abonnement Unibet Coolblue
pi_204496510
Onze kinderen zitten op een Montessori-school. Daar is in principe veel ruimte om op eigen tempo te leren. Maar dat valt of staat natuurlijk wel met het kind zelf. Onze kinderen geven ook niet zelf aan dat ze iets te makkelijk vinden. In principe wordt er elke dag 1 les rekenen en taal gedaan, en dat is dan ook wat ze doen. Want je gaat toch niet uit jezelf meer lessen maken als je ook kan gaan kletsen/lezen/tekenen als je klaar bent? :P En bovendien zijn ze vaak juist niet sneller klaar als ze iets saai vinden, want vind maar eens de motivatie om door te werken als het werkje zeer beneden je niveau is. En moeilijker werkjes zijn eng, want stel je voor dat je het antwoord niet weet...

En zo ontstaat het beeld dat je kind concentratieproblemen heeft en zéker niet klaar is om te compacten of pluswerk te doen (frustratie much?)...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 april 2022 @ 10:00:52 #77
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204496530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 07:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind een combinatieklas over het algemeen ook tof, maar voor Sjaak betekent het dat hij ook gewoon meeluistert met de instructie van groep 6, waardoor hij daar volgend jaar niets meer heeft te zoeken. Hij weet immers meer dan de helft al. Dus de kans is groot dat hij weer een keer gaat versnellen (en hij in 7/8 terecht komt) en na volgend schooljaar met de basisschool klaar is. Ik vind dat wel een dingetje hoor… Aan de andere kant: hij heeft hier zelf voor kunnen kiezen, we wisten namelijk niet dat hij mee luisterde tot hij het ons vertelde. Hij vond zijn eigen werk te makkelijk, dus doet hij 2 schooljaren in 1 jaar. Tof dat hij dat zelf kon beslissen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Loj Wat naar dat Js niet zo lekker in zijn vel zit op het moment. Alleen je werk moeten maken is voor geen enkel kind prettig, volgens mij. Jammer ook dat die ambulante leerkracht nu voor de klas staat. Een half uurtje is echt heel erg weinig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:02:31 #78
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204496537
Wij hebben binnen ons thuisonderwijs dit ontdekt: https://maakkunde.nl O+ Wij doen dit thuis, maar is denk ik een leuke tip voor op school.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:03:11 #79
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204496539
Beschrijf jij mijn kind :D

Ik begin wel steeds meer te twijfelen of de vrije school wel de beste school is voor N (morgen heb ik een gesprek met een moeder die haar hb-kind naar een andere school gedaan heeft). Maarja, de sfeer is er heel goed en N heeft ook vriendjes, dus haar nu gelijk daar weghalen gaat ook zo ver.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:04:18 #80
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204496548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 09:50 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe doen ze dan versnellen bij jullie? Ik denk dat N ook alles heel snel begrijpt, maar ze is niet een kind dat uit zichzelf verder in de boekjes gaat werken. Bij haar staat de uitleg van de juf gelijk aan iets leren, maar zonder uitleg gaat ze iets niet uit zichzelf uitzoeken. Ze hebben bij rekenen ook geen boekjes, alles gaat klassikaal, dus ze kan daar ook niet sneller werken, al zou ze het willen.
En de juf heeft geen tijd om haar apart dingen eerder uit te leggen, dus dat gebeurt sowieso niet.
Bij taal hebben ze wel werkboekjes, maar dan doet ze ook braaf de pagina's die haar verteld worden (bij de meeste dingen is dat wat de rest van de klas ook doet, soms moet ze uit een moeilijker boekje werken).
Volgens mij is het niet nodig dat ze alles zo vaak oefent en zou ze best sneller kunnen, maar ik zie niet echt hoe en wanneer dat dan zou moeten gebeuren :?

Dus hoe gaat dat praktisch bij jullie dan?
Op maandagochtend is er instructie van alle vakken, en daarna gaan de kinderen - ieder op hun eigen niveau - aan de slag. Dus Sticker zit tijdens de instructie bij groep 8, doet daar dan ook het werk van groep 8, en gaat tijdens de pauze terug naar zijn middenbouwgroep waar hij de middag mee doet.
pi_204496566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 09:50 schreef SaskiaR het volgende:
Dus hoe gaat dat praktisch bij jullie dan?
D volgt in de basis alle uitleg met zijn groep, om hiaten te voorkomen. Als juf ziet dat hij het snel snapt, dan mag hij eerder uitchecken.
In zijn werktijd doet hij voor rekenen de basisopdrachten, de herhaling slaat hij over. Bij taal doet hij alleen de werkwoord dictees nog, niet meer de reguliere woorden. En dan is zijn basiswerk dus klaar.
Hij heeft daarnaast nog dagelijks een half uur de tijd voor het schoolwerk van de plusklas. Dat zijn lastige opdrachten op het gebied van taal, rekenen en creatief. Dat is wel een ding voor D, hij heeft moeite om op gang te komen als iets moeilijk lijkt. En alles van die klas lijkt moeilijk. Dat is waar hij nog mag groeien.
Dan doet hij nog taaldoosjes, dat zijn wat creatievere opdrachten dan de standaard boekjes. Iedereen doet die af en toe. Hij wat vaker. Die kosten vaak wel tijd en vergen ook iets van zijn planning/structuur/doorzetten. Dus goed als leermoment. En dan is er nog tijd over om kosmisch werk te doen, zijn topo te leren, of bij mij in de schoolbieb een biebdienst te draaien. Hij helpt ook steeds vaker andere kinderen of kletst even lekker met iemand bij.

Hij werkt dus in de basis zijn groeps-stof door, alleen veel sneller dan anderen. De rest van de tijd zijn er werkjes die hem niet sneller door de schoolstof laten gaan, maar die verbreding en verdieping. Dat is omdat hij nu goede aansluiting heeft bij de groep. Dus geen reden om sneller door de stof te willen.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:13:13 #82
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204496600
Verder: die geweldige groep 9 is van de baan. :{ Inmiddels besloten dat Sticker nog een jaar basisschool doet, waarbij ze meer hun best gaan doen om verrijking te bieden, maar dan zitten we toch echt eind volgend schooljaar met een kind van net 10 wat naar het VO gaat. Hij is wel mentaal enorm aan het groeien, nu alleen nog hopen dat al die melktandjes nog gaan wisselen dit jaar. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanukerst op 21-04-2022 10:26:29 ]
pi_204496651
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 09:58 schreef Phaidra het volgende:
Onze kinderen zitten op een Montessori-school. Daar is in principe veel ruimte om op eigen tempo te leren. Maar dat valt of staat natuurlijk wel met het kind zelf. Onze kinderen geven ook niet zelf aan dat ze iets te makkelijk vinden. In principe wordt er elke dag 1 les rekenen en taal gedaan, en dat is dan ook wat ze doen. Want je gaat toch niet uit jezelf meer lessen maken als je ook kan gaan kletsen/lezen/tekenen als je klaar bent? :P En bovendien zijn ze vaak juist niet sneller klaar als ze iets saai vinden, want vind maar eens de motivatie om door te werken als het werkje zeer beneden je niveau is. En moeilijker werkjes zijn eng, want stel je voor dat je het antwoord niet weet...

En zo ontstaat het beeld dat je kind concentratieproblemen heeft en zéker niet klaar is om te compacten of pluswerk te doen (frustratie much?)...
Heel herkenbaar (ook montessori) :Y Ik heb het 'geluk' dat mijn kind in plaats van kletsen/lezen/tekenen door de klas gaat stuiteren en iedereen lastig gaat vallen :') dan wordt het opeens een probleem van de leerkracht en gaan zij erop focussen dat hij in die tijd echt het pluswerk gaat doen. Bij hem helpt het wel dat het pluswerk ook op zijn planning staat, dan voelt het namelijk als iets wat 'moet' en niet als 'iets wat theoretisch ook zou kunnen maar waar je ook heel makkelijk in kan falen dus waarvan het fijner is als je het niet doet'. ;) Zou dat nog een advies aan de leerkracht kunnen zijn?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204496677
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:03 schreef SaskiaR het volgende:
Beschrijf jij mijn kind :D

Ik begin wel steeds meer te twijfelen of de vrije school wel de beste school is voor N (morgen heb ik een gesprek met een moeder die haar hb-kind naar een andere school gedaan heeft). Maarja, de sfeer is er heel goed en N heeft ook vriendjes, dus haar nu gelijk daar weghalen gaat ook zo ver.
Wij zijn destijds ook bij de vrije school gaan kijken met de oudste. De oudste was als peuter juist wel heel leergierig en zoog alles op als een spons. Toen wij vroegen wat ze deden als kinderen al eerder interesse hadden in lezen/schrijven/rekenen, werd gezegd dat dat toch eigenlijk niet de bedoeling was. Ik vind de filosofie heel sympathiek, maar hierin sloegen ze wat mij betreft de plank mis.

Bij Montessori volgen ze juist de interesse van de kinderen, zeker bij de kleuters, vanuit het idee dat je vanzelf interesse krijgt in werkjes met letters als je daar cognitief ook klaar voor bent. Onze kinderen zijn dat vermogen denk ik een beetje verloren door aanpassingsgedrag en faalangst, maar in de basis vind ik het een heel fijn uitgangspunt :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204496701
Steiner is inderdaad héél rigide in wanneer kinderen ergens aan toe zijn volgens zijn eigen maatstaven en daar mag je vooral niet vanaf wijken. :N
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204496719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:27 schreef Phaidra het volgende:
Bij Montessori volgen ze juist de interesse van de kinderen, zeker bij de kleuters, vanuit het idee dat je vanzelf interesse krijgt in werkjes met letters als je daar cognitief ook klaar voor bent. Onze kinderen zijn dat vermogen denk ik een beetje verloren door aanpassingsgedrag en faalangst, maar in de basis vind ik het een heel fijn uitgangspunt .
Als je een leerkracht hebt die heel zorgzaam is en het hulpeloze gedrag voedt, dan is montessori ook niet heilig :P
Zij wilde ook eigenlijk niet dat hij zo kort kleuterde. Maar als het kind gaat zitten huilen omdat het zijn klittenband niet vastkrijgt, dan is dat niet jong gedrag maar theater. Hij ging dus ook spelen met de jonge kinderen, want dat 'werken' was niet aantrekkelijk.

Hij heeft haar ook nog wel verbaasd de laatste maanden, toen had ik al besloten had hem door te schuiven naar groep 3 (juf en IB-er lieten de keuze bij mij)
  donderdag 21 april 2022 @ 10:34:26 #87
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204496722
Onze vrije school is redelijk modern wat dat betreft, geloof ik. Ze hadden in de kleuterklas ook wel leesboekjes staan voor kinderen die interesse hadden. En er is een hb-specialist, die nu eindelijk bij N betrokken is, dus ik hoop dat die de juf kan adviseren over hoe ze het werk in de klas kan aanpassen.

Montessori lijkt me alleen geschikt als je kind zelf actief aan de slag gaat. Ik zie N daar rustig de hele dag keuvelen, rondlopen en niksen. Want zelf moeilijk werk gaan doen, dat is echt een stap te ver :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204496726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
teiner is inderdaad héél rigide in wanneer kinderen ergens aan toe zijn volgens zijn eigen maatstaven en daar mag je vooral niet vanaf wijken.
Was het niet dat je moest wisselen voordat je mocht beginnen met lezen?
De mijne wisselde pas in de zomer tussen groep 4&5, met dik 7,5 jaar. Hij was avi-uit met 6j4mnd :D
pi_204496733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:03 schreef SaskiaR het volgende:
Beschrijf jij mijn kind :D

Ik begin wel steeds meer te twijfelen of de vrije school wel de beste school is voor N (morgen heb ik een gesprek met een moeder die haar hb-kind naar een andere school gedaan heeft). Maarja, de sfeer is er heel goed en N heeft ook vriendjes, dus haar nu gelijk daar weghalen gaat ook zo ver.
Ik vind het op basis van wat je over de school hebt geschreven niet klinken als een goede school voor N. Wellicht wel een fijne, maar dan is de vraag wat je uiteindelijk belangrijker vindt. Je kan altijd vrijblijvend informeren bij andere scholen of zij een passender aanbod kunnen bieden, wat je daarmee doet kun je later bekijken.

Wij zijn erg tevreden over onze montessori-school (waarbij we niet eens bewust voor montessori gekozen hebben ooit, maar dit toevallig de fijnste school was), maar ik weet ook dat zij voor echt hb niet de beste keuze zijn, want het vriendje van mijn zoon uit groep 1 (en zijn broer uit groep 4) liepen daar ook vast.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204496736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Heel herkenbaar (ook montessori) :Y Ik heb het 'geluk' dat mijn kind in plaats van kletsen/lezen/tekenen door de klas gaat stuiteren en iedereen lastig gaat vallen :') dan wordt het opeens een probleem van de leerkracht en gaan zij erop focussen dat hij in die tijd echt het pluswerk gaat doen. Bij hem helpt het wel dat het pluswerk ook op zijn planning staat, dan voelt het namelijk als iets wat 'moet' en niet als 'iets wat theoretisch ook zou kunnen maar waar je ook heel makkelijk in kan falen dus waarvan het fijner is als je het niet doet'. ;) Zou dat nog een advies aan de leerkracht kunnen zijn?
Het is nu bij de oudste inderdaad te vrijblijvend. Goed om binnenkort even aan te kaarten bij de juf, we hebben in februari voor het laatst contact gehad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204496747
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
Montessori lijkt me alleen geschikt als je kind zelf actief aan de slag gaat. Ik zie N daar rustig de hele dag keuvelen, rondlopen en niksen. Want zelf moeilijk werk gaan doen, dat is echt een stap te ver
Mijn oudste heeft er heerlijk gedroomd. Die had veel last van de prikkels in de klas. Juf heeft zijn werk gehalveerd, zodat hij tussendoor lekker naar de wolken kon kijken :D

Maar met D hebben ze er nu wel meer werk mee. Dat past niet helemaal in het straatje van de juf (die heeft liefst brutale tienermeiden ipv van zo'n hulpbehoevende 'jonge' leerling). Daar komt de plusklasjuf voor hulp.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:42:28 #92
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204496772
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:35 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Was het niet dat je moest wisselen voordat je mocht beginnen met lezen?
De mijne wisselde pas in de zomer tussen groep 4&5, met dik 7,5 jaar. Hij was avi-uit met 6j4mnd :D
N heeft nog al haar kindertanden, dus die regel geldt niet meer ;) dat soort ouderwetse ideeën zijn er bij de meeste vrije scholen echt wel uit gelukkig. Nu is het vooral een gewone school met standaardmethoden (VLL, Staal, Rekenrijk etc.) aangevuld met veel handwerkjes (breien enzo), veel jaarfeesten met muziek en veel ouderbetrokkenheid.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204496774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:33 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Als je een leerkracht hebt die heel zorgzaam is en het hulpeloze gedrag voedt, dan is montessori ook niet heilig :P
Zij wilde ook eigenlijk niet dat hij zo kort kleuterde. Maar als het kind gaat zitten huilen omdat het zijn klittenband niet vastkrijgt, dan is dat niet jong gedrag maar theater. Hij ging dus ook spelen met de jonge kinderen, want dat 'werken' was niet aantrekkelijk.

Hij heeft haar ook nog wel verbaasd de laatste maanden, toen had ik al besloten had hem door te schuiven naar groep 3 (juf en IB-er lieten de keuze bij mij)
Kijk, dit is mijn jongste :') _O-. Wij hebben momenteel dus dagelijks een hysterisch krijsend kind omdat hij zich bijvoorbeeld NIET kan aankleden. Niet de vaatwasser open kan doen. Niet kan fietsen. Niet naar de speeltuin lopen waar zijn broer is. Of iets wat hij gister gewoon deed, kan hij vandaag ECHT NIET. En wij liegen als we zeggen dat hij het gister wel kon.

Op school maakt hij het niet zo bont, maar hij doet zich wel echt bewust jonger/hulpelozer voor dan hij is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204496811
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
Onze vrije school is redelijk modern wat dat betreft, geloof ik. Ze hadden in de kleuterklas ook wel leesboekjes staan voor kinderen die interesse hadden. En er is een hb-specialist, die nu eindelijk bij N betrokken is, dus ik hoop dat die de juf kan adviseren over hoe ze het werk in de klas kan aanpassen.

Montessori lijkt me alleen geschikt als je kind zelf actief aan de slag gaat. Ik zie N daar rustig de hele dag keuvelen, rondlopen en niksen. Want zelf moeilijk werk gaan doen, dat is echt een stap te ver :P
Het hangt ook samen met de kwaliteiten van de leerkracht. Bij mijn faalangstige vermijder signaleren ze meestal prima wat hij aan het doen is en moedigen ze hem aan. Het is ook minder vrijblijvend dan het klinkt: ze hebben een planning waarop staat wat er moet gebeuren maar ze mogen wel bepalen in welke volgorde bijvoorbeeld. En de leerkuil is echt gemeengoed, daar spreken ze heel veel over op school.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204496821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:35 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Was het niet dat je moest wisselen voordat je mocht beginnen met lezen?
De mijne wisselde pas in de zomer tussen groep 4&5, met dik 7,5 jaar. Hij was avi-uit met 6j4mnd :D
Onder andere. Volgens mij ontbreekt ook iedere evidentie voor dit soort samenhang, maar ik heb er geen studie van gemaakt, dus misschien vergis ik me. Ik vind de antroposofie heel fijn voor jonge kinderen en/of vrije tijd (mijn zoon zat op een sofen-kdv en -bso) maar in het onderwijs kan ik er weinig mee. Hoewel ik ook mijn wenkbrauwen optrek bij peuters die verplicht een abgeeckt papier moeten gebruiken, maar goed, als dat het ergste is :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204496834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Kijk, dit is mijn jongste :') _O-. Wij hebben momenteel dus dagelijks een hysterisch krijsend kind omdat hij zich bijvoorbeeld NIET kan aankleden. Niet de vaatwasser open kan doen. Niet kan fietsen. Niet naar de speeltuin lopen waar zijn broer is. Of iets wat hij gister gewoon deed, kan hij vandaag ECHT NIET. En wij liegen als we zeggen dat hij het gister wel kon.

Op school maakt hij het niet zo bont, maar hij doet zich wel echt bewust jonger/hulpelozer voor dan hij is.
Ik moet altijd denken aan de dingen die je leest over weaponized incompetence, ik hoop maar dat de mijne dit gedrag wat ontgroeit in de loop van de jaren :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:55:39 #97
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204496839
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het hangt ook samen met de kwaliteiten van de leerkracht. Bij mijn faalangstige vermijder signaleren ze meestal prima wat hij aan het doen is en moedigen ze hem aan. Het is ook minder vrijblijvend dan het klinkt: ze hebben een planning waarop staat wat er moet gebeuren maar ze mogen wel bepalen in welke volgorde bijvoorbeeld. En de leerkuil is echt gemeengoed, daar spreken ze heel veel over op school.
Dat vind ik dus wel verbazend ja; N heeft een juf en een meester, beide rond de 60, maar beide zijn pas op latere leeftijd ingestroomd in het onderwijs. Ze weten naar eigen zeggen helemaal niets van hb, dus alles moeten ze overleggen met de ib'er en hb-specialist (die een hele tijd ziek was maar nu gelukkig beter, dus nu gebeurt er eindelijk pas iets).
Je zou toch zeggen dat leerkrachten meer weten van dergelijke zaken, gewoon differentiëren in het algemeen. Maarja, ze besteden hun studiedagen aan Steiner-onderwerpen... i.p.v. dat ze een hb-specialist wat laten presenteren ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204496858
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Dat vind ik dus wel verbazend ja; N heeft een juf en een meester, beide rond de 60, maar beide zijn pas op latere leeftijd ingestroomd in het onderwijs. Ze weten naar eigen zeggen helemaal niets van hb, dus alles moeten ze overleggen met de ib'er en hb-specialist (die een hele tijd ziek was maar nu gelukkig beter, dus nu gebeurt er eindelijk pas iets).
Je zou toch zeggen dat leerkrachten meer weten van dergelijke zaken, gewoon differentiëren in het algemeen. Maarja, ze besteden hun studiedagen aan Steiner-onderwerpen... i.p.v. dat ze een hb-specialist wat laten presenteren ofzo.
Zonde wel. Ik ben echt wel fan geworden van montessori, vooral omdat de leerkrachten heel goed moeten kijken naar het individuele kind. Klassikaal onderwijs zonder te differentiëren klinkt heel erg als mijn eigen 'verveel je rot omdat we alles klassikaal doen'-basisschooltijd. :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204496917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik moet altijd denken aan de dingen die je leest over weaponized incompetence, ik hoop maar dat de mijne dit gedrag wat ontgroeit in de loop van de jaren :+
Hoe herkenbaar. Dat saboteren ook _O-.

Eerst als stervende zwaan verklaren dat je geen boterham kan besmeren met chocopasta. Helaas voor hem reageren wij dan dat het een mooi moment is om het te gaan leren, wat is nou een beter moment om je eigen boterham te leren smeren dan als je 7 bent *O* :7? En, na nog 20 minuten van schreeuwen, huilen, MAAR WAROOOOOM WIL JIJ HET NIET DOEN??, etc, toch een mes oppakken en dan zo hard duwen dat je hele broodje naar de gallemiezen is. Insert nieuw drama.

Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt, dat is in ieder geval eerlijk }:|.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204496933
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 11:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hoe herkenbaar. Dat saboteren ook _O-.

Eerst als stervende zwaan verklaren dat je geen boterham kan besmeren met chocopasta. Helaas voor hem reageren wij dan dat het een mooi moment is om het te gaan leren, wat is nou een beter moment om je eigen boterham te leren smeren dan als je 7 bent *O* :7? En, na nog 20 minuten van schreeuwen, huilen, MAAR WAROOOOOM WIL JIJ HET NIET DOEN??, etc, toch een mes oppakken en dan zo hard duwen dat je hele broodje naar de gallemiezen is. Insert nieuw drama.

Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt, dat is in ieder geval eerlijk }:|.
:Y Ik ben inmiddels zover dat ik zeg dat ik geen boterham meer ga smeren en dat hij het zelf maar moet doen. Dan doet hij het dus niet :') Mijn lief ergert zich daar rot aan, ik kan dat wel loslaten, als je liever honger hebt, moet je dat maar zelf weten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')