abonnement Unibet Coolblue
pi_203951498
Het is een project van 36 mnd met "de mogelijkheid om gedurende de laatste 24 maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, vervroegd af te lossen tegen twee maanden vergoedingsrente voor de investeerders" dus redelijke kans dat het na een jaar vervroegd afgelost wordt.
Ik zit al in hun Zoetermeer project dus voor de risicospreiding sla ik deze maar over denk ik.
pi_203952581
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Het is een project van 36 mnd met "de mogelijkheid om gedurende de laatste 24 maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, vervroegd af te lossen tegen twee maanden vergoedingsrente voor de investeerders" dus redelijke kans dat het na een jaar vervroegd afgelost wordt.
Ik zit al in hun Zoetermeer project dus voor de risicospreiding sla ik deze maar over denk ik.
Als die na een jaar aflost met 2 maanden vergoeding is de rente 7% over het bedrag. Met het loyaliteitsprogramma is het netto heel ruim boven de 6%. Zonder dat programma is het nog altijd een mooie 5,8% netto.
Ik heb ook Zoetermeer maar deze neem ik ook mee.
pi_203952827
Ik neem deze ook basis mee, dank @Jaco078
Zoek nog een aantal projecten om mijn investeringen op peil te houden en indien mogelijk wat extra te investeren.
pi_203953030
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 14:17 schreef Faraday01 het volgende:
Ik neem deze ook basis mee, dank @:Jaco078
Zoek nog een aantal projecten om mijn investeringen op peil te houden en indien mogelijk wat extra te investeren.
Er komt nog een bakkerij aan met zeer goede zekerheden. Linkje volgt.
pi_203953854
Super bezig weer, Jaco! _O_
gr gr
pi_203957759
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:11 schreef Horsemen het volgende:
Het zou voor investeerders vooraf duidelijk moeten zijn hoe men omgaat met gemaakte afspraken over o.a. de looptijd/verlengingen.
Staat expliciet in de voorwaarden (ik heb dara dacht ik al eens ene stukje uit geciteerd). Ik heb daar destijds (bij m'n eerste investering bij cre) expliciet vragen over gesteld wat er wel en niet bewust kon gebeuren. Ja ik ben zo'n lastige figuur die de voorwaarden wel eens leest en vragen over stelt, vandaar toen ook mijn boosheid bij jaarbetaling in een Breda project terwijl dat NIET in de voorwaarden stond bij het voorinschrijven en letterlijk 5 minuten later was aangepast maar wijziging nooit was gecommuniceerd. Later zijn ze die verlengingen naar mijn idee wel wat ruimer gaan uitvoeren en vooral wat laat gaan communiceren, maar nog steeds naar de letter van de voorwaarden. Dat ze er nu blijkbaar wat ruimerhartiger mee omgaan kan ik alleen maar toejuigen. Mijn grootste bezwaar bij (bijna?) alle platformen is de extreem late (of zelfs pas op verzoek) communicatie en actie en helaas te weinig/niet luisteren naar lokale inside informatie bij probleemgevallen, het is dan meer confrontatie met reeds voldongen feiten. Verder bij cre geen achterstanden of iets in die richting.
pi_203960074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 21:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Investeringslink nieuwe Collin box3

https://www.collincrowdfu(...)f4fa3cb14728480b94f8
Dank je voor de link, maar deze ga ik zeker niet meenemen.
3,7% netto :(

Het zal wel valse hoop zijn, maar laten we hopen dat deze niet vol komt.
Dat zou een goed signaal zijn.
pi_203961647
Investeringslink pakketbezorger
https://www.collincrowdfu(...)64b405a02b949b69801a
8% rente, 3e hypotheek woonhuis
pi_203962956
Zijn er meer mensen die begin 2019 via CCF hebben geïnvesteerd in deze webwinkel-ondernemer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit nieuwsberichten begrijp ik dat het niet zo goed gaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment staat van de ¤1,2 mln nog ruim ¤500K uit. Van ruim de helft van het personeel is al afscheid genomen en het bedrijf is in onderhandeling met schuldeisers om genoegen te nemen met een deel van hun vordering, zodat het bedrijf in afgeslankte vorm door kan.

Onderdeel van de destijds vastgelegde zekerheden: een tweede hypotheek á ¤750K op bedrijfsmatig onroerend goed, wat in 2018 een marktwaarde had van ¤3,6 mln en was belast met een eerste hypotheek van ¤3 miljoen. Dus ik hoop dat CCF niet akkoord gaat met het gedeeltelijk afschrijven van de lening, maar wellicht wel uitstel van aflossing? Tot nu toe is het maandbedrag steeds keurig ontvangen, ook eind februari nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door djtiesto8 op 05-03-2022 23:46:28 ]
pi_203965933
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 23:39 schreef djtiesto8 het volgende:
Zijn er meer mensen die begin 2019 via CCF hebben geïnvesteerd in deze webwinkel-ondernemer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit nieuwsberichten begrijp ik dat het niet zo goed gaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment staat van de ¤1,2 mln nog ruim ¤500K uit. Van ruim de helft van het personeel is al afscheid genomen en het bedrijf is in onderhandeling met schuldeisers om genoegen te nemen met een deel van hun vordering, zodat het bedrijf in afgeslankte vorm door kan.

Onderdeel van de destijds vastgelegde zekerheden: een tweede hypotheek á ¤750K op bedrijfsmatig onroerend goed, wat in 2018 een marktwaarde had van ¤3,6 mln en was belast met een eerste hypotheek van ¤3 miljoen. Dus ik hoop dat CCF niet akkoord gaat met het gedeeltelijk afschrijven van de lening, maar wellicht wel uitstel van aflossing? Tot nu toe is het maandbedrag steeds keurig ontvangen, ook eind februari nog.
Als ik me goed herinner waren de meesten hier niet positief vanwege de stapelfinanciering en in het bijzonder met ABN Amro. Maar blijkbaar is het 3 jaar lang goed gegaan en ik zou me kunnen voorstellen dat de Collin investeerders er toch nog goed mee wegkomen met name door die 2e hypotheek die toen niet dekkend was maar waarschijnlijk nu wel. Mooie testcase wat een 2e hypotheek op een bedrijfspand waard is.
Pecunia non olet
pi_203965962
Klaassen Investments (GvE) heeft zijn 84e en laatste termijn betaald. Inclusief 8% rente, ik word er een beetje nostalgisch van. ^O^
Pecunia non olet
pi_203967637
SiG Lochterstraat staat open: https://investeren.sameni(...)straat-30-maastricht
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
pi_203967998
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink pakketbezorger
https://www.collincrowdfu(...)64b405a02b949b69801a
8% rente, 3e hypotheek woonhuis
Bedankt voor het plaatsen, maar ik ga deze laten passeren.... Op zich heeft hij aardig verdiend in 2021 maar zijn bedrijfsbalans is zwak en van die 3e hypotheek verwacht ik niet veel. Daarbij moest ik ook nog even denken aan de uitzending van Arjen Lubach van vorige week........

https://www.metronieuws.n(...)tnl-pakketbezorgers/
Pecunia non olet
pi_203968165
bij gve in mijn statistieken staat een bedrag van afgeboekte aflossingen. Kan je ook ergens vinden welke projecten dit betreft?
Weet een van jullie dat misschien??
pi_203969584
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Lochterstraat staat open: https://investeren.sameni(...)straat-30-maastricht
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Principes zijn er om in ere te houden. Dit soort zweethokjes met een opgeklopte woz waarde doe ik niet aan mee. Ben wel verheugd dat er meer mensen zo over denken, zo te zien aan de investeringssnelheid.
pi_203969593
.

[ Bericht 99% gewijzigd door zeeland6 op 06-03-2022 15:28:30 ]
pi_203970384
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik me goed herinner waren de meesten hier niet positief vanwege de stapelfinanciering en in het bijzonder met ABN Amro. Maar blijkbaar is het 3 jaar lang goed gegaan en ik zou me kunnen voorstellen dat de Collin investeerders er toch nog goed mee wegkomen met name door die 2e hypotheek die toen niet dekkend was maar waarschijnlijk nu wel. Mooie testcase wat een 2e hypotheek op een bedrijfspand waard is.
Die 2de hypotheek zou nog wel eens tegen kunnen vallen, bank heeft inschrijving van 3 milj. + 40% en er staat nergens dat die niet tussentijds verhoogd kan zijn/mag worden. Uitgaande van de 3 milj. kan de bank dus aanspraak maken op 4.2 met een marktwaarde eind 2018 van 3.6, ben benieuwd wat er dan bij gedwongen verkoop (als bank al meewerkt) nog over blijft. Normaal gesproken zou een hypotheek recht dacht ik wel boven een WHOA afspraak gaan maar dan moet onderpand wel voldoende opbrengen anders is het delen met de anderen, ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen en vooral ook hoe ccf zicht hierin opstelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 06-03-2022 20:53:46 ]
pi_203970920
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 14:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Er komt nog een bakkerij aan met zeer goede zekerheden. Linkje volgt.
Klinkt mooi maar het is wel een tak die harde klappen kan krijgen.

https://www.ad.nl/economie/brood-wordt-twee-keer-zo-duur-door-oorlog-en-sancties~afac9b9e/
pi_203970928
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:47 schreef samlood het volgende:
bij gve in mijn statistieken staat een bedrag van afgeboekte aflossingen. Kan je ook ergens vinden welke projecten dit betreft?
Weet een van jullie dat misschien??
Dat gaat inderdaad een beetje erg onhandig: Hiervoor moet je naar mijn betaalschema gaan, en dan de tab "uitbetaald" selecteren.
Hier zie je alle projecten die afgehandeld zijn. Hopelijk heb je hier veel projecten staan waarbij het bedrag in de kolom "ontvangen aflossing" gelijk is aan het bedrag in de kolom "investeringsbedrag".
De projecten waar het bedrag "ontvangen aflossing" lager is als je investerings bedrag zijn je definitief afgeboekte projecten/bedragen.

Ik heb tot nu toe 2 projecten waar definitief afgeboekt is, en heb van beiden toentertijd mail ontvangen van GvE mbt dit definitief afboeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door ETphonehome op 06-03-2022 17:19:54 ]
  zondag 6 maart 2022 @ 18:21:34 #95
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_203972512
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:49 schreef Collin63 het volgende:
Ik verleng ook. Mooie rente van 6,5% zonder kosten.
Ik zelf ben ook van plan om mijn investering bij CRE in "Transformatie Nieuwegein" door te laten lopen.
Maar meerdere mensen hier spreken over 6,5% rente. Volgens mij moet dit toch écht 5,5% zijn.
Of ben ik abuis?? Ook nog niet slecht, maar 6,5% of 5,5% is natuurlijk wel een substantieel verschil.
pi_203972539
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:21 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik zelf ben ook van plan om mijn investering bij CRE in "Transformatie Nieuwegein" door te laten lopen.
Maar meerdere mensen hier spreken over 6,5% rente. Volgens mij moet dit toch écht 5,5% zijn.
Of ben ik abuis?? Ook nog niet slecht, maar 6,5% of 5,5% is natuurlijk wel een substantieel verschil.
6,5% betreft project Gumbel. Voor dit project kunnen investeerders ook binnenkort verlengen
pi_203974042
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:27 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Principes zijn er om in ere te houden. Dit soort zweethokjes met een opgeklopte woz waarde doe ik niet aan mee. Ben wel verheugd dat er meer mensen zo over denken, zo te zien aan de investeringssnelheid.
Helemaal mee eens.

Althans met je eerste zin.

Investeren in verhuur van woningen is niet tegen mijn principes.
Ook niet als het kleinere woningen betreft.
pi_203974272
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:28 schreef tnhb het volgende:

[..]
Die 2de hypotheek zou nog wel eens tegen kunnen vallen, bank heeft inschrijving van 3 milj. + 40% en er staat nergens dat die niet tussentijds verhoogd kan zijn/mag worden. Uitgaande van de 3 milj. kan de bank dus aanspraak maken op 4.2 met een marktwaarde eind 2018 van 3.6, ben benieuwd wat er dan bij gedwongen verkoop (als bank al meewerkt) nog over blijft. Normaal gesproken zou een hypotheek recht dacht ik wel boven een WHOA afspraak gaan maar dan moet onderpand wel voldoende opbrengen anders is het delen met de anderen, ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen en vooral ook hoe ccf zicht hierin opstelt.
Ik ben met je eens dat het uitwinnen van de tweede hypotheek mogelijk weinig zal opleveren, maar je kan toch niet de inschrijving van de eerste hypotheek verhogen?

Verhogen binnen die eerste hypotheek kan natuurlijk wel (als je nog niet aan het maximum van de inschrijving zit),
maar anders kun je toch alleen meer lenen m.b.v. een derde hypotheek (of helemaal zonder hypotheek natuurlijk)?
pi_203975215
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:10 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik ben met je eens dat het uitwinnen van de tweede hypotheek mogelijk weinig zal opleveren, maar je kan toch niet de inschrijving van de eerste hypotheek verhogen?

Verhogen binnen die eerste hypotheek kan natuurlijk wel (als je nog niet aan het maximum van de inschrijving zit),
maar anders kun je toch alleen meer lenen m.b.v. een derde hypotheek (of helemaal zonder hypotheek natuurlijk)?
Daar heb je neem ik aan helemaal gelijk in, 1e inschrijving verhogen terwijl er al een 2e is lijkt me inderdaad niet mogelijk, dat schreef ik niet correct.
pi_203975494
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:28 schreef tnhb het volgende:

[..]
Die 2de hypotheek zou nog wel eens tegen kunnen vallen, bank heeft inschrijving van 3 milj. + 40% en er staat nergens dat die niet tussentijds verhoogd kan zijn/mag worden. Uitgaande van de 3 milj. kan de bank dus aanspraak maken op 4.2 met een marktwaarde eind 2018 van 3.6, ben benieuwd wat er dan bij gedwongen verkoop (als bank al meewerkt) nog over blijft. Normaal gesproken zou een hypotheek recht dacht ik wel boven een WHOA afspraak gaan maar dan moet onderpand wel voldoende opbrengen anders is het delen met de anderen, ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen en vooral ook hoe ccf zicht hierin opstelt.
Een paar kanttekeningen:
* De hypotheek van de ABN zal zeer waarschijnlijk niet aflossingsvrij zijn dus daar is de afgelopen 3 jaar ook al op afgelost.
** Die 40% opslag is fictief, bedoeld om eventuele achterstallige rente en vervolgingskosten op te vangen, maar dat zal normaliter bij lange na geen 40% zijn van de hoofdsom.
*** Een eventuele extra financiering van de ABN kan uitsluitend binnen die 3000K en een extra lening zou dan een derde hypotheek moeten zijn en die dus na Collin komt in rangorde.


Edit: ik zie dat er al eerder is gereageerd met name op het 3e punt.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')