Zo werkt dat, eerst ontstaat er veel ophef en dan wordt er langzaam gedraaid en naar een compromis toegewerkt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
Voorlopig zegt het kabinet in elk geval dat Hoekstra de boom in kan.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-met-stikstofdoelen
Dan rest Hoekstra geen andere keuze dan eruit te stappen. Je keutel nu weer intrekken zal niet echt lekker vallen bij de kiezers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:53 schreef Tijn het volgende:
Voorlopig zegt het kabinet in elk geval dat Hoekstra de boom in kan.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-met-stikstofdoelen
Ah. Je hebt niets dus. Helder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daarom is openheid van zaken ook zo noodzakelijk als het gaat om het WEF. Zoals ik al eerder zei het is speculatie van mijn kant. Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik veel te makkelijk en behoorlijk naïef.
Nou, het gaat wel iets verder. Van der Wal zegt dat het binnen de ministerraad is besproken en dat iedereen op een lijn zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, van der wal zegt dat. De eenheid van kabinetsbeleid is vanochtend in het AD doorbroken. Niet onbelangrijk, die kan slecht wat anders zeggen.
Jij hebt ook niets vrolijke vriend, slechts het geen wat je is voorgekauwd meer niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah. Je hebt niets dus. Helder.
Ik denk dat er in jouw woonkamer stiekem Aliens wonen! Graag even een webcam, 24/7 live… Nee, natuurlijk niet maar dat is net zo stupide.
Rianter dan het CDA in elk gevalquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan? Verkiezingen? Zo riant staat d66 er anders ook niet voor.
Ik zie hier toch de contouren van een kabinetscrisis opdoemen. Maar dat is heel onlogisch, werp een blik op de peilingen…quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Hoekstra als olifant door porseleinkast: toekomst partij op het spel![]()
![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)t-partij-op-het-spel
Doodsbang voor de Statenverkiezingen![]()
![]()
![]()
Je kunt niet zomaar een willekeurig persoon of instantie aanwijzen en roepen "daar zal wel iets schimmigs gebeuren, bewijs maar dat het niet zo is". Je snapt zelf toch ook wel dat niemand daar iets mee kan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij hebt ook niets vrolijke vriend, slechts het geen wat je is voorgekauwd meer niet.
Dat is het punt een beetje op dit moment, voor D66-stemmers zijn er nu niet veel alternatieven, voor de overgebleven achterban van het CDA echter, is de partij opgestaan die juist in hun straatje politiek bedrijft, dat dat niet-religieus is maakt op dit moment niet meer uit.quote:
Alleen kunnen ze het zelf nog niet gelovenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:49 schreef Leandra het volgende:
Zelfs de die-hard CDA-achterban, de boeren, raken ze nu kwijt, is het niet aan Caroline dan is het wel aan Omtzigt.
CDA is klaar.
Jawel hoor, daarom staat Hoekstra vandaag 2 pagina's groot in het AD.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]
Alleen kunnen ze het zelf nog niet geloven
Nee ze wil dat iedereen op 1 lijn zit en accepteert niks andersquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het gaat wel iets verder. Van der Wal zegt dat het binnen de ministerraad is besproken en dat iedereen op een lijn zit.
Wat dacht het CDA nou toen ze dit coalitieakkoord tekenden dan? Dat de boeren het niet erg zouden vinden ofzo?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel hoor, daarom staat Hoekstra vandaag 2 pagina's groot in het AD.
Ze weten het dondersgoed.
Dit is puur paniekvoetbal.
Het is dan ook speculatie van mijn kant en de reden dat ik speculeer heb ik al aangegeven. Werkelijk elk parlement waar het ter sprake komt word het gauw afgekapt of word er krampachtig verdedigd dat het allemaal niets voorstelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar een willekeurig persoon of instantie aanwijzen en roepen "daar zal wel iets schimmigs gebeuren, bewijs maar dat het niet zo is". Je snapt zelf toch ook wel dat niemand daar iets mee kan?
Het CDA dacht wat ze altijd denken als ze een coalitieakkoord tekenen: *Weer niet in de oppositie!*quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dacht het CDA nou toen ze dit coalitieakkoord tekenden dan? Dat de boeren het niet erg zouden vinden ofzo?
Daarom dus nu …..quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:57 schreef Leandra het volgende:
Jawel hoor, daarom staat Hoekstra vandaag 2 pagina's groot in het AD.
Ze weten het dondersgoed.
Nou Harry denkt dat Wopke een telefoontje heeft gehad vanuit de 'regio'...quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als het gaat om partijpositionering, in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen, getuigen de nieuwe inzichten van Hoekstra vooral van een kinderlijke naïviteit.
En hoe doorzichtig is zijn plotselinge transformatie. De plattelandsachterban mort, zijn partij wordt weggevreten door roofvis Caroline en de Statenverkiezingen komen eraan. Wopke had slechts een paar weken reces nodig om afscheid te nemen van zijn ruggengraat en als weekdier verder te gaan…quote:’De landelijke politiek praat te veel over mensen, in plaats van met mensen,’ reutelde Wopke nog even verder, waarbij hij één ding vergat.
Hij ís de landelijke politiek.
quote:Nou ja, we moeten maar zo denken: beter ruggengraatloos dan afstammen van een eencellige zak zonder anus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door het interview was de sfeer in de ministerraad danig verpest op de dag dat het kabinet voor het eerst sinds het zomerreces concreet zou praten over de begroting van volgend jaar. De koopkrachtdaling en wat het kabinet daaraan met Prinsjesdag wil doen, stonden bovenaan de agenda. In plaats daarvan moest VVD-premier Mark Rutte alle neuzen weer dezelfde kant op proberen te krijgen. Stond het CDA nu wel of niet achter de afspraken uit het coalitieakkoord over de stikstofreductie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/14(...)rt-begrotingsoverleg
En een mooie recensie van zijn optreden in het FD![]()
![]()
https://www.msn.com/nl-nl(...)40ee85bbb932f5257365quote:De coalitiegenoten van het CDA zeiden stuk voor stuk te vinden dat het gesprek met Remkes juist rust en ruimte moet krijgen om de stikstofimpasse te doorbreken.
Vraag is natuurlijk hoelang dat goed gaat en hoe lang het CDA zich nog laat koeioneren - haha de woordgrap ;') - door Rutte en co. Feit is wel dat Rutte onderhand het CDA heel veel schade heeft toegebracht: Omtzigt gate, stikstofellende, Keijzer uit vorige kabinet gedonderd, en verder heeft het CDA nauwelijks herkenbare punten binnen weten te slepen (ik ken ze niet) voor het publiek.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte: kabinet schuift uitlatingen Hoekstra even ter zijde![]()
![]()
![]()
De opmerkingen van CDA-leider en minister Wopke Hoekstra over de stikstofdoelen zijn nog geen dag oud, maar worden door het kabinet even in de ijskast gezet. "We hebben met elkaar afgesproken die maar even terzijde te leggen", zegt premier Mark Rutte na de ministerraad. Hoekstra heeft voor onrust in de coalitie gezorgd door in een interview met het AD te zeggen dat de deadline van 2030 voor halvering van de stikstofuitstoot wat hem betreft niet heilig is.
Het kabinet heeft besloten om "ons op de begroting te richten en er ook voor te zorgen dat de gesprekken die Johan Remkes nu begeleidt zo succesvol mogelijk zijn", aldus Rutte. Remkes praat met het kabinet en een groot aantal partijen over de stikstofcrisis.
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)40ee85bbb932f5257365
Kaltgestelt door Rutte en geen steun van de rest![]()
Wopke lekker bezig jongen![]()
Op naar Rutte 5!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
Dit gaat sowieso niet lang goed meer.
Wilders kan heel veel voor staan, maar gedenk 1 Koritiers 10 vers 12: 12 Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke speelt hoog spel omdat hij en zijn partij op sterven na dood is
Dus sprong naar voren![]()
Kabinet opblazen nieuwe verkiezingen en VVD en BBB proberen klein te krijgen en Wopke voor president![]()
![]()
![]()
Nu vooralsnog Rutte woest en gordijnen van de muur getrokken
CDA verbaast van zoveel daadkracht opeens van Wopke![]()
D666 verbijsterd omdat ze weer genaaid zijn terwijl ze zelf alleen anderen willen naaien
Wilders 2-0 voor![]()
om de stikstofdoelen ‘niet heilig’ te verklaren. Een reconstructie van de eerste echte kabinetsruzie.quote:‘onbesuisde actie’ van CDA-leider Wopke Hoekstra
Scheiden de wegen van Kaag en Hoekstra hier zich?quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Sigrid Kaag tegen Wopke Hoekstra: ‘Het vertrouwen is weg’![]()
![]()
Het onderlinge vertrouwen in het kabinet-Rutte IV is een zware klap toegebracht door de
[..]
om de stikstofdoelen ‘niet heilig’ te verklaren. Een reconstructie van de eerste echte kabinetsruzie.
https://www.ad.nl/politie(...)wen-is-weg~ab3ba8a2/
Mooie review weer van Wopkedie kan hij weer bijschrijven op zijn cv voor baantje bestuursdienst straks
![]()
quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Scheiden de wegen van Kaag en Hoekstra hier zich?
Nieuwe verkiezingen, wanneer?
Soort Hiddink van de politiek.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]
WiegelGOD gaat het land en de VVD redden.
quote:''Ik denk dat dat niet de meest effectieve route is.''
Dat vergroot de druk op Hoekstra en dus de complete coalitie. De vier partijen kunnen nog wat tijd kopen en ondertussen verwijzen naar de ‘vredesmissie’ van Johan Remkes. Pas als Remkes zijn gesprekken met boerenbelangenorganisaties en natuurclubs heeft afgerond, begin september, móéten partijen de balans opmaken rond hoe nu verder.quote:Ook CDA’ers in het land verwachten meer, blijkt: ,,Wie A zegt moet ook B zeggen”, klinkt het bij de afdeling Limburg bijvoorbeeld. En rond natuurgebied De Peel benadrukken CDA-afdelingen dat de ‘eerste stap’ van Hoekstra alleen waarde heeft ‘als daadwerkelijk continu gedaan wordt wat er is gezegd, en als de partij blijft zeggen wat ze doet’.
https://www.telegraaf.nl/(...)ofdebat-tweede-kamerquote:die vooraf al laat weten een motie van wantrouwen in te dienen tegen een kabinet dat volgens hem elkaar niet eens meer vertrouwt
Ik zou die popcorn laten staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag haakt ziek af bij stikstofdebat Tweede Kamer![]()
![]()
![]()
Het debat komt er op verzoek van oppositieleider Geert Wilders (PVV),
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ofdebat-tweede-kamer
Nu al buikpijn van het lachen![]()
![]()
Misschien kan hij mevrouw Kaag ook beterschap wensen? Zijn toch collega's.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Wilders wil het uitstellen![]()
![]()
Dit kan echt niet , een deel van het volk kan de rekeningen niet meer betalen , maar Markie vindt bellen met Zelensky belangrijkerquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
En Rutte heeft vanmiddag geen tijd, hij moet ff bellen met iemand![]()
![]()
![]()
Aldus Fes Bredaquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
En Rutte heeft vanmiddag geen tijd, hij moet ff bellen met iemand![]()
![]()
![]()
Misschien kan Zelensky gewoon een tikkie sturen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:59 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dit kan echt niet , een deel van het volk kan de rekeningen niet meer betalen , maar Markie vindt bellen met Zelensky belangrijker
Maar een deel van die oorzaak ligt in de achtertuin van Zelensky, dus een belletje die richting op is toch wel gerechtvaardigd? Zelensky heeft zelf ook nog wel wat te doen vandaag waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:59 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dit kan echt niet , een deel van het volk kan de rekeningen niet meer betalen , maar Markie vindt bellen met Zelensky belangrijker
Die is keihard anaal vernederd door Ruttequote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:06 schreef Het_Bokje het volgende:
TADAAA!
Wopke heeft al een extra aambeienkussentje nodig
Beetje de blows cushionen die hij gaat krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die is keihard anaal vernederd door Rutte
de CDA nog wel...quote:
Als het kabinet gaat vallen gaat deze partij nog amper zetels krijgen dat bedoel ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de CDA nog wel...
hef jezelf op joh![]()
Terug naar de Christelijke waarden iedereenZit vast wat klotezooi tussen maar het wordt er niet slechter op
Ja dat zou heel jammer zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als het kabinet gaat vallen gaat deze partij nog amper zetels krijgen dat bedoel ik
En dat sujet is binnengehaald als grootste talent binnen het CDAquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:19 schreef Het_Bokje het volgende:>..
Gewoon superdom geweest van Wopke om dit te zeggen (duh)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een vriend stuurde de foto van Hoekstra door. ‘Je mag niet als je altijd een glad gezicht hebt gehad, nu nog een baard nemen’, schreef hij erbij, ‘te laat gewoon.’ Hoewel ik zijn volstrekt irrationele argumentatie deel wat betreft Hoekstra’s timing, is er nog iets anders dat me tegenstaat aan de baarden van Wopke Hoekstra, Hugo de Jonge eigenlijk ook wel koning Willem-Alexander. Er is te veel over nagedacht. Het zijn cosmetische ingrepen die overduidelijk bedoeld zijn hun imago op te vijzelen. Met die baarden willen ze zeggen: ‘Hee, ik ben ook gewoon maar een relaxte gast. Kijk eens naar deze haartjes. Ik hou ook van kamperen of sleutelen aan mijn motor. En als ik straks thuiskom trek ik dit pak uit, drink ik een sixpack leeg en daarna schijt ik die hele wc-pot aan stukken.’SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begrijp me niet verkeerd: ik heb niets tegen baarden (zie foto), het gaat me specifiek om dit soort baarden bij dit soort mannen. Als Nederlandse politici dan toch iets moeten laten groeien laat het dan een sik zijn, of een goeie, machtige snor.
Of nee, wacht. Een geweten. Doe toch maar een geweten.
https://www.volkskrant.nl(...)r-verwacht~bf219662/
Na al die verstandige dingen en de opmars van Hugo![]()
sinds hij een baard heeft dacht Wopke: Laat ik het ook eens proberen
![]()
En verdomd er komt nog meer onzin uit en zinkt nog verder![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |