abonnement Unibet Coolblue
pi_204421807
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:41 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Nou, Bitcoin volgt de laatste 2 jaar zo ongeveer 1 op 1 de tech aandelen markten. De beurs ook maar opheffen dan, Tom?
Als je tech aandelen bezit, bezit je in ieder geval nog een stukje van de bedrijven die daar achter zitten. Echte bedrijven met fabrieken, werknemers. Bedrijven die waarde toevoegen.

Als je crypto bezit, dan bezit je... Tja

Dat is wat Van der Lee betoogt als hij zegt dat er geen economische waarde achter crypto zit. Ik denk niet dat ie daar helemaal gelijk in heeft, maar de waarde van crypto voor de samenleving is imo wel schromelijk overdreven en veel beloftes zijn totaal niet uitgekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 10:19:06 ]
pi_204421950
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je tech aandelen bezit, bezit je in ieder geval nog een stukje van de bedrijven die daar achter zitten. Echte bedrijven met fabrieken, werknemers. Bedrijven die waarde toevoegen.

Als je crypto bezit, dan bezit je... Tja
Als je crypto bezit dan bezit je een deel van het netwerk (want alleen met die crypto kun je participeren op dat specifieke netwerk). Het netwerk zelf heeft bepaalde eigenschappen en nut, en dus waarde. Stel je voor dat het internet een beperkt en vaststaand aantal IP-adressen zou hebben, dan zou het hebben van een IP-adres een bepaalde waarde vormen vanwege de eigenschappen en nut dat het internet biedt.

In mijn ogen is het Bitcoin netwerk by far de beste en meest nuttige op het gebied van digitale waarde transfer, en dus met de meeste waarde. Maar goed, daar verschillen de meningen over en uiteindelijk wordt die waarde discussie beslecht door de markt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204422541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je crypto bezit dan bezit je een deel van het netwerk (want alleen met die crypto kun je participeren op dat specifieke netwerk). Het netwerk zelf heeft bepaalde eigenschappen en nut, en dus waarde. Stel je voor dat het internet een beperkt en vaststaand aantal IP-adressen zou hebben, dan zou het hebben van een IP-adres een bepaalde waarde vormen vanwege de eigenschappen en nut dat het internet biedt.

In mijn ogen is het Bitcoin netwerk by far de beste en meest nuttige op het gebied van digitale waarde transfer, en dus met de meeste waarde. Maar goed, daar verschillen de meningen over en uiteindelijk wordt die waarde discussie beslecht door de markt.
Wat de waarde van een netwerk is waarop bijna 80% niets doet en geparkeerd staat, kan je je afvragen

Bitcoin houdt (vooralsnog) waarde vast, dat lijkt me het voornaamste pluspunt. Alle andere toffe dingen die je er in theorie mee kan doen, gebeuren in de praktijk nauwelijks.
pi_204422672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat de waarde van een netwerk is waarop bijna 80% niets doet en geparkeerd staat, kan je je afvragen
[ afbeelding ]
Bitcoin houdt (vooralsnog) waarde vast, dat lijkt me het voornaamste pluspunt. Alle andere toffe dingen die je er in theorie mee kan doen, gebeuren in de praktijk nauwelijks.
Eerst moet het kunnen en dan pas kan er adoptie plaats vinden. Één van de eerste dingen die je kon doen met Bitcoin was waarde digitaal bezitten zonder 3e partij. Je ziet dan ook dat het het meest gedaan wordt.... vasthouden. Redenen voor het vasthouden lopen uiteen... van speculatie op waardegroei tot het hebben van een spaarpot waar niemand bij kan.

LN zal denk ik fundamenteel zijn voor de ontwikkeling van Bitcoin als betaalmiddel en ruilmiddel. Daar hoeven we op de basislaag niet veel meer van te verwachten omdat fees en beperkte blockruimte essentieel zijn in het hele geheel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204422805
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:37 schreef Heph844 het volgende:

Bitcoin houdt (vooralsnog) waarde vast, dat lijkt me het voornaamste pluspunt. Alle andere toffe dingen die je er in theorie mee kan doen, gebeuren in de praktijk nauwelijks.
Dat is meteen een geweldig pluspunt, want de tijd dat het afsluiten van een langetermijndeposito waarde had, is allang voorbij. De volatiliteit is wel een issue. Dat Bitcoin al een tijdje niet onder een zekere drempelwaarde is geweest, biedt geen garanties voor de toekomst. Daarom vind ik het wel prettig om ook stablecoins te hebben en er wat rendement op te krijgen (net voor 5% 'flexible saving' op Binance gekozen voor een bedrag dat ik op elk moment wil kunnen onttrekken).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Forum Admin woensdag 13 april 2022 @ 12:12:05 #281
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204422879
Wat me wel een beetje tegen de borst stuit van dat soort rapportages is dat alle crypto maar op 1 hoop gegooid wordt. Net zo zinnig om economieën van landen op 1 hoop te gooien en dan iets over de slechte appels te roepen / generaliseren.

Wat een reële dreiging is de hele finfluencer pump en dump shitcoin parade die qua negativiteit de meer valide projecten overschaduwen in dit soort rapportages. Door dit soort get rich fast schemes wordt het geroep om regulatie en centralisatie alleen groter.

Net als de meeste sectoren waar veel geld in omgaat zijn er mensen die geen goede intenties hebben. Het blijft nodig om mensen daarvoor te waarschuwen en te leren dit te doorzien voordat ze investeren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204422954
Wat me wel goed duidelijk is, is dat 14 jaar nadat Bitcoin gemaakt is, ik nog steeds niemand ken in mijn omgeving die ooit iets met Bitcoin heeft besteld via thuisbezorgd.

Dit is geen goed teken over het gebruik van Bitcoin in de praktijk.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204422967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Pharkus het volgende:
Wat me wel een beetje tegen de borst stuit van dat soort rapportages is dat alle crypto maar op 1 hoop gegooid wordt. Net zo zinnig om economieën van landen op 1 hoop te gooien en dan iets over de slechte appels te roepen / generaliseren.
Eens.

quote:
Wat een reële dreiging is de hele finfluencer pump en dump shitcoin parade die qua negativiteit de meer valide projecten overschaduwen in dit soort rapportages. Door dit soort get rich fast schemes wordt het geroep om regulatie en centralisatie alleen groter.
Aan de andere kant: mensen hebben ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid om zich te verdiepen in waar ze hun geld in stoppen. De journalistiek besteedt terecht aandacht aan dubieuze praktijken, maar ik zit totaal niet te wachten op publiekelijk gefinancierde overheidswaarschuwingen (laat staan regulering!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204423012
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:19 schreef firefly3 het volgende:
Wat me wel goed duidelijk is, is dat 14 jaar nadat Bitcoin gemaakt is, ik nog steeds niemand ken in mijn omgeving die ooit iets met Bitcoin heeft besteld via thuisbezorgd.

Dit is geen goed teken over het gebruik van Bitcoin in de praktijk.
Het is nogal wiedes dat een munt waarvan de waarde van maand tot maand, week tot week en zelfs dag tot dag sterk kan fluctueren ongeschikt is als alledaags betaalmiddel. Maar dat is niet het enige (potentiële) bestaansrecht van Bitcoin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204423133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is nogal wiedes dat een munt waarvan de waarde van maand tot maand, week tot week en zelfs dag tot dag sterk kan fluctueren ongeschikt is als alledaags betaalmiddel. Maar dat is niet het enige (potentiële) bestaansrecht van Bitcoin.
Daar heb je gelijk in, al ben ik bang dat het nóóit echt als alledaags betaalmiddel gebruikt gaat worden, waardoor overheden reden hebben om Bitcoin als speculatieve asset te verbieden, vooral omdat Bitcoin decentraal is en gekoppeld wordt aan witwas praktijken.

De grafiek laat zien dat steeds meer mensen hodler worden en het verschil tussen rijk en arm hierdoor groter wordt. Ik denk niet dat dit echt de bedoeling is en gezond is voor een economie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204423193
In principe is Bitcoin een anonieme vituele luchtbel wat ervoor zorgt dat het verschil tussen arm en rijk, mensen met internet verbinding en geen internet verbinding, steeds groter wordt. Meer is het niet. Vooral de rijke mensen zijn hodlers en zullen steeds maar rijker worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204423233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:19 schreef firefly3 het volgende:
Wat me wel goed duidelijk is, is dat 14 jaar nadat Bitcoin gemaakt is, ik nog steeds niemand ken in mijn omgeving die ooit iets met Bitcoin heeft besteld via thuisbezorgd.

Dit is geen goed teken over het gebruik van Bitcoin in de praktijk.
Bitpay heeft een paar dagen geleden LN integratie aangekondigd, en Thuisbezorgd gebruikt Bitpay dacht ik(?). Wellicht een kleine gamechanger dus al heeft Bitcoin als retail betaalmiddel in Nederland natuurlijk te weinig voordelen t.o.v. iDeal, Paypal en creditcard.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204423267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bitpay heeft een paar dagen geleden LN integratie aangekondigd, en Thuisbezorgd gebruikt Bitpay dacht ik(?). Wellicht een kleine gamechanger dus al heeft Bitcoin als retail betaalmiddel in Nederland natuurlijk te weinig voordelen t.o.v. iDeal, Paypal en creditcard.
Zou wel mooi zijn als meer mensen het gaan gebruiken, het zou ten goede komen voor de gehele crypto markt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204424170
Als ik het de laatste tijd allemaal een beetje volg, dan lijken de coins in grote mate gewoon de koersbewegingen van techaandelen uit te vergroten. Als het daar stijgt, stijgen de coins vaak harder. Als het daar daalt, dan dalen de coins vaak harder.

Ik heb zelf nu een flinke pluk Ethereum aangekocht. Is jullie verwachting dat deze coin nog tot grote hoogtes kan reiken of is hier de rek ook wel een beetje uit?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204424630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als ik het de laatste tijd allemaal een beetje volg, dan lijken de coins in grote mate gewoon de koersbewegingen van techaandelen uit te vergroten. Als het daar stijgt, stijgen de coins vaak harder. Als het daar daalt, dan dalen de coins vaak harder.

Ik heb zelf nu een flinke pluk Ethereum aangekocht. Is jullie verwachting dat deze coin nog tot grote hoogtes kan reiken of is hier de rek ook wel een beetje uit?
ETH 2.0, we gaan binnenkort naar een PoS. Hoe precies? Geen idee nog, maar de toekomst ziet er bijzonder rooskleurig uit voor ETH _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
pi_204424679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:25 schreef Elan het volgende:

[..]
ETH 2.0, we gaan binnenkort naar een PoS. Hoe precies? Geen idee nog, maar de toekomst ziet er bijzonder rooskleurig uit voor ETH _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- Heerlijk die crypto-analyses altijd.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204424745
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
_O- Heerlijk die crypto-analyses altijd.
Er is op het moment ook zoveel hopium en random coins die pump n dumpen dat het meer weg heeft van een circus dan een serieuze financiële markt.

Feit dat alles in principe maar hangt op hoe Bitcoin beweegt is toch eigenlijk ook maar lastig te rijmen. Als Bitcoin stijgt dan stijgen Ethereum en Solana in min of meer gelijke trend mee, terwijl dat vanuit technisch oogpunt hele andere projecten zijn dan Bitcoin, die ook nog eens met elkaar zouden moeten concurreren?? Op de beurs zie je veel meer dat individuele bedrijven worden beloond (of afgestraft) op basis van een reëele waardeweerspiegeling aangaande hun activiteiten op een bepaald moment.
blablablabla
pi_204424765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Er is op het moment ook zoveel hopium en random coins die pump n dumpen dat het meer weg heeft van een circus dan een serieuze financiële markt.

Feit dat alles in principe maar hangt op hoe Bitcoin beweegt is toch eigenlijk ook maar lastig te rijmen. Als Bitcoin stijgt dan stijgen Ethereum en Solana in min of meer gelijke trend mee, terwijl dat vanuit technisch oogpunt hele andere projecten zijn, die ook nog eens met elkaar zouden moeten concurreren?? Op de beurs zie je veel meer dat individuele bedrijven worden beloond (of afgestraft) op basis van een reëele waardeweerspiegeling aangaande hun activiteiten op een bepaald moment.
Ik ben bewust weer even uit de random shitcoins gestapt omdat ik er op lange termijn 0 vertrouwen in heb.

Ik lees goede berichten over Ethereum wat betreft die Proof of Stake maar verder snap ik er eigenlijk geen bal van. _O- Ben benieuwd.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204424838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Er is op het moment ook zoveel hopium en random coins die pump n dumpen dat het meer weg heeft van een circus dan een serieuze financiële markt.

Feit dat alles in principe maar hangt op hoe Bitcoin beweegt is toch eigenlijk ook maar lastig te rijmen. Als Bitcoin stijgt dan stijgen Ethereum en Solana in min of meer gelijke trend mee, terwijl dat vanuit technisch oogpunt hele andere projecten zijn dan Bitcoin, die ook nog eens met elkaar zouden moeten concurreren?? Op de beurs zie je veel meer dat individuele bedrijven worden beloond (of afgestraft) op basis van een reëele waardeweerspiegeling aangaande hun activiteiten op een bepaald moment.
Als Bitcoin plotseling met 10% stijgt duurt het maar een paar seconden voordat Solana en co met 20% stijgen.

Misschien is het toch beter om te handelen naar prijsactie over de middellange termijn in plaats van 15 jaar in de toekomst te kijken welke coin het wel of niet overleefd. Uiteraard moet je het allemaal zelf bepalen, maar prijsactie is niet altijd "eerlijk" :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204424853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ben bewust weer even uit de random shitcoins gestapt omdat ik er op lange termijn 0 vertrouwen in heb.

Ik lees goede berichten over Ethereum wat betreft die Proof of Stake maar verder snap ik er eigenlijk geen bal van . _O- Ben benieuwd.
Hier ook, waarschijnlijk hebben 95% van de mensen die crypto hebben geen idee. Die hele indoctrinatie van HODLEN en paper hands en moon is best link, zeker in de financiële realiteit waarin we ons begeven. CPI heeft 8.5% inflatie becijferd. En productieprijzen zijn nog veel harder gestegen. Ben ook benieuwd, met name wat een serieuze recessie voor gevolgen gaat hebben, niet zozeer voor BTC maar wel de wildgroei aan altcoins en miljarden die daarin omgaan en het geschetste beeld dat uiteindelijk alles maar gaat groeien. Geeft allemaal wel een beetje pets.com vibes.
blablablabla
pi_204424980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als Bitcoin plotseling met 10% stijgt duurt het maar een paar seconden voordat Solana en co met 20% stijgen.

Misschien is het toch beter om te handelen naar prijsactie over de middellange termijn in plaats van 15 jaar in de toekomst te kijken welke coin het wel of niet overleefd. Uiteraard moet je het allemaal zelf bepalen, maar prijsactie is niet altijd "eerlijk" :)
Maar als Bitcoin vervolgens weer 10% daalt zakken ze net zo snel in, dus dan moet je wel over een glazen bol beschikken om uiteindelijk een winstgevende koers te varen.
blablablabla
pi_204425101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar als Bitcoin vervolgens weer 10% daalt zakken ze net zo snel in, dus dan moet je wel over een glazen bol beschikken om uiteindelijk een winstgevende koers te varen.
Gewoon telkens bijkopen als alles laag staat. Ik heb deze week bijgekocht, dus als Bitcoin omhoog gaat koop ik geen altcoins erbij. Pas als Bitcoin lager gaat dan de huidige koers.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204425291
Hoe is dat tegenwoordig met altcoins... hebben die meestal een eigen currency pair met USD of EUR of gaat dat allemaal met BTC, ETH of stablecoin als tussenstap? Dit kan namelijk ook de reden zijn dat coins massaal samen omhoog en omlaag gaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204425330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoe is dat tegenwoordig met altcoins... hebben die meestal een eigen currency pair met USD of EUR of gaat dat allemaal met BTC, ETH of stablecoin als tussenstap? Dit kan namelijk ook de reden zijn dat coins massaal samen omhoog en omlaag gaan.
Op buitenlandse exchanges wissel ik vaak via BTC, ETH of UST, op Nederlandse exchanges gaat het allemaal direct met Euro's, geen idee hoe het op de achtergrond werkt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204425333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:35 schreef firefly3 het volgende:

De grafiek laat zien dat steeds meer mensen hodler worden en het verschil tussen rijk en arm hierdoor groter wordt. Ik denk niet dat dit echt de bedoeling is en gezond is voor een economie.
Het is onvermijdelijk dat je early adopters hebt en de rest, maar je zorg deel ik wel. En het helpt niet dat investeren in cryptovaluta vooralsnog obscuur blijft. Onbekend maakt onbemind.

Maar het is ook wel bijzonder om het begin van zo'n grote ontwikkeling mee te mogen maken. Ik heb dat met het internet gehad in het begin van de jaren '90. Jarenlang waren mensen sceptisch over het potentieel van het internet en de betrouwbaarheid van bijvoorbeeld online winkelen. En moet je zien waar we nu staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')