abonnement Unibet Coolblue
pi_204240027
De balans na 86 dagen Big Brother. Ik sta nog steeds achter mijn uitspraak die ik deed na 13 dagen.( BB / Voorlopige balans na 13 dagen Big Brother) Ik vind wel de liveshow, of live uitzending van zaterdag zoals ik het altijd noemde want er zat geen show in nog tegenvallen en niet echt gegroeid met vorig jaar. Het was het beknopte overzicht van de week en het overzicht van de afgelopen 24 uur, en aan het eind vond de eliminatie plaats met daar tussendoor nog wat schakelingen naar het huis met veel oproepen tot stemmen. Een showelement zat er dus niet in. Dat mag wel wat dynamischer en grootser in een grote studio en met live opdrachten b.v. naar het voorbeeld van Secret Story. Ook mag het wat langer duren want het werd vaak afgeraffeld. De finale van afgelopen zaterdag vond ik wel goed, zag er goed uit. Leuke gemonteerde instartjes. Ik zou ook geen afscheid nemen van de stem van Big Brother volgend jaar. Het was een moeizaam begin, hij was nauwelijks te verstaan maar uiteindelijk werd dat steeds beter. Zijn toon naar de bewoners toe vond ik ook goed, met een vleugje sarcasme en humor. Zeker tegen het einde kwam hij los.
De opdrachten/challenges waren beter dan vorig jaar. Zagen er ook beter verzorgd uit, uitzonderingen daargelaten. De casting vond ik ook beter dan vorig jaar, zat meer variatie in maar zou zeker tegen het einde niet eindigen met 4 finalisten maar met een grotere groep zodat het tegen de finale niet inkakt, want dat vond ik wel tegenvallen dit jaar.
Verder mag het stemmen van de kijker volgend seizoen wel verdwijnen. Laat de bewoners dat maar beslissen en tegen de finale aan zou ik het aan de kijker over laten, naar het voorbeeld uit Australië.
Maar eind conclusie cijfer dit seizoen, vorig jaar zou een 7 gescoord hebben en nu een 8. Tot volgend jaar, en misschien wel eerder. Maar kan me zo voorstellen dat ze dezelfde periode aanhouden. Toch een wat saai en TV luwe periode na de feestdagen, dus eigenlijk is het een perfect moment. Tot dan!

[ Bericht 10% gewijzigd door freaky40 op 27-03-2022 19:04:50 ]
Allemaal cabaretteketet!
pi_204240096
Grotendeels mee eens behalve het gedeelte waar je de interactie met het publiek eruit haalt.
Vond dat juist het mindere gedeelte van BB Australie,is belangrijk dat de kijker een stem in het geheel houdt,anders word het kliekjes gedrag in het huis nog erger dan het nu al soms is.Zou wel wat strenger optreden tegen fluisteren en afluisteren en dergelijke en praten over dingen waar niet over gesproken mag worden.
pi_204240140
Die interactie met de kijker mag er best zijn maar niet tijdens nominaties zodat grote fangroepen massaal op 1 persoon gaan stemmen door meerdere accounts/VPN's dat zou ik proberen te tackelen als je besluit de kijker toch te laten stemmen, en anders maar niet en volgens het voorbeeld wat ik aandroeg: de bewoners laten stemmen en tijdens de finale periode pas de kijker.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204241452
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:06 schreef freaky40 het volgende:
Die interactie met de kijker mag er best zijn maar niet tijdens nominaties zodat grote fangroepen massaal op 1 persoon gaan stemmen door meerdere accounts/VPN's dat zou ik proberen te tackelen als je besluit de kijker toch te laten stemmen, en anders maar niet en volgens het voorbeeld wat ik aandroeg: de bewoners laten stemmen en tijdens de finale periode pas de kijker.
Nee je moet juist niet de bewoners laten stemmen dat was helemaal niets in Australie.
pi_204241483
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:23 schreef Polleke1234 het volgende:

[..]
Nee je moet juist niet de bewoners laten stemmen dat was helemaal niets in Australie.
Dat kon daar ook niet anders omdat het al in de zomer werd opgenomen en in de winter werd uitgezonden. Maar ik vind dat juist helemaal zo gek nog niet om de bewoners te laten stemmen. Het liefst dan ook open stemmen, niet in de DBK maar gewoon in de woonkamer, met goede onderbouwing waarom je iemand nomineert. Zo maak je ook weer TV.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204242199
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 14:50 schreef freaky40 het volgende:
De balans na 86 dagen Big Brother. Ik sta nog steeds achter mijn uitspraak die ik deed na 13 dagen.( BB / Voorlopige balans na 13 dagen Big Brother) Ik vind wel de liveshow, of live uitzending van zaterdag zoals ik het altijd noemde want er zat geen show in. Het was het beknopte overzicht van de week en het overzicht van de afgelopen 24 uur, en aan het eind vond de eliminatie plaats met daar tussendoor nog wat schakelingen naar het huis met veel oproepen tot stemmen. Een showelement zat er dus niet in. Dat mag wel wat dynamischer in een grote studio en met live opdrachten. Ook mag het wat langer duren want het werd vaak afgeraffeld. De finale van afgelopen zaterdag vond ik wel goed, zag er goed uit. Leuke gemonteerde instartjes. Ik zou ook geen afscheid nemen van de stem van Big Brother volgend jaar. Het was een moeizaam begin, hij was nauwelijks te verstaan maar uiteindelijk werd dat steeds beter. Zijn toon naar de bewoners toe vond ik ook goed, met een vleugje sarcasme en humor. Zeker tegen het einde kwam hij los.
De opdrachten/challenges waren beter dan vorig jaar. Zagen er ook beter verzorgd uit, uitzonderingen daargelaten. De casting vond ik ook beter dan vorig jaar, zat meer variatie in maar zou zeker tegen het einde niet eindigen met 4 finalisten maar met een grotere groep zodat het tegen de finale niet inkakt, want dat vond ik wel tegenvallen dit jaar.
Verder mag het stemmen van de kijker volgend seizoen wel verdwijnen. Laat de bewoners dat maar beslissen en tegen de finale aan zou ik het aan de kijker over laten, naar het voorbeeld uit Australië.
Maar eind conclusie cijfer dit seizoen, vorig jaar zou een 7 gescoord hebben en nu een 8.
Helemaal mee eens ;)
En nu proberen af te kikken , wat heel lastig is .
Hopelijk komt er een volgend BB 2023
  zondag 27 maart 2022 @ 19:13:04 #7
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_204243002
Hopelijk komt er nooit meer een BB zoals we onlangs gezien hebben, dergelijke beschamende vertoning als "RLS" te verkopen...
pi_204243533
Ik vond deze editie ook veruit slechter dan die van 2021, raar gedoe met die sleutel en dat er 2 Belgen en 2 Nederlanders in de finale moesten zitten en dan maar roepen dat de kijker beslist, ook de samenstelling van de bewoners was behoorlijk waardeloos, nee in 2023kunnen ze het beter niet meer doen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 maart 2022 @ 19:44:57 #9
862 Arcee
Look closer
pi_204243641
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:38 schreef Cupfighter het volgende:
raar gedoe met die sleutel en dat er 2 Belgen en 2 Nederlanders in de finale moesten zitten
Ik vind geforceerde Belgen/Nederlander-shows sowieso nooit zo geslaagd eigenlijk.

Overigens heb ik van deze BB niets gezien en dat was de eerste BB ooit waar ik niets van gezien heb.
pi_204243673
+
Spellen
Schaarste
Beperkte doucheminuten
Look/feel huis
Casting
Splitsing huis
Boodschappen challenge
Terugkomen oude bewoners
Laat de koffers, ookal is het nogal uitgerekt
Tobias erin houden na die blessure
LeGoRoy

-
Politieke correctheid
Onnodige streamlocks, je weet daarna toch wat er gebeurd is
Hottub/sauna achter slot
Ontransparantie over aantallen stemmen/stemmen bewoners
Rare vraagstelling in de kijkerpolls/stemmingen
Frequentie contact buitenwereld
Themaweken sloegen nergens op
Alle content op zondag/maandag zodat men genoeg te monteren heeft
Ontbreken dagboeken
Softe BB / fluisteren toestaan
Amateuristische regie
Little Brother gedoe, erg gestuurd
Ontbreken fatsoenlijke sportfaciliteiten
Live shows met toevalligheden voor de 'overlevende' geelimineerde (bv. feest nawel)
LeGoRoy
  zondag 27 maart 2022 @ 19:50:12 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204243737
Ontzettend kut, paar weken gelden compleet afgehaakt. Er is gewoon niets bijzonders gebeurd.
pi_204243931
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:38 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vond deze editie ook veruit slechter dan die van 2021, raar gedoe met die sleutel en dat er 2 Belgen en 2 Nederlanders in de finale moesten zitten en dan maar roepen dat de kijker beslist, ook de samenstelling van de bewoners was behoorlijk waardeloos, nee in 2023kunnen ze het beter niet meer doen
Ze gaan het in 2023 gewoon weer doen, en verbeteren wat er te verbeteren valt. Ik vond dit jaar beter dan vorig jaar. Zo zie je maar.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204244059
En wellicht komt er wel een VIP/Hotel Big Brother editie. Een All Stars editie wordt ook geopperd maar denk dat deelnemers uit 1999 en de jaren die hier op volgde niet meer zitten te wachten om mee te doen. Dan had het eerder moeten gebeuren.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204245129
Hallo allemaal,

Heel veel gelurkt op de Cos en niet gepost.( weken van huis geweest)(nee niet in het huis) Wel BB gevolgd maar eigenlijk op alles afgeknapt qua streams en tv.

Jullie cossers waren vooral meestal geweldig!

Bedankt allemaal ik heb van jullie genoten (op een paar na) grin
Het ga jullie goed!

Ice

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 27-03-2022 20:50:06 ]
pi_204245488
Ten eerste zal het wat eerlijker moeten worden qua stemmen. Misschien inderdaad meer dezelfde vorm als in Australië. Of dat de kijkers bepaald wie er genomineerd word een de bewoners wie er moet vertrekken.
Het aantal streamlocks beperken. Het contact met de buitenwereld beperken. Belangrijke zaken zoals de oorlog in de Oekraïne, zijn dingen de wel gedeeld mag worden, maar het contact met familie hoort er niet bij, dat hoort erbij als je het huis in stapt. Laat alle bewoners tegelijk starten of als er latere bewoners komen, die in een apart huis afgesloten zitten, zodat ze geen gegevens kunnen doorspelen aan de mensen die al in het huis zitten.
Daarnaast mag er wat strenger opgetreden worden, het fluisteren en nominatiesspraak mag wel wat beter aangepakt worden.
Iedere bewoner moet ook op dezelfde manier behandeld worden, je merkte dit jaar en vorig jaar dat sommige bewoners beter behandeld werden dan andere.
pi_204246580
Die oorlog in Oekraïne vond ik net iets te heftig om bekend te maken, is ook niet zo relevant want ze lieten 1 artikel in een copy/paste krantje zien zonder perspectief. Die back to reality week was 2 weken voor de finale. Had dat dus niet gedaan. Al het nieuws kwam wel tot ze na de finale. De overige deelnemers die al eerder vertrokken kregen ook niets te horen van de buitenwereld. Gewoon niet meer doen. Het is 1 van de basis principes van BB; GEEN contact met de buitenwereld. Punt.
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 27 maart 2022 @ 22:26:20 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204246838
Ze moeten bij de productie eerst een keuze maken of het een tv-programma is of een experiment. Nu is het vlees noch vis.

Als het een experiment is, moet je de bewoners helemaal alleen laten en laten spartelen, geen ruimte voor discussie met Big Brother of wie dan ook. Ook geen communicatie toelaten met de buitenwereld. Zonder kutspelletjes en zonder de hele dag door die dagboekkamer in en uit te lopen.

Of je maakt er een tv-programma van en dan moet je ze aan het werk zetten. Dan heb je spellen nodig waarbij je de spelers verleidt hun individuele belang boven het groepsbelang te plaatsen. Dus niet samen tafeltennissen voor 1000 euro in de pot, maar een spel waarin de deelnemers elke keer voor het blok gezet worden en moeten kiezen voor zichzelf, voor een ander of voor het groepsbelang.
pi_204247012
Dat laatste is aansprekender ja want er moet wel TV gemaakt worden. Mensen in een huis zetten en het dan maar uit laten zoeken kan niet meer. Experiment is het ook al lang niet meer, dat was het in 1999 maar anno 2022 natuurlijk al lang niet meer. Maar je kunt er wel een leuke twist aan geven en elke keer weer vernieuwen. Dat deed men in 2011 met Secret Story die er een doorlopende twist aan gaf door deelnemers met een geheim in een huis te zetten die andere bewoners dan moesten raden. Dat was best een leuke twist, en zou je nu ook nog wel steeds kunnen doen dus dat is ook nog een mogelijkheid voor een nieuw seizoen, maar noem het dan Big Brother: The Secret en niet meer Secret Story. Denk dat het marketing technisch beter is om gewoon Big Brother te houden als naam dan.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204248063
Ben ik dan de enige die zich echt kapot ergert aan dat constante op hun bed liggen/in de slaapkamer kunnen afzonderen? En dat slapen overdag wat zogezegd niet mag maar waar er niets op gezegd / gedaan wordt bij sommigen.
Als ze een probleem hebben moeten ze het eruitgooien.Geen mogelijkheid om zich terug te trekken als ze op hun teentjes getrapt zijn.
Niet als een laffe hond (ja ik heb het over jou Nawel) lief doen in het gezicht om dan achter een gesloten deur mensen te gaan uitmaken voor het vuil van de straat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')