten erover. Ik ben bang dat je met het gesprek misschien de sfeer verprutst en het dan alleen maar erger wordt. Hoeft natuurlijk niet zo te gaan maar goed ik ken haar dus niet misschien is praten wel de juiste oplossing.

Succes

-
pi_8268272
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:12 schreef Cybersailor het volgende:
Ik zou gewoon zaterdag afwachten, en volgens mij kan je tijdens dat gesprek echt zelf wel aanvoelen hoeveel van je bedenkingen je kan vertellen. Misschien heeft zij er wel een hele goede reden voor, en dan lijk thet me zeker wenselijk om alles een keer uit te praten.

Daarnaast denk ik niet dat zij jou minder leuk vindt omdat je jonger bent of een lagere opleiding volgt. Ze houdt toch van jou, en als ze dit niet meer doet, dan had het dus ook echt niet uitgemaakt of je 2 jaar ouder was geweest.

Nee, daarom zal ze me niet minder leuk vinden. Dat klopt. Eigl is dat ook een beetje mijn probleem. Door sommige acties van haar en dingen die ze zegt voel ik me echt minderwaardig. En op die momenten krijg ik gewoon schrik om nog over mijn gevoelens te praten of om haar eens vast te pakken of te kussen.

Dat is mijn probleem. Maar ik kan dat niet alleen oplossen. Enkel ziet zij niet in hoe ze me daarin kan helpen. Dit punt ga ik zaterdag zeker aanhalen, maar ben bang dat ze daar niet veel op te zeggen heeft...

in ieder geval wacht ik af tot zaterdag, en ze gaat het niet uitmaken. Dat is ook één van die punten die mij doen twijfelen aan het feit wat ze nu eigenlijk van mij wil.

pi_8268328
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:22 schreef Gijsje het volgende:
Je doet/deed te veel moeite als ik het zo hoor. De meeste vrouwen vinden het helemaal niet erg als je zo doet maar na een tijdje vinden ze het gewoon en verwachten ze dat altijd en vinden ze dus blijkbaar dat ze zelf nix hoeven doen.

Je bent al bezig met wat ik wilde voorstellen namelijk wat meer afwachten doen en haar eens laten komen met deze dinge die jij miste. Als ze echt intresse in je heeft zal dat echt wel komen. Als ze dat niet doet tja klinkt hard dan is ze niet de ware voor je.

Ik weet niet of je er nu al over moet gaan praten zo vroeg al probeer het eerst eens zo kijke hoe ze reageert daarna kun je altijd nog praten erover. Ik ben bang dat je met het gesprek misschien de sfeer verprutst en het dan alleen maar erger wordt. Hoeft natuurlijk niet zo te gaan maar goed ik ken haar dus niet misschien is praten wel de juiste oplossing.

Succes

ja, ik deed teveel. En ik heb al een poosje zitten afwachten op reactie van haar. Maar die reacties zijn niet zoals ik ze verwacht. Misschien verwacht ik ook teveel !!

Ik ga zeker met haar praten.

Soms is het leven toch moeilijk hoor ...

pi_8268424
Ik denk niet dat je der zal kwetsen als je der verteld over je bedenkingen omdat ze toch niet verliefd is(zoals je zelf schetst).
Ik zou er minder aandacht aan besteden, misschien is ze zelf te druk bezig met dr studie, en heeft ze het gevoel dat ze geen tijd voor die "onzin" heeft. Wacht gewoon rustig af, tikkeltje afstandelijker. Kus haar ook niet iedere keer spontaan, dan zal ze dat vanzelf wel gaan doen omdat ze het mist(mits ze echt van je houd natuurlijk).

Als ze niet van je hou zal ze je dus ook niet laten merken. Liefde moet van 2 kanten komen zoals het spreekwoordelijke gezegde. Succes ermee!

Lambo of Rekt
pi_8268426
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:26 schreef Dieter2 het volgende:

[..]

ja, ik deed teveel. En ik heb al een poosje zitten afwachten op reactie van haar. Maar die reacties zijn niet zoals ik ze verwacht. Misschien verwacht ik ook teveel !!

Ik ga zeker met haar praten.

Soms is het leven toch moeilijk hoor ...

Weet niet of je dit wil horen maar goed.

Mijn vorige vriendin ging het ook net zo die kwam ook naar mij en we kregen wat in het begin ging het maar na een tijdje ging het toch minder ik moest ook alles doen. Zij deed nix zaten we op de bank gebeurde er nix totdat ik actie ondernam. Ook gepraat ok we gingen het nog een keer proberen maar weer niet. Het lag aan haar zei ze..... jaja niet dus ze vond me toch niet zo leuk als ze dacht kwam deels omdat ik mezelf niet was en omdat ik verlegen was. Na een tijdje proberen ging het dus toch uit..... omdat het gewoon niet ging.

6 weken nog moeilijk gehad totdat ik mijn huidige vriendin ontmoeten waar ik nu 2 weken en 4 dagen iets mee heb. Het gaat allemaal een stuk leuker en makelijker ok het is nog maar pril maar toch ik merk gewoon dat we allebei mekaar leuk vinden en dat er geen problemen zijn.

Wat ik dus probeer te zegge misschien is ze het gewoon niet voor je en moet je maar eens verder gaan kijken naar iemand die je wel het gevoel geeft wat je zoekt en verdient.

-
pi_8268451
Daaaaaaaaaar istie weer
Lambo of Rekt
pi_8268488
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:32 schreef EggsTC het volgende:
Daaaaaaaaaar istie weer
goedemiddag.

Maar het gaat nu echt stukken beter geen verlegen gedoe van mij kant omdat we mekaar gewoon beter aanvoelen en het een stuk erhm opener is.

-
pi_8268500
quote:
...
Wat ik dus probeer te zegge misschien is ze het gewoon niet voor je en moet je maar eens verder gaan kijken naar iemand die je wel het gevoel geeft wat je zoekt en verdient.
Die bedenking heb ik me ook al gemaakt. Maar die WIL ik me niet maken. Of tenminste nog niet. Het ging zo verdomd goed ...

Mh, ze gaat zeggen dat het niet aan mij ligt. (buiten die tekortkomingen soms dan). Afwachten sucks

pi_8268563
ff ter verduidelijking... > waarom zaterdag pas het gesprek?
Lambo of Rekt
pi_8268590
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:35 schreef Dieter2 het volgende:

[..]

Die bedenking heb ik me ook al gemaakt. Maar die WIL ik me niet maken. Of tenminste nog niet. Het ging zo verdomd goed ...

Mh, ze gaat zeggen dat het niet aan mij ligt. (buiten die tekortkomingen soms dan). Afwachten sucks

Nee ik snap dat je dat niet wil ik ga ook niet zegge dat je dat moet denken het is alleen een voorbeeld misschien gaat het na zaterdag wel goed gewoon afwachten hoe kut het ook is.

Misschien heeft ze wel wat anders waar ze zich op moet concentreren deze maand school of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Gijsje op 04-02-2003 12:42]

-
pi_8268598
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:06 schreef Dieter2 het volgende:
Ik weet het allemaal nietmeer ... Daarom dat ik sinds eergisteren de knop heb omgedraaid. Op dit moment is zij niet meer het belangrijkste in mijn leven. Het was moeilijk, maar ik hou het vol. Maar of ik hierin nu overdrijf, of dat ik me dingen inbeeld die er niet zijn, dat weet ik niet. Soms voel ik me echt een kieken op vlak van relaties en zou niet graag een blunder doen, door haar een verkeerd gevoel te geven dat ik haar niet meer wil ...
Als ze ervoor kiest jou en misschien de relatie zelf te beoordelen op basis van jou in vergelijking met andere jongens dan is het maar de vraag of dit een relatie is waar je gelukkig in gaat worden. Natuurlijk speelt haar beoordeling in op jou eigen gevoelens van eigenwaarde maar feitelijk komt het erop neer dat zij een bepaald verwachtingspatroon of eisenpakket heeft, waaraan jij niet voor de volle 100% aan voldoet.

Het is niet aan jou om ervoor te zorgen dat ze overtuigd raakt van jou, het is aan haar om te accepteren dat je bent wie je bent want laten we eerlijk wezen, als bijvoorbeeld jouw gebrek aan ervaring een kwestie is dan krijg je dat idee nooit veranderd (het is niet alsof je even naar AH kan gaan voor een paar ons ervaring).

Als ze voldoende om je geeft of van je houdt om dat soort "tekortkomingen" te accepteren, dan kunnen jullie er waarschijnlijk wel uitkomen en anders is zij inderdaad niet die ene. Dat kan ook, er lopen een heleboel vrouwen op de wereld rond. Het zou leuk zijn als je die ene nu al gevonden hebt maar wat zijn de kansen dat dat echt het geval is?

Probeer jezelf in ieder geval geen onzekerheden aan te praten omdat zij iets in jou zou missen. Dat is echt haar probleem niet het jouwe.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_8268632
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:39 schreef EggsTC het volgende:
ff ter verduidelijking... > waarom zaterdag pas het gesprek?
Ik zit op dit moment in een examenperiode
kan haar pas zaterdag zien
pi_8268646
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:43 schreef Dieter2 het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment in een examenperiode
kan haar pas zaterdag zien

Oei,.. zorg dat dit je examens niet belemmerd
Lambo of Rekt
pi_8268669
ow ow ow ow ow ow ow ow ow
* zwaaibaai zit in de herkenningsmodus

Dit komt me errug bekend voor. Mijn relatie ging gisteren, na 2,5 jaar, uit. Ook wat je schreef over actie ondernemen en zo, je beschrijft eigenlijk mij.

Waak er voor dat je Zaterdag eerlijk blijft, maar niet te bot. Zeg wat op je hart ligt, en wees niet bang voor de antwoorden. Als zij niet verliefd op je is, maar jij wel op haar, zou je, hoe moeilijk het ook is, een punt moeten zetten achter de relatie. Gewoon omdat het niet gelijkwaardig is.

Bij mij ging het mis omdat we ALLEBEI niet verliefd waren. Een jaar lang een dip; dat is te lang dus.

Weliswaar niet hoopvol wat ik je zeg, maar mischien wel realistisch

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8268725
quote:
Probeer jezelf in ieder geval geen onzekerheden aan te praten omdat zij iets in jou zou missen. Dat is echt haar probleem niet het jouwe.
Je hebt gelijk. Maar ik zoek van nature al de problemen bij mezelf. Dit is echt een hart onder de riem!

Ze heeft ook al eens gezegd dat ze me moet leren aanvaarden. Maar ik heb het gevoel dat het haar niet echt lukt.

(dit helpt me wel, ik voel me steeds steviger in de schoenen staan )

pi_8268751
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:43 schreef EggsTC het volgende:

Oei,.. zorg dat dit je examens niet belemmerd

dat zei ze ook aan de foon, en daarom hebben we direct een dag afgesproken voor een gesprek ... op die manier heb ik soms toch nog het gevoel dat ze iets om me geeft

En wat die examens betreft : geen probleem

pi_8269499
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 12:44 schreef zwaaibaai het volgende:
ow ow ow ow ow ow ow ow ow
* zwaaibaai zit in de herkenningsmodus

Dit komt me errug bekend voor. Mijn relatie ging gisteren, na 2,5 jaar, uit. Ook wat je schreef over actie ondernemen en zo, je beschrijft eigenlijk mij.

Waak er voor dat je Zaterdag eerlijk blijft, maar niet te bot. Zeg wat op je hart ligt, en wees niet bang voor de antwoorden. Als zij niet verliefd op je is, maar jij wel op haar, zou je, hoe moeilijk het ook is, een punt moeten zetten achter de relatie. Gewoon omdat het niet gelijkwaardig is.

Bij mij ging het mis omdat we ALLEBEI niet verliefd waren. Een jaar lang een dip; dat is te lang dus.

Weliswaar niet hoopvol wat ik je zeg, maar mischien wel realistisch

Het wordt even doorbijten, maar ik MOET echt mijn hart aan haar eens luchten ... dus in dat opzicht ga ik je raad zeker opvolgen

Ik weet wel niet of ik de relatie zou kunnen stoppen als ze echt nix voor me voelt ... zie haar daar te graag voor ... Heel moeilijk zoals je zegt

pi_8270055
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:19 schreef Dieter2 het volgende:

[..]

Het wordt even doorbijten, maar ik MOET echt mijn hart aan haar eens luchten ... dus in dat opzicht ga ik je raad zeker opvolgen

Ik weet wel niet of ik de relatie zou kunnen stoppen als ze echt nix voor me voelt ... zie haar daar te graag voor ... Heel moeilijk zoals je zegt

Is het ook, ik heb het er ook moeilijk mee ( niet dat het er toe doet voor jou, maar goed). Het is heel zwaar, maar je moet nu voor het geluk van jezelf gaan kiezen. Stel je zelf de vraag: Wordt ik van deze situatie gelukkig? Ja? dan gaan we gewoon door modderen.
Nee? Wat wil ik veranderen,hoe moet ik dat veranderen en IS dit te veranderen.

Als je bij het laatste nee antwoord, kan je je conclusies trekken....
En dat is dus mij gebeurd.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8270265
Tis gewoon heel moeilijk om de keuze te maken je ziet het zelf nu ook niet helemaal in dat het misschien niet werkt.

Ik had dat ook met mun ex ik zat het ook niet in wilde het ook niet weten sommige hier zeiden ook dat het beter was als ik stopte maar wilde het ook niet horen.

Nu pas kom ik erachter dat het toch nooit iets had kunne worden. Maar ok dat hoeft niet voor jou natuurlijk.

-
pi_8270763
Tip: als je wil dat zij jou serieus gaat nemen moet je er zelf mee beginnen. Wees niet te meteen lief en te open, laat haar eerst maar even d'r kaarten op tafel leggen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_8272250
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:04 schreef Manono het volgende:
Tip: als je wil dat zij jou serieus gaat nemen moet je er zelf mee beginnen. Wees niet te meteen lief en te open, laat haar eerst maar even d'r kaarten op tafel leggen.
zo kunnen we allebei redeneren, en dan kom je nergens ! toch ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')