Instant payments is ook wel international maar dat ligt allemaal aan de banken bij zowel de verzender als ontvanger.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:59 schreef Gunner het volgende:
Instant Payments is alleen bij bepaalde banken binnen Nederland dus ja, dat zou voor een duitse bank idd langer kunnen zijn.
Huh, in Euro’s overboeken, dan heb je toch geen kosten meer binnen Europa?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
…..Hou rekening met de kosten van de overboeking.
Dat dacht ik ook... Het kan zijn dat het nu anders is..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:54 schreef Essebes het volgende:
[..]
Huh, in Euro’s overboeken, dan heb je toch geen kosten meer binnen Europa?
Ik woon nu 15 jaar in Duitsland en heb nog nooit kosten hoeven te betalen bij overboeken tussen mijn Nederlandse en Duitse rekening.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook... Het kan zijn dat het nu anders is..
Klopt voor een overboeking tussen IBAN rekeningen worden er geen kosten in rekening gebracht mits alles in Euro's is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik woon nu 15 jaar in Duitsland en heb nog nooit kosten hoeven te betalen bij overboeken tussen mijn Nederlandse en Duitse rekening.
Eigen rekeningen heb ik dat ook niet gehad. Overboekingen naar derden rekeningen wel. Het kan zijn dat dat nu veranderd is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik woon nu 15 jaar in Duitsland en heb nog nooit kosten hoeven te betalen bij overboeken tussen mijn Nederlandse en Duitse rekening.
Vreemd, nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Eigen rekeningen heb ik dat ook niet gehad. Overboekingen naar derden rekeningen wel. Het kan zijn dat dat nu veranderd is.
Ikzelf 2x. In 2004 en 2007.quote:
Toen was sepa credit transfer ook nog niet geïmplementeerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ikzelf 2x. In 2004 en 2007.
Duitsland loopt ook echt dramatisch achter op gebied van digitalisering. Wat hier al sinds de jaren 60/70 zo is, moet daar nog geimplenteerd worden.
ik werk veel met duitse overboekingen,knab,abn zijn direct op de tegenrekening asn duurt 1 dag,quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Bij een overboeking naar een Duits rekeningnummer heb ik perongelijk een spelfout in de naam van de ontvanger gemaakt.
Het bankrekeningnummer klopt wel.
Volgens de ontvanger is het geld nog niet binnen gekomen (10 minuten na overboeking nog contact gehad), waar dat bij overboekingen binnen Nederland heel direct is.
De vraag is nu dus of het gewoon iets langer duurt omdat het naar een Duits rekening nummer gaat, of dat het niet gaat aankomen omdat de naam van de ontvanger niet helemaal klopt.
Zover ik zo snel kan vinden zou het binnen Nederland goed moeten komen mits het rekening nummer klopt.
Is dat waar en geld dat ook voor naar Duitsland?
Nog even afgezien van de spellingsmogelijkheden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:45 schreef DjVero het volgende:
Zou wat zijn als je dyslexie hebt en spelvouten echt van invloed zouden kunnen zijn op de overboeking, helemaal bij Duitsers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |