Ik wil graag een huisdier nemen maar ik woon alleen en werk in ploegendienst hierdoor is het b.v. al niet mogelijk om b.v. een hond te nemen
Wat voor huisdieren zijn nu wel makkelijk te houden ?
Dus die allen kunnen zijn zonder lawaai te maken of je huis af te breken/onder te poepen cq kosten/zeiken ?
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 03-02-2003 22:19]
quote:ik zeg: Flappie
Op maandag 3 februari 2003 22:14 schreef Fearlezz het volgende:
konijn
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 03-02-2003 22:19]
Maar voor de gezelligheid enzo
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:10 schreef Avalonne het volgende:
Ratjes
[Dit bericht is gewijzigd door Howlin_Mad op 03-02-2003 22:22]
zijn nl ontzettend leuke beestjes, je kunt ze nog dingen leren ook.
Als je ze tam maakt kun je ze los in huis laten lopen. Neem er wel twee dat vinden ze gezellig.
Als je moet werken stop je ze gewoon in een kooi, moet je gewoon voor een beetje grote kooi zorgen als je veel werkt.
Een konijn is ook wel leuk, maar beetje saai, fretten zijn veel actiever.
quote:Wat is dit precies want ik kan het niet goed uit de site halen
Op maandag 3 februari 2003 22:22 schreef shavirah het volgende:
Neem sea-monkeys! heel leuk om naar te kijken, hebben maar 1x in de week eten nodig www.sea-monkeys.nl
quote:dat vraag ik mij ook al heel lang af, maar volgens mij zijn het een soort muggenlarfjes.
Op maandag 3 februari 2003 22:36 schreef ChRoNiC het volgende:[..]
Wat is dit precies want ik kan het niet goed uit de site halen
quote:Artemia (ook ' voedseldiertjes' )
Op maandag 3 februari 2003 22:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:[..]
dat vraag ik mij ook al heel lang af, maar volgens mij zijn het een soort muggenlarfjes.
quote:*zich hier voilledig bij aan sluit*
Op maandag 3 februari 2003 22:10 schreef Avalonne het volgende:
Ratjes
quote:Ja, een hamster! Die kunnen erg goed tegen alleen zijn. Sterker nog, dat vinden ze heerlijk, zolang ze maar voldoende speeltjes hebben. En, als je een goudhamster of een wat socialere Russische dwerghamster hebt, kun je d'r nog goed mee spelen ook. Herrie maken ze amper, behalve wat gegraaf in de bodembedekking.
Op woensdag 5 februari 2003 09:08 schreef NiXz het volgende:
Hamster!!!!
Daarnaast zijn hamster nog eens mega-kjoet ook! .
quote:Ja hoor!
Op woensdag 5 februari 2003 10:59 schreef Luigi het volgende:[..]
Herrie maken ze amper, behalve wat gegraaf in de bodembedekking.
Het zijn hele leuke diertjes, ik heb er zelf een gehad maar... 'Snachts was die absoluut niet stil. Hij zat altijd wel ergens aan te knagen: bijvoorbeeld de halve kokosnootbast waarin zijn holletje was. En als hij ontsnapte ging hij de snoezigste dingen in huis doen: in de gordijnen klimmen en bovenin een groot gat knagen, in de plantenbak een gangenstelsel graven, in het keukenkastje de schoonmaakspullen opeten... uiteindelijk kwam hij weer tevoorschijn met wangzakken vol rare dingen die in huis rondslingerden: een knoop, een schroefje, een stukje bordkrijt, een halve kurk,,, zelfs een punaise!
Op zich is dat leuk maar ehhh ze ruiken dus naar knaagdier: je moet ook steeds de kooi verschonen en sommige kunnen fel bijten.
Van fretten, snoezig, weet ik niks maar die zijn ook niet bepaald geurloos... je moet dus goed nadenken welke 'overlast' je van een huisdier accepteerd, hoeveel zorg je het kan geven en hoeveel budget en ruimte je hebt om voor optimaal leefgenot voor ze te kunnen zorgen. Op zich is een hamster wel een goede keuze: ze worden ook niet zo oud als een goudvis. Je hebt dan een paar jaar een heel lief warmbloedig grappig diertje maar stil is ie snachts absoluut niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |