abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204227291
Goedemiddag,

Ik heb 2 lege olievaten gekocht via marktplaats, om er vuurtonnen van te maken. Ik weet hoe en wat ik wil doen, maar ik maak me een beetje zorgen over de vonken van m'n haakse slijper? Toen ik ze kocht zei de verkoper: "Ze zijn omgespoeld en uitgelekt", maar de tonnen zijn nog wel "olie-vettig" en ruiken uiteraard naar olie als ik erin ruik.
Hoe vlambaar zijn de restanten in de ton? Kan ik gewoon gaan slijpen (ik slijp eerst lucht-snedes onderin, en daarna slijp ik de deksel eraf) en kunnen die vonken geen kwaad? Of moet ik op de een of andere manier de restanten ook nog zien te verwijderen (en zo ja hoe)?.

Dank alvast voor jullie antwoorden!
pi_204227373
Bij twijfel kan je er eerst nog even wat water in gieten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_204227543
Gooi er eerst een brandende prop in om de zuurstof eruit te krijgen, dan merk je vanzelf of er nog damp in zat.
pi_204227637
Kan geen kwaad, sowieso altijd slijpen met een blusser in de buurt
pi_204227730
Ik heb er een brandende prop in gegooid. Gebeurde niks. Nog wel gekeken door t gat dat ie niet net uit was gegaan, maar lag brandend op de bodem.
Komt nu wel al lang rook uit de openingen, maar volgens mij kan slijpen dan ook prima.
pi_204227792
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 15:06 schreef turbofokker het volgende:
Ik heb er een brandende prop in gegooid. Gebeurde niks. Nog wel gekeken door t gat dat ie niet net uit was gegaan, maar lag brandend op de bodem.
Komt nu wel al lang rook uit de openingen, maar volgens mij kan slijpen dan ook prima.
8)7 Was eigenlijk satirisch bedoeld. Die verkoper had dus gelijk, daar heb je een hoop mazzel mee.
pi_204228396
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 15:06 schreef turbofokker het volgende:
ben jij dom ofzo? :')

Wat denk je dat er gebeurd was als er wel brandbare damp in had gezeten?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2022 16:26:32 ]
pi_204228438
Doppen waren open en was door de verkoper omgespoeld.
Ik heb de brandende doek met een lange stok in t vat gedaan.

Inmiddels is de deksel eraf gesleep en de luchtopeningen ook. Ging top!
pi_204228544
TS komt in aanmerking voor de Darwin Award 2022.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204228562
Heb je mazzel gehad, 2 weken geleden nog iemand op zo'n manier overleden in Middelburg

quote:
Volgens de politie werd achter de winkel gewerkt met een slijptol, waarbij de vonken een explosie hebben veroorzaakt. Wat precies gebeurd is, is niet duidelijk. ,,Naast het slachtoffer lagen een slijptol, een plas olie en een verwrongen olievat”, licht één van de agenten toe.
Voorbijgangers schrikken van explosie in Middelburg: ‘Het was een enorme dreun’

https://www.pzc.nl/walche(...)orme-dreun~aa014ab4/
pi_204228880
Als er wel Gas in zat terwijl ik de brandende prop erin gehooide, kon er toch hooguit een steekvlam komen? De vulgaten waren open dus kon geen drukopbouw zijn ofzo.
pi_204228959
Ghehe een olie vat zal wel een atex zone 0 hebben denk ik.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_204228963
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:25 schreef turbofokker het volgende:
Als er wel Gas in zat terwijl ik de brandende prop erin gehooide, kon er toch hooguit een steekvlam komen? De vulgaten waren open dus kon geen drukopbouw zijn ofzo.
Au, Als het ding vol had gezeten met pure damp dan had je gelijk maar als het een mengsel is van damp en lucht dan is dat gewoon explosief. Dan had het ding dus domweg uit elkaar kunnen ploffen. Dan hadden de bodem en deksel van het vat tien meter verder gelegen kunnen hebben....
  zondag 27 maart 2022 @ 19:56:23 #14
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_204243815
Volgende keer gewoon een knabbelschaar gebruiken.
Dan heb je geen vonken en zodoende ook geen/minder gevaar.

https://www.hbm-machines.(...)rking/knabbelscharen
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 20:12:48 #15
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_204265115
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:25 schreef turbofokker het volgende:
Als er brandbaar gas in zat dan lekt dat langzaam weg en komt er zuurstof bij terwijl je slijpt (door de slijptol). Als je de UEL bereikt klapt het ding gewoon uit elkaar.
Vriend van me was samen met zijn pa een ton uit elkaar aan het slijpen en daar zat nog wat lijm in. Leek onschuldig maar die knalde gewoon vies hard uit elkaar. De lijm vlekken zitten nog aan het kerkplafond van 4 meter hoog. Dat was meteen de laatste keer :')
Gelukkig beide ongedeerd maar het scheelde niet veel.

Advies, vullen met water en dan kun je gewoon gaan slijpen. Of inderdaad een knabbelschaar, dat is ook ideaal!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 30 maart 2022 @ 09:56:34 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204270255
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 15:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]
8)7 Was eigenlijk satirisch bedoeld. Die verkoper had dus gelijk, daar heb je een hoop mazzel mee.
Zo zie je maar weer hoe dom je moet zijn om dit soort schijtlollige adviezen te geven op een internetforum :{ .
Had je bijna een zwaar gewonde/dooie op je geweten gehad |:( .

Je kan er niet vanuit gaan dat anderen in kunnen schatten wat de gevolgen van zo een advies zijn. Het is niet voor niets dat ie hier komt vragen.
pi_204272565
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 09:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Zo zie je maar weer hoe dom je moet zijn om dit soort schijtlollige adviezen te geven op een internetforum :{ .
Had je bijna een zwaar gewonde/dooie op je geweten gehad |:( .

Je kan er niet vanuit gaan dat anderen in kunnen schatten wat de gevolgen van zo een advies zijn. Het is niet voor niets dat ie hier komt vragen.
Ja, die conclusie had ik direct al getrokken natuurlijk. Hoeft er niet nog even verder ingewreven te worden.
pi_204272778
Reinigen. Er gebeuren nog steeds regelmatig nare ongelukken mee. Laatst in Middelburg zelfs dodelijk.

Dus niet zomaar gaan slijpen.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')