Ja, dat is dus het issue. 3000kwh was vorig jaar 28 euro per maand aan stroom. Nu dus 4 voddigequote:Op zondag 20 maart 2022 11:24 schreef Bottomleftone het volgende:
Nee dit mag niet zomaar.
Als ik je contract door lees staat ook niks in over eventuele verhoging stroom en het is een flut contract.
Hij had ook vorig jaar contract kunnen vast zetten had hij zelfs nog winst gehad met jouwn verbruik ts.
Kortom, huurbaas doet huilie onrechtmatig
Ja, welkom in elk ander huishoudenquote:Op zondag 20 maart 2022 11:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het issue. 3000kwh was vorig jaar 28 euro per maand aan stroom. Nu dus 4 voddige
Staat toch los van stroom??quote:Op zondag 20 maart 2022 11:26 schreef MeesterPlusser het volgende:
7.2 geeft al aan dat je opdraait voor de kosten, dus je betaalt links om of rechtsom de rekening.
Ja, dat gaat over "Belastingen en andere heffingen". Niet over de energiefactuur.quote:
Nee, 0.0 in het contractquote:Op zondag 20 maart 2022 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat gaat over "Belastingen en andere heffingen". Niet over de energiefactuur.
Staat er in het rest van het contract nog wat over het voorschot?
Energie is natuurlijk wel duurder geworden. Dus op zich niet raar dat hij daar wat mee wil, maar het moet natuurlijk wel goed in het contract staan.
Gas, die betaal ik wel zelf is geen tussenmeterquote:Op zondag 20 maart 2022 11:31 schreef Basp1 het volgende:
Wat begrijpt de TS in dit contract niet aan het woordje voorschot?
Hoe verwarmt TS eigenlijk dit object?
Top. Kortom, dan hoef ik niks extra's te betalen. hebben nooit jaarafrekening gehadquote:Op zondag 20 maart 2022 11:33 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onzin. Als hij variabel contract had en al half jaar het nieuws in de gaten hield had hij het contract vast kunnen zetten. Daar moet ts niet voor boeten. Tevens geld dit. Ts heeft nooit jaarafrekenint gekregen als ik zo lees.
Dus bye bye verhoging!
[ link | afbeelding ]
Hij heeft pech. Bron: juridisch loket
Dan mag hij na de eindafrekening het voorschot verhogen als daar aanleiding toe bestaat. Als dan blijkt dat dat voorschot veel te laag is, afgezet tegen je verbruik en de energieprijzen, dan mag 'ie het voorschot wel verhogen.quote:
we hebben in 10 jaar tijd nooit een jaarafrekening gehadquote:Op zondag 20 maart 2022 11:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan mag hij na de eindafrekening het voorschot verhogen als daar aanleiding toe bestaat. Als dan blijkt dat dat voorschot veel te laag is, afgezet tegen je verbruik en de energieprijzen, dan mag 'ie het voorschot wel verhogen.
Fikse naheffing op vertoon van de jaarafrekening, kan toch ook?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:36 schreef Bucketlist het volgende:
Ik vind het redelijk wat je verhuurder vraagt. Het is niet dat je verhuurder het verschil in zijn zak stopt, stroom is gewoon duurder. Je contract rept over een voorschot, dus het is of nu 30 euro betalen en een fikse naheffing of een reëel bedrag betalen.
Fijne verhuurder danquote:Op zondag 20 maart 2022 11:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
we hebben in 10 jaar tijd nooit een jaarafrekening gehad
staat niks over het contract dat als ik meer dan 30 euro verbruik dit moet betalen.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:36 schreef Bucketlist het volgende:
Ik vind het redelijk wat je verhuurder vraagt. Het is niet dat je verhuurder het verschil in zijn zak stopt, stroom is gewoon duurder. Je contract rept over een voorschot, dus het is of nu 30 euro betalen en een fikse naheffing of een reëel bedrag betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |