abonnement Unibet Coolblue
pi_204215772
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:17 schreef Kiid het volgende:

[..]
Wij hadden er 1 die 3900 euro vroeg. Dat was dan nog de light variant want ze gingen niet mee naar de bezichtigingen. Het prijs advies wat ze zouden geven is op basis van marktkennis.
¤ 3.900 om op basis van een advertentie en zo wat te roepen? :')
pi_204215832
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
¤ 3.900 om op basis van een advertentie en zo wat te roepen? :')
En dan enkel worden aangemeld voor hun mailing waar je zelf ook snel op moest reageren (net als Funda bijv dus).

Was echt bizar. Maar dat was wel een uitschieter want de anderen vroegen rond de 2k en gingen/zochten dan wel mee.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204215850
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:02 schreef Kiid het volgende:

[..]
En dan enkel worden aangemeld voor hun mailing waar je zelf ook snel op moest reageren (net als Funda bijv dus).

Was echt bizar. Maar dat was wel een uitschieter want de anderen vroegen rond de 2k en gingen/zochten dan wel mee.
Dat is gewoon afzetterij.
pi_204215944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is gewoon afzetterij.
Was ook de grootste partij uit de gesprekken die we hebben gevoerd. Denk dat het een gevalletje 'als een gek het ervoor wilt geven dan doen we het, anders zijn we al druk zat zonder.

Ze zouden wel een keer zelfstandig bezichtigen, maar dit zou na het uitbrengen van een bod zijn. Voelde voor mij als een beetje als mosterd na de maaltijd.

Ze wisten het mooi te vertellen, eerste bezichting draait om 'gevoel en verliefdheid'. Klopt ook wel, maar naar mijn idee gaat het voor starters allang niet meer om gevoel, maar enkel of je het kan en zou moeten betalen. Je loopt geen woningen meer in te weten dat je een grote/enige kans maakt om daar ook daadwerkelijk te kunnen gaan wonen. Maar goed, dat was mijn beleving. Ik vond huizen bezichtigen totaal niet leuk daarom
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204225491
https://www.nu.nl/economi(...)le-huurwoningen.html

En maar blijven sociale huurwoningen verkopen voor de hoofdprijs. :?

Ik snap het niet, of mis ik iets?
pi_204225997
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:21 schreef Slumlord. het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)le-huurwoningen.html

En maar blijven sociale huurwoningen verkopen voor de hoofdprijs. :?

Ik snap het niet, of mis ik iets?
We moeten ook duurzamere sociale huurwoningen bouwen, dan is het beter om de oude troep te verkopen en van de meerprijs nieuwbouw neer te zetten buiten de a locaties.
pi_204226395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:15 schreef Kiid het volgende:

[..]
Was ook de grootste partij uit de gesprekken die we hebben gevoerd. Denk dat het een gevalletje 'als een gek het ervoor wilt geven dan doen we het, anders zijn we al druk zat zonder.

Ze zouden wel een keer zelfstandig bezichtigen, maar dit zou na het uitbrengen van een bod zijn. Voelde voor mij als een beetje als mosterd na de maaltijd.

Ze wisten het mooi te vertellen, eerste bezichting draait om 'gevoel en verliefdheid'. Klopt ook wel, maar naar mijn idee gaat het voor starters allang niet meer om gevoel, maar enkel of je het kan en zou moeten betalen. Je loopt geen woningen meer in te weten dat je een grote/enige kans maakt om daar ook daadwerkelijk te kunnen gaan wonen. Maar goed, dat was mijn beleving. Ik vond huizen bezichtigen totaal niet leuk daarom
Wat valt er nog te bezichtigen na het uitbrengen van het bod? Als dat bod dan te hoog of te laag is, doe je er weinig anders aan dan hopen dat als het te hoog was, iemand anders nog hoger is gaan zitten of als het te laag is dat de rest van de geïnteresseerden heeft zitten slapen.

Gevoel en verliefdheid klinkt leuk, maar met 25+ bezichtigingen is het meer een kwestie van hoe ver je financiële polstok komt en hopen dat je dan 'n keer het bod doet dat eruit wordt gevist door de verkoper. Gevoel en verliefdheid is meer iets voor tijd dat je als potentiële koper de kaarten in handen had, verschillende woningen kon bekijken en dan bij de woning die het meeste aanspreekt een openingsbod onder de vraagprijs kon doen.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 13:17:32 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204226471
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat valt er nog te bezichtigen na het uitbrengen van het bod? Als dat bod dan te hoog of te laag is, doe je er weinig anders aan dan hopen dat als het te hoog was, iemand anders nog hoger is gaan zitten of als het te laag is dat de rest van de geïnteresseerden heeft zitten slapen.

Gevoel en verliefdheid klinkt leuk, maar met 25+ bezichtigingen is het meer een kwestie van hoe ver je financiële polstok komt en hopen dat je dan 'n keer het bod doet dat eruit wordt gevist door de verkoper. Gevoel en verliefdheid is meer iets voor tijd dat je als potentiële koper de kaarten in handen had, verschillende woningen kon bekijken en dan bij de woning die het meeste aanspreekt een openingsbod onder de vraagprijs kon doen.
Een bod is niet bindend ;) Dus als er geen tijd meer is snap ik dat ze na het bod bezichtigen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204226490
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Een bod is niet bindend ;) Dus als er geen tijd meer is snap ik dat ze na het bod bezichtigen.
Het is niet bindend, maar wel eenmalig in principe, toch? Ja, je kunt er nog vanaf als je er achteraf spijt van hebt, maar heb dan zoiets van ga lekker in de speeltuin spelen. Markt is toch al zo overspannen, mensen maken elkaar toch al zo gek en als je dan met onzinbiedingen die je later weer intrekt mee gaat doen. Zou als makelaar niet m'n tijd verspillen aan dat soort lui.

En te laag, is te laag. Dan pis je er naast.
pi_204226774
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat valt er nog te bezichtigen na het uitbrengen van het bod? Als dat bod dan te hoog of te laag is, doe je er weinig anders aan dan hopen dat als het te hoog was, iemand anders nog hoger is gaan zitten of als het te laag is dat de rest van de geïnteresseerden heeft zitten slapen.

Gevoel en verliefdheid klinkt leuk, maar met 25+ bezichtigingen is het meer een kwestie van hoe ver je financiële polstok komt en hopen dat je dan 'n keer het bod doet dat eruit wordt gevist door de verkoper. Gevoel en verliefdheid is meer iets voor tijd dat je als potentiële koper de kaarten in handen had, verschillende woningen kon bekijken en dan bij de woning die het meeste aanspreekt een openingsbod onder de vraagprijs kon doen.
Yep. Ik vond het ook een vreemde manier van werken en erg veel geld voor effectief weinig inzet/hulp. Dus er zijn boeven bij, maar ik geloof echt wel in de meerwaarde van een aankoopmakelaar. Alleen moet je wel een goede hebben, maar dat is met alles natuurlijk
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204226852
Dus sinds gisteren een aankoopmakelaar en kreeg al diverse mails met woningen die zijn aangemeld, maar nog niet op Funda stonden. Sinds vandaag staan ze dus op Funda.
Dus ik weet het één dag eerder, en dat kan hopelijk best voordelig zijn.

En zo lijkt alsof er veel meer aanbod is. _O-
pi_204226943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:02 schreef Kiid het volgende:

[..]
En dan enkel worden aangemeld voor hun mailing waar je zelf ook snel op moest reageren (net als Funda bijv dus).

Was echt bizar. Maar dat was wel een uitschieter want de anderen vroegen rond de 2k en gingen/zochten dan wel mee.
Keb zelfs 5500 gehoord.

Dat was ook de enige eigenlijk,
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 26 maart 2022 @ 15:18:35 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_204227813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:45 schreef Slumlord. het volgende:
Dus sinds gisteren een aankoopmakelaar en kreeg al diverse mails met woningen die zijn aangemeld, maar nog niet op Funda stonden. Sinds vandaag staan ze dus op Funda.
Dus ik weet het één dag eerder, en dat kan hopelijk best voordelig zijn.

En zo lijkt alsof er veel meer aanbod is. _O-
Jij, en iedereen die toegang krijgt tot dat portaal. We hebben een aankoopmakelaar gesproken die 3900 euro wilde hebben. Uiteindelijk hebben we 3 weken in het portaal kunnen kijken en zijn we niet met haar in zee gegaan (omdat we in die tijd een nieuwbouwhuis kregen toegewezen). Maar het tekent wel dat het voordeel van zo'n portaal nou niet heel veel brengt. Ik denk dat het met name zit in het geluk hebben dat de aankoopmakelaar die je neemt goede connecties hebt met de verkoopmakelaar van het huis waarin jij interesse hebt.
pi_204228426
Ik woon samen met mijn vriendin (27 en 34) in een huurwoning en willen gaan kopen. We kunnen 4.5 ton lenen maar dan zitten we wel echt aan de max. Ook hopen we binnenkort aan de kinderen te gaan beginnen. Ik zit er steeds meer aan te denken om een huis van 4.5 ton te kopen waarvan 1 ton aflossingsvrij is. Dit om de maandlasten omlaag te krijgen en we wellicht wat minder hoeven te werken in de eerste jaren van de kinderen. Iedereen raadt het mij af, want aflossingsvrij is gevaarlijk etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
pi_204228442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:28 schreef GS-Raw het volgende:
Ik woon samen met mijn vriendin (27 en 34) in een huurwoning en willen gaan kopen. We kunnen 4.5 ton lenen maar dan zitten we wel echt aan de max. Ook hopen we binnenkort aan de kinderen te gaan beginnen. Ik zit er steeds meer aan te denken om een huis van 4.5 ton te kopen waarvan 1 ton aflossingsvrij is. Dit om de maandlasten omlaag te krijgen en we wellicht wat minder hoeven te werken in de eerste jaren van de kinderen. Iedereen raadt het mij af, want aflossingsvrij is gevaarlijk etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Belangrijk is dat je weet waar je aan begint. Als jullie aan kinderen willen beginnen, wil je dan ook minder gaan werken? Heb je goed in kaart wat zo’n verandering aan jullie inkomen kan veranderen?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_204228447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:28 schreef GS-Raw het volgende:
Ik woon samen met mijn vriendin (27 en 34) in een huurwoning en willen gaan kopen. We kunnen 4.5 ton lenen maar dan zitten we wel echt aan de max. Ook hopen we binnenkort aan de kinderen te gaan beginnen. Ik zit er steeds meer aan te denken om een huis van 4.5 ton te kopen waarvan 1 ton aflossingsvrij is. Dit om de maandlasten omlaag te krijgen en we wellicht wat minder hoeven te werken in de eerste jaren van de kinderen. Iedereen raadt het mij af, want aflossingsvrij is gevaarlijk etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Je vergeet 1 belangrijk punt, namelijk dat je minder hypotheek krijgt dan je denkt:

Volledige annuiteitenhypotheek of lineair dan kun je 450K lenen, maar als een DEEL daarvan aflossingsvrij is dan is zal je maximum hypotheek een heel stuk lager zijn ivm risicoprofiel.

Stel ik wil een huis kopen van 200K waarvan 50% aflossingsvrij. Normaliter kan ik 200K lenen, maar doordat het 50% aflossingsvrij is is mijn max 145K etc etc.

Dus je MAXIMALE hypotheek is met aflossingsvrij een heel stuk lager. Dat vergeten veel mensen.
pi_204228456
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je vergeet 1 belangrijk punt, namelijk dat je minder hypotheek krijgt dan je denkt:

Volledige annuiteitenhypotheek of lineair dan kun je 450K lenen, maar als een DEEL daarvan aflossingsvrij is dan is zal je maximum hypotheek een heel stuk lager zijn ivm risicoprofiel.

Stel ik wil een huis kopen van 200K waarvan 50% aflossingsvrij. Normaliter kan ik 200K lenen, maar doordat het 50% aflossingsvrij is is mijn max 145K etc etc.

Dus je MAXIMALE hypotheek is met aflossingsvrij een heel stuk lager. Dat vergeten veel mensen.
Eigenlijk hetzelfde als je een auto op lease hebt en/of studieschuld, dan zakt je maximale hypotheek ook behoorlijk. Hetzelfde geldt voor een deel aflossingsvrij.
pi_204228458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:30 schreef Essebes het volgende:

[..]
Belangrijk is dat je weet waar je aan begint. Als jullie aan kinderen willen beginnen, wil je dan ook minder gaan werken? Heb je goed in kaart wat zo’n verandering aan jullie inkomen kan veranderen?
Ja ik heb allerlei scenario’s in excel staan. Tijdens de eerste 4 jaar willen we allebei parttime gaan werken en dan kunnen we een hypotheek van 3.5 ton goed dragen.
pi_204228476
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je vergeet 1 belangrijk punt, namelijk dat je minder hypotheek krijgt dan je denkt:

Volledige annuiteitenhypotheek of lineair dan kun je 450K lenen, maar als een DEEL daarvan aflossingsvrij is dan is zal je maximum hypotheek een heel stuk lager zijn ivm risicoprofiel.

Stel ik wil een huis kopen van 200K waarvan 50% aflossingsvrij. Normaliter kan ik 200K lenen, maar doordat het 50% aflossingsvrij is is mijn max 145K etc etc.

Dus je MAXIMALE hypotheek is met aflossingsvrij een heel stuk lager. Dat vergeten veel mensen.
Hmmm dit is wel iets om echt even rekening mee te houden dus. Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Tnx.
pi_204228482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:34 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Hmmm dit is wel iets om echt even rekening mee te houden dus. Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Tnx.
Ik kwam daar ook achter bij het gesprek met een adviseur. We gingen van ruim 300K echt 60-70K naar beneden zo ongeveer.
pi_204228497
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik kwam daar ook achter bij het gesprek met een adviseur. We gingen van ruim 300K echt 60-70K naar beneden zo ongeveer.
Het verrotte is; ik wil eigenlijk gewoon een leuk huis waar ik nooit meer weg hoef voor Max 3.5 ton hypotheek. Maarja; wie zoekt dat niet…
pi_204228502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:37 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Het verrotte is; ik wil eigenlijk gewoon een leuk huis waar ik nooit meer weg hoef voor Max 3.5 ton hypotheek. Maarja; wie zoekt dat niet…
Je mag die van mij kopen voor 325K :) Gekocht voor 270K 1,5 jaar geleden :P
  zaterdag 26 maart 2022 @ 16:53:50 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204228623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:21 schreef Slumlord. het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)le-huurwoningen.html

En maar blijven sociale huurwoningen verkopen voor de hoofdprijs. :?

Ik snap het niet, of mis ik iets?
Dat is prima als ze ze verkopen aan de (scheefwonende) zittende huurders en van de opbrengst nieuwe sociale huurwoningen bouwen, maar dat laatste gaat nogal eens mis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:21:27 #274
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_204230948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:37 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Het verrotte is; ik wil eigenlijk gewoon een leuk huis waar ik nooit meer weg hoef voor Max 3.5 ton hypotheek. Maarja; wie zoekt dat niet…
Afhankelijk van de regio waar je zoekt moet dat toch wel lukken als je een doorsnee huis zoekt (geen 2-onder-1 kapper met oprit).
pi_204234341
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:28 schreef GS-Raw het volgende:
Ik woon samen met mijn vriendin (27 en 34) in een huurwoning en willen gaan kopen. We kunnen 4.5 ton lenen maar dan zitten we wel echt aan de max. Ook hopen we binnenkort aan de kinderen te gaan beginnen. Ik zit er steeds meer aan te denken om een huis van 4.5 ton te kopen waarvan 1 ton aflossingsvrij is. Dit om de maandlasten omlaag te krijgen en we wellicht wat minder hoeven te werken in de eerste jaren van de kinderen. Iedereen raadt het mij af, want aflossingsvrij is gevaarlijk etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
1 ton van de 4,5 ton aflossingsvrij is helemaal niet gevaarlijk. Je krijgt geen renteaftrek over die 1 ton, maar je schuld verdampt door de inflatie natuurlijk wel.

Ik vind het geen gek idee. Waarom zou je in 30 jaar alles aflossen voor een beperkte renteaftrek en als die schuld ruimschoots gedekt is door de waarde van de woning.

Verder is het natuurlijk wel zaak om iets van een financiële planning te maken. Minder werken betekent ook minder verdienen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')