Het leger van Rusland is idd veel groter. Maar het leger van Oekraïne is zeker niet klein (daar loop je niet zomaar overheen).quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze niet alle steden in puin willen leggen en niet 40 000 000 mensen willen doden?
Als ze 100% zouden inzetten en alles kapot zouden willen maken dan is het zo klaar hoor.. Als je denkt van niet dan moet je eens opzoeken hoe groot hun leger is.
30 seconden gekeken. Raisa is een ongekend dom varken.quote:
Nee dat kan niet, dan lopen ze elkaar in de weg en wordt het een heel groot kerkhofquote:Op maandag 28 februari 2022 19:16 schreef aloa het volgende:
[..]
En Rusland gaat echt niet zijn hele leger inzetten.
Ik vraag het me oprecht af of ze dat kunnen zonder nukes. Als je ziet hoe beperkt ze de lucht onder controle krijgen heb ik echt het idee dat het leger in een veel deplorabelere staat is dan ze ons willen doen geloven.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het idee was om snel kiev in te nemen, en dan een nieuwe overheid er te plaatsen. Niet om te proberen heel oekraine kapot te maken. Als ze dat zouden willen dan had het er heel anders uitgezien.
Ze hebben er alleen iets te makkelijk over gedacht. Veranderd niks aan het feit dat als ze het echt zouden willen ze heel het land tot as kunnen maken.
Of hij reageert gewoon precies zoals verwacht en gehoopt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef -XOR- het volgende:
Niemand heeft in de afgelopen jaren bovendien meer voor de Europese integratie betekend dan Vladje Poetin. Ik denk dat hij stiekem een marionet van D666 is en achter de schermen Rob Jetten aan de Russische touwtjes trekt.
Met de hoeveelheid vliegtuigen, artillery en andere vormen van afstandswapens heb je amper mensen op de grond nodig. Als je doel puur is om een stad kapot te maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zonder nucleaire wapens zal dat nog steeds smerig tegenvallen. Leuk een miljoen soldaten naar Oekraïne sturen, maar de logistiek is een hel, de ruimte om de operatie te ontwrichten alleen maar groter.
Een offensieve oorlog, honderden kilometers op vreemd grondgebied is gewoon extreem lastig. Weet je hoeveel munitie 1 artilleriestuk die pakweg 10 granaten per minuut kan afvuren per dag vreet? Vrachtwagens vol. En dat voor 1 houwitser.
Welke beelden? Dat bombardement op Charkov?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Die beelden van vanavond weer. Walgelijk. Hoe lang kan dit nog door gaan?!!!
Vertel. Hoe had dit gekund? Door Putin verder z'n gang te laten gaan?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef Drass het volgende:
[..]
We hadden ook alle van te voren kunnen oplossen zodat we niet indeze politieke shit zitten.
Nou in Syrië lukte het aardig.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vraag het me oprecht af of ze dat kunnen zonder nukes. Als je ziet hoe beperkt ze de lucht onder controle krijgen heb ik echt het idee dat het leger in een veel deplorabelere staat is dan ze ons willen doen geloven.
Iets met bezettingszones...quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is ook nog een scenario. Als Rusland niet kan winnen en Oekraine over kan nemen kan hij het helemaal platgooien en zich vervolgens terugtrekken. Eigenlijk wat de geallieerden hebben gedaan met Duitsland.
Gelukkig niet zegquote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij dat niet in zijn eentje doen. Er zit niet 1 knopje op zijn bureau of zo.
Ik zag eens een filmpje dat Putin op een internationaal congress met 6 bodyguards naar de plee ging. Die man wordt echt goed beschermdquote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
Want wat we uiteindelijk snel nodig hebben is Putin die wordt afgezet/afgeknald door zijn eigen mensen/bevolking. Want het is niet zo dat wij hem vanuit het westen weg kunnen schoppen. Zij zijn dus onze enige hoop. En daar hebben ze wellicht een goede "incentive" voor nodig: veel dode jonge Russen.
Een nachtje tapijtbombardementem uitvoeren boven Kiev is voldoende hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zonder nucleaire wapens zal dat nog steeds smerig tegenvallen. Leuk een miljoen soldaten naar Oekraïne sturen, maar de logistiek is een hel, de ruimte om de operatie te ontwrichten alleen maar groter.
Een offensieve oorlog, honderden kilometers op vreemd grondgebied is gewoon extreem lastig. Weet je hoeveel munitie 1 artilleriestuk die pakweg 10 granaten per minuut kan afvuren per dag vreet? Vrachtwagens vol. En dat voor 1 houwitser.
Misschien heeft corona ook wel roet in het eten gegooid. De hele wereld is eindelijk blij en verrast dat we daar een beetje van af zijn en nou gaat Poetin een beetje lopen muiten. Daar zit ook helemaal niemand op te wachten.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het fantastisch om te zien hoe de reactie richting Rusland is vanuit de hele wereld. Echt niet verwacht, dat het op deze manier zou gaan. Tuurlijk, bij sommige bedrijven kan je wat kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er vooralsnog erg op dat men de negatieve gevolgen voor lief neemt om collectief te laten merken dat dit niet door de beugel kan.
Hartverwarmend, zeker na een wereldwijde crisis die we óók zelden tot nooit hebben gezien (in deze tijd) en die ook al genoeg klappen/geld heeft gekost.
5 miljoen roebel, daar kunnen ze binnenkort een week boodschappen mee doen.quote:
de hele wereld zegt hij:')quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het fantastisch om te zien hoe de reactie richting Rusland is vanuit de hele wereld. Echt niet verwacht, dat het op deze manier zou gaan. Tuurlijk, bij sommige bedrijven kan je wat kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er vooralsnog erg op dat men de negatieve gevolgen voor lief neemt om collectief te laten merken dat dit niet door de beugel kan.
Hartverwarmend, zeker na een wereldwijde crisis die we óók zelden tot nooit hebben gezien (in deze tijd) en die ook al genoeg klappen/geld heeft gekost.
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het de realiteit is. Maar of dat gesprek echt is, twijfel ik sterk aan, helemaal dat er specifiek gezegd wordt dat er burgers worden aangevallen.
Mooi. Dan kan Neres dus gewoon in Oekraine blijven als Poetin zo'n fijne kerel is.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef LordVoldermort het volgende:
Het walgelijke Brazilië is ook weer eens niet tegen Putin. Je verwacht het niet. Wat een kut land is dat toch ook.
raisaquote:Op maandag 28 februari 2022 19:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
30 seconden gekeken. Raisa is een ongekend dom varken.
Ze hebben wel veel gas, en graan en nog wat andere spullen. Wellicht stort het ooit een keer in maar op welke termijn plant de economie?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Enkel op korte termijn. Rusland heeft geen toekomst.
Zij hebben dan nog steeds 5 miljoen meer dan wat ze eerst hadden ... en hun leven.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
5 miljoen roebel, daar kunnen ze binnenkort een week boodschappen mee doen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niemand heeft in de afgelopen jaren bovendien meer voor de Europese integratie betekend dan Vladje Poetin. Ik denk dat hij stiekem een marionet van D666 is en achter de schermen Rob Jetten aan de Russische touwtjes trekt.
Gezien de hoeveelheid Russen die daar wonen denk ik van niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Een nachtje tapijtbombardementem uitvoeren boven Kiev is voldoende hoor.
De EU, van al die inbeslag genomen bezittingen van oligarchen. Lijkt me de beste manier om dat geld te besteden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is bijna 50k euro, wie betaald dat?
Er zijn opvallend weinig beelden van de luchtmacht (van beide partijen).quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Een nachtje tapijtbombardementem uitvoeren boven Kiev is voldoende hoor.
Tegen de tijd dat het moet worden uitbetaald is het nog 500 euro.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
gewoon die basis vernietigen, is Putin weer pissed off en het moraal is weg.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat maakt geen reet uit. Russische grond is Russische grond. Daarbij is het veel minder riskant om die supply line af te sluiten zoals het nu gebeurt. Op eigen grondgebied, ver weg van de Russische basis.
Ze krijgen genoeg donatiesquote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zullen ze inderdaad niet doen, maar dat was mijn punt niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid Russen die daar wonen denk ik van niet.
Behalve dat dit een achterlijke redenering is zit hij daar al niet meer.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mooi. Dan kan Neres dus gewoon in Oekraine blijven als Poetin zo'n fijne kerel is.
Ja die nazi's van 80 jaar geleden hebben zich 80 jaar verborgen gehouden.quote:
Jij denkt dat Rusland niet zijn best doet? Ik waag dat te betwijfelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Met de hoeveelheid vliegtuigen, artillery en andere vormen van afstandswapens heb je amper mensen op de grond nodig. Als je doel puur is om een stad kapot te maken.
Het relevante deel van de wereld dan. Vooralsnog zijn de enige echte bondgenoten die Poetin in dit alles heeft Wit-Rusland, Venezuela en Syrië. Niet echt een denderende alliantie waar je bang van moet worden.quote:
Die misdadiger van een Bolsanaro hoort in een gevangenis thuis en ik hoop dat dit ook zal gebeuren. Hij heeft vele doden van zijn eigen bevolking op zijn geweten tijdens de coronapandemie.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef LordVoldermort het volgende:
Het walgelijke Brazilië is ook weer eens niet tegen Putin. Je verwacht het niet. Wat een kut land is dat toch ook.
Elke zinnige startup investeert in duurzame energie. Bovenstaande industrieën worden nog in stand gehouden door oligarchen en types als de broeders Koch. Smerig, vuil en niet de toekomst die je als beschaafde wereld wil hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze hebben wel veel gas, en graan en nog wat andere spullen. Wellicht stort het ooit een keer in maar op welke termijn plant de economie?
quote:
Vanuit Argentinie is Hitler onderweg met een duikbootquote:Op maandag 28 februari 2022 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja die nazi's van 80 jaar geleden hebben zich 80 jaar verborgen gehouden.
Ik bespeur enig cynisme. Wat is hier mis mee?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En moreler graag je het niet. Wat een waardige leiders hebben die Oekraïners zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |