abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2003 @ 22:04:27 #1
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_8261651
Hoi,

Ik wil graag een huisdier nemen maar ik woon alleen en werk in ploegendienst hierdoor is het b.v. al niet mogelijk om b.v. een hond te nemen

Wat voor huisdieren zijn nu wel makkelijk te houden ?

Dus die allen kunnen zijn zonder lawaai te maken of je huis af te breken/onder te poepen cq kosten/zeiken ?

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_8261792
Ratjes
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
  maandag 3 februari 2003 @ 22:12:18 #3
45237 Vuur
We are not alone
pi_8261828
Goudvis?
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  maandag 3 februari 2003 @ 22:14:29 #4
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_8261890
konijn
-edit-lees ff de faq ivm respect voor dieren enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 03-02-2003 22:19]

maandag 3 februari 2003 @ 22:15:07 #5
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_8261901
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:14 schreef Fearlezz het volgende:
konijn
-edit-
ik zeg: Flappie

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 03-02-2003 22:19]

ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
  maandag 3 februari 2003 @ 22:17:56 #6
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_8261957
Ik zoek dus geen beest om op te eten

Maar voor de gezelligheid enzo

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_8262023
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:10 schreef Avalonne het volgende:
Ratjes
*mee eens is*

[Dit bericht is gewijzigd door Howlin_Mad op 03-02-2003 22:22]

If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
pi_8262061
fredjes,

zijn nl ontzettend leuke beestjes, je kunt ze nog dingen leren ook.
Als je ze tam maakt kun je ze los in huis laten lopen. Neem er wel twee dat vinden ze gezellig.

Als je moet werken stop je ze gewoon in een kooi, moet je gewoon voor een beetje grote kooi zorgen als je veel werkt.

Een konijn is ook wel leuk, maar beetje saai, fretten zijn veel actiever.

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_8262067
Neem sea-monkeys! heel leuk om naar te kijken, hebben maar 1x in de week eten nodig www.sea-monkeys.nl
  maandag 3 februari 2003 @ 22:23:32 #10
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_8262078
koop een zakje met benne
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
pi_8262148
Konijn.
pi_8262158
visse
  maandag 3 februari 2003 @ 22:31:08 #13
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_8262239
Hammie, maar moet je hem niet naast je bed zetten. Het zijn nl nachtdieren
Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
pi_8262271
slangen
pi_8262335
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:22 schreef shavirah het volgende:
Neem sea-monkeys! heel leuk om naar te kijken, hebben maar 1x in de week eten nodig www.sea-monkeys.nl
Wat is dit precies want ik kan het niet goed uit de site halen
pi_8262490
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:36 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Wat is dit precies want ik kan het niet goed uit de site halen

dat vraag ik mij ook al heel lang af, maar volgens mij zijn het een soort muggenlarfjes.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 4 februari 2003 @ 00:01:37 #17
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_8263899
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dat vraag ik mij ook al heel lang af, maar volgens mij zijn het een soort muggenlarfjes.

Artemia (ook ' voedseldiertjes' )
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 4 februari 2003 @ 00:04:46 #18
29367 B0bby
Wrom druk maken...?
pi_8263952
een kat... of 2 dan kunnen ze nog met elkaar spelen als je er niet bent.
pi_8281848
Koop een lief nijntje. Ken je lekker mee knuffelen
  dinsdag 4 februari 2003 @ 23:04:59 #20
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_8282952
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:10 schreef Avalonne het volgende:
Ratjes
*zich hier voilledig bij aan sluit*
Therapy has tought me that nothing is my fault
pi_8283967
Heel lang is een goudvis mijn enige huisgenoot geweest. Heel fijn dat er iemand op je wacht als je thuiskomt. Het voordeel van een vis is dat hij best een dagje alleen kan blijven. Zelfs een weekeind met speciaal 'weekeindvoer'. Of een midweekje met weekvoeder.
Als je een relatie met iemand krijgt ben je misschien vaker de hort op en dan is het vervelend als je om de haverklap naar huis moet voor je Poes of je ratten. Je vis verdient natuurlijk alle zorgen maar is iets minder veeleisend dan een warmbloedig dier.
Als je hem een ruime zwemplaats, bijvoorbeeld een grote cementkuip met een zuurstofpompje, plantjes en grint, kan hij zich uitstekend redden. En als je dan langs loopt komt hij naar je toe gezwommen, steekt zijn kop uit het water en je kan hem leren broodkruimels uit je hand te eten. Je kan hem een naam geven en je zal merken dat je emotionele band krijgt met dit eenvoudige dier. Aan een goudvis kan je net zo lang een vriend hebben als aan een kat. Alleen een rustige vriend... Hoewel ze ook behoorlijk kunnen smakken en plonzen! Zie andere goudvistopics.
pi_8286425
Hamster!!!!
pi_8287146
Als ze je aanspreken: fretten!
Kijk eens rond op de verschillende frettensite's.
Ze moeten wel min 2 uur per dag loslopen, dus bijvoorbeeld voordat je naar je werk gaat een 1/2 uurtje, en daarna nog 11/2 uur.
Ik raad je wel aan 2 volwassen fretten uit een opvang te nemen, een pup opvoeden is voor een beginner zo simpel nog niet.
Het zijn zeer sociale dieren dus 1 geen geen slim idee, zoals hierboven al werd gezegt.
De meeste fretten zijn zindelijk (de mijne wel) en anders moet je er gewoon een poepbakje bijzetten (ik heb er ook 2 staan)
Uhm troep maken kunnen ze wel: je planten uitgraven (die staan bij mij allemaal veilig op plankjes aan de muur) en alle spullen uit je kasten gooien / van je bureau af...
Maar dat is juist wel weer lachen, soms...
Grxt Ferret (www.cu2.nl/ferret -> mijn fretjes)
pi_8287680
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 09:08 schreef NiXz het volgende:
Hamster!!!!
Ja, een hamster! Die kunnen erg goed tegen alleen zijn. Sterker nog, dat vinden ze heerlijk, zolang ze maar voldoende speeltjes hebben. En, als je een goudhamster of een wat socialere Russische dwerghamster hebt, kun je d'r nog goed mee spelen ook. Herrie maken ze amper, behalve wat gegraaf in de bodembedekking.

Daarnaast zijn hamster nog eens mega-kjoet ook! .

pi_8289015
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 10:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Herrie maken ze amper, behalve wat gegraaf in de bodembedekking.

Ja hoor!
deng,deng,deng,deng,deng,deng,dengdeng,deng,deng,deng, ,deng,deng...
De hele nacht door rennen in die tredmolen tot ze er zelf eindelijk moe van zijn. Wat een ongelooflijke afstanden kunnen die diertjes lopen: wat een energie!
Er is zelfs een auto die loopt op een paar hamsters door een techneut ontworpen.

Het zijn hele leuke diertjes, ik heb er zelf een gehad maar... 'Snachts was die absoluut niet stil. Hij zat altijd wel ergens aan te knagen: bijvoorbeeld de halve kokosnootbast waarin zijn holletje was. En als hij ontsnapte ging hij de snoezigste dingen in huis doen: in de gordijnen klimmen en bovenin een groot gat knagen, in de plantenbak een gangenstelsel graven, in het keukenkastje de schoonmaakspullen opeten... uiteindelijk kwam hij weer tevoorschijn met wangzakken vol rare dingen die in huis rondslingerden: een knoop, een schroefje, een stukje bordkrijt, een halve kurk,,, zelfs een punaise!
Op zich is dat leuk maar ehhh ze ruiken dus naar knaagdier: je moet ook steeds de kooi verschonen en sommige kunnen fel bijten.

Van fretten, snoezig, weet ik niks maar die zijn ook niet bepaald geurloos... je moet dus goed nadenken welke 'overlast' je van een huisdier accepteerd, hoeveel zorg je het kan geven en hoeveel budget en ruimte je hebt om voor optimaal leefgenot voor ze te kunnen zorgen. Op zich is een hamster wel een goede keuze: ze worden ook niet zo oud als een goudvis. Je hebt dan een paar jaar een heel lief warmbloedig grappig diertje maar stil is ie snachts absoluut niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')