quote:
Dat laatste zeker niet met dat gezeik met Nederlandse teams, hij heeft er bij de Spelen wat over gezegd. Zal even kijken of ik dat zo snel kan terug vinden.
Edit:
quote:
De Wit wil in huidige structuur geen Nederlandse bondscoach zijn: 'Niet netjes dat schaatsers zo zeuren'
Voor Johan de Wit, de bondscoach van de Japanse schaatsploeg, waren het bewogen Olympische Winterspelen. De Wit testte positief op corona en zat lange tijd in isolatie. Hij ziet ernaar uit om na de Spelen naar Nederland te gaan "om ademruimte" te krijgen. Maar een eventuele baan als bondscoach van de Nederlandse schaatsers, dat ziet De Wit momenteel niet zitten.
"Ik geloof niet dat ik heel graag in deze structuur als bondscoach zou willen werken voor de massastart en de teampursuit", aldus De Wit. "Dat zou best een intensief traject moeten zijn en op dit moment lijkt het alsof de ploegen en de rijders zich niet daaraan willen committeren. Dan is het moeilijk. En als ik het doe, dan moet het goed."
De Nederlandse achtervolgingsploegen presteerden matig in Peking, met alleen een bronzen medaille voor de vrouwen. Het feit dat de schaatsers niet vaak samen kunnen trainen omdat ze voor verschillende commerciële ploegen rijden, compliceert de zaak.
"Daar zou je over moeten overleggen. Als je op een gegeven moment de regel gaat stellen dat schaatsers niet mogen meedoen als ze niet trainen, en je hebt geen rijders meer, dan houdt het op", aldus De Wit. "De individuele resultaten zijn hartstikke goed. Als dat een keuze is, moet je er ook niet over zeuren, En dat gebeurt nu wel. Dat is misschien niet helemaal terecht. Dat de rijders zo zeuren, stoort mij. Dat vind ik niet netjes."
AgnesGru in OWS / [TP m/v] #8 Brons met gouden randjes?[ Bericht 57% gewijzigd door AgnesGru op 05-03-2022 15:06:56 ]
Op
donderdag 22 april 2021 18:05 schreef
letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.