abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204073322
Hoe krijg je zo'n montageset fatsoenlijk van een plafond? Ik heb gipsplaten maar deze magneetjes zijn te zwak geworden na verloop van jaren. Ik wil een ander setje hangen op dezelfde plaats maar daarvoor moet het magnetisch plaatje (wat met 3M-lijm) op mijn plafond kleeft er af.

Ik wil uiteraard geen schade aan mijn plafond en de verf.
Cindy De Vuyst
pi_204073364
Hoe kunnen die magneten zwakker worden? Zou niet mogen als ze niet tot 80 graden ofzo worden verhit.
pindazakje
  maandag 14 maart 2022 @ 10:26:25 #3
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204073406
Plak een nieuw magneetplaatje op de bestaande zou ik zeggen.

Mocht je hem er afhalen en je plafond beschadigen dan heb je gelijk een mooie plek voor je nieuwe rookmelder.

Of de nieuwe rookmelder LIJM je op het bestaande plaatje. Dan heb je 10 jaar de tijd om er over na te denken en tegen die tijd ga ja vast nog een keer je plafond witten.
Tot nooit .......
pi_204073604
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 10:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe kunnen die magneten zwakker worden? Zou niet mogen als ze niet tot 80 graden ofzo worden verhit.
Magneten verliezen hun kracht. Dat ding hangt er al 14 jaar aan ofzo. In die tijd hingen er 2 rookmelders aan.
Maar onlangs is die rookmelder naar beneden gevallen omdat de magneet verzwakt is.
Cindy De Vuyst
pi_204073802
Het ligt er een beetje aan waar dat plaatje mee is vastgelijmd. Ik heb het bij ons plafond redelijk losgekregen zonder schade door het even warm te maken met bv een haarföhn of heteluchtpistool op een lage stand (120 graden).

Dan voorzichtig eronder met zo'n 6 in 1 of 5 in 1 schilderstooltje.

Het voordeel daarvan is dat er een scherpe rand aan zit waarmee je een beetje door de lijm heen kunt. Dan steeds een beetje voorzichtig los wippen en weer een stukje verder, wat insnijden en los wippen. Wellicht werkt hetzelfde ook met een afbreekmes in combinatie met een plamuurmes.

In elk geval: zorg ervoor dat je tegen het plaatje aan blijft en dat er wat sticker/lijm spul op het plafond blijft. Als het plaatje los is kun je die sticker/lijm dingen weer een beetje opwarmen en dan voorzichtig loshalen met je vingers. Als je het rollend doet, dan komt het zonder al te veel schade los. Tenminste, bij mij wel.
pi_204074774
Afhalen en nieuwe opplakken
pi_204074794
quote:
Die dingen zijn echt super slecht. Ik ga niet elk anderhalf jaar een nieuw kleven hoor!
Cindy De Vuyst
pi_204074803
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Die dingen zijn echt super slecht. Ik ga niet elk anderhalf jaar een nieuw kleven hoor!
Nee kijk uit, dat kost moeite.
pi_204074934
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Je kan dat plaatje natuurlijk borgen met één enkel schroefje in het midden. Een enkel gaatje kan je altijd weer dichtsmeren met tandpasta of een iets meer geschiktere substantie. Als er een paar jaar een plaatje heeft gehangen is dat toch wel terug te zien in de kleur.

Verder kan je het plaatje natuurlijk ook weer gebruiken voor de volgende melder.

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 10:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Magneten verliezen hun kracht. Dat ding hangt er al 14 jaar aan ofzo. In die tijd hingen er 2 rookmelders aan.
Maar onlangs is die rookmelder naar beneden gevallen omdat de magneet verzwakt is.
Het idee is dat je ze na vijf tot tien jaar gaat vervangen. Dan heb je dus weer een exemplaar met nieuwe magneten.
pi_204083958
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef Sfancta het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Nee, veroorzaakt schade ;)
Cindy De Vuyst
pi_204083963
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 12:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je kan dat plaatje natuurlijk borgen met één enkel schroefje in het midden. Een enkel gaatje kan je altijd weer dichtsmeren met tandpasta of een iets meer geschiktere substantie. Als er een paar jaar een plaatje heeft gehangen is dat toch wel terug te zien in de kleur.

Verder kan je het plaatje natuurlijk ook weer gebruiken voor de volgende melder.
[..]
Het idee is dat je ze na vijf tot tien jaar gaat vervangen. Dan heb je dus weer een exemplaar met nieuwe magneten.
Magnetische kracht neemt geweldig hard af. Zo'n rookmelder doet het ong. 6á7 jaar. Je kunt dus wel een zelfde montageset kopen maar ooit moet het deel aan het plafond ook vervangen worden.
Cindy De Vuyst
pi_204084412
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 06:58 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Magnetische kracht neemt geweldig hard af. Zo'n rookmelder doet het ong. 6á7 jaar. Je kunt dus wel een zelfde montageset kopen maar ooit moet het deel aan het plafond ook vervangen worden.
Dat is een metalen plaatje, daarvan gaat de kracht nooit niet never afnemen hoor.

Het komt mij niet bekend voor dat magnetisme afneemt na verloop van tijd. blijft niet logisch maar ook niet onmogelijk. https://www.supermagnete.(...)oop-van-tijd-zwakker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')