Het lekt idd bij B. Nee ik had de uitloop ( A) meegenomen. Daar zitten 2 ronde zwarte rubber ringetjes omheen. Die had ik willen vervangen, maar ik kreeg dus te dikke ringetjes mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:02 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Even voor de zekerheid:
[ afbeelding ]
Je bedoeld met "bij de uitloop", de aansluiting bij B?
Als je die eraf schroeft, en het blijft dan droog, lijkt het alsof er alleen water wat nog in de uitloop zit terug loopt.
Ik denk dat je in plaats van een rubber ring, een kraan leertje had willen kopen bij de gamma? (zo'n rode papier-achtige ring: die zwelt op door water, en sluit daarmee af)
THNX ik ga ff kijken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Deze gezien?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.how to repair faucet leaking at base quickly (video)
Al gedaan. Mss moet ik azijn in de opening van de uitloop - waar water blijft staan na verwijdering - gieten - Dus droog maken en azijn er in en een tijdje laten trekken ? Na goed uitvegen/drogen bleef het daar lekken. Ik vond ook geen kalk op de droogdoek.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:26 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Oh! In dat geval moet je idd een O-ring hebben, maar die zitten er al: en die zien er nog goed uit...
Misschien is er wat kalk-aanslag in het kraandeel ontstaat, waardoor de ringen niet goed meer afsluiten? Helpt het om de contact-vlakken een keer goed schoon te maken?
Nee alles ziet er normaal uit. Heb ook gekeken met zaklamp in de opening waar het water uit de warme en koude kraan loopt. Zit geen kalk of zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:39 schreef murp het volgende:
Zit er geen scheurtje ergens helemaal onderaan de kraan? (op de plek die je niet ziet als ie vast zit)
Hoe dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
Dit topic heeft mij er toe aangezet, een 5 jaar oud zelfde probleem een keer aan te pakken. Eeuwig dank
Af en toe is er zo'n trigger die je nodig hebt.quote:
Oh, ik dacht dat het al was gelukt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Af en toe is er zo'n trigger die je nodig hebt.
Al eeuwigheden irriteer ik mee aan de bij plek 'B' lekkende keukenkraan. Maar we hebben een granieten aanrechtblad, dus het kan weinig kwaad en ik heb er nooit werk van gemaakt. Morgen ga ik tussen de teamsvergaderingen door even met dat ding naar de ouderwetsche ijzerwarenzaak. Hopelijk hebben die een oplossing.
Succes morgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Af en toe is er zo'n trigger die je nodig hebt.
Al eeuwigheden irriteer ik mee aan de bij plek 'B' lekkende keukenkraan. Maar we hebben een granieten aanrechtblad, dus het kan weinig kwaad en ik heb er nooit werk van gemaakt. Morgen ga ik tussen de teamsvergaderingen door even met dat ding naar de ouderwetsche ijzerwarenzaak. Hopelijk hebben die een oplossing.
Warmte service gebeld en die zeiden dat ze minder O ringetjes hebben dan de gamma. Dat gaat dus niks worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 02:12 schreef Nico987 het volgende:
Bij gamma koop je spullen en vraag je beter geen advies. Die mensen hebben echt geen verstand van zaken.
Die o ring hebben ze wel hoor, maar vind hem eens.
Geen idee waar je woont, maar elke loodgieter heft deze in zijn koffer. Als je een Warmteservice in de buurt in de buurt hebt, even met dit stuk kraan langs gaan.
Heb je niets in de buurt Google dan eens op cv-ketel en je plaatsnaam.
Gamma had dus geen passende O ring. Wel de goede diameter maar dikker dan die van de kraan.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:03 schreef Nico987 het volgende:
Handson is ook een gamma huismerk dat verkopen ze alleen bij gamma. O ring er af halen en daarmee naar gamma helpt vast ook.
Als die gozer zegt dat hij daar niet kan lekken, dan niet meer aan hem vragen, wat kranen lekken daar juist vaak.
Een nee kraan monteren vraagt ook enige kennis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop