abonnement Unibet Coolblue
pi_204014584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:13 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het nummer op zich was wel meteen favoriet, en vind ik ook meer uistraling hebben dan De Diepte. Dat vind ik ook een kwalitatief goed nummer, maar Arcade had wel meteen de X-factor.
Toch wordt De Diepte momenteel meer gestreamd dan Arcade toen het net was uitgebracht. En S10 is ook niet een superbekende naam in Nederland. Dus dat kan het verschil niet verklaren.
pi_204014598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Toch wordt De Diepte momenteel meer gestreamd dan Arcade toen het net was uitgebracht. En S10 is ook niet een superbekende naam in Nederland. Dus dat kan het verschil niet verklaren.
In Nederland misschien dat zou kunnen. Hoeveel streams heeft S10 uit het buitenland? Duncan was al bekend van The Voice natuurlijk.
pi_204014611
quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De Diepte heeft niet de X-factor zoals @:Japepk al opmerkte. Dat heeft Arcade wel. Vergeet niet Arcade is het populairste songfestival liedje ooit gemaakt wereldwijd.
Dat laatste is natuurlijk niet te zeggen, ik denk dat meer mensen in de geschiedenis bv. Volare of Waterloo hebben gehoord dan Arcade. In het streamingtijdperk heb je gelijk.
pi_204014647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk niet te zeggen, ik denk dat meer mensen in de geschiedenis bv. Volare of Waterloo hebben gehoord dan Arcade. In het streamingtijdperk heb je gelijk.
Dat denk ik juist niet. In die tijd waren er een stuk minder mensen op de aardkloot he ;) Volare _O_
  woensdag 9 maart 2022 @ 19:25:59 #105
436222 Japepk
Padvinder
pi_204014654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Toch wordt De Diepte momenteel meer gestreamd dan Arcade toen het net was uitgebracht. En S10 is ook niet een superbekende naam in Nederland. Dus dat kan het verschil niet verklaren.
Het is ook een ander genre natuurlijk. Dergelijke Nederlandstalige songs liggen nu eenmaal lekker bij het grote publiek hier. Ik wil De Diepte ook niet downplayen, maar Arcade was opzichzelf een duidelijke winnaar, waar De Diepte gewoon het beste liedje (mogelijk) van deze reeks is.
't Echte en 't ware!
pi_204014689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk niet te zeggen, ik denk dat meer mensen in de geschiedenis bv. Volare of Waterloo hebben gehoord dan Arcade. In het streamingtijdperk heb je gelijk.
Hoeveel streams heeft S10 uit het buitenland en welke landen specifiek?
pi_204014743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:25 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het is ook een ander genre natuurlijk. Dergelijke Nederlandstalige songs liggen nu eenmaal lekker bij het grote publiek hier. Ik wil De Diepte ook niet downplayen, maar Arcade was opzichzelf een duidelijke winnaar, waar De Diepte gewoon het beste liedje (mogelijk) van deze reeks is.
Dat kan allemaal wel, maar nogmaals: Arcade won helemaal niet zo overtuigend. Dus blijkbaar vond het Europese publiek het niet die duidelijke winnaar die velen er wel in zagen (waaronder ikzelf ook hoor).
pi_204014787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:25 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het is ook een ander genre natuurlijk. Dergelijke Nederlandstalige songs liggen nu eenmaal lekker bij het grote publiek hier. Ik wil De Diepte ook niet downplayen, maar Arcade was opzichzelf een duidelijke winnaar, waar De Diepte gewoon het beste liedje (mogelijk) van deze reeks is.
Ik dacht eerlijk gezegd van te voren wel dat Arcade een veel duidelijkere winnaar zou zijn dan het uiteindelijk was. Won de jury en het publiek niet, vooral dat Noord-Macedonië het zelfs beter deed 8)7 en pas door TikTok ging het nummer het beter doen dan Soldi.
pi_204014801
quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De Diepte heeft niet de X-factor zoals @:Japepk al opmerkte. Dat heeft Arcade wel. Vergeet niet Arcade is het populairste songfestival liedje ooit gemaakt wereldwijd.
Hoezo heeft het niet de X-factor? Okay, Arcade werd meteen omarmd, maar kijk hoe De Diepte stilletjesaan steeds meer waardering oogst. Dat is niet omdat er zeven dansende kraaien om S10 heen fladderen, of omdat ze met een dierenmasker en een gimmick dansje aandacht trekt. Dat komt door het lied en door hoe zij het zingt. Als een balad geen X-factor heeft, sneeuwt het onder, maar dat doet De Diepte niet.
Arcade heeft gewonnen, dat is een onmiskenbaar feit.
En De Diepte moet nog maar bewijzen dat dat ook kan winnen. Maar er is genoeg voorradig om die plek te bemachtigen. Waarmee ik niet zeg dat het een zekere winnaar is. Maar een mogelijke wel. En als dat lukt, dat is het ook verdiend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 11-03-2022 12:53:02 ]
pi_204014810
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht eerlijk gezegd van te voren wel dat Arcade een veel duidelijkere winnaar zou zijn dan het uiteindelijk was. Won de jury en het publiek niet, vooral dat Noord-Macedonië het zelfs beter deed 8)7 en pas door TikTok ging het nummer het beter doen dan Soldi.
Niet alleen door Tik Tok. Op YouTube sloeg het ook direct aan met vele covers en uiteindelijk de gang naar USA.
pi_204014825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:32 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hoezo heeft het niet de X-factor? Okay, Arcade werd meteen omarmt, maar kijk hoe De Diepte stilletjesaan steeds meer waardering oogst. Dat is niet omdat er zeven dansende kraaien om S10 heen fladderen, of omdat ze met een dierenmasker en een gimmick dansje aandacht trekt. Dat komt door het lied en door hoe zij het zingt. Als een balad geen X-factor heeft, sneeuwt het onder, maar dat doet De Diepte niet.
Arcade heeft gewonnen, dat is een onmiskenbaar feit.
En De Diepte moet nog maar bewijzen dat dat ook kan winnen. Maar er is genoeg voorradig om die plek te bemachtigen. Waarmee ik niet zeg dat het een zekere winnaar is. Maar een mogelijke wel. En als dat lukt, dat is het ook verdiend.
X-factor heb je of heb je niet. Dat had ik met Grande Amore ook 2015. Dat heeft S10 gewoon niet, geen idee waarom.
pi_204014848
quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
X-factor heb je of heb je niet. Dat had ik met Grande Amore ook 2015. Dat heeft S10 gewoon niet, geen idee waarom.
Dat geldt dan voor jou zo. En dat mag.
Maar voor mij heeft het zeker een X-factor.
  woensdag 9 maart 2022 @ 19:51:31 #113
436222 Japepk
Padvinder
pi_204015174
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht eerlijk gezegd van te voren wel dat Arcade een veel duidelijkere winnaar zou zijn dan het uiteindelijk was. Won de jury en het publiek niet, vooral dat Noord-Macedonië het zelfs beter deed 8)7 en pas door TikTok ging het nummer het beter doen dan Soldi.
Jup, dat vond ik ook! Echt een nummer met allure
't Echte en 't ware!
pi_204015190
Weet iemand hoe die andere lichtontwerper heet die iets aan de act van S10 zou gaan doen? Die vaak met De Staat samenwerkt en zei dat hij al voor Turijn klaar zou zijn met zijn aandeel?
pi_204015214
Freek Ros van de Oplichters
pi_204015300
instagram


Hij werkt aan de scenografie
pi_204015469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:53 schreef Mlita het volgende:
Freek Ros van de Oplichters
Dankjewel!
pi_204015985
De Diepte is gewoon een ander soort nummer,
dat blijkbaar wel de x factor heeft voor veel fans, als ik die lijstjes zo bekijk. :)
pi_204016289
Mag S10 haar nummer live brengen op andere festivals zoals paaspop? Of is dat allemaal niet toegestaan aangezien het geen officieel optreden is?
  woensdag 9 maart 2022 @ 20:54:26 #120
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204016434
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2022 20:46 schreef Thrts het volgende:
Mag S10 haar nummer live brengen op andere festivals zoals paaspop? Of is dat allemaal niet toegestaan aangezien het geen officieel optreden is?
Na 1 September mag alles.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 9 maart 2022 @ 20:59:27 #121
436222 Japepk
Padvinder
pi_204016557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 20:32 schreef Mandy040986 het volgende:
De Diepte is gewoon een ander soort nummer,
dat blijkbaar wel de x factor heeft voor veel fans, als ik die lijstjes zo bekijk. :)
Dat je de best in een ranking bent, wil niet zeggen dat je de X-factor hebt. Maar goed, ik bedoel ook niet dat ik De Diepte een slecht nummer vind, integendeel.
't Echte en 't ware!
pi_204016591
Ondanks wat dan ook; wel weer even lekker dat ze in veel lijstjes in de top 3 staat. :@
  woensdag 9 maart 2022 @ 21:05:13 #123
403253 Meke
after all this time? always.
pi_204016691
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 20:59 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat je de best in een ranking bent, wil niet zeggen dat je de X-factor hebt. Maar goed, ik bedoel ook niet dat ik De Diepte een slecht nummer vind, integendeel.
Maar een x-factor is toch geen objectief, meetbaar is? Het is toch mogelijk dat jij het niet zo ervaart en anderen wel?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_204016695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 20:59 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat je de best in een ranking bent, wil niet zeggen dat je de X-factor hebt. Maar goed, ik bedoel ook niet dat ik De Diepte een slecht nummer vind, integendeel.
De X-factor hebben betekent toch dat je een ondefinieerbare aantrekkingskracht hebt, waardoor je de universele aandacht trekt van anderen. Dat uit zich dan in het feit dat die anderen hun waardering uitspreken en je hoog in in ranking plaatsen.

Of heb jij een andere definitie voor X-factor?
pi_204016733
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 20:59 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat je de best in een ranking bent, wil niet zeggen dat je de X-factor hebt. Maar goed, ik bedoel ook niet dat ik De Diepte een slecht nummer vind, integendeel.
Wat bedoel je eigenlijk wel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')