Als we nu het personeel met milde klachten konden inzetten, dan was er niet echt een probleem.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:11 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Is het structurele personeelstekort en de bureaucratie niet gewoon een groter probleem?
Vroeger gingen mensen gewoon werken met een verkoudheid.
En dat soort problematiek kun je ook niet sturen met gedragsmaatregelen om besmettingen in te dammen natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit soort problematiek zie je ook niet terug in de grafieken.
Meteen. Niemand houdt zich nog aan quarantaine.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:18 schreef XSbig het volgende:
Aangezien de quarantaine regels zo onduidelijk als wat zijn, Van zondag op maandag de eerste klachten. Maandag positief. Wanneer mag ik weer naar buiten?
Officieel zodra je 24u klachtenvrij bent.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:18 schreef XSbig het volgende:
Aangezien de quarantaine regels zo onduidelijk als wat zijn, Van zondag op maandag de eerste klachten. Maandag positief. Wanneer mag ik weer naar buiten?
Echt schokkende beelden ook hequote:Op donderdag 3 maart 2022 16:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die uitbater![]()
Er zijn wat mensen twee meter je pand in gekomen, er is niemand gewond, niets kapot, niets gejat. Calm down man,
Prima.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Meteen. Niemand houdt zich nog aan quarantaine.
Hij is fijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Officieel zodra je 24u klachtenvrij bent.
Alleen is er ook geen harde definitie van "klachten". Een rokershoestje of een allergie-niesbui kun je als klacht beschouwen, of als normaal.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toen ik het in de zomer had, had ik vier weken erna nog een kriebel in mijn keel. Was het toen ook na een week thuis zitten wel zat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen is er ook geen harde definitie van "klachten". Een rokershoestje of een allergie-niesbui kun je als klacht beschouwen, of als normaal.
Mijn vriendin werkt in de psychiatrie, had een feestje met collega's en hoppa, driekwart heeft corona. Nu is er een tekort aan patientenbewakers want dat kan écht niet met een snotneus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we nu het personeel met milde klachten konden inzetten, dan was er niet echt een probleem.
Dus nee, dat is niet een groter probleem. Al speelt structureel personeelstekort natuurlijk wel mee. Elk piekje in verzuim kunnen we nu niet opvangen. Een piek in deze omvang konden we nooit opvangen. Ook niet met voldoende personeel.
Hier dus ook. Gisterenmiddag keelpijn en vrij koortsig en dat was de aanleiding om toch even een zelftest te doen, maar vandaag heb ik er al weinig aan over gehouden. Zal morgen niets meer van over zijn behalve een kriebelhoestje.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:26 schreef XSbig het volgende:
[..]
Toen ik het in de zomer had, had ik vier weken erna nog een kriebel in mijn keel. Was het toen ook na een week thuis zitten wel zat.
Zelfde situatie nu, weer een kriebel in mn keel. Ik geloof het wel.
Ik ben heel benieuwd hoe we dat in de "goeie ouwe tijd" deden toen we met een snotneus nog gewoon verkouden waren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt in de psychiatrie, had een feestje met collega's en hoppa, driekwart heeft corona. Nu is er een tekort aan patientenbewakers want dat kan écht niet met een snotneus.
Toen konden we nog wel gewoon doorwerken. Nu moeten we minimaal 5 dagen thuiszitten he.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe we dat in de "goeie ouwe tijd" deden toen we met een snotneus nog gewoon verkouden waren.
quote:U gaat minimaal 5 dagen en maximaal 10 dagen in isolatie. U telt vanaf het moment dat u klachten kreeg. Dat is dag 0.
U kunt na 5 dagen uit isolatie als u 24 uur lang geen last meer heeft van 1 of meer van deze klachten:
koorts;
hoesten;
keelpijn;
benauwdheid;
neusverkouden.
Uiteraard. Want we moeten wel in isolatie om te voorkomen dat de buren besmet raken terwijl driekwart van de straat positief test!quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Toen konden we nog wel gewoon doorwerken. Nu moeten we minimaal 5 dagen thuiszitten he.
[..]
quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt wel een korte zwangerschap als ik mijn bruine baby morgen eruit pers![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt wel een korte zwangerschap als ik mijn bruine baby morgen eruit pers![]()
"Wij kunnen wel klaar zijn met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:58 schreef ludovico het volgende:
Lieve mensen.
Kap SVP met dit virus nog serieus te nemen. Behalve dan bij kwetsbare mensen. Gr
Erg mooiquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt hier niet eens meer een afspraak maken om te testen.
Waarom dan niet gewoon doen? Dit is toch kansloos zoquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we nu het personeel met milde klachten konden inzetten, dan was er niet echt een probleem.
Mogen we niet doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon doen? Dit is toch kansloos zo
Nood breekt wetquote:
Gaan we ook doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Nood breekt wet
Ik zou echt eens willen dat de ziekenhuizen/zorg eens wat meer ballen zou tonen daarin
Mieten
Opzich ook wel de goede weg gekozen. IGJ betrokken en de beslissing op ROAZ niveau genomen.quote:
Stel je nu eens de vraag of je ook zo zou denken met verkoudheid of griep.quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:39 schreef eentwee het volgende:
"De regels gelden niet voor mij, want ik heb het recht om anderen te besmetten."
Gelukkig hebben we dat recht idd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:39 schreef eentwee het volgende:
"De regels gelden niet voor mij, want ik heb het recht om anderen te besmetten."
Eens. Dat zou in de aftermath besproken moeten worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben het alleen niet eens dat we het alleen doen in nood. Gewoon altijd was beter geweest.
Zelftestje zou ik wel doen, als je rekening houdt met de incubatietijd van omicron ben je z'n 1 a 2 dagen na de positieve zelftest van je broertje de sjaak als je pech hebt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:51 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Toch even een vraag voor de zekerheid.
Mijn broertje heeft nu de officiële uitslag binnen van de GGD en die is positief. Ik heb alleen de 2 prikken gehad en niet de booster, maar op internet lees ik dat je met een booster en geen klachten wel gewoon weg mag, maar zonder de booster weer niet. We zien elkaar elke dag en de kans zit er in dat ik later ook wel zal krijgen in welke vorm dan ook. Moet ik nou sowieso een zelftest doen en voor de zekerheid niet naar werk of kan ik gewoon nog alles doen want ik heb tot nu toe totaal nog geen klachten?
Het aantal dagen tussen de eerste positieve test van mijn vrouw en de eerste van mij was 14quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelftestje zou ik wel doen, als je rekening houdt met de incubatietijd van omicron ben je z'n 1 a 2 dagen na de positieve zelftest van je broertje de sjaak als je pech hebt.
Vraag me wel af hoeveel omaatjes ik de laatste 2 jaar op de IC heb gekregen door de deur uit te gaan terwijl ik een kuchje had.quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:39 schreef eentwee het volgende:
Dat is wel heel erg lang. Was dat in de Omicron periode?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het aantal dagen tussen de eerste positieve test van mijn vrouw en de eerste van mij was 14
Zij was na 9 dagen alweer negatief.
Je zit te sarcasten toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:39 schreef eentwee het volgende:
Ja paar weken terugquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg lang. Was dat in de Omicron periode?
Altijd weer de Brabanders die het verneuken.quote:
Met een minimum van 5 dagen. (Was 7)quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
zerocovid doet niet aan sarcasten.quote:
Deze wereld is knettergek en Marion Koopmans en vriendjes zijn criminelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
zerocovid doet niet aan sarcasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |