quote:
Het is natuurlijk zelf diagnose, maar de symptomen komen 1 op 1 overeen. De intolerantie/allergie staat zelfs gekoppeld aan het eten bij de Chinees omdat ze het daar schijnbaar heel veel gebruiken. Ik had er altijd last van als ik Chinees at. Daarom eet/at ik het ook zelden.
![Screenshot-20220324-151327.jpg]()
Dit is het precies. Als ik er veel van binnen krijg dan krijg ik dus pijn op mijn borst. Dan moet ik mij volledig focussen op mijn ademhaling en dat die druk/pijn weg zakt. Als het niet weg zakt dan kost het steeds meer moeite en voelt het alsof mijn keel steeds verder dichtgeknepen wordt. Het voelt een beetje alsof er eten dwars zit in je middel.
Vroeger zakte het ook weer weg en heb ik er dus nooit wat mee gedaan. Maar de laatste 2 keer werd het steeds erger. 1x waarbij ik echt dacht te gaan stikken en zei dat mijn vriendin 112 moest bellen omdat ik nauwelijks nog kon ademhalen. Op dat moment moest ik overgeven en ging het gevoel meteen weer weg. Vorige week gebeurde het ook, maar dan voor het eerst met 'normaal' voedsel (kipsate schnitzel/rijst/groente). Toen werd het ook alsmaar erger en besloot ik zelf de kotsreflex op te wekken door wat in mijn mond te stoppen. Toen het eten eruit was verdween het gevoel ook meteen weer.
Dit maakt het best beangstigend. Maar volgens mij valt er niks tegen te doen behalve zoveel mogelijk te vermijden