En dus geen Van der Heijden en geen Polman.quote:Selectie Nederland voor Golden League
Lois Abbingh, Sarah Dekker, Rinka Duijndam, Kelly Dulfer, Merel Freriks, Tamara Haggerty, Judith van der Helm, Yara ten Holte, Dione Housheer, Romee Maarschalkerweerd, Angela Malestein, Alieke van Maurik. Kim Molenaar, Larissa Nusser, Bianca Schanssema, Inger Smits, Zoë Sprengers en Bo van Wetering.
quote:"Voor de aankomende jaren is het van belang het team in de breedte sterker te maken", zegt Signell in een persbericht. "Ook met het WK 2025 in Nederland in het achterhoofd wil ik graag andere speelsters in actie zien om hen zowel op individueel vlak sterker te maken als ook binnen het team te zien functioneren."
Op zich wel goed moment om dingen uit te proberen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:45 schreef Szura het volgende:
[..]
En dus geen Van der Heijden en geen Polman.
[..]
Van der Heijden vind ik wel jammer, maar ik vond Estevana afgelopen keer niets toevoegen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:45 schreef Szura het volgende:
[..]
En dus geen Van der Heijden en geen Polman.
[..]
quote:Polman en Van der Heijden gepasseerd voor EK handbal, bondscoach kiest voor jeugd
Estavana Polman en Laura van der Heijden gaan niet mee naar het EK handbal, dat eind deze maand begint. De nieuwe bondscoach Henrik Signell laat de routiniers thuis met het oog op de toekomst.
De 32-jarige Polman speelde 190 interlands, Van der Heijden kwam 289 keer uit voor Oranje. Ze maakten deel uit van de Nederlandse ploeg die in 2019 wereldkampioen werd.
Ook Kelly Dulfer (30 jaar, 193 interlands) en Nikita van der Vliet (24 jaar, 56 interlands) ontbreken in de EK-selectie. Dulfer, die ook het gouden WK van vijf jaar geleden meemaakte, heeft zich na een "fysiek en mentaal lang en zwaar seizoen" zelf afgemeld.
Jongere speelsters
Met oog op het WK van volgend jaar en de Olympische Spelen in Los Angeles wil de Zweed Signell ruimte geven aan jongere speelsters. "Zij moeten de kans krijgen om op grote toernooien ervaring op te doen en zich te ontwikkelen in het team."
"Mijn prioriteiten binnen het team liggen op de ontwikkeling in de dekking. Ik vertrouw erop dat we met de geselecteerde spelers hierin belangrijke stappen kunnen zetten", zegt de bondscoach, die na de Spelen de vertrokken Per Johansson opvolgde.
Enkele nieuwe namen in de achttienkoppige EK-selectie zijn Sarah Dekker (23), Judith van der Helm (19), Romée Maarschalkerweerd (20), Alieke van Maurik (19), Bianca Schanssema (19) en Isa Ternede (23).
Rentree niet uitgesloten
Hun afwezigheid op het EK betekent niet het einde van de interlandloopbaan van Polman en Van der Heijden. "De deur is niet definitief gesloten, ik sluit niet uit dat ze in de toekomst weer aan de selectie worden toegevoegd", zegt Signell.
De ervaren speelsters ontbraken ook al in de selectie die in oktober deelnam aan de Golden League. In dat oefentoernooi verloor Nederland van Duitsland (23-27) en Noorwegen (31-36).
Het EK begint voor Nederland op vrijdag 29 november met een wedstrijd tegen IJsland. Daarna volgen nog groepswedstrijden tegen Duitsland (1 december) en Oekraïne (3 december).
Het toernooi wordt afgewerkt in Oostenrijk, Hongarije en Zwitserland. De finale is op 15 december.
Ik lees veel kritiek uit de handbalwereld over deze beslissing. Terecht?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:06 schreef Szura het volgende:
De verbouwing wordt doorgezet in de EK-selectie
[..]
Na een kansloze Olympische Spelen vind ik het wel verfrissend, de aansluiting met de toplanden was er totaal niet. Polman hoeft daar dan niet per sé het slachtoffer van te zijn, vind ik.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik lees veel kritiek uit de handbalwereld over deze beslissing. Terecht?
Is het niet goed eigenlijk dat ze niet is geselecteerd. Net zoals bij het hockey Fatima de Molero (Of zoiets) alle aandacht kreeg terwijl ze niet de beste was..quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Na een kansloze Olympische Spelen vind ik het wel verfrissend, de aansluiting met de toplanden was er totaal niet. Polman hoeft daar dan niet per sé het slachtoffer van te zijn, vind ik.
Dat scheelt weer een hoop tijdstraffen. Ze pakt er echt veel te veel (Haggarty ook overigens)quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:21 schreef gianni61 het volgende:
op zich prima om te verjongen. Kans op een medaille was er toch niet.
Denk dat Dulfer het grootste gemis is
Het was compleet onherkenbaar. Ze speelden niet heel goed, en in dat opzicht was er niet veel op de stand af te dingen. Maar het lukt me ook niet om iets aardigs over de tegenstander en de arbitrage te zeggen. De dames hadden het niet in de hand en keken wel heel vaak toevallig de andere kant opquote:Op zondag 10 november 2024 18:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Poeh, de mannen spelen gelijk in Kosovo. En verlies had ook zomaar gekund.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind deze verjonging helemaal prima. Dan maar even een keer wat minder ver in een toernooi, maar wel bouwen aan de toekomst.
Gaat zoiets uitverkopen denk je? Dat ik nu al kaarten voor finale moet halen? Heb echt 0 idee van populariteit van zoiets in ons land.quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voorverkoop voor WK handbal 2025 Rotterdam is begonnen. Wie een link wil mag DM sturen.
Geen idee. Site staat nu een dag open en er zijn nog gewoon tickets voor de finale te koop.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Gaat zoiets uitverkopen denk je? Dat ik nu al kaarten voor finale moet halen? Heb echt 0 idee van populariteit van zoiets in ons land.
Wat een bagger site trouwens.
Flinke prijzen wel voor de finale, heb maar wat kaarten voor een Nederlandse dag in de tweede ronde gekocht. Helft van het geld voor 3 wedstrijjden t.o.v. de finale.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen idee. Site staat nu een dag open en er zijn nog gewoon tickets voor de finale te koop.
Dat vind ik zeer jammer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Viaplay heeft voor de komende jaren de uitzendrechten, dus helaas geen handbal meer bij Ziggo.
Komende week begint het WK voor de heren.
Nederland speelt op woensdag 15-01 om 18 uur, vrijdag 17-01 ook om 18 uur en zondag 19-01 om 20.30 uur. Ik kan nu in de tvgids zien dat de eerste 2 wedstrijden in elk geval gewoon op Viaplaytv worden uitgezonden, ik kan nu nog niet ver genoeg kijken of dat op zondag ook het geval is.
De Duitse publieke zenders ARD en ZDF zenden de wedstrijden van hun team ook uit, dat speelt op dezelfde avonden als Nederland, maar dan steeds op het andere tijdstip.
De reden voor ons om abonnee bij Ziggo te blijven is nu wel weg. Ik hoop wel dat Viaplay het handbal op tv gaat blijven uitzenden, maar ik vrees dat dat niet het geval gaat zijn.quote:
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De reden voor ons om abonnee bij Ziggo te blijven is nu wel weg. Ik hoop wel dat Viaplay het handbal op tv gaat blijven uitzenden, maar ik vrees dat dat niet het geval gaat zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |