Steven Berghius heeft daar ook een pittige mening over.quote:
Is dat eigenlijk niet over 1 of 2 weken maximaal voorbij? Bijna iedereen is nu de laatste weken besmet, maar op een gegeven moment is dat toch wel klaar. Ik zet er bewust geen vraagteken achter. .quote:Op maandag 7 maart 2022 13:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, die kans heb je.
Dat doe je liever niet. Maar dit zijn een beetje de opties:
1) Personeel gaat gewoon werken met een Corona-hoestje. Maar we pakken ze goed in. Op dezelfde manier als dat ze op cohort zouden werken. Dan is besmettingsrisico minimaal. En dan kun je als extra nog de besmette medewerkers concentreren op bijvoorbeeld het cohort. En als teveel covid-personeel hebben, dan op afdelingen waar de minst kwetsbare patiënten liggen.
2) Je gaat ernstig verdunnen. Verpleegkundigen moeten dan flink gaan jagen. Doen we liever niet want dan vallen ze alleen maar meer uit (of ze lopen weg).
3) Je accepteert verdunning niet en het enige wat je doet is OK maximaal verminderen. Dat is wat we nu doen. Maar dat gaat maar zo ver. Als ik nu 5 COVID-patiënten op de SEH krijg weet ik niet hoe ik ze moet plaatsen. Ik kan ze ook niet uitplaatsen naar andere ziekenhuizen want ambulances doen geen type B wegens personeel van henzelf dat met corona thuis zit.
Gevolg: in plaats van slechtere zorg lever je helemaal geen zorg meer.
Nog een leuke bonus waarom het vol loopt in het ziekenhuis: de vervolgzorg stropt. We kunnen geen/amper patiënten uitplaatsen naar VVT. Omdat, jawel, het personeel daar thuis zit vanwege corona.
CORRED
[ afbeelding ]
Weekje.quote:
Ja, want dan hebben we allemaal antistoffen.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk niet over 1 of 2 weken maximaal voorbij? Bijna iedereen is nu de laatste weken besmet, maar op een gegeven moment is dat toch wel klaar. Ik zet er bewust geen vraagteken achter. .
Prima grap.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, want dan hebben we allemaal antistoffen.
@:wereldgozer check deze grap.
Zit opzich wat in. Maar als we nu de kwetsbaren in het ziekenhuis ook nog Corona gaan geven, dan liggen ze nog langer.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar als je zelfs voor die optie zou gaan, dan zou je daar toch voor altijd aan vast zitten? En medewerkers die verkouden zijn of grieperig lopen ook niet volledig ingepakt rond.
Want ik ga er niet vanuit dat jullie personeel stelselmatig én preventief testen op verkoudheid of griep, zoals nu gebeurt met corona.
Eerste keer.quote:
Hopelijk niet te veel klachten, beterschap!quote:Op maandag 7 maart 2022 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eerste keer.
Vrouw positieve GGD test eergisteren. Ik test nu positief op zelftest.
Beterschapquote:Op maandag 7 maart 2022 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eerste keer.
Vrouw positieve GGD test eergisteren. Ik test nu positief op zelftest.
Dat klopt, alleen is dat wel een probleem wat je met endemisch corona blijft houden natuurlijk. Je medewerkers zijn nou eenmaal niet steriel, als het geen corona is kan het net zo makkelijk wat anders zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zit opzich wat in. Maar als we nu de kwetsbaren in het ziekenhuis ook nog Corona gaan geven, dan liggen ze nog langer.
Wel maandag, dus enige terughoudendheid is op z’n plaats.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Stijging des doods
@:_serial_ 15 maart lijkt ineens een utopie
Nou inderdaad.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Stijging des doods
@:_serial_ 15 maart lijkt ineens een utopie
Ah, dank je.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, die kans heb je.
Dat doe je liever niet. Maar dit zijn een beetje de opties:
1) Personeel gaat gewoon werken met een Corona-hoestje. Maar we pakken ze goed in. Op dezelfde manier als dat ze op cohort zouden werken. Dan is besmettingsrisico minimaal. En dan kun je als extra nog de besmette medewerkers concentreren op bijvoorbeeld het cohort. En als teveel covid-personeel hebben, dan op afdelingen waar de minst kwetsbare patiënten liggen.
2) Je gaat ernstig verdunnen. Verpleegkundigen moeten dan flink gaan jagen. Doen we liever niet want dan vallen ze alleen maar meer uit (of ze lopen weg).
3) Je accepteert verdunning niet en het enige wat je doet is OK maximaal verminderen. Dat is wat we nu doen. Maar dat gaat maar zo ver. Als ik nu 5 COVID-patiënten op de SEH krijg weet ik niet hoe ik ze moet plaatsen. Ik kan ze ook niet uitplaatsen naar andere ziekenhuizen want ambulances doen geen type B wegens personeel van henzelf dat met corona thuis zit.
Gevolg: in plaats van slechtere zorg lever je helemaal geen zorg meer.
Nog een leuke bonus waarom het vol loopt in het ziekenhuis: de vervolgzorg stropt. We kunnen geen/amper patiënten uitplaatsen naar VVT. Omdat, jawel, het personeel daar thuis zit vanwege corona.
CORRED
[ afbeelding ]
Lekker zelf weten.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een booster als je 12 bent... tja...
Gaan we niet doen natuurlijk, anders krijgen we dat zerocovid-beleid nooit verkocht. Ik moet ook aan mijn baanzekerheid denken.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:17 schreef Questular het volgende:
Ziekenhuis waar mijn schoonbroer werkt heeft al gevraagd of ze besmet personeel mogen inzetten, anders is het niet te doen.
Besmet met klachten? Welk ziekenhuis?quote:Op maandag 7 maart 2022 14:17 schreef Questular het volgende:
Ziekenhuis waar mijn schoonbroer werkt heeft al gevraagd of ze besmet personeel mogen inzetten, anders is het niet te doen.
Klachtenvrij, Zuyderland.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Besmet met klachten? Welk ziekenhuis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |