Zoek je een andere baan, als je ziek bent, ben je ziek.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:14 schreef Penelope22 het volgende:
Heb ik gedaan maar ik ben bang dat ik mijn baan verlies. Ik zit nu sinds maandag thuis.
Klopt maar je contract wordt niet verlengd dan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Iemand die ziek is mag niet ontslagen worden per wet.
Dat is geen ontslag.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:18 schreef Penelope22 het volgende:
[..]
Klopt maar je contract wordt niet verlengd dan.
Ik wil mijn hart luchten. Meer niet.quote:
Toen waren mijn klachten niet zo erg. En het staat nergens, in de praktijk gebeurt het overal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is geen ontslag.
Op het moment van tekenen wist je dat je dan je baan kwijt zou zijn. Als je dat nou wou had je niet moeten tekenen.
Je contract verloopt dan uit rechtswege... Dat is geen ontslag.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:20 schreef Penelope22 het volgende:
[..]
Toen waren mijn klachten niet zo erg. En het staat nergens, in de praktijk gebeurt het overal.
-> R&P plsquote:Op woensdag 23 maart 2022 16:19 schreef Penelope22 het volgende:
[..]
Ik wil mijn hart luchten. Meer niet.
Idealiter wil je verlenging of een goede referentie...quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je contract verloopt dan uit rechtswege... Dat is geen ontslag.
Ik heb laatst een jaarcontract geweigerd en toen werd het onbepaalde tijd.
Die referentie mag met geen woord praten over jouw ziekte.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:28 schreef Penelope22 het volgende:
[..]
Idealiter wil je verlenging of een goede referentie...
Referentie mag inderdaad met geen woord reppen over je medische toestand, werkgever mag het niet eens opschrijven of vragen, zelfs “wat heb je?” Is uit den boze.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:28 schreef Penelope22 het volgende:
[..]
Idealiter wil je verlenging of een goede referentie...
Ik hoop dat het niet zover komt en ik niet langdurig steeds ziek ben, het wisselt heel erg om de zoveel dagen. Ik hoop dat ze medicatie geven in ieder geval.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bedrijfsarts, re-integratie traject, goed contact houden met werkgever natuurlijk maar ook weer niet teveel over je eigen grenzen gaan puur voor werk, je gezondheid is ook heel erg belangrijk.
Probeer het af te stemmen middels bedrijfsarts en wat werkgever voor je kan betekenen.
Niet iedere werkgever is een lul.
Zo wel dan ga je erachter komen en moet je maar afvragen of je überhaupt daar wil blijven.
Anders gewoon het traject volgen tot wia komt.
Dank je Claudia, ben jij nu weer beter of heb je nog steeds klachten? Je post geeft me perspectiefquote:Op woensdag 23 maart 2022 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Je kiest er niet voor om ziek te worden. Het is een overmachtssituatie en het kan iedereen overkomen. Houd goed contact met je werkgever/de bedrijfsarts en richt je op je gezondheid.
Een ziekteproces is ingewikkeld en kan veel schuldgevoelens oproepen. Artsen bezoeken, met medicijnen experimenteren, je overgeven aan een lijf dat niet mee wil werken en tegelijk hoop houden dat je situatie ooit weer beter wordt - dat is niet niks allemaal. Ik heb het meegemaakt en het voelde op zoveel manieren rot. Ik was bang dat ik nooit meer de oude zou worden, zag hoe m'n lief worstelde om het huishouden draaiende te houden en niet toe geven aan angst, kon nauwelijks aandacht voor m'n kinderen opbrengen.
En het voelde alsof ik m'n collega's in de steek liet. Die losten problemen die zich doordeden gewoon op en leefden met me mee. Dat is precies wat je van je werkgever mag verwachten. Misschien raak je je baan wel kwijt, maar hopelijk niet. Dat is een zorg voor later. Er komen dan heus weer nieuwe kansen.
Dan mag hij naar LIF, hopelijk daar begrip.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een harteloze reactie, zeg.
Misschien kun je dit topic inderdaad beter laten verplaatsen naar R&P of naar LIF, @:penelope22 . Ik vond het zelf toen ik ziek was fijn om te posten in LIF en er zitten ook mensen die ervaring hebben met werkproblematiek die daarbij opkomt (zoals @:rewimo).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |