abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210246529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:14 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Katendrecht is voor de meeste mensen onbetaalbaar. Daar kon je 3 jaar terug nog redelijk een huis scoren. Nu mag je minimaal 5 ton meenemen en flink overbieden. :)
De overgang naar een van de armste wijken van Rotterdam/Nederland de Afrikaanderwijk is extreem groot.

En daar komt nog bij dat er aan de Rijnhaven een high-end winkelcentrum komt. Terwijl er 100 meter verderop mensen moeten rondkomen van een bijstand uitkering.
Nouja, precies dit. Ik snap dat dit misschien als een soort van motivatie gezien wordt om mensen uit arme buurten aan te sporen om wat meer proberen te cashen (werk te zoeken) maar ik weet het niet...
pi_210246676
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, precies dit. Ik snap dat dit misschien als een soort van motivatie gezien wordt om mensen uit arme buurten aan te sporen om wat meer proberen te cashen (werk te zoeken) maar ik weet het niet...
Zo werkt het helaas niet in de praktijk. Er wordt vaak geprobeerd om hoge met lage inkomens te mixen in wijken, maar logischerwijs willen de hoger opgeleiden met hoge inkomens dat niet.

Ik zie het ook bij die Groene Kaap huizen. Daar staan er regelmatig huizen te koop, omdat het mix van huur en koop is.
pi_210246708
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 07:55 schreef Breuls het volgende:
Katendrecht wordt steeds leuker. Het ligt natuurlijk tussen twee havens en die havens worden allebei langzaam tot park verbouwd. En er zitten natuurlijk leuke plekken om te eten en drinken.
Ik zie het afgelopen jaar dat ook de drukte is toegenomen. Katendrecht is al jaren een toffe plek, maar wordt nu pas door de "massa" ontdekt los van de lokale mensen. Die hoerenloper wordt steeds vaker belopen. :P

Straks met het openen van het museum zal het nog meer een toeristische hotspot worden. Moet wel zeggen dat die achtbaan stellage teringlelijk is. Vraag mij af wat ze daarmee van plan zijn.
pi_210247644
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:42 schreef Duiveltja het volgende:
Moet wel zeggen dat die achtbaan stellage teringlelijk is. Vraag mij af wat ze daarmee van plan zijn.
Het oogt als een achtbaan in opbouw, maar het gaat hier om een kunstwerk 'De Tornado', naar een ontwerp van Chinese architect Ma Yansong voor MAD Architects op gebouw Fenix II op Rotterdam-Katendrecht.
https://ridderkerksdagbla(...)fenix-in-katendrecht
https://www.dehavenloods.(...)e-uitzichtplatform-t
pi_210247814
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 13:12 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Het oogt als een achtbaan in opbouw, maar het gaat hier om een kunstwerk 'De Tornado', naar een ontwerp van Chinese architect Ma Yansong voor MAD Architects op gebouw Fenix II op Rotterdam-Katendrecht.
https://ridderkerksdagbla(...)fenix-in-katendrecht
https://www.dehavenloods.(...)e-uitzichtplatform-t
Ah check ik dacht al wat gaan we straks gillende mensen horen. :')

Het verbaast mij dat de Fenix nog open is. Ik had vernomen dat ze op omvallen stonden een tijd terug. Het blijft eeuwig jammer dat de originele locatie niet behouden kon worden ervoor. Daar zit nu dus dat museum.

Maat van mij woonde daar, zei dat de bewoners daar behoorlijk klagen over de horeca. Het geluid gaat natuurlijk omhoog en met de mooie dagen zit het daar vol met Gen Z hippies.
pi_210247940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 13:22 schreef Duiveltja het volgende:
Ah check ik dacht al wat gaan we straks gillende mensen horen.

Nee dat gebeurt misschien als dat pretpark van meneer Most ooit in de toekomst nog een keer open gaat. Verwacht eerder dat Hennie van der Most komt te overlijden dan dat het pretpark klaar zal zijn :{
pi_210248416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 13:32 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Nee dat gebeurt misschien als dat pretpark van meneer Most ooit in de toekomst nog een keer open gaat. Verwacht eerder dat Hennie van der Most komt te overlijden dan dat het pretpark klaar zal zijn :{
haha ja wat een grap is dat. Ik zag (ik denk tijdens covid nog) een keer in de avond nog dat de lichten van het reuzenrad aangingen. Dat was wel een heel vet uitzicht.
  Admin vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:41:09 #183
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210248824
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ah check ik dacht al wat gaan we straks gillende mensen horen. :')

Het verbaast mij dat de Fenix nog open is. Ik had vernomen dat ze op omvallen stonden een tijd terug. Het blijft eeuwig jammer dat de originele locatie niet behouden kon worden ervoor. Daar zit nu dus dat museum.
De originele locatie was officieel slechts een "pop-up".
quote:
Maat van mij woonde daar, zei dat de bewoners daar behoorlijk klagen over de horeca. Het geluid gaat natuurlijk omhoog en met de mooie dagen zit het daar vol met Gen Z hippies.
Ik ben geen Gen Z-hippie, maar ik zit er wel regelmatig. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:54:26 #184
95752 crew  Chell
Kluns
pi_210251954
Volgens mij staat de Fenix nog steeds zo ongeveer op omvallen, maar houden de huidige ondernemers het wel overeind omdat ze nog op andere plekken zitten (Booij, Blije Wijnen en de Kaapse Brouwers in ieder geval). Het is echt jammer dat ze het oude concept niet wat meer in ere hebben (kunnen) houden, die marktkeuken was geen goed idee en de trap zit ook onhandig, zoveel mensen die niet doorhebben dat je ook boven kunt zitten.

De oude locatie moest wel echt verbouwd worden, dat was een en al betonrot, zo lek als een mandje.
  Admin zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:41:13 #185
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210255832
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:54 schreef Chell het volgende:
Volgens mij staat de Fenix nog steeds zo ongeveer op omvallen, maar houden de huidige ondernemers het wel overeind omdat ze nog op andere plekken zitten (Booij, Blije Wijnen en de Kaapse Brouwers in ieder geval).
Ze hebben natuurlijk een crowdfunding gedaan; ik hoop wel dat dat voldoende heeft geholpen. En dat Jordy's eruit is gestapt kan natuurlijk weer een domper zijn geweest, maar ik heb geen idee hoe dat precies zit.
quote:
Het is echt jammer dat ze het oude concept niet wat meer in ere hebben (kunnen) houden, die marktkeuken was geen goed idee en de trap zit ook onhandig, zoveel mensen die niet doorhebben dat je ook boven kunt zitten.
Het zit binnen vaak vol, in de donkere maanden althans. Maar over de marktkeuken ben ik ook niet zo enthousiast. Ik heb niet vaak zin om daar wat te eten (anders dan bijvoorbeeld een paar snacks tijdens het bieren), omdat het aanbod zo oninteressant is. Daar mogen ze dus best aan sleutelen.

quote:
De oude locatie moest wel echt verbouwd worden, dat was een en al betonrot, zo lek als een mandje.
Goed punt; zelfs als ze mochten blijven was het alsnog onhandig geweest.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_210292502
Ben al jaren fan van HotspotHutspot, kom er veel te weinig (eerlijk is eerlijk, vnl omdat ze er geen alcohol schenken :@ ). Wilde ik weer eens reserveren, is mijn locatie dicht als restaurant omdat: O+ boterhamsters O+

Om te janken dat het nodig is, maar O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210293162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben al jaren fan van HotspotHutspot, kom er veel te weinig (eerlijk is eerlijk, vnl omdat ze er geen alcohol schenken :@ ). Wilde ik weer eens reserveren, is mijn locatie dicht als restaurant omdat: O+ boterhamsters O+

Om te janken dat het nodig is, maar O+
Wat een prachtig initiatief O+
Ook voor vrijwilligers die zo naar een betaalde baan toe kunnen werken!

En idd het is om te janken dat het nodig is natuurlijk -O-
pi_210402887
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 08:41 schreef Breuls het volgende:
Ze hebben natuurlijk een crowdfunding gedaan; ik hoop wel dat dat voldoende heeft geholpen. En dat Jordy's eruit is gestapt kan natuurlijk weer een domper zijn geweest, maar ik heb geen idee hoe dat precies zit.
Die zit nu op het Deliplein.
pi_210402911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 14:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wat een prachtig initiatief O+
Ook voor vrijwilligers die zo naar een betaalde baan toe kunnen werken!

En idd het is om te janken dat het nodig is natuurlijk -O-
Tja, de achterstandswijken zitten vol met broedmachines die kinderen blijven uitpoepen, maar financieel niet kunnen dragen.
  Admin donderdag 24 augustus 2023 @ 12:07:55 #190
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210405355
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Die zit nu op het Deliplein.
Dat is inderdaad waar ik naar verwees. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:00:18 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210949503
Deze week twee keer in Rotterdam. Om Bergse Plassen en langs de Rotte https://www.wandelnet.nl/wandelroute/582/Groene-Hartpad-etappe-05
Dit zijn trouwens leuke stadswandelingen https://www.wandelzoekpag(...)enstad-van-rotterdam

En vrijdag dagje cultureel met de Kunsthal en Maritiem Museum. Gisteren biertje gedronken bij Bierkaai van Vet & Lazy. Wel een mooie plek zo aan het water, al waaide en regende het gisteren. En Tropicana O+ is natuurlijk jeugdherinneringen. FenixLoods moet ik ook weer eens heen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210951070
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:00 schreef borisz het volgende:
Deze week twee keer in Rotterdam. Om Bergse Plassen en langs de Rotte https://www.wandelnet.nl/wandelroute/582/Groene-Hartpad-etappe-05
Dit zijn trouwens leuke stadswandelingen https://www.wandelzoekpag(...)enstad-van-rotterdam

En vrijdag dagje cultureel met de Kunsthal en Maritiem Museum. Gisteren biertje gedronken bij Bierkaai van Vet & Lazy. Wel een mooie plek zo aan het water, al waaide en regende het gisteren. En Tropicana O+ is natuurlijk jeugdherinneringen. FenixLoods moet ik ook weer eens heen.
Fenixloods zoals die was is niet meer :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211113075
Er is een Lidl geopend op Zuidplein. Manmanman wat een drama :') Je mag geen enkele tas mee naar binnen nemen. Tassen moeten in de kluisjes. Trolleys worden bij de ingang gezet. Uiteraard heb je er weer mensen bij die stennis gaan schoppen waardoor handhaving erbij moest komen. Feestje daar hoor.
pi_211113191
Eeeecht? Waar zit ie?
pi_211113299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 18:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er is een Lidl geopend op Zuidplein. Manmanman wat een drama :') Je mag geen enkele tas mee naar binnen nemen. Tassen moeten in de kluisjes. Trolleys worden bij de ingang gezet. Uiteraard heb je er weer mensen bij die stennis gaan schoppen waardoor handhaving erbij moest komen. Feestje daar hoor.
Goh
pi_211113474
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 19:06 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Goh
Als je alle fratsen uit de kast wilt halen om diefstal tegen te gaan (en de veiligheid van het personeel daarmee in het gedrang komt) moet je je afvragen of je daar wel een winkel wilt openen. Er zijn andere Lidls op zuid waar je met tas gewoon naar binnen kan.
pi_211114841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 18:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
dit was jaren geleden (en wie weet nog steeds) ook t beleid bij de lidl in de buurt van marconiplein in west, gruwelijk onhandig met inpakken :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_213031261
twitter
pi_213039460

Wat hierbij bijzonder was, is dat Van Ommering die tijdens de meidagen 1940 met de witte vlag heen en weer gelopen is voor de onderhandelingen, na de capitulatie brandweerman werd en bij het bombardement op West nog een meisje heeft gered.

Dat deze militair die witte vlag (die hij zelf gemaakt had van een laken) na het bombardement nog bewaard heeft en de vlag 40 jaar in een meterkast is blijven staan, vind ik ook bijzonder.
Paar jaar terug bij een tentoonstelling in de Kunsthal heb ik de vlag gezien. Met de bloedvlekken van een verbonden marinier er nog op. Het is maar een stok met een lappie stof, maar (voor mij) onlosmakelijk verbonden met het lot van de stad en hoe de stad er nu uitziet.

https://www.ad.nl/rotterd(...)rdement-43~a89235e5/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')