abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204192347
Ik werk nu 2 maanden op een leuk kantoor met een fijn team en ik ben al 2x ziek geweest, en 1x afwezig wegens een overlijden. Ik vind het vreselijk maar ik kan op die dagen gewoon niet werken, ook niet thuis. Ik heb laatst de diagnose Ziekte van Graves gekregen, ik ben uitgeput, heb darmklachten, voel me geestelijk niet ok en mijn schildklier is ontstoken. Op dit moment lig ik in bed met koorts dit te typen en ik kan wel janken. Ik ben zo bang om mijn werk kwijt te raken... afgelopen donderdag ben ik geweest en heb toen 4x overgeven in de wc. De dag erop in de avond naar de HAP omdat mijn nek gezwollen was en de koorts aanbleef.

Enfin, ik ben fysiek een wrak en ik schaam me dat ik zo'n slechte werknemer ben. Ze willen mijn schildklierwaardes nu afwachten en nog geen medicijnen geven wat het hopelozer maakt. Ik weet niet wat te doen nu.
pi_204192378
Ziekmelden.
zie email 27 oktober
pi_204192408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:09 schreef trein2000 het volgende:
Ziekmelden.
pi_204192430
Heb ik gedaan maar ik ben bang dat ik mijn baan verlies. Ik zit nu sinds maandag thuis.
pi_204192434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:14 schreef Penelope22 het volgende:
Heb ik gedaan maar ik ben bang dat ik mijn baan verlies. Ik zit nu sinds maandag thuis.
Zoek je een andere baan, als je ziek bent, ben je ziek.
pi_204192441
Mijn baas weet van mijn diagnose maar omdat ze af willen wachten voor ze iets geven heb ik het idee dat ik nog vaker ziek zal zijn.
pi_204192458
Iemand die ziek is mag niet ontslagen worden per wet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204192463
- Pleur op met je kansloze reacties -

[ Bericht 87% gewijzigd door CoolGuy op 23-03-2022 17:45:59 ]
pi_204192466
Ja jullie hebben gelijk, ziek is ziek... hoe doen andere chronisch zieken dat?

Ik ben ook van carriere geswitcht dus het wordt lastiger om meteen iets anders in dit veld te vinden. Vandaar mijn nervositeit.
pi_204192478
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Iemand die ziek is mag niet ontslagen worden per wet.
Klopt maar je contract wordt niet verlengd dan.
pi_204192495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:18 schreef Penelope22 het volgende:

[..]
Klopt maar je contract wordt niet verlengd dan.
Dat is geen ontslag.
Op het moment van tekenen wist je dat je dan je baan kwijt zou zijn. Als je dat nou wou had je niet moeten tekenen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204192496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:17 schreef Selenophilia het volgende:
en weg...
Ik wil mijn hart luchten. Meer niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door qltel op 23-03-2022 17:56:09 ]
pi_204192514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is geen ontslag.
Op het moment van tekenen wist je dat je dan je baan kwijt zou zijn. Als je dat nou wou had je niet moeten tekenen.
Toen waren mijn klachten niet zo erg. En het staat nergens, in de praktijk gebeurt het overal.
pi_204192526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:20 schreef Penelope22 het volgende:

[..]
Toen waren mijn klachten niet zo erg. En het staat nergens, in de praktijk gebeurt het overal.
Je contract verloopt dan uit rechtswege... Dat is geen ontslag.

Ik heb laatst een jaarcontract geweigerd en toen werd het onbepaalde tijd.
pi_204192547
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:19 schreef Penelope22 het volgende:

[..]
Ik wil mijn hart luchten. Meer niet.
-> R&P pls
pi_204192576
quote:
4s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:24 schreef Leonos het volgende:

[..]
-> R&P pls
Ja doe maar ik wist niet waar
pi_204192604
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je contract verloopt dan uit rechtswege... Dat is geen ontslag.

Ik heb laatst een jaarcontract geweigerd en toen werd het onbepaalde tijd.
Idealiter wil je verlenging of een goede referentie...
pi_204192644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:28 schreef Penelope22 het volgende:

[..]
Die referentie mag met geen woord praten over jouw ziekte.
pi_204192668
Bedrijfsarts, re-integratie traject, goed contact houden met werkgever natuurlijk maar ook weer niet teveel over je eigen grenzen gaan puur voor werk, je gezondheid is ook heel erg belangrijk.

Probeer het af te stemmen middels bedrijfsarts en wat werkgever voor je kan betekenen.

Niet iedere werkgever is een lul.

Zo wel dan ga je erachter komen en moet je maar afvragen of je überhaupt daar wil blijven.
Anders gewoon het traject volgen tot wia komt.
pi_204192678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:28 schreef Penelope22 het volgende:

[..]
Referentie mag inderdaad met geen woord reppen over je medische toestand, werkgever mag het niet eens opschrijven of vragen, zelfs “wat heb je?” Is uit den boze.
pi_204192755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bedrijfsarts, re-integratie traject, goed contact houden met werkgever natuurlijk maar ook weer niet teveel over je eigen grenzen gaan puur voor werk, je gezondheid is ook heel erg belangrijk.

Probeer het af te stemmen middels bedrijfsarts en wat werkgever voor je kan betekenen.

Niet iedere werkgever is een lul.

Zo wel dan ga je erachter komen en moet je maar afvragen of je überhaupt daar wil blijven.
Anders gewoon het traject volgen tot wia komt.
Ik hoop dat het niet zover komt en ik niet langdurig steeds ziek ben, het wisselt heel erg om de zoveel dagen. Ik hoop dat ze medicatie geven in ieder geval.
pi_204192853
Je kiest er niet voor om ziek te worden. Het is een overmachtssituatie en het kan iedereen overkomen. Houd goed contact met je werkgever/de bedrijfsarts en richt je op je gezondheid.

Een ziekteproces is ingewikkeld en kan veel schuldgevoelens oproepen. Artsen bezoeken, met medicijnen experimenteren, je overgeven aan een lijf dat niet mee wil werken en tegelijk hoop houden dat je situatie ooit weer beter wordt - dat is niet niks allemaal. Ik heb het meegemaakt en het voelde op zoveel manieren rot. Ik was bang dat ik nooit meer de oude zou worden, zag hoe m'n lief worstelde om het huishouden draaiende te houden en niet toe geven aan angst, kon nauwelijks aandacht voor m'n kinderen opbrengen.

En het voelde alsof ik m'n collega's in de steek liet. Die losten problemen die zich doordeden gewoon op en leefden met me mee. Dat is precies wat je van je werkgever mag verwachten. Misschien raak je je baan wel kwijt, maar hopelijk niet. Dat is een zorg voor later. Er komen dan heus weer nieuwe kansen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204192918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Je kiest er niet voor om ziek te worden. Het is een overmachtssituatie en het kan iedereen overkomen. Houd goed contact met je werkgever/de bedrijfsarts en richt je op je gezondheid.

Een ziekteproces is ingewikkeld en kan veel schuldgevoelens oproepen. Artsen bezoeken, met medicijnen experimenteren, je overgeven aan een lijf dat niet mee wil werken en tegelijk hoop houden dat je situatie ooit weer beter wordt - dat is niet niks allemaal. Ik heb het meegemaakt en het voelde op zoveel manieren rot. Ik was bang dat ik nooit meer de oude zou worden, zag hoe m'n lief worstelde om het huishouden draaiende te houden en niet toe geven aan angst, kon nauwelijks aandacht voor m'n kinderen opbrengen.

En het voelde alsof ik m'n collega's in de steek liet. Die losten problemen die zich doordeden gewoon op en leefden met me mee. Dat is precies wat je van je werkgever mag verwachten. Misschien raak je je baan wel kwijt, maar hopelijk niet. Dat is een zorg voor later. Er komen dan heus weer nieuwe kansen.
Dank je Claudia, ben jij nu weer beter of heb je nog steeds klachten? Je post geeft me perspectief
pi_204192919
[quote]0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:17 schreef Selenophilia het volgende:

Misschien kun je dit topic inderdaad beter laten verplaatsen naar R&P of naar LIF, @Penelope22 . Ik vond het zelf toen ik ziek was fijn om te posten in LIF en er zitten ook mensen die ervaring hebben met werkproblematiek die daarbij opkomt (zoals @Rewimo).

[ Bericht 18% gewijzigd door CoolGuy op 23-03-2022 17:46:36 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204192993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat een harteloze reactie, zeg.

Misschien kun je dit topic inderdaad beter laten verplaatsen naar R&P of naar LIF, @:penelope22 . Ik vond het zelf toen ik ziek was fijn om te posten in LIF en er zitten ook mensen die ervaring hebben met werkproblematiek die daarbij opkomt (zoals @:rewimo).
Dan mag hij naar LIF, hopelijk daar begrip.

Mensen zoals Selenophilia negeer ik maar, heb je niks aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')