quote:Op maandag 7 maart 2022 21:13 schreef Dries4Ever het volgende:
warm water zet uit en geeft dus een hogere druk in de leiding
gewoon even bijvullen als de leidingen koud zijn, een paar dagen later weer even kijken als de leidingen koud zijn of de druk hetzelfde is.
Bijvullen gaat vrijdag waarschijnlijk gebeuren, ik blijf er nog even vanafquote:Op maandag 7 maart 2022 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je hem al proberen bij te vullen?
Wellicht is het watervolume gedaald maar merkte je het niet omdat die ketel de hele tijd heet water moest blijven leveren.
Hoe weet je dat?quote:
Omdat warm water uitzet, dus dan is er meer druk op je leiding. Als het afkoelt wordt die druk dus minder. Normaal zou je expansievat dit drukverschil opvangen en zal de druk dus maar een weinig fluctueren. Als je expansievat dit niet meer doet zal de druk een flink stuk lager worden als het water minder warm wordt..quote:
Op beide helften (onder en boven) kloppen.quote:
Ik weet wel hoe ik het moet bijvullen maar als daardoor meer stuk gaat dan ben ik wellicht aansprakelijk voor de extra schade.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:35 schreef qajariaq het volgende:
Inderdaad, het zou mij wel heel erg verbazen als dit niet een defect expansievat is.
Een beetje doe-het-zelver kan die gewoon zelf vervangen maar als TS al niet weet bij te vullen is dit absoluut geen optie voor haar/hem.
Als de ketel nu nog werkt zou ik zeker niet bijvullen voor de loodgieter komt. Zonder expansievat komt er dan mogelijk veel te veel druk op de installatie en heb je weer kans dat een overstort stuk gaat of zo.
Als ie nog wil branden zou ik er niets aan doen voor vrijdag. Als je in de kou moet zitten zou ik een beetje bijvullen zodat de ketel weer wil branden. Niet tot de normale druk maar b.v. eerst proberen met 1 bar. Hangt ook een beetje af of je ketel beneden of op zolder staat.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:41 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe ik het moet bijvullen maar als daardoor meer stuk gaat dan ben ik wellicht aansprakelijk voor de extra schade.
Staat op zolder. Ik heb nog een ander huis waar ik zolang in kan verblijven en alvast een oefening voor als het gas onbetaalbaar wordtquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als ie nog wil branden zou ik er niets aan doen voor vrijdag. Als je in de kou moet zitten zou ik een beetje bijvullen zodat de ketel weer wil branden. Niet tot de normale druk maar b.v. eerst proberen met 1 bar. Hangt ook een beetje af of je ketel beneden of op zolder staat.
Met deze temperaturen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:00 schreef Fer het volgende:
Pas maar op dat je geen bevroren leidingen krijgt met deze temperaturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |