abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:58:17 #1
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204028979
Bij een overboeking naar een Duits rekeningnummer heb ik perongelijk een spelfout in de naam van de ontvanger gemaakt.
Het bankrekeningnummer klopt wel.

Volgens de ontvanger is het geld nog niet binnen gekomen (10 minuten na overboeking nog contact gehad), waar dat bij overboekingen binnen Nederland heel direct is.

De vraag is nu dus of het gewoon iets langer duurt omdat het naar een Duits rekening nummer gaat, of dat het niet gaat aankomen omdat de naam van de ontvanger niet helemaal klopt.
Zover ik zo snel kan vinden zou het binnen Nederland goed moeten komen mits het rekening nummer klopt.

Is dat waar en geld dat ook voor naar Duitsland?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:59:32 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204029009
Instant Payments is alleen bij bepaalde banken binnen Nederland dus ja, dat zou voor een duitse bank idd langer kunnen zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 maart 2022 @ 20:04:01 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204029117
Naar een Duitse bankrekening komt het meestal de volgende dag aan. Tikfout in de naam lijkt me geen probleem.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:05:31 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204029158
Internationaal werkt instant payments alleen maar als beide banken bij dezelfde transactieverwerker aangesloten zijn :X

Even los van het gegeven dat niet alle banken instant payments hebben of voor al hun klanten hebben.

https://www.betaalverenig(...)-payments/in-europa/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204029276
Kan best een dagje duren voor het voor hem/haar/het zichtbaar is.

De spelfout maakt geen verschil daarin; wordt verder niet gecontroleerd namelijk.

Heb zelf ook een rekening in Duitsland en dat gecheckt. Je kan elke willekeurige naam gebruiken als het reknr maar juist is.

[ Bericht 16% gewijzigd door Inbox op 10-03-2022 20:15:02 ]
pi_204029303
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:59 schreef Gunner het volgende:
Instant Payments is alleen bij bepaalde banken binnen Nederland dus ja, dat zou voor een duitse bank idd langer kunnen zijn.
Instant payments is ook wel international maar dat ligt allemaal aan de banken bij zowel de verzender als ontvanger.

In sommige landen moet de naam van de begunstigde overeenkomen met die bij de overboeking. Dit zorgt meestal met betalingen naar buiten de eu voor problemen als dat niet klopt is mijn ervaring.

Als je het geld vanavond hebt overgemaakt zal het dan ook vermoedelijk morgen wel zichtbaar zijn bij de ontvanger.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:17:01 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204029463
Ok, bedankt!
Dan gaat het helemaal goed komen
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204030345
Duurt meestal 'n dag. Tikfout in de naam is geen probleem.
pi_204035111
Het was tot een paar jaar geleden ook in Nederland zo dat je wel een dag moest wachten. En in het weekend werden er helemaal geen transacties verwerkt. Een buitenlandse overboeking kan zelfs langer dan een dag duren. Het zou dus ook kunnen dat het bedrag op maandag pas aankomt.
pi_204035421
Ik had een duits rekeningnummer en bij mij duurde het 2 werkdagen. Hou rekening met de kosten van de overboeking.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204036316
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
…..Hou rekening met de kosten van de overboeking.
Huh, in Euro’s overboeken, dan heb je toch geen kosten meer binnen Europa?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_204036330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:54 schreef Essebes het volgende:

[..]
Huh, in Euro’s overboeken, dan heb je toch geen kosten meer binnen Europa?
Dat dacht ik ook... Het kan zijn dat het nu anders is..
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 maart 2022 @ 16:04:48 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204039228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook... Het kan zijn dat het nu anders is..
Ik woon nu 15 jaar in Duitsland en heb nog nooit kosten hoeven te betalen bij overboeken tussen mijn Nederlandse en Duitse rekening.
pi_204039364
Als je iban correct is komt het gewoon aan.

Je zal je geld niet kwijtraken.

Het kan tussen EU landen enkele werkdagen duren. Dus als je het op vrijdagmiddag na de cut off time overmaakt, kan het op maandagmiddag binnen zijn. Soms dinsdag als je pech hebt maar meestal maandag.

Ik had laatst op een vrijdagmiddag geld van mijn Ierse naar mijn NL rekening met IBAN overgemaakt en dat duurde dus tot maandagmiddag. Maar ierland is meestal een stuk trager dan Duitsland hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204039369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:04 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik woon nu 15 jaar in Duitsland en heb nog nooit kosten hoeven te betalen bij overboeken tussen mijn Nederlandse en Duitse rekening.
Klopt voor een overboeking tussen IBAN rekeningen worden er geen kosten in rekening gebracht mits alles in Euro's is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204039641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:04 schreef qltel het volgende:

[..]
Eigen rekeningen heb ik dat ook niet gehad. Overboekingen naar derden rekeningen wel. Het kan zijn dat dat nu veranderd is.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 maart 2022 @ 16:36:30 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204039647
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Eigen rekeningen heb ik dat ook niet gehad. Overboekingen naar derden rekeningen wel. Het kan zijn dat dat nu veranderd is.
Vreemd, nog nooit meegemaakt.
pi_204039671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:36 schreef qltel het volgende:

[..]
Vreemd, nog nooit meegemaakt.
Ikzelf 2x. In 2004 en 2007.

Duitsland loopt ook echt dramatisch achter op gebied van digitalisering. Wat hier al sinds de jaren 60/70 zo is, moet daar nog geimplenteerd worden.
pi_204051473
Het gaat om het rekeningnummer. Als dat klopt is er niets aan de hand. Wel kan het zijn dat het voor Duitsland wat langzamer gaat. Kost soms meerdere dagen voordat het op de andere rekening staat. Zou het even in de gaten houden, wellicht staat het er pas morgen op.
pi_204060212
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ikzelf 2x. In 2004 en 2007.

Duitsland loopt ook echt dramatisch achter op gebied van digitalisering. Wat hier al sinds de jaren 60/70 zo is, moet daar nog geimplenteerd worden.
Toen was sepa credit transfer ook nog niet geïmplementeerd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_204061367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Bij een overboeking naar een Duits rekeningnummer heb ik perongelijk een spelfout in de naam van de ontvanger gemaakt.
Het bankrekeningnummer klopt wel.

Volgens de ontvanger is het geld nog niet binnen gekomen (10 minuten na overboeking nog contact gehad), waar dat bij overboekingen binnen Nederland heel direct is.

De vraag is nu dus of het gewoon iets langer duurt omdat het naar een Duits rekening nummer gaat, of dat het niet gaat aankomen omdat de naam van de ontvanger niet helemaal klopt.
Zover ik zo snel kan vinden zou het binnen Nederland goed moeten komen mits het rekening nummer klopt.

Is dat waar en geld dat ook voor naar Duitsland?
ik werk veel met duitse overboekingen,knab,abn zijn direct op de tegenrekening asn duurt 1 dag,
misschien dat met de tijd,ook de optie komt dat direct de namen zoals in Nederland te zien zijn.
pi_204089285
Zou wat zijn als je dyslexie hebt en spelvouten echt van invloed zouden kunnen zijn op de overboeking, helemaal bij Duitsers :D
pi_204093349
Volgens mij wordt er überhaupt niet gekeken naar de naam. Ja, soms intern tussen banken dat ze een melding geven dat deze naam niet bekend is bij het nummer, maar dat is meer een waarschuwing.
Facts don't care about your feelings
pi_204094032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:45 schreef DjVero het volgende:
Zou wat zijn als je dyslexie hebt en spelvouten echt van invloed zouden kunnen zijn op de overboeking, helemaal bij Duitsers :D
Nog even afgezien van de spellingsmogelijkheden.
D.J. Vero, dhr. Vero, D.J. van Ero, D.J. v. Ero, Dennis-Johannes Vero, Dieter-Günter von Ero.
Geen beginnen aan. Nog even afgezien van bedrijven die je op tien manieren (en met en zonder bv of NV) kunt spellen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')