abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2022 @ 15:30:05 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204261835
Mijn kraan begon vandaag opeens te lekken op de plek waar de uitloop vast zit. Volgens de man van de gamma kan dit niet lekken bij de uitloop....
. Kon de rubbers van de uitloop vervangen maar dit zou niks helpen. Aangezien het water nu op het houten aanrecht druppelt en mijn man in t buitenland zit is dat wel ff een probleem. Heb er vershoudfolie omheen gedraaid zodat te meeste water nu braaf in de spoelbak druppelt.
Ik heb de uitloop er af gehaald en mee genomen naar de gamma. voor de maat van de rubbers. Kreeg rubbers mee die dikker waren dus dat was sws al geen succes. -O-
Op plek waar de de uitloop zat ( gat) had ik het helemaal droog gemaakt en bij terugkomst van de gamma was dit droog gebleven. Water lijkt dus niet van de warme of koude kraan af te komen.
Weet iemand raad ?

Het gaat om zo'n soort kraan
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 29 maart 2022 @ 15:35:04 #2
78780 deedeetee
pi_204261867
oeps typo in de TT :@
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:02:15 #3
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_204262079
Even voor de zekerheid:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Je bedoeld met "bij de uitloop", de aansluiting bij B?

Als je die eraf schroeft, en het blijft dan droog, lijkt het alsof er alleen water wat nog in de uitloop zit terug loopt.

Ik denk dat je in plaats van een rubber ring, een kraan leertje had willen kopen bij de gamma? (zo'n rode papier-achtige ring: die zwelt op door water, en sluit daarmee af)
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:19:53 #4
78780 deedeetee
pi_204262329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:02 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Even voor de zekerheid:
[ afbeelding ]
Je bedoeld met "bij de uitloop", de aansluiting bij B?

Als je die eraf schroeft, en het blijft dan droog, lijkt het alsof er alleen water wat nog in de uitloop zit terug loopt.

Ik denk dat je in plaats van een rubber ring, een kraan leertje had willen kopen bij de gamma? (zo'n rode papier-achtige ring: die zwelt op door water, en sluit daarmee af)
Het lekt idd bij B. Nee ik had de uitloop ( A) meegenomen. Daar zitten 2 ronde zwarte rubber ringetjes omheen. Die had ik willen vervangen, maar ik kreeg dus te dikke ringetjes mee.
En de man hield vol dat hij er niks van snapte want het kan volgens hem niet lekken op die plek.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:24:20 #5
78780 deedeetee
pi_204262367
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zo ziet mijn uitloop er ook uit.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:26:36 #6
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_204262393
Oh! In dat geval moet je idd een O-ring hebben, maar die zitten er al: en die zien er nog goed uit...

Misschien is er wat kalk-aanslag in het kraandeel ontstaat, waardoor de ringen niet goed meer afsluiten? Helpt het om de contact-vlakken een keer goed schoon te maken?
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:26:38 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204262395
Deze gezien?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
how to repair faucet leaking at base quickly (video)

The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:28:00 #8
78780 deedeetee
pi_204262413
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Deze gezien?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
how to repair faucet leaking at base quickly (video)

THNX ik ga ff kijken.
Bij de gamma kan ik geen passende ringetjes krijgen helaas. Pfff
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:35:50 #9
78780 deedeetee
pi_204262473
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:26 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Oh! In dat geval moet je idd een O-ring hebben, maar die zitten er al: en die zien er nog goed uit...

Misschien is er wat kalk-aanslag in het kraandeel ontstaat, waardoor de ringen niet goed meer afsluiten? Helpt het om de contact-vlakken een keer goed schoon te maken?
Al gedaan. Mss moet ik azijn in de opening van de uitloop - waar water blijft staan na verwijdering - gieten - Dus droog maken en azijn er in en een tijdje laten trekken ? Na goed uitvegen/drogen bleef het daar lekken. Ik vond ook geen kalk op de droogdoek.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2022 @ 16:39:15 #10
58651 crew  murp
murp
pi_204262493
Zit er geen scheurtje ergens helemaal onderaan de kraan? (op de plek die je niet ziet als ie vast zit)
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:45:49 #11
78780 deedeetee
pi_204262543
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:39 schreef murp het volgende:
Zit er geen scheurtje ergens helemaal onderaan de kraan? (op de plek die je niet ziet als ie vast zit)
Nee alles ziet er normaal uit. Heb ook gekeken met zaklamp in de opening waar het water uit de warme en koude kraan loopt. Zit geen kalk of zo.
Heb nu vaseline aan de rubbers gesmeerd. Kijken of dat helpt.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:39:43 #12
78780 deedeetee
pi_204262981
Helaas geen verbetering, zodra ik de kraan gebruik ( dat is in de keuken niet te vermijden ) gaat het veel harder lekken. Pfffff
  dinsdag 29 maart 2022 @ 19:25:20 #13
78780 deedeetee
pi_204264213
Het probleem zijn echt de O ringen. Ik zie nu ook een beschadiging op een van de ringetjes. Moet dus de zelfde maat en dikte zien te krijgen. De gamma heeft ze dus niet.
Heb nu het ergste lekken gestopt door teflon bandje over het stukje uitloop met de O ringen te wikkelen voor ik de uitloop terug propte.
Toen ik ging afwassen liep het water er gewoon uit. Nu is de lekkage gelukkig veel minder.
pi_204264403
Dit topic heeft mij er toe aangezet, een 5 jaar oud zelfde probleem een keer aan te pakken. Eeuwig dank _O_
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 29 maart 2022 @ 19:37:21 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204264414
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
Dit topic heeft mij er toe aangezet, een 5 jaar oud zelfde probleem een keer aan te pakken. Eeuwig dank _O_
Hoe dan?
pi_204265289
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 19:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe dan?
Af en toe is er zo'n trigger die je nodig hebt.
Al eeuwigheden irriteer ik mee aan de bij plek 'B' lekkende keukenkraan. Maar we hebben een granieten aanrechtblad, dus het kan weinig kwaad en ik heb er nooit werk van gemaakt. Morgen ga ik tussen de teamsvergaderingen door even met dat ding naar de ouderwetsche ijzerwarenzaak. Hopelijk hebben die een oplossing.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:16:12 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204266186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Al eeuwigheden irriteer ik mee aan de bij plek 'B' lekkende keukenkraan. Maar we hebben een granieten aanrechtblad, dus het kan weinig kwaad en ik heb er nooit werk van gemaakt. Morgen ga ik tussen de teamsvergaderingen door even met dat ding naar de ouderwetsche ijzerwarenzaak. Hopelijk hebben die een oplossing.
Oh, ik dacht dat het al was gelukt. :+
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:32:18 #18
78780 deedeetee
pi_204266586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Succes morgen. :)
pi_204267868
Is er geen warmte service in de buurt?
.
pi_204269186
Bij gamma koop je spullen en vraag je beter geen advies. Die mensen hebben echt geen verstand van zaken.

Die o ring hebben ze wel hoor, maar vind hem eens.

Geen idee waar je woont, maar elke loodgieter heft deze in zijn koffer. Als je een Warmteservice in de buurt in de buurt hebt, even met dit stuk kraan langs gaan.

Heb je niets in de buurt Google dan eens op cv-ketel en je plaatsnaam.
  woensdag 30 maart 2022 @ 10:22:01 #21
78780 deedeetee
pi_204270388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 02:12 schreef Nico987 het volgende:
Bij gamma koop je spullen en vraag je beter geen advies. Die mensen hebben echt geen verstand van zaken.

Die o ring hebben ze wel hoor, maar vind hem eens.

Geen idee waar je woont, maar elke loodgieter heft deze in zijn koffer. Als je een Warmteservice in de buurt in de buurt hebt, even met dit stuk kraan langs gaan.

Heb je niets in de buurt Google dan eens op cv-ketel en je plaatsnaam.
Warmte service gebeld en die zeiden dat ze minder O ringetjes hebben dan de gamma. Dat gaat dus niks worden.
Man vroeg ook naar t merk van de kraan : Handson en zei dat het dan sws al moeilijk ging worden. Blijkbaar goed merk dus als je reserve onderdelen nodig hebt . :D
Ik koop maar een nieuwe kraan, want zo is t geen doen. Bij t afwassen stroomt t er zo ongeveer uit. Aanrecht heeft al een flinke knauw gehad en tis niet goed voor mijn stressniveau als ik de kraan niet kan gebruiken. :D
Bijkomend probleem : ik drink alleen maar water ( geen koffie ,thee, fris of sap) en doe dat de hele dag door. :9
  woensdag 30 maart 2022 @ 11:02:26 #22
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204270770
Heb je geen onderdelen winkel in de buurt z.g.n. Parts service die hebben vaak wel dit soort dingen.
pi_204271364
Handson is ook een gamma huismerk dat verkopen ze alleen bij gamma. O ring er af halen en daarmee naar gamma helpt vast ook.

Als die gozer zegt dat hij daar niet kan lekken, dan niet meer aan hem vragen, wat kranen lekken daar juist vaak.

Een nee kraan monteren vraagt ook enige kennis.
  woensdag 30 maart 2022 @ 12:38:29 #24
78780 deedeetee
pi_204271833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:03 schreef Nico987 het volgende:
Handson is ook een gamma huismerk dat verkopen ze alleen bij gamma. O ring er af halen en daarmee naar gamma helpt vast ook.

Als die gozer zegt dat hij daar niet kan lekken, dan niet meer aan hem vragen, wat kranen lekken daar juist vaak.

Een nee kraan monteren vraagt ook enige kennis.
Gamma had dus geen passende O ring. Wel de goede diameter maar dikker dan die van de kraan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop