Klopt ja, aan hars likken doen ze maar 1 keer 😅quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
volgens mij houdt dit nooit op. Het ene hout is er gevoeliger voor dan de ander.
En of je kind aan zijn handen kan likken hangt af waar die handen daarvoor waren
De hars is alleen vies, meer niet
Bedankt! Zitten er grote verschillen in het soort hout en de tijd dat hier hars uit kan komen? Ik durf niet te zeggen van wat voor hout de blokhut is gebouwdquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:20 schreef Gieliovd het volgende:
Blijvend niet, maar kan wel even duren afhankelijk van het soort hout en de behandeling.
Mede door de warmte wordt het vloeibaar, gaat het materiaal vloeien, treedt het uit de poriën etc. Soms ook bij knoesten flinke druppels.
Ik zal het artikel eens lezen en kijken of ik wat kan uitvogelen. Anders zal ik even contact opnemen met een partij die hier wat meer verstand van heeft dan ik.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:27 schreef AnnaL87 het volgende:
Hars is een tijdelijk proces. Met het mooie meer en de zon komt de hars naar buiten. Zodra de hars is uitgelopen is de harsbron op en kun je deze op verschillende methodes verwijderen. Misschien heb je wat aan het volgende artikel over harsvorming bij jouw blokhut: https://www.blokhutwinkel(...)ken/harsvorming.html
• Speciale vloeistof op basis van alcohol
• Harsplek verwarmen met een haardroger(Verschroei niet het hout)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |