abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203996100
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Daar wil ik graag een oven en een (combi)magnetron in hebben. Ik vraag me af of de apparaten in 45 cm hoogte groot genoeg zijn.
Ik maak regelmatig ovenschotels, maar die zijn niet hoog. Ook bak ik wel eens taarten (ook wat hogere, van ca 15cm of zo), maar ook daar hou je zeeën van ruimte over. En een kleinere oven is natuurlijk sneller warm dan een grote.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een oven van 45 cm hoogte? Zijn er wel eens dingen die niet passen?

En bij een grote oven: wanneer heb je die hoogte ook echt nodig? Vul je wel eens roosters boven elkaar?
Of is dat bak-technisch. Dat er een bepaalde hoeveelheid lege ruimte moet zijn voor luchtcirculatie of zo?
pi_203996225
Even volgen, want ik heb dezelfde vraag. Wij zijn voor een keuken in onze nieuwe woning aan het kijken. Ik neig zelf naar 2 keer een 45cm oven. Het lijkt me gewoon mooi als beide (combi)ovens even groot zijn. En ik begrijp ook nog niet helemaal waarvoor ik een hogere oven nodig zou hebben.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 13:25:21 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203996233
Is die 45 cm. de hoogte van het apparaat of van de binnenruimte?

Mijn meest gebruikte oven is een combi-oven van 21 cm hoog (binnenmaat) en krap 40 breed, diep 37 cm.

Daar bak je een normaal formaat appeltaart in, er kan een diepvriespizza in en er past een ruime lasagneschaal in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203996457
45cm hoog is toch heel veel voor een combi magnetron?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203996614
De standaardmaten in de keukenzaken (inbouw) zijn 45 of 60 cm voor een oven en ook voor een combimagnetron. De oven is dan 60cm breed. Dit zijn de buitenmaten.
Magnetrons zijn meestal kleiner, maar de meerprijs van een combimagnetron is maar klein en dan heb ik graag de luxe van beide mogelijkheden (handig voor kerst :))

Onze huidige oven is 60x60 buitenmaat en 33(h)x45(b) binnenmaat.
pi_203996894
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:01 schreef gukde het volgende:
De oven is dan 60cm breed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 13:13 schreef gukde het volgende:
een oven van 45 cm hoogte?
Heb je het nou over hoogte of breedte?
pi_203997053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:27 schreef Piles het volgende:

[..]
[..]
Heb je het nou over hoogte of breedte?
De inbouwovens zijn (in mijn geval) altijd 60 breed. Ik twijfel over de hoogte. Ik had het erbij gezet omdat iemand naar de breedte vroeg. Maar creëer dus alleen maar meer verwarring. oeps.
pi_203997312
45 cm hoog is meer dan genoeg. Bakt ook beter is de ervaring. 60 cm is ‘uit’ om voornoemde redenen. :Y
pi_203997634
Hier een combi oven (oven met ook magnetronfunctie) van 45 cm en een gewone oven van 60cm. in de 45cm is ruimte voor 3 bakplaten boven elkaar. de 60cm heeft ruimte voor 5 bakplaten. Tot nu toe past alles er in en word de grote oven nauwelijks gebruikt...
  donderdag 17 maart 2022 @ 12:18:00 #10
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204112787
In het vorige huis hadden we twee ovens (1 met magnetron functie) van 45cm en daar heb ik een bruidstaart voor 150 personen in gebakken geen enkel probleem. Alleen als je een kalkoen wil braden in de oven kom je waarschijnlijk hoogte tekort, kippen van 1,5 kilo pasten ook makkelijk.
Ik zou alleen wel altijd kiezen voor een oven met magnetronfunctie in plaats van een combo magnetron.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204113998
Ik zit zelf te twijfelen tussen een oven + combioven
Of oven + magnetron.
Die eerste wordt sowieso 60 cm en helaas een (combi) magnetron altijd max 45 hoog.

Vraag is hoe je dat mooi opvangt als ze naast elkaar zitten. Warmhoudlade kan maar die gaat niet gebruikt worden en kost wel paar honderd euro.
Eerst denken, dan typen
pi_204114218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 14:15 schreef Piger het volgende:
Ik zit zelf te twijfelen tussen een oven + combioven
Of oven + magnetron.
Die eerste wordt sowieso 60 cm en helaas een (combi) magnetron altijd max 45 hoog.

Vraag is hoe je dat mooi opvangt als ze naast elkaar zitten. Warmhoudlade kan maar die gaat niet gebruikt worden en kost wel paar honderd euro.
Er zijn ook combimagnetrons van 60cm hoog. Veel minder, maar ze zijn er wel. En er is een soort opvul-vlak dat je kan gebruiken. In heel veel keukenzaken heb ik dit gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')