abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203982516
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit ja :P
  maandag 7 maart 2022 @ 13:18:55 #252
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_203982518
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je ziet de parallellen niet?
Nee, want ik ben geen wappie die denkt dat corona een vals voorwendsel is voor iets anders.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 7 maart 2022 @ 13:21:25 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203982552
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee, want ik ben geen wappie die denkt dat corona een vals voorwendsel is voor iets anders.
Ik ook niet, maar dat is dan ook niet wat er gebeurt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 7 maart 2022 @ 13:22:37 #254
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_203982571
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar dat is dan ook niet wat er gebeurt.
Wees dan ook eens niet zo vaag en cryptisch en zeg met duidelijke taal waarom dit wél relevant is als het om corona gaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 7 maart 2022 @ 13:22:57 #255
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203982582
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ja.
En kunnen we weer in de paniekmodus schieten _O-
  maandag 7 maart 2022 @ 13:24:37 #256
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_203982607
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
"Stijging van 20". :+
  maandag 7 maart 2022 @ 13:27:20 #257
346939 Janneke141
pi_203982642
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wees dan ook eens niet zo vaag en cryptisch en zeg met duidelijke taal waarom dit wél relevant is als het om corona gaat.
Never waste a good crisis. Dat je een ingrijpende gebeurtenis die zich aandient (een pandemie, een aanslag, een oorlog) gebruikt om er vrijheidsbeperkende maatregelen door te willen drukken betekent nog niet dat er een macht achter zit die die gebeurtenissen start om daarna allerlei vrijheden in te beperken.

Men ziet een kans schoon en reageert daarop. Dat is de overeenkomst. Na 9/11 zag je hetzelfde en een goed deel van de wetten en regels die er toen (inter)nationaal zijn ingevoerd zijn nooit meer afgeschaft. Ik zal er overigens direct en eerlijk bijzeggen dat dat bij de coronamaatregelen een stuk beter lijkt te gebeuren dan ik oorspronkelijk verwacht had.

De inlichtingendiensten willen al jaren alleen maar meer, meer, meer zonder dat ze precies weten wat ze er dan mee willen, kunnen en mogen. Die zoeken gewoon momentum net zoals dat in allerlei crises met allerlei belangenclubs gebeurd. Alleen is dit niet zomaar een belangenclub - dit is er een die heel veel invloed kan hebben op jouw en mijn dagelijkse leven.
  maandag 7 maart 2022 @ 13:28:43 #258
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_203982670
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:27 schreef Janneke141 het volgende:

De inlichtingendiensten willen al jaren alleen maar meer, meer, meer zonder dat ze precies weten wat ze er dan mee willen, kunnen en mogen. Die zoeken gewoon momentum net zoals dat in allerlei crises met allerlei belangenclubs gebeurd. Alleen is dit niet zomaar een belangenclub - dit is er een die heel veel invloed kan hebben op jouw en mijn dagelijkse leven.
Je bevestigt dus precies mijn punt: Dit heeft niets te maken met specifiek corona en het hoort dus ook niet in dit topic thuis.
pi_203982671
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ja en die fit to fly testen bij vliegen van buiten de EU naar Nederland hopelijk ook.
Duitsland heeft het nu ook afgeschaft per 3 maart dus dat geeft hoop.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 7 maart 2022 @ 13:30:30 #260
346939 Janneke141
pi_203982696
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bevestigt dus precies mijn punt: Dit heeft niets te maken met specifiek corona en het hoort dus ook niet in dit topic thuis.
Mwah, dat ben ik niet helemaal met je eens. Daarvoor zit er wat mij betreft te veel overlap.

Maar ik zal het topic er verder niet mee vervuilen.
pi_203982746
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Niet gekeken. Wat maakt het uit? De crisis wordt nu niet bepaald door de COVID-patiënten maar door besmette medewerkers.

Ik schaal OK maximaal af. Alleen zorg die binnen 48 uur op de OK moet mag doorgaan.

Met veel moeite heb ik nu 1 vrij bed voor COVID. Gemiddeld stromen er op maandag zo'n 4-5 in.

Maar laten we net doen alsof het weer goed gaat in de ziekenhuizen.
  maandag 7 maart 2022 @ 13:35:04 #262
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_203982772
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Niet gekeken. Wat maakt het uit? De crisis wordt nu niet bepaald door de COVID-patiënten maar door besmette medewerkers.

Ik schaal OK maximaal af. Alleen zorg die binnen 48 uur op de OK moet mag doorgaan.

Met veel moeite heb ik nu 1 vrij bed voor COVID. Gemiddeld stromen er op maandag zo'n 4-5 in.

En hoe stel jij voor om dat probleem aan te pakken? De quarantaineregels veroorzaken nu langzaam hun eigen probleem. Moeten we dat probleem dan aan gaan pakken door heel krampachtig maatregelen te nemen als gevolg van nieuwe besmettingen?
pi_203982786
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Graag even stoppen met de aanstellerij om een snotneus.

Bvd.

De samenleving.
pi_203982795
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En hoe stel jij voor om dat probleem aan te pakken? De quarantaineregels veroorzaken nu langzaam hun eigen probleem. Moeten we dat probleem dan aan gaan pakken door heel krampachtig maatregelen te nemen als gevolg van nieuwe besmettingen?
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:35 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Graag even stoppen met de aanstellerij om een snotneus.

Bvd.

De samenleving.
Wat user @Wereldgozer zegt.

Niet zo janken en gewoon gaan werken met je corona-hoofd.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 13:39:08 #265
5428 crew  miss_sly
pi_203982843
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
[..]
Wat user @:wereldgozer zegt.

Niet zo janken en gewoon gaan werken met je corona-hoofd.
Ik ben leek, dus heb geen idee, maar als je besmet gaat werken met kwetsbare mensen in ziekenhuizen, heb je dan geen kans dat je mensen besmet die dat er op dat moment niet bij kunnen hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203982934
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Woop woop, m’n man heeft zojuist een positieve PCR test ontvangen van GGD. Klachten sinds donderdagavond, zelftest was negatief, klachten hielden echter sterk aan (en steeds feller) dus gister bij GGD getest. Positief dus. Al die dagen gewoon bij hem geweest. Vrijwel de hele dag. Hij is de week ervoor enkel bij de kapper en de tandarts geweest, dus op een van die plekken opgelopen. Zelf nog geen symptomen. Mijn immuunsysteem is normaliter vrij ruk, dus gok dat ik het nog wel krijg.
Ow, ook bij jullie nou! Jouw man was juist altijd heel voorzichtig toch, meer dan jij? Zul je net zien...
pi_203982945
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben leek, dus heb geen idee, maar als je besmet gaat werken met kwetsbare mensen in ziekenhuizen, heb je dan geen kans dat je mensen besmet die dat er op dat moment niet bij kunnen hebben?
Ja, die kans heb je.

Dat doe je liever niet. Maar dit zijn een beetje de opties:

1) Personeel gaat gewoon werken met een Corona-hoestje. Maar we pakken ze goed in. Op dezelfde manier als dat ze op cohort zouden werken. Dan is besmettingsrisico minimaal. En dan kun je als extra nog de besmette medewerkers concentreren op bijvoorbeeld het cohort. En als teveel covid-personeel hebben, dan op afdelingen waar de minst kwetsbare patiënten liggen.
2) Je gaat ernstig verdunnen. Verpleegkundigen moeten dan flink gaan jagen. Doen we liever niet want dan vallen ze alleen maar meer uit (of ze lopen weg).
3) Je accepteert verdunning niet en het enige wat je doet is OK maximaal verminderen. Dat is wat we nu doen. Maar dat gaat maar zo ver. Als ik nu 5 COVID-patiënten op de SEH krijg weet ik niet hoe ik ze moet plaatsen. Ik kan ze ook niet uitplaatsen naar andere ziekenhuizen want ambulances doen geen type B wegens personeel van henzelf dat met corona thuis zit.
Gevolg: in plaats van slechtere zorg lever je helemaal geen zorg meer.

Nog een leuke bonus waarom het vol loopt in het ziekenhuis: de vervolgzorg stropt. We kunnen geen/amper patiënten uitplaatsen naar VVT. Omdat, jawel, het personeel daar thuis zit vanwege corona.

CORRED

pi_203982951
Ik had nu eigenlijk een zakelijke bespreking met 7 personen. Maar die is vanochtend afgezegd, want 3 van de 7 hebben corona. En het zijn ook nog huisartsen...
pi_203982960
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik had nu eigenlijk een zakelijke bespreking met 7 personen. Maar die is vanochtend afgezegd, want 3 van de 7 hebben corona. En het zijn ook nog huisartsen...
Erg mooi. Kunnen ze ook geen patiënten naar ons doorsturen.
pi_203982969
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ow, ook bij jullie nou! Jouw man was juist altijd heel voorzichtig toch, meer dan jij? Zul je net zien...
Mwah, niet zo zeer voorzichtig, hij vond het alleen spannend om weg te gaan toen Omicron net op gang kwam. Daarnaast ben ik de voorzichtige van de twee :P
pi_203983034
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 13:52:34 #272
236264 crew  capricia
pi_203983049
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Woop woop, m’n man heeft zojuist een positieve PCR test ontvangen van GGD. Klachten sinds donderdagavond, zelftest was negatief, klachten hielden echter sterk aan (en steeds feller) dus gister bij GGD getest. Positief dus. Al die dagen gewoon bij hem geweest. Vrijwel de hele dag. Hij is de week ervoor enkel bij de kapper en de tandarts geweest, dus op een van die plekken opgelopen. Zelf nog geen symptomen. Mijn immuunsysteem is normaliter vrij ruk, dus gok dat ik het nog wel krijg.
Beterschap voor je man.

Hier zijn we er bijna weer vanaf.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 7 maart 2022 @ 13:52:51 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203983057
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier zijn we er bijna weer vanaf.
Hoe lang ben je bezig geweest?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 7 maart 2022 @ 13:54:37 #275
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_203983075
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ja, die kans heb je.

Dat doe je liever niet. Maar dit zijn een beetje de opties:

1) Personeel gaat gewoon werken met een Corona-hoestje. Maar we pakken ze goed in. Op dezelfde manier als dat ze op cohort zouden werken. Dan is besmettingsrisico minimaal.
Maar als je zelfs voor die optie zou gaan, dan zou je daar toch voor altijd aan vast zitten? En medewerkers die verkouden zijn of grieperig lopen ook niet volledig ingepakt rond.

Want ik ga er niet vanuit dat jullie personeel stelselmatig én preventief testen op verkoudheid of griep, zoals nu gebeurt met corona.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')