abonnement Unibet Coolblue
pi_203921260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Het is toch niet verplicht om iets mooi te vinden?

Als het mooi en goed is - zoals bij Arcade van Duncan Laurence - zeg ik het. Dat eerste nummer van Jeangu (Grow) was ook nog wel te doen. Maar als ik iets matig of ronduit slecht vind, wil ik dat kunnen uiten.

Discussie over (kwaliteit van) muziek moet mogelijk zijn.
Als je goed leest zie je dat wij dat hier ook gewoon aan het doen zijn, niemand is namelijk extreem positief zonder enige kritiek. Lees je eigen posts even terug, dan zie je het verschil met hoe jij het brengt en anderen dat doen.
pi_203921261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:42 schreef TheArt het volgende:
Het begin van het nummer vind ik, ook na zo’n 10 keer luisteren, nog steeds erg sterk en ik had daarna ook minstens een voortzetting verwacht, maar door dat gedadadadadada valt het wat mij betreft compleet dood. Daarna volgt wel een catchy refrein, maar door dat hoeee haaaa irriteert het me ook snel.

Daarnaast las ik inmiddels al zoveel over dat de tekst zo betekenisvol zou zijn en dat het betekenisvol voor haar is geloof ik zeker, maar hier zitten wat mij betreft gewoon wat te veel tekstuele niemendalletjes in om daar echt van te spreken.

Ik ben ervan overtuigd dat dit live echt nog wel tot zijn recht gaat komen en dat we daardoor sowieso de finale wel halen en daar is alles behalve top 3 nog wel mogelijk, maar ik had toch echt op meer gehoopt.
Sluit me hier bij aan :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 maart 2022 @ 13:06:37 #203
163650 Greys
pi_203921267
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Het is toch niet verplicht om iets mooi te vinden?

Als het mooi en goed is - zoals bij Arcade van Duncan Laurence - zeg ik het. Dat eerste nummer van Jeangu (Grow) was ook nog wel te doen. Maar als ik iets matig of ronduit slecht vind, wil ik dat kunnen uiten.

Discussie over (kwaliteit van) muziek moet mogelijk zijn.
Moppie, niet élke post gaat over jou.

Maar geroep dat kwaliteit sowieso niet telt op een esf enzo, mjah dan zit je in het verkeerde forum. Laat mensen hier lekker plezier hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 maart 2022 @ 13:08:05 #204
163650 Greys
pi_203921284
Ik zal de rest van de reacties in het verzameltopic zetten maar deze Italianen heeft ze alvast maar aan het huilen. O+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 3 maart 2022 @ 13:08:17 #205
469185 DJ11
Radio 49
pi_203921285
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:06 schreef Greys het volgende:

[..]
Moppie, niet élke post gaat over jou.

Maar geroep dat kwaliteit sowieso niet telt op een esf enzo, mjah dan zit je in het verkeerde forum. Laat mensen hier lekker plezier hebben.
Oké, dan zal ik hier voortaan wegblijven, geen punt. Ik wens jullie veel plezier.
  donderdag 3 maart 2022 @ 13:08:50 #206
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203921295
Ik ga nu even wandelen een uurtje met de Eurovision Spotify playlist op random, ben benieuwd wat het doet in de totale line-up.
pi_203921298
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Heb je de laatste jaren überhaupt gezien wat er aan kwaliteit won en in de top 5 eindigde? Of geef je gewoon je mond een douw en je ziet wel wat eruit komt? :D

Als we je moeten bijleren en informeren roep je maar, openen we er een nieuw topic voor om je even bij te spijkeren. Zo zijn wij. O+
Haha laten we maar geen discussie hebben over de kwaliteit van de ESF nummers :)

Maar fijn dat ESF zo'n warm bad is O+
pi_203921320
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:26 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik vind het prachtig en dit zou zomaar de Voila van dit jaar kunnen worden on stage.
Dat liedje had echt moeten winnen :(
één van de beste liedjes uit de 21e eeuw dat naar Eurovisie ging.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 maart 2022 @ 13:11:35 #209
163650 Greys
pi_203921328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:08 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Oké, dan zal ik hier voortaan wegblijven, geen punt. Ik wens jullie veel plezier.
Nogmaals: niet elke post gaat over jou. :D Lees je nou gewoon niet wat anderen zeggen? Mijn plaatje met die ssssht ging over mensen die alleen maar even standaard op het Songfestival komen mekkeren en dat kwaliteit daar sowieso niet telt enzo. De jaarlijkse ramptoeristen. En ik zei al, niet álles gaat over jou. Je hoeft niks verplicht mooi te vinden, je hebt alleen steeds de neiging het als een feit te brengen. Je kunt bv ook eens menselijk toegeven dat je met Italië vorig jaar nogal mis zat. Net zoals iedereen hier weleens mis zat. Dat is nou net een van de leuke dingen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 maart 2022 @ 13:13:33 #210
163650 Greys
pi_203921351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:09 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Haha laten we maar geen discussie hebben over de kwaliteit van de ESF nummers :)

Maar fijn dat ESF zo'n warm bad is O+
Mag ik je er eentje laten horen waarop je dan (als je wilt) gewoon een eerlijk antwoord geeft? :P Of heb je bv Frankrijk van vorig jaar weleens gehoord? Het hoeft je smaak niet te zijn maar het is ongetwijfeld kwaliteit.

En echt niet iedereen hoeft alles hier mooi te vinden hoor. Iedereen heeft zo z'n favorieten en tegenvallers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_203921353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:05 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Dat gevaar ligt inderdaad op de loer. Dat is een paar geleden met dat "1944"-gedrocht ook al gebeurd. Jammer als het Songfestival een politiek festival wordt.
Het songfestival is altijd al politiek geladen geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Al in de jaren 60 hadden we boycots omdat landen niet in Spanje onder Franco’s regime wouden optreden
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_203921370
Dadadadadadadaar had een veel betere tekst kunnen staan -O-

Refrein is echt prima, maar dat stukje :X
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203921374
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Mag ik je er eentje laten horen waarop je dan (als je wilt) gewoon een eerlijk antwoord geeft? :P Of heb je bv Frankrijk van vorig jaar weleens gehoord? Het hoeft je smaak niet te zijn maar het is ongetwijfeld kwaliteit.

En echt niet iedereen hoeft alles hier mooi te vinden hoor. Iedereen heeft zo z'n favorieten en tegenvallers.
Tuurlijk, stuur maar hoor! Zal mn enigszins genuanceerde mening geven. De reden dat ik nummers hoorde of als ik er voorbij zapte vond ik het niet zo best. Al zijn de, voor zover ik dat kan beoordelen, de meeste allergrootste clown acts wel voorbij
  donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:22 #214
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_203921388
Het kabbelt voort. Dat zei ik volgens mij ook over CATS.
Dus er is hoop :+

Verder heb ik niet veel toe te voegen aan wat al eerder is gepost.
Ik vind het best een mooi nummer, maar zoals ik anderen ook al zag schrijven, het heeft voor mij niet de wow-factor.
Ik had gehoopt op meer electronische invloeden.

Maar we slaan geen modderfiguur en het is wel onderscheidend.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:40 #215
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203921393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:15 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Tuurlijk, stuur maar hoor! Zal mn enigszins genuanceerde mening geven. De reden dat ik nummers hoorde of als ik er voorbij zapte vond ik het niet zo best. Al zijn de, voor zover ik dat kan beoordelen, de meeste allergrootste clown acts wel voorbij
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?
pi_203921412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Dadadadadadadaar had een veel betere tekst kunnen staan -O-

Refrein is echt prima, maar dat stukje :X
Zou me niet verbazen als de commissie dacht, het is in het Nederlands, dus we hebben zoiets nodig. :P
pi_203921450
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?
Bij Noorwegen staan er een stel in een bananenpak te zingen hè :+

Maar de tijd dat zulke inzendingen in de buurt van de overwinning kwamen is wel ruimschoots voorbij en ze zijn ook zeldzaam tegenwoordig.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:16 #218
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_203921454
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?
Germany?
but I love it *O* *O*
... en huiver mee
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:30 #219
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203921458
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bij Noorwegen staan er een stel in een bananenpak te zingen hè :+

Maar de tijd dat zulke inzendingen in de buurt van de overwinning kwamen is wel ruimschoots voorbij en ze zijn ook zeldzaam tegenwoordig.
Dat is wel 2022 he, maar Noorwegen is jaar is wel clownesk ja :) Maar ook een goed nummer
pi_203921499
Wauw, ik ben verrast door de ietwat teleurgestelde reacties hier. Ik vind dit nummer dus gewoon echt ontzettend prachtig! Het raakt me juist enorm, en het gevoel van het nummer blijft in m’n hart hangen. Het begin met die gitaar, de diepe stem van S10 die de tekst alleen maar benadrukt…. Kippenvel. Ik heb zelf niet zo veel met de andere nummers van S10, dus dit was een aangename verrassing vanochtend.

En ja… het nummer zou misschien bij mij een 10 scoren in plaats van een 9,5 als de da-da-da-da’s en oehoes waren vervangen door een mooie lekkerbekkende Nederlandse tekst. Maar goed, het heeft Lenny Kuhr en Duncan ook geen windeieren gelegd hè, een paar van die klanken tussendoor.

Als S10 live op het podium dit gevoel ook kan overbrengen dan wordt dit een Calm After The Storm hoor, en gaat ze iedereen omver blazen. Ik voel het!!
pi_203921503
Hoorde net de eerste Mama Appelsapjes al op 3FM
  donderdag 3 maart 2022 @ 13:25:53 #222
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_203921507
Broddelwerken van Cornald.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_203921509
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Zou me niet verbazen als de commissie dacht, het is in het Nederlands, dus we hebben zoiets nodig. :P
Dat is een beetje chanson-achtig, dus Cornald was toen sowieso al om ;)

In die video van die Italiaan zie je wel dat ze daar juist opkijken, van hee dit kunnen we meeneuriën. Misschien is het alleen voor Nederlanders irritant.
pi_203921511
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?
Duitsland.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_203921523
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?
Ik bedoelde juist dat het steeds minder clownesk wordt he ;)

Maar wat doe je me aan Momo, nu zit ik op alfabetische volgorde al die liedjes te luisteren.

Kroatie, Oostenrijk, Cyprus, Tsjechie, Denemarken, Estland, Griekenland (hierna ben ik gestopt met luisteren) vind ik persoonlijk niet het toonbeeld van kwalitatief goede muziek. Maar zal jullie verder niet bemoeien met mijn mening over ESF, daar hebben jullie niet zoveel aan denk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')