Ja; roestvrij is het probleem. De afgelopen jaren heb ik technisch veel aan die BMW gedaan. 1000 euro zo nu en dan is te doen, maar de carrosserie vraagt in één klap een heleboel centen wil je het goed doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Echt goed over nadenken. De E30 is al een klassieker. Zeker als de koets roestvrij is, heb je een waardevolle auto.
Een cilinderkoprevisie hoeft de wereld niet te kosten. In het uiterste geval een ruilmotor.
Een garage die het opgeeft, zou voor mij reden zijn om daar niet nog eens te komen. Een garage heeft maar 1 taak en dat is je auto reperaren. Dat is namelijk hun vak.
Opslaan voor onbepaalde tijd, dat werkt meestal alleen op televisie. dat ze dan je auto na tig jaar uit een boerenschuur trekken en dat ie onbeschadigd is. In werkelijkheid vergaat de auto gewoon, niemand heeft alle ruimte om autos op te slaan.
Ook jij hebt gelijk. Een BMW specialist vraagt uiteraard veel geld en zoals gezegd, ik wil er niet op leeglopen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
BMW specialist zoeken. Ivo Christov bijv. Sloop sowieso niet, een E30 met 6-cilinder sloop je niet, die maak je of verkoop je in onderdelen als ‘ie niet meer te redden is.
Zelf paar keer wat van Ivo gekocht, ik weet niet wat zijn tarief is verder. Wel weet ik dat ‘ie veel ombouwt (nieuwere motor in oudere auto), daar moet je veel kennis voor hebben. Aardige kerel verder en vrij klein bedrijf qua personeel. Vroeger ook bij Offenga geweest, vond hun tarief destijds wel netjes. Alleen weet niet hoe het met de kennis is daar. Meneer Offenga weet zelf wel heel veel en zit heel lang in de BMW’s, maar hij heeft veel personeel dus weet niet hoeveel hij zelf nog doet. In ieder geval kun je ze bellen/mailen. Persoonlijk zou ik eerst Ivo proberen, die werkt nog veel met oude types.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:48 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Ook jij hebt gelijk. Een BMW specialist vraagt uiteraard veel geld en zoals gezegd, ik wil er niet op leeglopen.
Ik vind het nogal triest dat het mij niet gelukt is met die prachtkar. Shit happens helaas.
Maar tips blijven welkom.
Ja, ik heb mijn e30 nu 19 jaar en dacht ook dat ik hem lang hadquote:Op woensdag 9 maart 2022 05:45 schreef Tieten het volgende:
22 jaar.. ik dacht dat ik de mijne lang had met 14 jaar.
Mocht je eruit zijn om 'm echt weg te doen,stuur me dan svp wat info.
Een paar jaar gelden een nieuwe koppakking (de inlaatpakkingen waren niet meer verkrijgbaar, moesten uit Polen komen). Ook nieuwe drukgroep Haida, Hapa of zo erin laten zetten. 2 jaar geleden nieuwe drijfstanglagers van een speciaal merk, vervangen door een E30 racing team garage.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:03 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn e30 nu 19 jaar en dacht ook dat ik hem lang had![]()
Als de koets nu roestvrij is dan is deze zeker meer waard in z'n geheel zelfs met slechte motor dan dat hij waard is in onderdelen. Daarnaast als je nu al niet op koopjesjagers zit te wachten begin dan AUB niet aan onderdelen verkoop.
Kleppen/cilinder kop revisie is bij deze blokken niet zo moeilijk, kop is er zo af, wegbrengen naar een revisie bedrijf en kop er weer terug op.
Stallen met een goed chassis kan wel, maar stalling kost ook geld. Daarnaast rijden er al teweinig rond...
Is het chassis nu al niet zo geweldig (beginnende of erge roest) dan eerst behandelen voor stalling of er blijft niets van over...
Ik stem voor kop revisie en door blijven rijden
compressietesest is een eitje; eerst droog meten en dan met een drup olie erin. Als de compressie oploopt met olie, dan weet je dat de zuigerveren naar de klote zijnquote:Op woensdag 9 maart 2022 07:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
... ...
Je zou ook nog zelf of bij een lokale garage een compressietest laten uitvoeren.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:22 schreef Shivo het volgende:
Het is maar een auto. Een mooie auto, maar een auto. Op een gegeven moment is het klaar en het lijkt me dat dat moment bereikt is. In onderdelen verkopen, of naar de sloop er mee. Niet te moeilijk doen.
In de hoop dat dit item zich niet gaat omdraaien naar fotografie, het volgende. Ik heb toen veel foto's gemaakt. Met de wielen recht ziet het er op de een of andere manier niet uit. Kan er de vinger niet op leggen, maar zo ziet het er veel beter uit. Wellicht stoerder:)quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:22 schreef daNpy het volgende:
Waarom draaien zoveel mensen hun wiel met de band naar de camera toe? Als je de velg ziet is dat toch veel mooier?
Bij de DAF club doen ze dat ook altijd.
Hij heeft wel een punt.quote:
Ik bedoel ook niet wielen recht, maar ingestuurd (naar rechts dus, op jouw foto), zoals hierquote:Op woensdag 9 maart 2022 15:41 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
In de hoop dat dit item zich niet gaat omdraaien naar fotografie, het volgende. Ik heb toen veel foto's gemaakt. Met de wielen recht ziet het er op de een of andere manier niet uit. Kan er de vinger niet op leggen, maar zo ziet het er veel beter uit. Wellicht stoerder:)
Nee als je in een auto topic bij een klassieker begint met 'het is maar een auto' dan ben je voor mij inderdaad een non-car personquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:56 schreef Shivo het volgende:
Een andere mening hebben maakt me meteen een “non-car person”? Okee.
Top Gear was in 2002 nog wel leuk, de laatste tien jaar een eindeloze slaapverwekkende herhaling van zetten.
Wat nou pijnlijk; hartverscheurend!quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:08 schreef Watuntrik het volgende:
Dat wordt idd lastig wanneer je geen stalling hebt en het duurt nog 5 jaar voordat hij onder de oldtimer regeling valt en belasting vrij wordt. Een auto die je niet gebruikt en die ook niet loopt met gebrek aan stalling nog 5 jaar aangemeld houden en verzekering en belasting betalen is wel een dilemma. Garage huren kost je afhankelijk van locatie ook wel een flinke duit. En dan zijn dit doorgaans hokken zonder stroom waar je iet kunt werken.
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem met een oude Volvo 265 uit 1978 die ik graag had willen houden. En toen de oldtimer regeling naar 40 jaar ging was die auto34 jaar oud. Hij had LPG installatie en werd plots geen oldtimer meer en met LPG was er geen overgangsregeling mogelijk. Ook lekke kop redelijk veel werk aan carrosserie. Garage huur was toen ¤65 p/m dan afmelden? Of verzekerd houden en dubbel tarief belasting voor 6 jaar voor iets wat niet meer (goed) rijd?
Dan moet je inderdaad keuzes maken, te koop zetten en maanden wachten op een serieuze liefhebber die het echt hebben wil. En de onkosten lopen door zolang die niet komt. Dan moet je rekening houden met wat is realistisch en wat zijn die onkosten. Is de auto 1 of 2 jaar onkosten betalen al niet meer waard, dan heeft het geen zin om dat erin te steken met wachten op een serieuze liefhebber. Niet serieuze liefhebbers die er handel in zien zullen altijd voor dubbeltje op de eerste rang willen. Wat je ook doet zonder eigen stalling en zonder afmelden ben je dief van eigen beurs. Ook in onderdelen verkopen kost meer investering dan wat het opbrengt.
Ook restauratie en revisie wanneer je het moet uitbesteden is geen kattenpis en gaat in de duizenden euro's zitten.
IK heb toen maar van alle ellende eieren voor mijn geld gekozen en hem door een sloper laten afvoeren. En kreeg toen nog ¤150 oud ijzer waarde...
Soms zijn realistische keuzes zeer pijnlijk en kostbaar... Dit grapje heeft me alleen maar geld gekost en uitendelijk toch maar afschied moeten nemen. Het was geen haalbare kaart meer.
Ik voel met je mee, been there done that... Dit wordt keihard gezegd knopen doorhakken, beide kosten je geld en emoties blijven onbetaalbaar die kan niemand je vergoeden. Ook begrijpelijk hoe mooi ze ook zijn niemand koopt je emoties.
Alle extra accessoires en zoveel mogelijk goede delen had ik er wel weer afgeschroefd en vervangen door de oude defecte meuk voordat hij met de sloper meeging. Dat heb ik nog wel los kunnen verkopen aan liefhebbers voor paar ¤100,-
Maar het blijft toch pijnlijk...
Wat meer info heb je inmiddelsquote:Op woensdag 9 maart 2022 05:45 schreef Tieten het volgende:
22 jaar.. ik dacht dat ik de mijne lang had met 14 jaar.
Mocht je eruit zijn om 'm echt weg te doen,stuur me dan svp wat info.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |